Räcker bra för mig.Fredrik j skrev:Top speed of 210km/h. Det kryper nedåt. Är det samling runt 180 tror ni?
Halvkombilucka är det på den också. Nice. Men den blir nog åt helsike för dyr.
Moderator: Redaktion
Räcker bra för mig.Fredrik j skrev:Top speed of 210km/h. Det kryper nedåt. Är det samling runt 180 tror ni?
Räcker för mig med.MWall skrev:Räcker bra för mig.Fredrik j skrev:Top speed of 210km/h. Det kryper nedåt. Är det samling runt 180 tror ni?
Halvkombilucka är det på den också. Nice. Men den blir nog åt helsike för dyr.
MKBHD beskrev det rätt bra, "looks like windows media player from back in the early 2000s".OfarligTesla skrev:Är väl bra att det kommer ett elektriskt alternativ till S-klassen men vad gammaldags det infotainmentsystemet verkade, känner på direkten att jag inte är i målgruppen för den bilen. Tur för då behöver jag väl inte ens överväga den, om nu det inte blir någon häftig nivå 3 självkörning som blir användbar.
Mm, jag såg den och höll med helt och hållet, kommer dock bli en riktigt fin bil om man tillhör rätt segment. Jag tror som dig att många underskattar hur svårt det är att göra bra mjukvara och system, tog ju både Apple och Google rätt lång tid för att få det bra på surfplattor t.ex..taliz skrev:MKBHD beskrev det rätt bra, "looks like windows media player from back in the early 2000s".
Han nämnde även samma sak som jag skrivit tidigare om här: vem kommer lyckas först, Tesla med finputsad interiör och byggkvalitet, eller Mercedes mfl med mjukvara.
Jag tror förstnämnda är betydligt enklare.
Inte som jag testat iaf, Tesla är första amerikanska tillverkaren som jag personligen kunnat tänka mig köpa pga just det problemet. Alltid känt att deras problem är att det viktigaste är att det skall se "mycket" ut på utsidan men de skiter i att det skramlar på insidan. Lite som när man kör Uber Black i USA så "uppgraderar" de gärna till Uber SUV som är en burkig och skramlig historia men den ser ju stor ut från utsidan...dd88 skrev:Finns det någon större amerikansk tillverkare som är känd för sin byggkvalité?
Tror med att bra mjukvara är svårare att få till, men man tycker ju att amerikanarna borde ha lärt sig att bygga bilar med bra standard vid det här laget.
dd88 skrev:Finns det någon större amerikansk tillverkare som är känd för sin byggkvalité?
Tror med att bra mjukvara är svårare att få till, men man tycker ju att amerikanarna borde ha lärt sig att bygga bilar med bra standard vid det här laget.
NEO skrev:Den här i AMG version ska bli riktigt spännande att få prova. Beroende på pris så tror jag nog många gamla Model S ägare kan tänka sig en lyxig tysk, jag kan definitivt. För mig är SuC inte alls så viktigt då jag inte åker långt, och kostar det ändå som konkurrenterna i pris så klarar man nog sig med Ionity. Såklart för de som kör fjällen och t/r Europa varje år så är ju SuC magiskt.
Det beror ju på vad man menar med mjukvara.dd88 skrev:Tror med att bra mjukvara är svårare att få till, men man tycker ju att amerikanarna borde ha lärt sig att bygga bilar med bra standard vid det här laget.
spacecoin skrev:Det beror ju på vad man menar med mjukvara.dd88 skrev:Tror med att bra mjukvara är svårare att få till, men man tycker ju att amerikanarna borde ha lärt sig att bygga bilar med bra standard vid det här laget.
Att få infotainmentsystem och gpsnav att inte se ut som Windows Media Player anno 2005 är ju kanske inte så svårt.
OTA och det underliggande OS är ju en helt annan femma.
Inte som jag känner till eller kört. Inte ens Hummer (som jag har en polare som har), har speciellt hög byggkvalitet. Även om de är driftssäkra bilar.dd88 skrev:Finns det någon större amerikansk tillverkare som är känd för sin byggkvalité?
Tror med att bra mjukvara är svårare att få till, men man tycker ju att amerikanarna borde ha lärt sig att bygga bilar med bra standard vid det här laget.
Nej inte direkt. Men "Expected to cost form £80,000" i UK. Det är 927 tusen SEK. Men allt är dyrare i Sverige så räkna med att den börjar norr om miljonen. 1,3-1,5 för en "normalt" utrustad.backe skrev:Har det släppts några priser på den?
MWall skrev:Nej inte direkt. Men "Expected to cost form £80,000" i UK. Det är 927 tusen SEK. Men allt är dyrare i Sverige så räkna med att den börjar norr om miljonen. 1,3-1,5 för en "normalt" utrustad.backe skrev:Har det släppts några priser på den?
https://www.carwow.co.uk/mercedes/news/ ... lease-date
Solklart ligger det i kulturen i amerikat men man blir ju lite förvånad ändå eftersom Elon stod och sa att dom skullemartinot skrev:Inte som jag känner till eller kört. Inte ens Hummer (som jag har en polare som har), har speciellt hög byggkvalitet. Även om de är driftssäkra bilar.dd88 skrev:Finns det någon större amerikansk tillverkare som är känd för sin byggkvalité?
