Audi e-tron GT
Moderator: Redaktion
Re: Audi e-tron GT
Intressant duell mellan Audi och Tesla.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi e-tron GT
Bara att köpa nya stolar då
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Audi e-tron GT
Finns som extra för 750 000 till.HelectriC skrev:Bara att köpa nya stolar då
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Men man vill ju ha GT:n, så mycket snyggare och utan skärmhysterin interiört. GT Sportback hoppas jag på, utan förfulande skärmkanter ala Cross turismo. Peta in 10 kWh till också när ni håller på.martinot skrev:Cross Turismo finns ju att beställa nu. Är klart vettigare i utrymme jämfört med vanliga Taycan.
Så barn är ingen undanflykt.
Re: Audi e-tron GT
Håller med. Gillar inte heller plasten runt skärmkanterna. Ser extremt fult och billigt ut.macky skrev:Men man vill ju ha GT:n, så mycket snyggare och utan skärmhysterin interiört. GT Sportback hoppas jag på, utan förfulande skärmkanter ala Cross turismo. Peta in 10 kWh till också när ni håller på.martinot skrev:Cross Turismo finns ju att beställa nu. Är klart vettigare i utrymme jämfört med vanliga Taycan.
Så barn är ingen undanflykt.
Ser också fram emot en lägre bil i samma storlek som Cross Turismo utan den fula plasten.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Audi e-tron GT
Björn Nyland kommer upp i hyfsad laddhastighet.
268kW är bra!
268kW är bra!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- Inlägg: 5296
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi e-tron GT
macky skrev:RS är hyfsat snabb ändå, 2/3 drag race mot Taycan Turbo och Tesla MS perf.
För oss som gillar bilder...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
- Inlägg: 5296
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: Audi e-tron GT
viewtopic.php?t=21980&p=446401macky skrev:Hur gör man den där länkningen?
Varsågod!
Och Credd till Svenssons som visade mig hur man gör!
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: Audi e-tron GT
Chris verkar gilla bilen
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19529
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Audi e-tron GT
Jag höll på att säga - vem fan gör inte det?!dd88 skrev:Chris verkar gilla bilen
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Audi e-tron GT
Han gillade Audin men älskade BMW:n.dd88 skrev:Chris verkar gilla bilen
Det bästa med Audin var väl att den inte alls var som en Tesla (som han illustrerade med lite låtsasgäspningar) och såg ut och kändes som en riktig bil.
Ja jag vet inte vad jag ska tycka. Jag tycker ju Chris har rätt till viss del samtidigt som det är lite onödigt att sparka på Tesla i tid och otid.
Re: Audi e-tron GT
Han gillade ju även GT för att den var bättre balanserad än Taycan som den delar plattform med. Det är ett gott betyg.MWall skrev:Han gillade Audin men älskade BMW:n.dd88 skrev:Chris verkar gilla bilen
Det bästa med Audin var väl att den inte alls var som en Tesla (som han illustrerade med lite låtsasgäspningar) och såg ut och kändes som en riktig bil.
Ja jag vet inte vad jag ska tycka. Jag tycker ju Chris har rätt till viss del samtidigt som det är lite onödigt att sparka på Tesla i tid och otid.
Re: Audi e-tron GT
Audi-Kris Rifa har testat laddningen 10-80% SoC. Dryga 18 min och snitteffekt på 207kW. Vad jag såg låg den på 89kW efter 80% SoC. Pretty impressive.
Re: Audi e-tron GT
Att kunna ladda 10-50% på 8 minuter är bra.
Medelladdeffekt på 260kW.
Blir intressant att se om Tesla MS Plaid kan slå det.
Medelladdeffekt på 260kW.
Blir intressant att se om Tesla MS Plaid kan slå det.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Audi e-tron GT
E-Tron GT en halvtimme snabbare än nästa bil i listan i Björns test:
Senast redigerad av dd88, redigerad totalt 1 gånger.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Det där är hans arctic circle test. 100-mils testet klarade den på 9 timmar och 35 minuter.dd88 skrev:E-Tron GT en halvtimme snabbare än nästa bil i listan i Björns 100-milstest:
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Audi e-tron GT
Förutsatt att det finns laddare med tillräckligt hög effekt på rätt plats och att det alltid finns någon fungerande och ledig när man ska ha den...dd88 skrev:E-Tron GT en halvtimme snabbare än nästa bil i listan i Björns 100-milstest:
Det är ju det som är det största argumentet för t ex EQS med extra lång räckvidd. Att man slipper vara lika beroende av ett laddnätverk.
Re: Audi e-tron GT
Noterat, tack!iAkita skrev:Det där är hans arctic circle test. 100-mils testet klarade den på 9 timmar och 35 minuter.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
I videon förklarade han dock att han pushat max med Audin, ätit i bilen medan han körde etc.
Med Model 3 tog han det lugnt, laddade nästan fullt medan han åt tex.
Hade han kört lite mer aggressivt som med Audin beräknade han att han skulle sparat åtminstone 15 minuter.
Som jag tolkade var det då beräknat på SUC V2, dvs skulle han stannat på IONITY likt med Audin borde det gå ännu lite snabbare.
ABRP beräknar också att Model 3 är lite snabbare än etron GT på den rutten.
Med Model 3 tog han det lugnt, laddade nästan fullt medan han åt tex.
Hade han kört lite mer aggressivt som med Audin beräknade han att han skulle sparat åtminstone 15 minuter.
Som jag tolkade var det då beräknat på SUC V2, dvs skulle han stannat på IONITY likt med Audin borde det gå ännu lite snabbare.
ABRP beräknar också att Model 3 är lite snabbare än etron GT på den rutten.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Audi e-tron GT
taliz skrev:I videon förklarade han dock att han pushat max med Audin, ätit i bilen medan han körde etc.
Med Model 3 tog han det lugnt, laddade nästan fullt medan han åt tex.
Hade han kört lite mer aggressivt som med Audin beräknade han att han skulle sparat åtminstone 15 minuter.
Som jag tolkade var det då beräknat på SUC V2, dvs skulle han stannat på IONITY likt med Audin borde det gå ännu lite snabbare.
ABRP beräknar också att Model 3 är lite snabbare än etron GT på den rutten.
Tänk att det alltid är nån orättvisa som drabbat Tesla när de "förlorar".
Re: Audi e-tron GT
9:35 för 100-milstestet måste bero på något annat.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Audi e-tron GT
Det är grymt bra!macky skrev:Audi-Kris Rifa har testat laddningen 10-80% SoC. Dryga 18 min och snitteffekt på 207kW. Vad jag såg låg den på 89kW efter 80% SoC. Pretty impressive.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik