Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Zalman3 »

Kom med en 4wd version!

Innan premiären fick vi en pratstund med Dr. Werner Tietz, utväcklingschef för Cupra Born, och ställde då frågan om fyrhjulsdrift kan vara aktuellt framöver.

– Tekniskt sett är det möjligt. Just nu undersöker vi marknaden och ser tyvärr att efterfrågan på fyrhjulsdrift är ganska låg. Med det sagt så håller vi koll på hur det utvecklar sig och utesluter det absolut inte, säger Dr. Werner Tietz i en intervju med Recharge.

Med lite tur kanske vi får en fyrhjulsdriven prestandaversion av Cupra Born, likt ID X-konceptet som Volkswagen visat upp.



https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... boostlage/
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av taliz »

Mm just prestandan är minst sagt vek.
Över 6 sekunder till 100 på den snabbaste(minst långsamma?) varianten, liksom hallå... det är 2021 nu.
Men så blir det när de är tvungna att fortsätta sälja mestadels avgasbilar, det blir omöjligt att leverera elbilar som presterar bättre, för då skulle alltför många välja dem istället.
Riktigt tråkigt för i övrigt ser den ju helt ok ut IMO, en enorm förbättring vs ID3.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
McFace
Teslaägare
Inlägg: 224
Blev medlem: 28 sep 2020 13:06

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av McFace »

taliz skrev:
Mm just prestandan är minst sagt vek.
Över 6 sekunder till 100 på den snabbaste(minst långsamma?) varianten, liksom hallå... det är 2021 nu.
Men så blir det när de är tvungna att fortsätta sälja mestadels avgasbilar, det blir omöjligt att leverera elbilar som presterar bättre, för då skulle alltför många välja dem istället.
Riktigt tråkigt för i övrigt ser den ju helt ok ut IMO, en enorm förbättring vs ID3.
Tror du på fullt allvar att 0-100 under 6 sekunder spelar någon roll för folk flest?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Zalman3 »

McFace skrev:
taliz skrev:
Mm just prestandan är minst sagt vek.
Över 6 sekunder till 100 på den snabbaste(minst långsamma?) varianten, liksom hallå... det är 2021 nu.
Men så blir det när de är tvungna att fortsätta sälja mestadels avgasbilar, det blir omöjligt att leverera elbilar som presterar bättre, för då skulle alltför många välja dem istället.
Riktigt tråkigt för i övrigt ser den ju helt ok ut IMO, en enorm förbättring vs ID3.
Tror du på fullt allvar att 0-100 under 6 sekunder spelar någon roll för folk flest?
Man kan å ena sidan tycka att det inte spelar någon roll.
Å andra sidan, om det kostar 500kr extra att få ca 300hk och 0 till 100 på ca 5s, varför inte?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Zalman3 »

Här är CUPRA Born. Vår första 100% elektriska modell. Det kommer till marknaden för att ge färg till elektrifieringen av den norska bilparken. Att lägga till nya impulser och väcka nya känslor och passion för körning. Denna passion är central för CUPRAs strategi för elektrifiering och hållbarhet.

Norska priser för CUPRA Born kommer snart att vara klara, och vi uppskattar ett startpris på cirka 270 000 kronor inklusive hemleverans till kunder. Norska kunder kommer också att ha möjlighet att prenumerera på bilen via produkten Born Frii.

Priser för ID3 i Norge:
Pure
271 600

Pro
305 400

Pro S
349 000


För samma pengar väljer jag en Cupra Born.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av taliz »

McFace skrev:
taliz skrev:
Mm just prestandan är minst sagt vek.
Över 6 sekunder till 100 på den snabbaste(minst långsamma?) varianten, liksom hallå... det är 2021 nu.
Men så blir det när de är tvungna att fortsätta sälja mestadels avgasbilar, det blir omöjligt att leverera elbilar som presterar bättre, för då skulle alltför många välja dem istället.
Riktigt tråkigt för i övrigt ser den ju helt ok ut IMO, en enorm förbättring vs ID3.
Tror du på fullt allvar att 0-100 under 6 sekunder spelar någon roll för folk flest?
Man köper nog inte en Golf R, Cupra Leon R etc om man inte är intresserad av prestandan. Detta är ju den typen av bil, bara utan just prestandan...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
thnis
Teslaägare
Inlägg: 423
Blev medlem: 22 maj 2017 16:12
Ort: Stockholm

