Re: Ystad - Haparanda, Haparanda - Ystad, sommaren 2020
Postat: 05 aug 2020 09:12
Här kommer min reseberättelse på racet från Ystad till Haparanda
https://teslaclubsweden.se/forum/
Riktigt kul att läsa! Uppskattas!Lophornis skrev:Här kommer min reseberättelse på racet från Ystad till Haparanda
WOW! Otroligt bra!Lophornis skrev:Här kommer min reseberättelse på racet från Ystad till Haparanda
Ionity kostade det mig med Maingau 45,81 EuroZalman3 skrev:Vill också veta hur mycket laddningen kostade för alla deltagare?
Speciellt vill jag se lite ladddata för de olika bilarna, var de laddat, hur mycket och hur l'nge. För oss siffertörstande är det guld värt.Zalman3 skrev:Vill också veta hur mycket laddningen kostade för alla deltagare?
Exakt!frippe skrev:Speciellt vill jag se lite ladddata för de olika bilarna, var de laddat, hur mycket och hur l'nge. För oss siffertörstande är det guld värt.Zalman3 skrev:Vill också veta hur mycket laddningen kostade för alla deltagare?
mm, dvs ungefär vad det kostade att köra min dieselbil, innan teslan, mellan Ystad och Sthlm (förvisso en rätt motorstark diesel, men det är ju teslan också).Lophornis skrev:Ionity kostade det mig med Maingau 45,81 EuroZalman3 skrev:Vill också veta hur mycket laddningen kostade för alla deltagare?
På incharge kostade det mig 147,19SEK
På Eon kostade det mig 99,23SEK
På Bee kostade det mig 222,08SEK
På charge & drive kostade det mig 65SEK
Ganska exakt 0 kronor blev det för min del. Uteslutande (fri) SuC under resan, och sedan utnyttjades IKEA:s laddstolpar i Haparanda, vilket de inte ville ha betalt för. De fick dock lite betalt då jag var inne och åt och provianterade, så de gick nog plus ändå.Zalman3 skrev:Vill också veta hur mycket laddningen kostade för alla deltagare?
Utmärkt reseberättelse. Tack för att du tog dig tid att skriva den.iAkita skrev:Här kommer min reseberättelse från SECC2020. Den blev väldigt lång. Om någon bara är intresserad av statistik så finns det en tabell på sista sidan ni kan hoppa direkt till. Jag glömde notera laddtider med mera för resan upp ett antal gånger, så den tog jag inte med i tabellform.
Jag orkade inte korrekturläsa innan jag laddade upp filen, så jag ber om ursäkt för eventuella stavfel och bortttappade ord och bokstäver.
Kanon berättelse.Generalbogge skrev:Min reseberättelse tog lite längre tid att få till
Men här kommer den i alla fall, om någon fortfarande är intresserad.
https://docs.google.com/document/d/1fY0 ... sp=sharing
Jätteintressant läsning och kul att jämföra siffror! På nervägen förbrukade jag 47 kWh mindre, och mina vägval blev 14 (!) mil kortare. Där ligger väl en stor del av förklaringen att det inte skiljde så mycket i mål. Det plus att du laddade extra vid sista stoppet för att ta dig hem efteråt.Generalbogge skrev:Min reseberättelse tog lite längre tid att få till
Men här kommer den i alla fall, om någon fortfarande är intresserad.
https://docs.google.com/document/d/1fY0 ... sp=sharing
Ja, då hakar även jag på!iAkita skrev:Hoppas det blir något liknande evenemang nästa sommar. Jag fick blodad tand och uppskattade både själva resan och att träffa ett gäng nya och väldigt trevliga människor!
Också väldigt intresserad, intressant att se skillnaden med en äldre s70D. Många laddstopp blir det.Jerker skrev:Ja, då hakar även jag på!iAkita skrev:Hoppas det blir något liknande evenemang nästa sommar. Jag fick blodad tand och uppskattade både själva resan och att träffa ett gäng nya och väldigt trevliga människor!
Med Roadstern givetvis!Leo skrev:Också sugen på haka på nästa år.
Det gör ju faktiskt det hela lite mer spännande och realistiskt.Jerker skrev:Bara det inte blir så många att det blir trängsel vid laddstastionerna pga av oss som deltar!
Mer taktik inblandat då. Har man en bil som laddar långsamt, ska man då dela laddpar med en mer snabbladdande bil för att jämna ut?EnTraktor skrev:Det gör ju faktiskt det hela lite mer spännande och realistiskt.Jerker skrev:Bara det inte blir så många att det blir trängsel vid laddstastionerna pga av oss som deltar!