Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Delta
Teslaägare
Inlägg: 868
Blev medlem: 06 mar 2014 07:44
Ort: Laholm

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Delta »

Hyfsad lång resa ;)
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av TiborBlomhall »

Haparanda-Ystad körde jag på 20 timmar 51 minuter

https://teslaclubsweden.se/resan-till-ystad/

Jag skulle definitivt avråda ifrån att åka returresan samma eller ens nästa dag.

Jag var tvungen att hålla hastighetsgränserna, har aldrig åkt igenom Stockholm så långsamt om vi säger så :? ;)

Kör man snabbare kommer man ju snabbare fram. Jag körde på vintern i -10 grader, på sommaren går det snabbare. Och Model 3 skulle nog också kunna gå snabbare iom lägre förbrukning och högre laddhastighet.

Stora skillnaden skulle snarare vara för andra elbilar som hade stora problem med laddinfrastrukturen, den här förbättrats mycket sen dess med bla Ionity.
Användarvisningsbild
Macki
elbilist
Inlägg: 328
Blev medlem: 01 nov 2019 09:33

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Macki »

Jag tycker detta låter rätt kul och om det passar med datum osv så hade jag hakat på med min etron 50.
Personligen tycker jag att dela upp i etapper med ett eller två stopp är mest vettigast men hade även sträckkört om det blir så, man får ha med sig någon i bilen oavsett.
Kul initiativ!
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Generalbogge »

fth skrev:
Generalbogge skrev:
fth skrev:
Eftersom du tänkte dig en tävling ToR så kan man ju också tänka sig valfri start/slutpunkt, då skulle fler kunna delta, och risken för kö på SuC minskar?

Det enda kravet är ju då att man passerar Haparanda och Ystad, det blir ju lite krångligare att hålla reda på hur man ligger till, men det går ju att lösa genom att hålla koll på tillryggalagd sträcka.

/fth
Det var därför jag tänkte att då deltar man endast på en av sträckorna. Så om man kör ifrån t.ex Stockholm, så kan man välja att då köra ner till Ystad först och vara med på den norrgående "tävlingen", eller så kör man till Haparanda, och deltar i den södergående. Detta är nog det bästa alternativet för de flesta, som inte bor i direkt närhet till antingen Ystad eller Haparanda.
Absolut, men man skulle också kunna starta samtidigt, men från valfri plats, dvs köra X-Haparanda-Ystad-X, och den som kommer hem först vinner, det var så jag menade.

Med Glympse eller liknande så skulle man nog kunna hacka en "leaderboard" som håller koll på hur stor andel av totalsträckan som varje bil har tillryggalagt.

/fth
Ja, det går säkert att ordna. Fast jag tänker mig en längre paus efter första uppfärden, så att tävla hela sträckan känns inte aktuellt för min del.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Generalbogge »

Macki skrev:
Jag tycker detta låter rätt kul och om det passar med datum osv så hade jag hakat på med min etron 50.
Personligen tycker jag att dela upp i etapper med ett eller två stopp är mest vettigast men hade även sträckkört om det blir så, man får ha med sig någon i bilen oavsett.
Kul initiativ!
Det hade varit kul med en etron. Tror också att detta genomförs bäst med två förare per bil. Personligen tilltalar det mig mest, att köra hela sträckan i ett streck, med de naturliga stoppen för laddning och mat. Sedan får det bli en paus i Haparanda, med förhoppningsvis gemensam middag och sedan en natts välbehövlig sömn, Innan det bär av söderut igen.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Zalman3 »

Generalbogge skrev:
Macki skrev:
Jag tycker detta låter rätt kul och om det passar med datum osv så hade jag hakat på med min etron 50.
Personligen tycker jag att dela upp i etapper med ett eller två stopp är mest vettigast men hade även sträckkört om det blir så, man får ha med sig någon i bilen oavsett.
Kul initiativ!
Det hade varit kul med en etron. Tror också att detta genomförs bäst med två förare per bil. Personligen tilltalar det mig mest, att köra hela sträckan i ett streck, med de naturliga stoppen för laddning och mat. Sedan får det bli en paus i Haparanda, med förhoppningsvis gemensam middag och sedan en natts välbehövlig sömn, Innan det bär av söderut igen.

Tyvärr är det öken att ladda CCS norr om Sundsvall.

En Taycan kan ladda i 270kW i Sundsvall...medans det tuffar på i 36kW i Umeå!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Generalbogge »

TiborBlomhall skrev:
Haparanda-Ystad körde jag på 20 timmar 51 minuter

https://teslaclubsweden.se/resan-till-ystad/

Jag skulle definitivt avråda ifrån att åka returresan samma eller ens nästa dag.

Jag var tvungen att hålla hastighetsgränserna, har aldrig åkt igenom Stockholm så långsamt om vi säger så :? ;)

Kör man snabbare kommer man ju snabbare fram. Jag körde på vintern i -10 grader, på sommaren går det snabbare. Och Model 3 skulle nog också kunna gå snabbare iom lägre förbrukning och högre laddhastighet.

Stora skillnaden skulle snarare vara för andra elbilar som hade stora problem med laddinfrastrukturen, den här förbättrats mycket sen dess med bla Ionity.
Ja, det har hänt en del sedan dess. En M3 LR som får köras normalt, tror jag kan kapa den tiden väsentligt. Är också enig om att det krävs en natts vila efter första sträckan. Och två förare per bil är nog också att rekommendera. Du är inte sugen på utmaningen igen? Nu när du har en egen Tesla och allt. :)
Eller förra gången fick vara nog?
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Jerker »

I söndags fick jag ett infall (eller anfall, om man så vill). Hade stått och snickrat och målat hemma oavbrutet de första två veckorna av min semester och knappt umgåtts med folk och bara kört till och från brädgården och livsmedelsbutiken. Jag behövde göra nåt annat, så jag satte mig i bilen och körde Nyköping-Haparanda-Ystad-Nyköping.

Det tog (effektiv tid) 43 timmar och 45 minuter varav 7 timmar och 17 minuter laddning. Jag sov en natt i bilen i Kalix och en natt hemma. Åkte hemifrån på söndagen kl 9:45 (stannade och provianterade i Nyköping men den tiden är bortklippt) och satte mig att sova i bilen vid 2:30-tiden efter att ha varit och vänt i Haparanda och laddat upp inför nattens camp mode i Kalix. Startade igen strax efter 6 på måndagsmorgonen och var tillbaka i hemmet vid 22-tiden. Startade sen kl 7 på tisdagen och körde söderöver. Det tog nästan exakt 7 timmar till Ystad där jag stannade och uträttade ett ärende som tog c:a en timme och sen kom jag hem igen kl 22.

När jag körde upp så tänkte jag inte så mycket utan lät bilen planera resan. Därför hoppade jag över några SuC men insåg att det var tungt att sitta och köra 2-3 timmar i sträck, så jag lade om taktiken och stannade vid alla SuC och planerade laddningen så att jag skulle ha 10-15% kvar i batteriet när jag kom fram till nästa. Det innebar att laddstoppen då blev 15-20 minuter långa och resorna på 1-1½ timmar. Det passade mig utmärkt för jag behövde sträcka på benen och gå på toa lite oftare. Dessutom blir det ju en mer tidseffektiv laddning, med tanke på laddkurvan, att dela upp laddningen i fler, kortare laddningar.

När jag åkte till Ystad valde jag att åka över Markaryd och Kristianstad. Så här såg mina laddstopp ut. Eftersom jag inte hade planerat detta så hade jag bara 80% i batteriet och skulle inte klara mig ända till Uppsala så jag fick skvätta i lite i Sillekrog. (Jag bor nästan mitt emellan Nyköping och Norrköping men precis efter E4) Jag laddade inte hemma på måndag natt utan bara på SuC:
Nyk-Hap-Yst-Nyk.JPG
Det blev 3343 km inkl att jag körde lite fel i Sundsvall så det blev en omväg på några km samt att jag missade avfarten i Uppsala och fick åka till nästa och vända. 157 Wh/km i snitt på hela resan. Det var nästan inget regn på norra halvan, bara nån enstaka skur. Började med runt 25 grader och det var nere på 13 i Haparanda. Tisdagens resa söderöver var oftast i regn och 13-17 grader. Givetvis följde jag slaviskt alla hastighetsbegränsningar och försökte också att inte behöva köra långsammare. Det var oftast enkelt eftersom det sällan var några proppar på vägen. Nästan inga vägarbeten.

Reflektioner:
Det är alltså inga som helst problem att åka långt med en SR+. SuC-nätet räcker även för den här bilen. Jag har inget emot lite tätare laddstop för det passar mig bra, men om man vill köra längre så går det att hoppa vissa SuC även i norra delen av landet även med denna bilen. Jag behöver ta pauser och det var nästan så att jag inte hann mer än att gå på toa och uträtta nåt ärende och sen var det dags att åka igen. Några gånger blev det så att jag laddade mer än jag behövde för att jag inte hann tillbaka till bilen snabbare än så. Så det som jag var van vid, att kunna sitta och surfa och läsa och skriva på FB och TSC, det blev det inte mycket tid över till!

Utrtåkigt att tvingas ligga och köra i 80, mil efter mil, på raka, breda, fina vägar nästan utan annan trafik och med tallskog på sidorna (alltså ingen bebyggelse att ta hänsyn till). Varför i allsindar man ska tvingas till 80 där är för mig helt obegripligt. Aldrig kö på nån SuC, behövde inte ens en enda gång dela stolppar med någon.
Senast redigerad av Jerker, redigerad totalt 2 gång.
Användarvisningsbild
TechNerd
Teslaägare
Inlägg: 311
Blev medlem: 25 apr 2019 13:02
Ort: Växjö

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av TechNerd »

Galning! :D
Tesla Model S LR-19 Raven
Tesla Model Y Performance-22

Tesla Model 3 LR-20 *Såld* / Kia e-Niro-19 *Såld* / Nissan Leaf-18 *Såld* / Golf GTE -15*Såld*
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Jerker »

TechNerd skrev:
Galning! :D
Ja, det här är ju inget som man pratar om med folk som står utanför den här sekten. :?
Användarvisningsbild
bonath
Teslaägare
Inlägg: 1973
Blev medlem: 26 jan 2015 07:37
Ort: Halmstad

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av bonath »

Jerker skrev:
TechNerd skrev:
Galning! :D
Ja, det här är ju inget som man pratar om med folk som står utanför den här sekten. :?

Här får du en klapp på axeln! :lol:

Min resa Hd-Sthlm-Hd var likadan. Fick lämna thaibuffén i Norrköping för bilen var fulladdad.
Blev en laddglass i Toftaholm, ville se stället!
Inga problem med SR+. (än så länge)
Model 3, röd/vit SR+ med drag och aerofälgar, beställde 12/4, leverans 20/9 2019. Körde i två år Nissan Leaf Tekna 30 kWh 2017.
Användarvisningsbild
fth
Teslaägare
Inlägg: 7005
Blev medlem: 30 mar 2017 16:25
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/fredrik8071

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av fth »

Jerker skrev:
Ja, det här är ju inget som man pratar om med folk som står utanför den här sekten. :?
Helt rätt, detta är ju en aktivitet som ter sig helt meningslös för en utomstående, men som är fullständigt naturlig för oss.
”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”

- Ingemar Stenmark
:D :D

/fth
X90D, 7-sits monopost, Titanium Metallic, AP1, alla options
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Jerker »

fth skrev:
Jerker skrev:
Ja, det här är ju inget som man pratar om med folk som står utanför den här sekten. :?
Helt rätt, detta är ju en aktivitet som ter sig helt meningslös för en utomstående, men som är fullständigt naturlig för oss.
”Hä löns int ́ förklar ́ för den som int ́ begrip”

- Ingemar Stenmark
:D :D

/fth
Det ringde en bekant när jag närmade mig Ödeshög och var på väg hem. Han hörde att jag var ute och körde och undrade vad jag gjorde. Jag ljög givetvis ihop nåt annat! :D
Användarvisningsbild
Bod
Teslaägare
Inlägg: 1729
Blev medlem: 26 mar 2014 10:42
Ort: Täby

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Bod »

Grymt! :D
Model S85 uttagen juli 2014. Nästa bil blir en Model ≡ P1xxD
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Jerker »

Jerker skrev:
Det ringde en bekant när jag närmade mig Ödeshög och var på väg hem. Han hörde att jag var ute och körde och undrade vad jag gjorde. Jag ljög givetvis ihop nåt annat! :D
Måste nog utveckla det här för det är rätt roligt: Den här vännen hade tillsammans med sin fru vart uppe i Piteå och flyttat ur en lägenhet efter sonen som studerat där. Så han beklagade sig över den långa resan dit på lördagen och och hem på måndagen. De åkte alltså samma sträcka som jag på måndagen! Och jag kunde inte säga nåt till honom, viket skulle bräcka deras bedrift med hästlängder! :lol:
Användarvisningsbild
TiborBlomhall
Inlägg: 7297
Blev medlem: 04 mar 2014 22:03
Ort: Stockholm
Referralkod: ts.la/tibor72449

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av TiborBlomhall »

Elbilsskeptiker: "kan man ens åka långt med de där sakerna?"

