Ovan visar varför varken MEB eller Nissan/Renault har en chans att konkurrera med e_GMP på rena tekniska (och för förarna praktisk) prestanda.Zalman3 skrev:En jämförelse:Och Nissan verkar ha tappat en del på senare år. Det känns som att de inte har hängt med riktigt. Frågan är om den kan konkurrera med Kia/Hyundai E-GMP bilarna
Ioniq 5 62kWh
Pris 41.900 euro
EVDB real range 310 km
175 kW DC laddning
Längd 4635mm
Vikt 1.905kg
CCS laddning 720 km/h
ID3 62kWh batteri
Pris 34.995 euro
EVDB real range 350 km
100 kW DC laddning
Längd 4261mm
Vikt 1.805kg
CCS laddning 440 km/h
Nissan Ariya , 65 kWh batteri
Pris 42.000 euro
EVDB real range, 335km
130 kW DC laddning
Längd 4595mm
Vikt 1.800kg
CCS laddning 450 km/h
Renault Megane e-tech, 65 kWh batteri
Pris 38.000 euro
EVDB real range, 335km
130 kW DC laddning
Längd 4210mm
Vikt 1.750kg
CCS laddning 480 km/h
Det enda Nissan/Renault och MEB-bilarna kan konkurrera med är bättre design, lägre pris och/eller kändare varumärken. Men rent praktiskt och tekniskt så ligger de klart efter både Koreanerna och Tesla.