Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Moderator: Redaktion
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Nu ska nya Kona gå att ladda i 100 kW.
Men 10 till 80% på 64 minuter är fortfarande för långsamt.
Men 10 till 80% på 64 minuter är fortfarande för långsamt.
https://alltomelbil.se/hyundai-kona-ele ... tmarkande/
Snabbladdning ska vara möjlig med upp till 100 kW. Laddning från 10 till 80 procent ska gå på 64 respektive 48 minuter.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Jag äger en Kona 64 kWh -19 och längtar till Teslan varje gång jag sätter mig i bilen då jag verkligen inte sitter bekvämt i förarsätet. Men lågt förmånsvärde har den iaf brukar frun påminna mig om när jag muttrar lite.
Min nästa bil jag klickar hem blir troligen en Tesla.
Min nästa bil jag klickar hem blir troligen en Tesla.
M3 LR -21 - äger fortfarande
Hyundai Kona 64kWh -
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Verkligen! De måste komma ner till halva den tiden för att vara med i matchen.Zalman3 skrev:Nu ska nya Kona gå att ladda i 100 kW.
Men 10 till 80% på 64 minuter är fortfarande för långsamt.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Har den OTA-uppdateringar?HelectriC skrev:Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
https://teslamag.de/news/hyundai-elektr ... stil-31015
Batterihanteringen verkar också ha reviderats: Enligt tillverkaren har laddtiden för 64 kWh-versionen minskat med 7 minuter och är nu 47 minuter från 10-80 procent på en 100 kW laddningsstation.
Hur snabbt laddar Kona egentligen?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Den nya Kona? Ingen aning.martinot skrev:Har den OTA-uppdateringar?HelectriC skrev:Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Ja. Du gjorde bedömningen att den var ganska komplett.HelectriC skrev:Den nya Kona? Ingen aning.martinot skrev:Har den OTA-uppdateringar?HelectriC skrev:Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Ja, bilen verkar ganska komplett. Eventuell frånvaro av OTA ändrar inte det intrycket. Den förra Kona jag hade var ok den också, saknade några saker, men just frånvaron av OTA var inte något som störde mig.martinot skrev:Ja. Du gjorde bedömningen att den var ganska komplett.HelectriC skrev:Den nya Kona? Ingen aning.martinot skrev:Har den OTA-uppdateringar?HelectriC skrev:Jag tycker nya Kona ser riktigt bra ut. Hade den bara varit bak- eller fyrhjulsdriven, så hade jag kunnat tänka mig att köpa en Kona igen. Den framhjulsdrivna jag hade blev för sladdrig. Släppte på hjulen så fort det blev lite regn och sportknappen var det absolut ingen ide att använda, spann loss direkt.
Men interiört var den helt ok. Nu har den väl dessutom uppgraderad skärm och infotainment samt app, så ganska komplett.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Jag tror inte den laddar snabbare än tidigare. Förr angav de 54 minuter för 0-80%, och nu 47 minuter för 10-80%.Zalman3 skrev:https://teslamag.de/news/hyundai-elektr ... stil-31015
Batterihanteringen verkar också ha reviderats: Enligt tillverkaren har laddtiden för 64 kWh-versionen minskat med 7 minuter och är nu 47 minuter från 10-80 procent på en 100 kW laddningsstation.
Hur snabbt laddar Kona egentligen?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Utan möjlighet till OTA-uppdateringar så känns den ju rätt gammaldags och opraktisk IMHO.
Känns inte som något jag kan rekommendera till pappa eller bekanta som vill ha en lite enklare, men bra modern och komplett elbil.
Känns inte som något jag kan rekommendera till pappa eller bekanta som vill ha en lite enklare, men bra modern och komplett elbil.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Vad är det du tror din pappa inte skulle vara nöjd med, som är så brådskande så de behöver fixas omgående med OTA-uppdateringar? Och hur säker kan du vara på att dessa förbättringar kommer komma? OTA-uppdateringar är ju inte någon garanti för någonting.martinot skrev:Utan möjlighet till OTA-uppdateringar så känns den ju rätt gammaldags och opraktisk IMHO.
Känns inte som något jag kan rekommendera till pappa eller bekanta som vill ha en lite enklare, men bra modern och komplett elbil.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Det känns ju som ett mycket konstigt beslut. Kona är ingen rullande Nintendo, behöver inte uppdateringar varje vecka som en del andra. Kona funkar ju vid leverans, vad är det du vill uppdatera som är så brådskande?martinot skrev:Utan möjlighet till OTA-uppdateringar så känns den ju rätt gammaldags och opraktisk IMHO.
Känns inte som något jag kan rekommendera till pappa eller bekanta som vill ha en lite enklare, men bra modern och komplett elbil.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Du menar är som Polestar och VW?HelectriC skrev:Det känns ju som ett mycket konstigt beslut. Kona är ingen rullande Nintendo, behöver inte uppdateringar varje vecka som en del andra. Kona funkar ju vid leverans, vad är det du vill uppdatera som är så brådskande?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Nej, Polestar och ID-familjen är nog likt Tesla mer som ett Nintendo, där behövs uppdateringar. Kona spelar nog inte helt i samma liga. Där är inte USP att bilen är hightech på samma sätt.Svenssons skrev:Du menar är som Polestar och VW?HelectriC skrev:Det känns ju som ett mycket konstigt beslut. Kona är ingen rullande Nintendo, behöver inte uppdateringar varje vecka som en del andra. Kona funkar ju vid leverans, vad är det du vill uppdatera som är så brådskande?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Nintendo var väl sämsta liknelsen? Jag hittade ett 30 år gammalt Nintendo på vinden, går över huvud taget inte att uppdatera, funkar fortfarande. En tio år gammal dator däremot är i regel nästintill oanvändbar pga av att alla uppdateringar har sölat ner den under åren.
Bygger man en enkel pryl som gör det den ska bra från början, då räcker det med att vara ett Nintendo. Gör man ett hyperavancerat vidunder till bil som Tesla, då måste man bygga den som en dator, på gott och ont.
Bygger man en enkel pryl som gör det den ska bra från början, då räcker det med att vara ett Nintendo. Gör man ett hyperavancerat vidunder till bil som Tesla, då måste man bygga den som en dator, på gott och ont.
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Och uppdatera hårdvaran för att stödja mer komplicerade program....
Re: Hyundai Teases New Kona And Kona N Line
Mitt senaste köp (kom i fredags):Jerka skrev:Nintendo var väl sämsta liknelsen? Jag hittade ett 30 år gammalt Nintendo på vinden, går över huvud taget inte att uppdatera, funkar fortfarande. En tio år gammal dator däremot är i regel nästintill oanvändbar pga av att alla uppdateringar har sölat ner den under åren.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik