Audi e-tron GT

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10125
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Legato »

dd88 skrev:
Pratade med en kille idag som fick 10% på sin, företagsköp.
Var det med ungefär lika mycket utrustning som du hade i din offert, vet du det? Bra rabatt verkligen.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
Jonasm
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 21 jan 2021 10:59
Ort: Alingsås

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Jonasm »

Jag fick strax över 9% på min offert, med utrustning för 145tkr. Tycker att detta var rätt bra, och jag behövde inte ens förhandla fram detta.
Referral jonas72727
Kör Model X P100DL
Model Y RWD snart redo för leverans

https://---
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av dd88 »

Legato skrev:
dd88 skrev:
Pratade med en kille idag som fick 10% på sin, företagsköp.
Var det med ungefär lika mycket utrustning som du hade i din offert, vet du det? Bra rabatt verkligen.
Ja typ samma, större fälgar och en dyrare färg men ingen HUD
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Lystico
Teslaägare
Inlägg: 69
Blev medlem: 02 sep 2020 08:19
Ort: Stockholm

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Lystico »

Jag fick runt 7% på en GT, privatköp.
Dock tycker jag att den fortfarande är lite för dyr samt den finansiell risken som finns efter Audi stor rea på E Tron som ligger o gnager i bakhuvudet.
P3D-20 Grå med vit inredning
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av macky »

Kikade på e-tron GT hos Olofsson bil igår. Fint ex i daytonagrått och rätt fullsmetad utrustningsmässigt. Gillade verkligen interiören med fina material och bra känsla överlag. Bakluckan är ju extremt trång i öppningen så det skulle verkligen vara begränsande jämfört med kombi/halvkombi. Bra med benutrymme bak men man får tråckla med fötterna i fotgaraget. Summerat, fortsatt intresserad men krävs ngn form av anpassning till avant/sportback. Säljaren sa inget om det men väl att det var iaf 9m väntetid vid beställning nu. Många hade ringt och velat köpa deras ex. Återstår ju också förändrade förmånsregler som måste klarna. Förmånsvärdet för en GT blir ju galet mycket högre med skatteverkets förslag om det går igenom.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Zalman3 »

Audi Gt laddar snabbt!

GT:n visade under gårdagens laddtest att den är väldigt duktig på att suga i sig ström i rask takt. Från 10 till 50 procent gick på blixtsnabba åtta minuter och från 10 till 80 procent på bara 19 minuter! En kisspaus ger alltså halvfullt batteri.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1307
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Credde »

Zalman3 skrev:
Audi Gt laddar snabbt!

GT:n visade under gårdagens laddtest att den är väldigt duktig på att suga i sig ström i rask takt. Från 10 till 50 procent gick på blixtsnabba åtta minuter och från 10 till 80 procent på bara 19 minuter! En kisspaus ger alltså halvfullt batteri.
Har du länk till vart det står? I alla fall mycket snabb laddning.
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Zalman3 »

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1307
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Credde »

Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
graier
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 feb 2021 17:14

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av graier »

Beställde en e tron gt den 3/3 har fortfarande inte fått något lev datum ännu , men jag fick ca 10% rabatt och det är ett privat köp så ca 145.000 billigare.
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av macky »

graier skrev:
Beställde en e tron gt den 3/3 har fortfarande inte fått något lev datum ännu , men jag fick ca 10% rabatt och det är ett privat köp så ca 145.000 billigare.
Kul med så fin bil. Vad blev det för spec? Ska bli spännade när de kommer ut lite tester av den, se förbrukning och laddning tex.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av martinot »

graier skrev:
Beställde en e tron gt den 3/3 har fortfarande inte fått något lev datum ännu , men jag fick ca 10% rabatt och det är ett privat köp så ca 145.000 billigare.
Spännande! Stort grattis! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
graier
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 feb 2021 17:14

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av graier »

Screenshot_20210511-121641_Drive.jpg
Screenshot_20210511-121653_Drive.jpg
Screenshot_20210511-121703_Drive.jpg
graier
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 feb 2021 17:14

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av graier »

Screenshot_20210511-121607_Drive.jpg
Fick lev besked idag byggs v24 leverans v30
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Gargamel »

graier skrev:
Screenshot_20210511-121607_Drive.jpg
Fick lev besked idag byggs v24 leverans v30
Ingen rabatt? Jag fick cirka 15% på min merca.
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av dd88 »

Gargamel skrev:
graier skrev:
Screenshot_20210511-121607_Drive.jpg
Fick lev besked idag byggs v24 leverans v30
Ingen rabatt? Jag fick cirka 15% på min merca.
”Avgår enligt avtal”
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av martinot »

Gargamel skrev:
graier skrev:
Screenshot_20210511-121607_Drive.jpg
Fick lev besked idag byggs v24 leverans v30
Ingen rabatt? Jag fick cirka 15% på min merca.
Ca. 10% tolkar jag det som.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av martinot »

graier skrev:
Screenshot_20210511-121607_Drive.jpg
Fick lev besked idag byggs v24 leverans v30
Kul och grattis (igen)!