Elbilist: *åker Ystad-Haparanda-Ystad för skojs skull*
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Generalbogge »

Grymt Jerker. Då har vi fått en referens tid att försöka slå :)
Eller en kWh förbrukning att förbättra, om man istället vill försöka köra snålare.
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Jerker »

Generalbogge skrev:
Grymt Jerker. Då har vi fått en referens tid att försöka slå :)
Eller en kWh förbrukning att förbättra, om man istället vill försöka köra snålare.
Blir nog inte svårt att slå tiden med tanke på att Tibor körde snabbare i minusgrader. Jag tror att mina täta laddningar tog mycket tid. Det blir ju mycket ställtid vid varje laddstopp och det tar mer tid än man tänker på. Det jag har skrivit som tid för laddstopp är ju mellan när jag stannar och när jag kör iväg igen, så tiden att svänga av och på E4 räknas in i körtiden. Skulle vara intressant att jämföra med en SR+ som gick in för så få laddstopp som möjligt.

Men jag är själv förvånad över den låga förbrukningen med tanke på hur många mil 110 och 120 det är!
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av nek0 »

TiborBlomhall skrev:
Elbilsskeptiker: "kan man ens åka långt med de där sakerna?"

Elbilist: *åker Ystad-Haparanda-Ystad för skojs skull*
Det är väl klart att man inte kan åka långt med en elbil :)
Man åker längre istället :lol:
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av lator »

Ja, varför ska man sitta hemma och tveka när man kan ta sig en roadtrip hux flux...? Jag slår vad om att du Jerker inte skulle ha gjort samma sak med din Zoe så detta är ytterligare ett konstaterande av hur duktiga Tesla är på att skapa ett användbart elbilsalternativ.

Som många vet så ingår jag i gruppen "galningar" med den lilla skillnaden att jag inte har någon Tesla. Men jag drar mig inte för att ta en 2014 Leaf 24 och dra till Göteborg över en helg. :o Köra ner ett litet flyttlass till dotterns nya lägenhet i Stockholm (från 5 mil norr om Östersund) med en Leaf 40 bara "fram och tillbaka"... Eller hyra en Tesla i Gbg och köra 7 länder och 420 mil över en påskhelg tillsammans med ovan nämnda dotter (inte i år med Corona). Så, det är nog tur att jag inte har en Tesla för däckskontot skulle knäcka mig... ;)

Jag tycker att det är uppfriskande med spontana och dåraktiga infall av denna typ så jag stöttar dig Jerker och alla andra som kan tänka sig att hitta på liknande saker som Generalbogge när han startade den här tråden. Jag hoppas att hans idé också hamnar på de utförda uppdragens lista med många deltagare, mig inräknad! :)
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Jerker »

lator skrev:
Ja, varför ska man sitta hemma och tveka när man kan ta sig en roadtrip hux flux...? Jag slår vad om att du Jerker inte skulle ha gjort samma sak med din Zoe så detta är ytterligare ett konstaterande av hur duktiga Tesla är på att skapa ett användbart elbilsalternativ.

Som många vet så ingår jag i gruppen "galningar" med den lilla skillnaden att jag inte har någon Tesla. Men jag drar mig inte för att ta en 2014 Leaf 24 och dra till Göteborg över en helg. :o Köra ner ett litet flyttlass till dotterns nya lägenhet i Stockholm (från 5 mil norr om Östersund) med en Leaf 40 bara "fram och tillbaka"... Eller hyra en Tesla i Gbg och köra 7 länder och 420 mil över en påskhelg tillsammans med ovan nämnda dotter (inte i år med Corona). Så, det är nog tur att jag inte har en Tesla för däckskontot skulle knäcka mig... ;)

Jag tycker att det är uppfriskande med spontana och dåraktiga infall av denna typ så jag stöttar dig Jerker och alla andra som kan tänka sig att hitta på liknande saker som Generalbogge när han startade den här tråden. Jag hoppas att hans idé också hamnar på de utförda uppdragens lista med många deltagare, mig inräknad! :)
Tja... Jag åkte ju flera ggr ToR Nyköping-Malmö med min Zoe, både 22 kWh och 41 kWh. Men inte samma dag. Men jag åkte ju ner till Halmstad och provkörde Tesla S och X när jag bara hade haft Zoen ett halvår. Det gjorde jag på en dag. Åkte kl 6, var nere i Halmstad kl 13, provkörde bilarna och sen hem igen och var hemma vid midnatt.

Sen jag började köra elbil har jag ju inte låtit mig hindras på något sätt utan har använt den precis som jag använde fossilarna. Jag ändrade inte mitt tänkande kring hur jag skulle kunna använda mig av bilen. Det var bara att vänja sig vid att det tog lite längre tid än tidigare.
Användarvisningsbild
lator
Teslaägare
Inlägg: 4193
Blev medlem: 05 mar 2014 22:37
Ort: Östersund/Vila Franca do Campo, Azores.

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av lator »

Jerker skrev:
lator skrev:
Ja, varför ska man sitta hemma och tveka när man kan ta sig en roadtrip hux flux...? Jag slår vad om att du Jerker inte skulle ha gjort samma sak med din Zoe så detta är ytterligare ett konstaterande av hur duktiga Tesla är på att skapa ett användbart elbilsalternativ.
Tja... Jag åkte ju flera ggr ToR Nyköping-Malmö med min Zoe, både 22 kWh och 41 kWh. Men inte samma dag. Men jag åkte ju ner till Halmstad och provkörde Tesla S och X när jag bara hade haft Zoen ett halvår. Det gjorde jag på en dag. Åkte kl 6, var nere i Halmstad kl 13, provkörde bilarna och sen hem igen och var hemma vid midnatt.

Sen jag började köra elbil har jag ju inte låtit mig hindras på något sätt utan har använt den precis som jag använde fossilarna. Jag ändrade inte mitt tänkande kring hur jag skulle kunna använda mig av bilen. Det var bara att vänja sig vid att det tog lite längre tid än tidigare.
Jo, att resa ner till Malmö är ju görbart men att göra samma resa som du gjorde med din Model 3 är en annan sak menar jag... ;)

En annan fråga: Du har ju bokfört laddningen men varför finns det en post som sticker ut väldigt? När du åker hemifrån andra gången så stannar du i Norrköping och får väldigt mycket energi på kort tid... Är det en felskrivning eller vad påverkar laddhastigheten så mycket?
Efter många år åker jag nu Tesla Model S. En naturlig följd av EV Centers många Tesla reparationer. 8-)
Användarvisningsbild
Jerker
elbilist
Inlägg: 10896
Blev medlem: 09 nov 2015 22:29

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Jerker »

lator skrev:
En annan fråga: Du har ju bokfört laddningen men varför finns det en post som sticker ut väldigt? När du åker hemifrån andra gången så stannar du i Norrköping och får väldigt mycket energi på kort tid... Är det en felskrivning eller vad påverkar laddhastigheten så mycket?
Ah! Felskrivning! Både där och i Ödeshög. Har korrigerat nu!

Nej, en sån här sträckkörning hade jag nog aldrig gjort med Zoen, men att köra på semester upp till Haparanda hade jag absolut kunnat göra med Zoen. Men då utan stress.

Det finns en svensk (som bor i Norge) som gjorde en Europaresa med Zoen som han skrev om i FB-gruppen. Hela den familjen var så nöjda.
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Generalbogge »

Jag tänkte att detta skulle utföras med start i Ystad lördagen den 1:e augusti. Någon gång runt 10-11 tiden är nog lämpligt för start. Då passerar man Stockholm på kvällen (om man väljer den vägen d.v.s.). Så då borde det vara lugnt med trafiken där. Sedan är man väl framme cirka dygnet senare i Haparanda. Gemensam (frivillig) middag vid 18-19 tiden i Haparanda. Sedan en natts välbehövlig vila mellan söndagen och måndagen. Från Haparanda blir väl lämpligt med start runt 10-tiden på måndagen den 3:e augusti. Då är vi i Ystad på tisdagen, och kör en ny middag (om folk orkar) framåt eftermiddagen/kvällen.

Jag tänkte att vi använder Glympse-appen för att dela våra positioner, så kan folk som vill också följa det hela på distans.

I dagsläget så finns det lediga rum på hotell eller vandrarhem i Haparanda mellan den 2:a och 3:e. Och i Ystad med omnejd, finns det ett stort utbud boenden att tillgå.

Hoppas att detta kan locka fler deltagare än mig :)

Så vilka fler hänger på? Antingen båda sträckorna eller bara på en av dem.

Båda sträckorna (1-4/8):
generalbogge


Bara Ystad-Haparanda (1-2/8):


Bara Haparanda-Ystad (3-4/8):
Model S 90D -2017 Titanium
Användarvisningsbild
Generalbogge
Teslaägare
Inlägg: 972
Blev medlem: 03 maj 2017 23:35
Ort: Södra Sandby

Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020

Inlägg av Generalbogge »

Kom på att det vore intressant om man lägger till vilken bil man tänkte köra med också.

Båda sträckorna (1-4/8):
generalbogge - MS 90D -2017


Bara Ystad-Haparanda (1-2/8):

Bara Haparanda-Ystad (3-4/8):
Model S 90D -2017 Titanium
Skriv svar