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av thnis »

Zalman3 skrev:
Här är CUPRA Born. Vår första 100% elektriska modell. Det kommer till marknaden för att ge färg till elektrifieringen av den norska bilparken. Att lägga till nya impulser och väcka nya känslor och passion för körning. Denna passion är central för CUPRAs strategi för elektrifiering och hållbarhet.

Norska priser för CUPRA Born kommer snart att vara klara, och vi uppskattar ett startpris på cirka 270 000 kronor inklusive hemleverans till kunder. Norska kunder kommer också att ha möjlighet att prenumerera på bilen via produkten Born Frii.

Priser för ID3 i Norge:
Pure
271 600

Pro
305 400

Pro S
349 000


För samma pengar väljer jag en Cupra Born.
De svenska priserna är släppta redan och dom känns väl lite mer relevanta ;)
Polestar 2 2022
Model S 75 2017
VW e-Golf 2018
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Bjelke »

Maw skrev:
Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
Inte än iaf, men kanske senare? :)
Tyckte jag läste att det inte var plats till motorn fram eller nåt :?
Med? :( det vore ju ganska trist isf ju... ingen katastrof kanske men ändå liksom...
Jag trodde också att det var för ont om plats i Id3 och Born men det verkar som att VW redan har provat https://www.vibilagare.se/nyheter/volks ... iftinglage
Så det verkar vara möjligt iaf :)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av taliz »

Bjelke skrev:
Maw skrev:
Bjelke skrev:
HelectriC skrev:
Bjelke skrev:
Inte än iaf, men kanske senare? :)
Tyckte jag läste att det inte var plats till motorn fram eller nåt :?
Med? :( det vore ju ganska trist isf ju... ingen katastrof kanske men ändå liksom...
Jag trodde också att det var för ont om plats i Id3 och Born men det verkar som att VW redan har provat https://www.vibilagare.se/nyheter/volks ... iftinglage
Så det verkar vara möjligt iaf :)
Klart det är möjligt, den är designad för det från grunden.
Jag gissar på att det kommer en ID3-motsvarighet till Golf GTI under 2022 och sedan en R-version sisådär 2024.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
borgward
Teslaägare
Inlägg: 234
Blev medlem: 06 jun 2020 09:51
Ort: Stockholm

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av borgward »

Ännu en unique selling point... :D
Screenshot_20210526-165454_Samsung Internet.jpg
Mitsubishi Outlander PHEV 2015
Nissan Leaf 40kWh 2018
Tesla Model 3 LR AWD 2020

Tesla Model 3 LR AWD 2023
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Zalman3 »

Har nån här beställt en Born?

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av martinot »

borgward skrev:
Ännu en unique selling point... :D

Bild
Jo, svag laddeffekt är ju en av de största missarna med MEB-plattformen som jag ser det. Hoppas PPE blir vettigare.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
pingflood
Inlägg: 130
Blev medlem: 03 dec 2020 10:56

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av pingflood »

martinot skrev:
borgward skrev:
Ännu en unique selling point... :D

Bild
Jo, svag laddeffekt är ju en av de största missarna med MEB-plattformen som jag ser det. Hoppas PPE blir vettigare.
Inget personligt påhopp här, men varför är så många ängsliga över laddeffekten? Kör ni verkligen långa sträckor så ofta att det gör påtaglig skillnad? Det är jäkligt sällan jag tar mig längre än 40 mil i taget och skulle jag göra det tycker jag inte det spelar någon större roll om man måste vänta 20 eller 40 minuter för att ladda. Vad är det för körmönster man har som kräver max en kvarts paus var tredje-fjärde timme?
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Zalman3 »

pingflood skrev:
martinot skrev:
borgward skrev:
Ännu en unique selling point... :D

Bild
Jo, svag laddeffekt är ju en av de största missarna med MEB-plattformen som jag ser det. Hoppas PPE blir vettigare.
Inget personligt påhopp här, men varför är så många ängsliga över laddeffekten? Kör ni verkligen långa sträckor så ofta att det gör påtaglig skillnad? Det är jäkligt sällan jag tar mig längre än 40 mil i taget och skulle jag göra det tycker jag inte det spelar någon större roll om man måste vänta 20 eller 40 minuter för att ladda. Vad är det för körmönster man har som kräver max en kvarts paus var tredje-fjärde timme?
Finns väl ingen anledning till att vara sämst i klassen vad gäller laddhastighet?
Kia/Hyundai har ju satt nivån för en hyfsat billig elbil som kan ladda till 80% på 18 minuter.

Till och med billiga bilar från BYD har snabb 800V laddning som standard.
BYD lanserar sin tredje generation elbilar.
Den har 800V teknik.
65-70 mils WLTP räckvidd.
Kan ladda ca 145km i räckvidd på 5 minuter
viewtopic.php?f=29&t=25408&p=531890&hilit=Byd#p531890
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
pingflood
Inlägg: 130
Blev medlem: 03 dec 2020 10:56

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av pingflood »

Zalman3 skrev:
pingflood skrev:
martinot skrev:
borgward skrev:
Ännu en unique selling point... :D

Bild
Jo, svag laddeffekt är ju en av de största missarna med MEB-plattformen som jag ser det. Hoppas PPE blir vettigare.
Inget personligt påhopp här, men varför är så många ängsliga över laddeffekten? Kör ni verkligen långa sträckor så ofta att det gör påtaglig skillnad? Det är jäkligt sällan jag tar mig längre än 40 mil i taget och skulle jag göra det tycker jag inte det spelar någon större roll om man måste vänta 20 eller 40 minuter för att ladda. Vad är det för körmönster man har som kräver max en kvarts paus var tredje-fjärde timme?
Finns väl ingen anledning till att vara sämst i klassen vad gäller laddhastighet?
Kia/Hyundai har ju satt nivån för en hyfsat billig elbil som kan ladda till 80% på 18 minuter.

Till och med billiga bilar från BYD har snabb 800V laddning som standard.
BYD lanserar sin tredje generation elbilar.
Den har 800V teknik.
65-70 mils WLTP räckvidd.
Kan ladda ca 145km i räckvidd på 5 minuter
viewtopic.php?f=29&t=25408&p=531890&hilit=Byd#p531890
Visst, imponerande med större siffror på specen men hur mycket roll spelar det egentligen i praktiken?

Testade för skojs skulle att lägga in en rutt Göteborg->Umeå i A Better Route Planner.

Kia e-Niro: 13h25m med 2h9m laddstopp.
Hyundai Ioniq 5 Long Range RWD: 12h23m med 1h23m laddstopp.

En äldre segare modell mot det allra senaste och hetaste.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Zalman3 »

Visst kan man diskutera hur snabbt man behöver ladda I verkligheten.

Men tydligen är det viktigt för vissa.
1. Folk vill ju här på TCS stämma Tesla för att laddningen går för långsamt.
2. Ur marknadsföringssynpunkt är det jättesvårt att vara trovärdig mot en ny elbilsköpare, med att säga.
Det tar dubblet så lång tid att ladda vår elbil än alla andra nya elbilar på marknaden. Men det spelar ingen roll för de flesta kunderna.
3. Ur en teknisk synpunkt kan det till och med vara billigare att tillverka en elbil med snabb 800V laddning även en med 400V, i stora volymer. Fördubblad spänning minskar behovet av tjocka ledningar för att klara stora strömmar.
Eller åtminstone samma pris om batteriet blir lite dyrare.
4. Inom 3 år tror jag att en majoritet av nya elbilar har 800V laddning och kan ladda till 80% under 15 minuter.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
pingflood
Inlägg: 130
Blev medlem: 03 dec 2020 10:56

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av pingflood »

Zalman3 skrev:
Visst kan man diskutera hur snabbt man behöver ladda I verkligheten.