Innan du beställde, gjorde du en prisjämförelse med motsvarande syskonbilmodell och motsvarande paket/utrustning med en Taycan?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
graier
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 feb 2021 17:14

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av graier »

153.500 kr i rabatt
graier
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 feb 2021 17:14

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av graier »

japp det gjorde jag en Taycan 4S , 1.620.000 kr skulle den gå på och då är det fortfarande viss utr som jag inte kan få till Porschen som Audi har.
på det priset kunde jag få 4% Porsche center Göteborg 5% om jag beställde kompletta vinterhjul också och eventuellt 5% Porsche center i Borås.
svårt med rabatt på Porsche , känns lite som om Hedin har monopol.
Har provkört Porschen och även Audin, jag personligen tyckte mer om Audin då den inte var lika hårt satt i chassit som Porschen , samt att jag gillar Audins interiör mer mycket enklare handhavande också va det gäller vissa funktioner , bara att få igång ventilationen i Porschen oj behöva släppa blicken från vägen och gå in i menyn på touchskärmen , visst många har så idag men denna va dum tyckte jag.
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 960
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Segelflygaren »

graier skrev:
japp det gjorde jag en Taycan 4S , 1.620.000 kr skulle den gå på och då är det fortfarande viss utr som jag inte kan få till Porschen som Audi har.
på det priset kunde jag få 4% Porsche center Göteborg 5% om jag beställde kompletta vinterhjul också och eventuellt 5% Porsche center i Borås.
svårt med rabatt på Porsche , känns lite som om Hedin har monopol.
Har provkört Porschen och även Audin, jag personligen tyckte mer om Audin då den inte var lika hårt satt i chassit som Porschen , samt att jag gillar Audins interiör mer mycket enklare handhavande också va det gäller vissa funktioner , bara att få igång ventilationen i Porschen oj behöva släppa blicken från vägen och gå in i menyn på touchskärmen , visst många har så idag men denna va dum tyckte jag.
Har en Taycan, och det är min första bil någonsin, där jag aldrig behöver ändra inställningar i klimatanläggningen, oavsett väder. Gissar att det fungerar lika bra i Audin också.
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Fredrik j »

graier skrev:
japp det gjorde jag en Taycan 4S , 1.620.000 kr skulle den gå på och då är det fortfarande viss utr som jag inte kan få till Porschen som Audi har.
på det priset kunde jag få 4% Porsche center Göteborg 5% om jag beställde kompletta vinterhjul också och eventuellt 5% Porsche center i Borås.
svårt med rabatt på Porsche , känns lite som om Hedin har monopol.
Har provkört Porschen och även Audin, jag personligen tyckte mer om Audin då den inte var lika hårt satt i chassit som Porschen , samt att jag gillar Audins interiör mer mycket enklare handhavande också va det gäller vissa funktioner , bara att få igång ventilationen i Porschen oj behöva släppa blicken från vägen och gå in i menyn på touchskärmen , visst många har så idag men denna va dum tyckte jag.
När det gäller Porsche så vet jag flera kunder från göteborgsområdet som åkt till Helsingborg för att beställa sin bil. Även Porsche center i Kalmar har bra betyg. Porsche center i Gbg/Borås förändrades när Hedin köpte.
macky
Inlägg: 934
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av macky »

graier skrev:
153.500 kr i rabatt
En fundering även om du köpt bilen privat. Ser du på din offert vad förmånsvärdet blir? Finns inte hos skatteverket än.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av Bjelke »

Segelflygaren skrev:
graier skrev:
japp det gjorde jag en Taycan 4S , 1.620.000 kr skulle den gå på och då är det fortfarande viss utr som jag inte kan få till Porschen som Audi har.
på det priset kunde jag få 4% Porsche center Göteborg 5% om jag beställde kompletta vinterhjul också och eventuellt 5% Porsche center i Borås.
svårt med rabatt på Porsche , känns lite som om Hedin har monopol.
Har provkört Porschen och även Audin, jag personligen tyckte mer om Audin då den inte var lika hårt satt i chassit som Porschen , samt att jag gillar Audins interiör mer mycket enklare handhavande också va det gäller vissa funktioner , bara att få igång ventilationen i Porschen oj behöva släppa blicken från vägen och gå in i menyn på touchskärmen , visst många har så idag men denna va dum tyckte jag.
Har en Taycan, och det är min första bil någonsin, där jag aldrig behöver ändra inställningar i klimatanläggningen, oavsett väder. Gissar att det fungerar lika bra i Audin också.
"Något" bättre än i model S iaf :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
graier
Inlägg: 6
Blev medlem: 16 feb 2021 17:14

Re: Audi e-tron GT

Inlägg av graier »

Detta har jag fått från åf var jag beställt min bil.

Fick bland annat infon att förmånsvärdet på e-tron GT kommer att beräknas på A5 Sportback som referensmodell.

Det innebär att förmånsvärdet landar på ca 3125kr/mån netto (vid 50% marginalskatt).
Porschen ligger ju en bit över 5000kr/mån netto om man skall utrusta den med de saker som är standard på e-tron GT (Panoramaglastak, backkamera, 93kwH batteri, 3-zons klimatanläggning, 3-sitsigt baksäte, el-backspeglar osv.).
Skriv svar