Tror med att bra mjukvara är svårare att få till, men man tycker ju att amerikanarna borde ha lärt sig att bygga bilar med bra standard vid det här laget.
Tror en del ligger i kulturen. Hitintills så har det varit kulturer som finns i Tyskland och Japan som varit bäst och mest gynnsamt för även goda företagskulturer och motivation till hög kvalitet (och även vi i Sverige är inte långt efter, och också mycket bra).
Kina kan ibland producera saker med kvalitet (och även skit i andra ändan av spektrat), men då kommer det mer från sträng management, med hot och piska (inte lika naturligt från kulturen hos medarbetarna).
I USA kan de vara mycket innovative och skapa mycket ny teknik och affärsidéer (på ett bättre sätt än de flesta andra ställen i världen), så bra klimat på det sättet gällande innovationskultur (man vågar även chansa och göra mer fel än i Europa/Japan), men den naturliga kvaliteten gällande tillverkning finns inte alls i den amerikanska kulturen. Därav att jag ser "Made in USA" som mer negativt än positivt.
Elonår = hundår. Du får ta det ggr 7!Bjelke skrev:Solklart ligger det i kulturen i amerikat men man blir ju lite förvånad ändå eftersom Elon stod och sa att dom skullemartinot skrev:Inte som jag känner till eller kört. Inte ens Hummer (som jag har en polare som har), har speciellt hög byggkvalitet. Även om de är driftssäkra bilar.dd88 skrev:Finns det någon större amerikansk tillverkare som är känd för sin byggkvalité?
Tror med att bra mjukvara är svårare att få till, men man tycker ju att amerikanarna borde ha lärt sig att bygga bilar med bra standard vid det här laget.
Tror en del ligger i kulturen. Hitintills så har det varit kulturer som finns i Tyskland och Japan som varit bäst och mest gynnsamt för även goda företagskulturer och motivation till hög kvalitet (och även vi i Sverige är inte långt efter, och också mycket bra).
Kina kan ibland producera saker med kvalitet (och även skit i andra ändan av spektrat), men då kommer det mer från sträng management, med hot och piska (inte lika naturligt från kulturen hos medarbetarna).
I USA kan de vara mycket innovative och skapa mycket ny teknik och affärsidéer (på ett bättre sätt än de flesta andra ställen i världen), så bra klimat på det sättet gällande innovationskultur (man vågar även chansa och göra mer fel än i Europa/Japan), men den naturliga kvaliteten gällande tillverkning finns inte alls i den amerikanska kulturen. Därav att jag ser "Made in USA" som mer negativt än positivt.
bli världsledande på just sånt som byggkvalitet osv... och det var väl typ för 3 år sedan nu eller nåt...
Om dom kan modernisera MBUX och fixa OTA med bara...HelectriC skrev:Detta bådar ju verkligen gott för kommande EQE. Den borde ju ärva ganska mycket från EQS men i ett aningen mer hanterligt format. Köra runt i 5,2m megabil är inget jag önskar.
Ja så är det ju förstås... vilket årtionde som helst så...martinot skrev:Elonår = hundår. Du får ta det ggr 7!Bjelke skrev:Solklart ligger det i kulturen i amerikat men man blir ju lite förvånad ändå eftersom Elon stod och sa att dom skullemartinot skrev:Inte som jag känner till eller kört. Inte ens Hummer (som jag har en polare som har), har speciellt hög byggkvalitet. Även om de är driftssäkra bilar.dd88 skrev:Finns det någon större amerikansk tillverkare som är känd för sin byggkvalité?
Tror med att bra mjukvara är svårare att få till, men man tycker ju att amerikanarna borde ha lärt sig att bygga bilar med bra standard vid det här laget.
Tror en del ligger i kulturen. Hitintills så har det varit kulturer som finns i Tyskland och Japan som varit bäst och mest gynnsamt för även goda företagskulturer och motivation till hög kvalitet (och även vi i Sverige är inte långt efter, och också mycket bra).
Kina kan ibland producera saker med kvalitet (och även skit i andra ändan av spektrat), men då kommer det mer från sträng management, med hot och piska (inte lika naturligt från kulturen hos medarbetarna).
I USA kan de vara mycket innovative och skapa mycket ny teknik och affärsidéer (på ett bättre sätt än de flesta andra ställen i världen), så bra klimat på det sättet gällande innovationskultur (man vågar även chansa och göra mer fel än i Europa/Japan), men den naturliga kvaliteten gällande tillverkning finns inte alls i den amerikanska kulturen. Därav att jag ser "Made in USA" som mer negativt än positivt.
bli världsledande på just sånt som byggkvalitet osv... och det var väl typ för 3 år sedan nu eller nåt...