Tja... Jag åkte ju flera ggr ToR Nyköping-Malmö med min Zoe, både 22 kWh och 41 kWh. Men inte samma dag. Men jag åkte ju ner till Halmstad och provkörde Tesla S och X när jag bara hade haft Zoen ett halvår. Det gjorde jag på en dag. Åkte kl 6, var nere i Halmstad kl 13, provkörde bilarna och sen hem igen och var hemma vid midnatt.lator skrev:Ja, varför ska man sitta hemma och tveka när man kan ta sig en roadtrip hux flux...? Jag slår vad om att du Jerker inte skulle ha gjort samma sak med din Zoe så detta är ytterligare ett konstaterande av hur duktiga Tesla är på att skapa ett användbart elbilsalternativ.
Som många vet så ingår jag i gruppen "galningar" med den lilla skillnaden att jag inte har någon Tesla. Men jag drar mig inte för att ta en 2014 Leaf 24 och dra till Göteborg över en helg. Köra ner ett litet flyttlass till dotterns nya lägenhet i Stockholm (från 5 mil norr om Östersund) med en Leaf 40 bara "fram och tillbaka"... Eller hyra en Tesla i Gbg och köra 7 länder och 420 mil över en påskhelg tillsammans med ovan nämnda dotter (inte i år med Corona). Så, det är nog tur att jag inte har en Tesla för däckskontot skulle knäcka mig...
Jag tycker att det är uppfriskande med spontana och dåraktiga infall av denna typ så jag stöttar dig Jerker och alla andra som kan tänka sig att hitta på liknande saker som Generalbogge när han startade den här tråden. Jag hoppas att hans idé också hamnar på de utförda uppdragens lista med många deltagare, mig inräknad!
Sen jag började köra elbil har jag ju inte låtit mig hindras på något sätt utan har använt den precis som jag använde fossilarna. Jag ändrade inte mitt tänkande kring hur jag skulle kunna använda mig av bilen. Det var bara att vänja sig vid att det tog lite längre tid än tidigare.