Men tydligen är det viktigt för vissa.
1. Folk vill ju här på TCS stämma Tesla för att laddningen går för långsamt.
2. Ur marknadsföringssynpunkt är det jättesvårt att vara trovärdig mot en ny elbilsköpare, med att säga.
Det tar dubblet så lång tid att ladda vår elbil än alla andra nya elbilar på marknaden. Men det spelar ingen roll för de flesta kunderna.
3. Ur en teknisk synpunkt kan det till och med vara billigare att tillverka en elbil med snabb 800V laddning även en med 400V, i stora volymer. Fördubblad spänning minskar behovet av tjocka ledningar för att klara stora strömmar.
Eller åtminstone samma pris om batteriet blir lite dyrare.
4. Inom 3 år tror jag att en majoritet av nya elbilar har 800V laddning och kan ladda till 80% under 15 minuter.
Absolut, det är inget fel med att saker blir bättre/snabbare. Men det känns som om "range anxiety" har ersatts lite av "charging anxiety" nu när så många bilar har bra räckvidd. Känns som om folk sitter och oroar sig över specifikationer istället för att titta på hur det fungerar rent praktiskt. Jag skulle hävda att det är ytterst få som har ett genuint behov av extremt korta laddtider. Kör man väldigt långt väldigt ofta eller ej har möjlighet att ladda hemma så kan jag förstå det. Men hur många här faller i en av de kategorierna? Känns lite som om man fattar beslut om vilken bil man ska köpa baserat på nån årlig resa till fjällen istället för vad som faktiskt behövs resten av året.

Det är ju faktiskt fullt möjligt att hyra bil när nåt specifikt behov uppstår. Om en Kona passar mig 364 dagar om året men jag behöver dra ett tungt släp varje julafton så inte fasen köper jag en e-Tron baserat på det.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Zalman3 »


Jag skulle hävda att det är ytterst få som har ett genuint behov av extremt korta laddtider. Kör man väldigt långt väldigt ofta eller ej har möjlighet att ladda hemma så kan jag förstå det.
Jag kan inte ladda hemma, och jag är resande.
Så eftersom jag laddar +95% på snabbladdare så är laddhastigheten viktig för mig.

Men även om man som min syster laddar till 95% hemma, så blir ju andrahandsvärde viktigt om man kan ladda snabbt.
Hon bytte bort en 24kWh Leaf i april. Och en sådan bil kan man få billigt idag. Dels för att den har kort räckvidd, men också för att den har udda Chademo som inte kan ladda så snabbt. Leafen har inte ens vätskekylda batterier.

Så om 3 år när du ska byta in din gamla elbil.
Då säger bilhandlare, jaså, du har en av dom första MEB bilarna som inte kan ladda i minst 170kW.
Då sänker vi priset.

Visst kan man sälja bilar med halvtaskiga prestanda.
Men då ska den vara väldigt billig.

I en annan tråd har ju exempelvis Nissan i Norge förstått att en elbil med långsam laddning ska inte kosta mer än 210.000Nok.

Edit:
Folk frågar mig, när "lugnar" det ner sig, när har elbilarna mognat så man vågar köpa en.

Mitt tråkiga svar är att man nu är mitt inne i en snabb teknikutvecklig.

Att köpa en elbil idag och förvänta sig att om 3 år så är priser och teknik på "samma" nivå kommer inte att hända.

Och ur en ekonomisk synpunkt, vad spelar det för roll om elbilen är 10 eller 20% billigare att köra per mil än fossilbilen.

Fossilbilen är dyrare per mil ifrån alla fall.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Gargamel »

pingflood skrev:
martinot skrev:
borgward skrev:
Ännu en unique selling point... :D

Bild
Jo, svag laddeffekt är ju en av de största missarna med MEB-plattformen som jag ser det. Hoppas PPE blir vettigare.
Inget personligt påhopp här, men varför är så många ängsliga över laddeffekten? Kör ni verkligen långa sträckor så ofta att det gör påtaglig skillnad? Det är jäkligt sällan jag tar mig längre än 40 mil i taget och skulle jag göra det tycker jag inte det spelar någon större roll om man måste vänta 20 eller 40 minuter för att ladda. Vad är det för körmönster man har som kräver max en kvarts paus var tredje-fjärde timme?
Jupp, just nu kör jag regelbundet stockholm-skåne/karlshamn varje vecka, så runt 50-55 mil varje gång, med min EQC tar det runt 7 timmar för en 5.5 timmarssträcka..
Därför jag tittar lite på en Taycan med sina typ 270 kW-laddning mot eqcns 110 max.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av martinot »

Gargamel skrev:
pingflood skrev:

Inget personligt påhopp här, men varför är så många ängsliga över laddeffekten? Kör ni verkligen långa sträckor så ofta att det gör påtaglig skillnad? Det är jäkligt sällan jag tar mig längre än 40 mil i taget och skulle jag göra det tycker jag inte det spelar någon större roll om man måste vänta 20 eller 40 minuter för att ladda. Vad är det för körmönster man har som kräver max en kvarts paus var tredje-fjärde timme?
Jupp, just nu kör jag regelbundet stockholm-skåne/karlshamn varje vecka, så runt 50-55 mil varje gång, med min EQC tar det runt 7 timmar för en 5.5 timmarssträcka..
Därför jag tittar lite på en Taycan med sina typ 270 kW-laddning mot eqcns 110 max.
Helt riktigt. Förstår dig fullt. Ibland tar vi vår diesel på långresa för att både slippa planera laddstop, och även slippa långa stopp. Skulle vi stoppa att tanka vår dieseltank så klarar vi det på fem minuter. Vår Tesla tar oftast 20-30 min att ladda hyfsat full, och då är den ändå enormt mycket effektivare än den slöa MEB-plattformen.

Kan vi komma ner på 5-10 minuters laddtider i framtiden för att få runt 60-70 mil (halva rangen som vår diesel) så är vi tillräckligt nära tiden för tankstopp, att det inte finns lika många stora skäl att skippa använda en elbil.

Vilket är win-win för både oss användare och miljön.

Apropå bilar så kika på nya Mercedes EQS, om du kan vänta till att byta bil lite. Tror den kan potentiellt vara en vinnare både i range och effektiv laddhastighet.

Taycan har bra effektiv laddhastighet (bygger på PPE-plattformen, eller en föregångare till den, istället för den slöa MEB-plattformen), men är tyvärr en något törstig bil (var själv inne på att byta till den). Grymt fin bil i övrigt. Kan verkligen rekommendera en testkörning om du inte redan gjort så.


Bild

Bild

Bild
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Zalman3 »

Tycker Cupra Born är snyggare än VW ID3.
Screenshot_20210801-185445_Chrome.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av Dexter86 »

Enormt mycket snyggare !!!
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av MWall »

Jag tycker den här Cupra Born ser väldigt intressant ut som ny andrabil. Snyggare och billigare än ID.3.

Avseende diskussionen om laddtider så är det helt ointressant på en sån här bil tycker jag. Vi kommer antagligen aldrig snabbladda den öht.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av martinot »

Tycker nog tvärt om att ID3 är snyggare och stilrenare.

Denna ser lite prålig ut på ett billigt sätt (som det ser ut på bilderna verkar det vara mycket billig plast över allt).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: Cupra Born ersätter Seat El-Born.

Inlägg av MWall »

martinot skrev:
Tycker nog tvärt om att ID3 är snyggare och stilrenare.

Denna ser lite prålig ut på ett billigt sätt (som det ser ut på bilderna verkar det vara mycket billig plast över allt).
Jag tycker inredningen är jättefin.

Bild

Skalstolarna ingår i basutrustningen.
Bild

Exteriört så liknar ID.3 mest en padda i jämförelse.

Bild

Jag gillar den blå "signaturfärgen". Aurora blue?
Bild
Skriv svar