Nu vet man ju inte vad Renault Sverige gör till standard här, men som jag fattar det är enfasladdning standard och trefas tillval. Inser också att e-Golfen har kombinerat två enfasladdare för att nå 7,4 kW och att det alltså skulle bli 3,7 kW laddning för mig med en Megane. Trefas m a o nästan obligatoriskt kryss. Hoppas man inte tvingas på nåt paket för 50 kkr med en massa ointressanta grejer för att få det.iAkita skrev:Är inte 22 kW AC standard? Jag har kört ett gäng olika Renault från 1990 och framåt. Det har skett en enorm utveckling av kvalitén under den tiden, om du avser driftsäkerhet. De sista två (en Zoe och en Megane) var i princip helt problemfria och inga tendenser till rost. Båda var däremot ganska högljudda men vad jag har förstått har Renault jobbat på att förbättra detta. Jag blev själv sugen på en Megane e-Tech, tycker designen verkar väldigt lyckad. Android automotive är verkligen också ett stort plus. Men jag har redan hunnit beställa en EV6, så det får vänta.
Men intressant att höra dina Renault-erfarenheter. Mycket uppskattat och skönt att höra att rosten inte varit nåt problem. Buller är ju som alltid subjektivt och att Renault kan säkerhet vet vi också sen gammalt. Väldigt spännande, det här. Hoppas priset hamnar lite under ID.3, men det kanske är att hoppas på för mycket.