Re: Audi e-tron GT
Postat: 23 feb 2021 17:14
Värt att ta i beaktning är också att bagaget blir ändå mindre om man tar den större stereon!
Nope, men jag ska ju bara ha in 3 barnstolar, kan väl inte vara något problem?Nect skrev:Har du sett någon video eller så med bilbarnstolar etc.? Skulle det funka så blir den här ju billigare än min beställda E-tron 55! Och denna är brutalt snygg dessutom. Men tyckte skymta en bild över skuffen som inte verkar rymma så mycket packning? Får kanske bli nästa bil iställetLegato skrev:Bjelke skrev:Det låter lite men är ju typ 100 papp på en (nästan) värsting...martinot skrev:Bra pris, och gott jobbat!dd88 skrev:Hörde något om att det var cirka 100 bilar kvar idag när jag specade en.
Fick 7% på totalpriset (företagsköp utan ramavtal), har veckan ut på mig att bestämma mig.
Konstigt att dom ens ger rabatter redan nu ändå...
Mmm inte dåligt. Skulle jag lyckas få 7% kan jag nog inte hålla mig. Även om det inte känns som den allra bästa "barn-transportören" Kan inte förneka att det är bilen jag är mest sugen på just nu om man ignorerar prislapp och praktikalitet...
Lite samma här, har mest fokus på Porschen men den här måste vi bara titta närmare på synd på priset bara,Legato skrev:Mmm inte dåligt. Skulle jag lyckas få 7% kan jag nog inte hålla mig. Även om det inte känns som den allra bästa "barn-transportören" Kan inte förneka att det är bilen jag är mest sugen på just nu om man ignorerar prislapp och praktikalitet...Bjelke skrev:Det låter lite men är ju typ 100 papp på en (nästan) värsting...martinot skrev:Bra pris, och gott jobbat!dd88 skrev:Hörde något om att det var cirka 100 bilar kvar idag när jag specade en.
Fick 7% på totalpriset (företagsköp utan ramavtal), har veckan ut på mig att bestämma mig.
Konstigt att dom ens ger rabatter redan nu ändå...
Skaffa! Så kan jag spana in denBjelke skrev:Lite samma här, har mest fokus på Porschen men den här måste vi bara titta närmare på synd på priset bara,Legato skrev:Mmm inte dåligt. Skulle jag lyckas få 7% kan jag nog inte hålla mig. Även om det inte känns som den allra bästa "barn-transportören" Kan inte förneka att det är bilen jag är mest sugen på just nu om man ignorerar prislapp och praktikalitet...Bjelke skrev:Det låter lite men är ju typ 100 papp på en (nästan) värsting...martinot skrev:Bra pris, och gott jobbat!dd88 skrev:Hörde något om att det var cirka 100 bilar kvar idag när jag specade en.
Fick 7% på totalpriset (företagsköp utan ramavtal), har veckan ut på mig att bestämma mig.
Konstigt att dom ens ger rabatter redan nu ändå...
och så det där eländet med att konfigurera ihop den såklart...
Jo, det brukar vara ett helvete med tyska bilar...Bjelke skrev:Lite samma här, har mest fokus på Porschen men den här måste vi bara titta närmare på synd på priset bara,Legato skrev:Mmm inte dåligt. Skulle jag lyckas få 7% kan jag nog inte hålla mig. Även om det inte känns som den allra bästa "barn-transportören" Kan inte förneka att det är bilen jag är mest sugen på just nu om man ignorerar prislapp och praktikalitet...Bjelke skrev:Det låter lite men är ju typ 100 papp på en (nästan) värsting...martinot skrev:Bra pris, och gott jobbat!dd88 skrev:Hörde något om att det var cirka 100 bilar kvar idag när jag specade en.
Fick 7% på totalpriset (företagsköp utan ramavtal), har veckan ut på mig att bestämma mig.
Konstigt att dom ens ger rabatter redan nu ändå...
och så det där eländet med att konfigurera ihop den såklart...
Ja, lätt var det inte, men nu tycker jag jag fått ihop en bra konfig. "Min" listar på 1.299.400:-. Enda jag tvekar över lite är 25k för sportsäten plus, original ser rätt bra ut de med. Men som sagt, det är väldigt mycket mer vill än behöver över dettaBjelke skrev:Lite samma här, har mest fokus på Porschen men den här måste vi bara titta närmare på synd på priset bara,Legato skrev:Mmm inte dåligt. Skulle jag lyckas få 7% kan jag nog inte hålla mig. Även om det inte känns som den allra bästa "barn-transportören" Kan inte förneka att det är bilen jag är mest sugen på just nu om man ignorerar prislapp och praktikalitet...Bjelke skrev:Det låter lite men är ju typ 100 papp på en (nästan) värsting...martinot skrev:Bra pris, och gott jobbat!dd88 skrev:Hörde något om att det var cirka 100 bilar kvar idag när jag specade en.
Fick 7% på totalpriset (företagsköp utan ramavtal), har veckan ut på mig att bestämma mig.
Konstigt att dom ens ger rabatter redan nu ändå...
och så det där eländet med att konfigurera ihop den såklart...
Så 100 papp rabatt också dåLegato skrev:Ja, lätt var det inte, men nu tycker jag jag fått ihop en bra konfig. "Min" listar på 1.299.400:-. Enda jag tvekar över lite är 25k för sportsäten plus, original ser rätt bra ut de med. Men som sagt, det är väldigt mycket mer vill än behöver över dettaBjelke skrev:Lite samma här, har mest fokus på Porschen men den här måste vi bara titta närmare på synd på priset bara,Legato skrev:Mmm inte dåligt. Skulle jag lyckas få 7% kan jag nog inte hålla mig. Även om det inte känns som den allra bästa "barn-transportören" Kan inte förneka att det är bilen jag är mest sugen på just nu om man ignorerar prislapp och praktikalitet...Bjelke skrev:Det låter lite men är ju typ 100 papp på en (nästan) värsting...martinot skrev:
Bra pris, och gott jobbat!
Konstigt att dom ens ger rabatter redan nu ändå...
och så det där eländet med att konfigurera ihop den såklart...
Exteriör
Y1Y1 Tangoröd Metallic 12 100 SEK
Extrautrustning
47K 20" aluminiumfälgar, 5-dubbelekrad offset-design, platinagrå 12 500 SEK
PCC Assistanspaket Tour 23 700 SEK
9VS Bang & Olufsen 3D Premium Sound System 15 100 SEK
PA2 Dynamikpaket 48 600 SEK
6H1 Singleframe i bilens färg 4 400 SEK
Q2J Sportsäten plus, fram 25 000 SEK
Nej jag har ingen rabatt alls ännu så länge. Ska på visning imorgon och antar att "min" säljare hör av sig efter det. Nästan så man hoppas på en blankt nej så man kan slå bort denna galenskapBjelke skrev:Så 100 papp rabatt också dåLegato skrev:Ja, lätt var det inte, men nu tycker jag jag fått ihop en bra konfig. "Min" listar på 1.299.400:-. Enda jag tvekar över lite är 25k för sportsäten plus, original ser rätt bra ut de med. Men som sagt, det är väldigt mycket mer vill än behöver över dettaBjelke skrev:Lite samma här, har mest fokus på Porschen men den här måste vi bara titta närmare på synd på priset bara,Legato skrev:Mmm inte dåligt. Skulle jag lyckas få 7% kan jag nog inte hålla mig. Även om det inte känns som den allra bästa "barn-transportören" Kan inte förneka att det är bilen jag är mest sugen på just nu om man ignorerar prislapp och praktikalitet...Bjelke skrev:Det låter lite men är ju typ 100 papp på en (nästan) värsting...
Konstigt att dom ens ger rabatter redan nu ändå...
och så det där eländet med att konfigurera ihop den såklart...
Exteriör
Y1Y1 Tangoröd Metallic 12 100 SEK
Extrautrustning
47K 20" aluminiumfälgar, 5-dubbelekrad offset-design, platinagrå 12 500 SEK
PCC Assistanspaket Tour 23 700 SEK
9VS Bang & Olufsen 3D Premium Sound System 15 100 SEK
PA2 Dynamikpaket 48 600 SEK
6H1 Singleframe i bilens färg 4 400 SEK
Q2J Sportsäten plus, fram 25 000 SEK
Jag har inte den blekaste vad man ska välja däremot
Ventilation kostar extra utöver de 25kna. Inget jag känner behov av, särskilt då om man har textilen som iaf på pappret ska andas. Dock känns det lite sjukt att betala extra för textil istället för skinnHelectriC skrev:Får väl inte ventilation om du inte tar sport plus?
Ventilation hör liksom hemma på en så dyr bil. Det blir lite som att inte ha matrix LED. Tror det blir svår att sälja senare om den inte har det.Legato skrev:Ventilation kostar extra utöver de 25kna. Inget jag känner behov av, särskilt då om man har textilen som iaf på pappret ska andas. Dock känns det lite sjukt att betala extra för textil istället för skinnHelectriC skrev:Får väl inte ventilation om du inte tar sport plus?
Håller inte alls med. På en S-klass absolut, men inte på en sportbil.HelectriC skrev:Ventilation hör liksom hemma på en så dyr bil. Det blir lite som att inte ha matrix LED. Tror det blir svår att sälja senare om den inte har det.Legato skrev:Ventilation kostar extra utöver de 25kna. Inget jag känner behov av, särskilt då om man har textilen som iaf på pappret ska andas. Dock känns det lite sjukt att betala extra för textil istället för skinnHelectriC skrev:Får väl inte ventilation om du inte tar sport plus?
Just på en sportbil, som det behövs. Där man svettar mestLegato skrev:Håller inte alls med. På en S-klass absolut, men inte på en sportbil.HelectriC skrev:Ventilation hör liksom hemma på en så dyr bil. Det blir lite som att inte ha matrix LED. Tror det blir svår att sälja senare om den inte har det.Legato skrev:Ventilation kostar extra utöver de 25kna. Inget jag känner behov av, särskilt då om man har textilen som iaf på pappret ska andas. Dock känns det lite sjukt att betala extra för textil istället för skinnHelectriC skrev:Får väl inte ventilation om du inte tar sport plus?
Jag håller med om att det är mycket tillval man vill ha, och mycket som jag tycker borde vara standard men med tanke på att bilarna levereras från juli och framåt så betalar man ju "bara" 13% av utrustningens pris i förmånsvärde mot tidigare 20%.Jonasm skrev:Ventilation i sätena är iaf. inget jag skulle bry mig något om vid köp av begagnad, givetvis ”nice to have” och trevligt. Men inget jag skulle betala extra för, eller avböja köp om det skulle saknas. Men vi är alla olika
Ventilationen kräver uppgradering till Sportsäten pro för 48 800kr
Och till en så dyr bil så bör man väl då även ha massage också, vilket kostar ytterligare 9 400kr.
Jag tycker det är väldigt synd att tillvalslistan blir så påtaglig och dyr, detta drar ju upp det annars låga förmånsvärdet till skyarna.. Blir svårt att motivera gentemot en Model S, även om habegäret finns där då GT är grymt snygg.
Jag får väl se över kalkylen igen och se om det går att vända den till en glädjekalkyl genom 13% på utrustningen Jag trodde Audi hade som mål att leverera dom i Juni för oss som förbokat och får av första tilldelningen...Legato skrev:Jag håller med om att det är mycket tillval man vill ha, och mycket som jag tycker borde vara standard men med tanke på att bilarna levereras från juli och framåt så betalar man ju "bara" 13% av utrustningens pris i förmånsvärde mot tidigare 20%.Jonasm skrev:Ventilation i sätena är iaf. inget jag skulle bry mig något om vid köp av begagnad, givetvis ”nice to have” och trevligt. Men inget jag skulle betala extra för, eller avböja köp om det skulle saknas. Men vi är alla olika
Ventilationen kräver uppgradering till Sportsäten pro för 48 800kr
Och till en så dyr bil så bör man väl då även ha massage också, vilket kostar ytterligare 9 400kr.
Jag tycker det är väldigt synd att tillvalslistan blir så påtaglig och dyr, detta drar ju upp det annars låga förmånsvärdet till skyarna.. Blir svårt att motivera gentemot en Model S, även om habegäret finns där då GT är grymt snygg.
"Min" konfig på 1,3 MSEK får ett förmånsvärde som är långt under det på min nuvarande Model X (som jag dock har privat pga det extrema förmånsvärdet).
Det är ju bara 5 dagar kvar till början av MarsJonasm skrev:Jag får väl se över kalkylen igen och se om det går att vända den till en glädjekalkyl genom 13% på utrustningen Jag trodde Audi hade som mål att leverera dom i Juni för oss som förbokat och får av första tilldelningen...Legato skrev:Jag håller med om att det är mycket tillval man vill ha, och mycket som jag tycker borde vara standard men med tanke på att bilarna levereras från juli och framåt så betalar man ju "bara" 13% av utrustningens pris i förmånsvärde mot tidigare 20%.Jonasm skrev:Ventilation i sätena är iaf. inget jag skulle bry mig något om vid köp av begagnad, givetvis ”nice to have” och trevligt. Men inget jag skulle betala extra för, eller avböja köp om det skulle saknas. Men vi är alla olika
Ventilationen kräver uppgradering till Sportsäten pro för 48 800kr
Och till en så dyr bil så bör man väl då även ha massage också, vilket kostar ytterligare 9 400kr.
Jag tycker det är väldigt synd att tillvalslistan blir så påtaglig och dyr, detta drar ju upp det annars låga förmånsvärdet till skyarna.. Blir svårt att motivera gentemot en Model S, även om habegäret finns där då GT är grymt snygg.
"Min" konfig på 1,3 MSEK får ett förmånsvärde som är långt under det på min nuvarande Model X (som jag dock har privat pga det extrema förmånsvärdet).
Men om den levereras efter 1/7 så påverkas väl förmånsvärde också negativt av 25% höjningen?
Jag har också en X Performance idag, och förmånsvärdet på den är ju skyhögt. Model S är riktigt förmånligt då allt man behöver ingår. GT blir något däremellan på grund av alla tillval som måste göras. Ja ja, man får fundera och räkna vidare som vanligt för att övertyga sig själv om tokheter som detta
Skall bli intressant att höra från er som får se den i verkligheten nu inom kort. Till min handlare kommer den inte förrän i början av mars.
Alla GT med glastak kan ha takräcke. De som har kolfibertak kan inte ha takräcke!MEL skrev:Någon som vet om RS med panoramatak får de infällda fästena för takräcke. Försökt få klarhet från Audi, men inget 100%-igt svar än. Hittar inte heller uppgift på om de finns USB-uttag till barnen i baksätet och om de i så fall är standard. (I bland är det annat än ventilationen i pro-stolen som avgör om det blir en behaglig färd.)
De har väl sagt leverans juli av de första?dd88 skrev:Man sitter lite i en rävsax då man måste beställa innan deadline för att få en bil i år.
Vår revisor påstår att det kommer vara mer förmånligt att få hem bilen efter 1/7, men har begärt in en förklaring på det påståendet utan att få svar.