Renault Zoe 52Kwh, 385km räckvidd för 277.800kr

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Limpan4all
elbilist
Inlägg: 5
Blev medlem: 29 jul 2020 01:54

Re: Renault Zoe 52Kwh, 385km räckvidd för 277.800kr

Inlägg av Limpan4all »

Serviceavtalet på Zoe är rena rånet och extremt dyrt jämfört med att betala för "service". Serviceavtalet kan och bör man pruta bort vid inköpet borde sänka priset med ca 3000:-
A service kostar ca 1300:- Bara en massa kontrollpunkter och byte av kupeluftfiltret. Enkelt GDS jobb. Första efter 3000mil, sedan 9000 mil osv.
B service kostar ca 2200:- Bara en massa kontrollpunkter och byte av kupeluftfiltret samt loggad CCA test på 12V batteriet. Enkelt GDS jobb. Efter 6000 mil, sedan 12000 mil osv.
Bromsoljebyte kostar 3000:- (lär inte vara ett GDS jobb då saker måste skötas via OBDII och deras dator).

Serviceavtalet har ingenting med garantin att göra.
Personligen så kan man ens ifrågasätta om service A och B har något med garantin att göra för inget testas som skulle kunna påverka en garanti... Mönsterdjup, bromsbeläggstjocklek, bromskivornas utseende och liknande samt OBDII felkoder, SoH samt .

Jag tycker att det är konstigt att inte kontroll av växellådsoljan inte finns med i något servicetillfälle, vare sig nivå eller förekomst av partiklar, trots att det både finns avtappningsplug och påfyllningsplug.
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10912
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Renault Zoe 52Kwh, 385km räckvidd för 277.800kr

Inlägg av Jerker »

När jag tecknade privatleasingavtal på min Zoe 2015 så var säljaren så schysst att han på eget initiativ kollade upp vad servicarna kostade och konstaterade att det serviceavtal som de erbjöd blev dyrare och han rådde mig att inte gå på den bluffen utan betala servicen kontant. Guldstjärna till den försäljaren!
Skriv svar