Jag har inte rapporterat från själva tävlingen ännu och egentligen så finns det inte så mycket att säga... Min bil laddade max 90 kW så jag var slagen på förhand. Att sen SuC begränsades till 118 kW just under tävlingen gjorde att jag inte tappade lika mycket som jag skulle ha gjort annars. Jag fick ladda ofta för att inte stå alldeles för länge på varje SuC och dessa extra stopp tar tid så jag är ganska nöjd med att inte bli mer efter än jag blev. Sen är det svårt att jämföra exakt då bara några km/h mer eller mindre gör ganska mycket tid på så lång sträcka och jag kunde konstatera att jag tappade tio minuter på den första sträckan från Haparanda till Luleå (ca 130 km).

Jag lyckades vid ett tillfälle faktiskt ta ledningen på vägen ner, detta genom att strunta i laddningen i Umeå där alla andra samlades för inbördes beundran...

Så, jag var först ner till Örnsköldsvik men detta var också det sista jag såg av täten.

Bilen gick bra hela tiden och jag blev överraskad av den låga energiförbrukningen. Länge låg den på 164 Wh/km men under nattimmarna på vägen upp så steg den till ett snitt på resan av 177 Wh/km (ja, jag körde strikt efter hastighetsbegränsningarna).
I övrigt så kan jag konstatera att något är det som drar mycket energi på natten. När vi åkte upp så var det knökfullt i Ödeshög så jag trängde mig bara in och laddade upp till 30% så att jag skulle kunna åka till Norrköping dit jag kom med 6% kvar. På vägen ner (mitt i natten) så gjorde jag samma sak åt andra hållet. Laddade till 30% i Norrköping och satte av mot Ödeshög men när jag hade ca två mil kvar så insåg jag att jag var tvungen att slå av på farten om jag skulle komma fram. Bilen visade 0 km när det var ca 2 km kvar och effektbegränsningen var oroväckande låg (ca 70 kW) men jag gled in till laddaren utan problem (ja, ok då, det gick väl bara ca 30 km/h genom rondellen...). Så skillnaden på dag och natt på denna sträcka av ca 110 km var mer än 6%, snarare 8%. Samma hastighet, samma allt utom dag/natt...
Sen till ett erkännande... JA, iAkita hade rätt, jag somnade vid laddningen i Toftaholm...

Inte så många minuter men tillräckligt för att missa striden om de sista platserna.
Hur som helst så var det kul att få några ansikten till namnen i forumet och det är fortfarande så att man kommer fram mycket mera utvilad än vad man skulle ha gjort med en ICE-bil.
Tack till alla som var med!

(samt givetvis till Tibor som dök upp som en "gubbe i lådan" och vinkade frenetiskt norr om Stockholm)
Sen ska vi inte glömma alla som deltog via Glympse, det kan vara en sak till senare tävlingar att kunna ha kontakt med "publiken". Massiv livestream eller?
Sen ett litet tillägg. Jag åkte alltså Leaf 24 från Jämtland ner till Kalmar där jag hämtade min poolbil, en S90D 2016, och sen åkte jag runt en del efter återlämnandet... Det blev faktiskt över 400 mil med vardera bil...

Hade jag kört Leaf 24 till Haparanda så hade jag antagligen knappt hunnit upp innan återresan hade startat... Det går att ta sig fram men man får inte ha så bråttom.

Kört elbil sedan maj 2002.
Renault Clio Electrique
Renault Express Electrique
Nissan Leaf
Provat det mesta på marknaden
Kört ca 3000 mil Tesla Model S
Avbokat Model 3
Återgått till Renault Clio Electrique
Väntar på att kunna köpa en Model S för max 400´