Det sitter väl under bilen snarare än inne i bilen. Dvs, elbilen har lägre markfrigång än de fossila varianterna.
Här är en bild från Björn Nylands test:
Moderator: Redaktion
TiborBlomhall skrev:Balkutformningen i nosen ser ut som en elbil men golvet i passagerarutrymmet är som för en typisk avgasbil.
TiborBlomhall skrev:Batteripacket rak ovansida medan bilens bottenplåt är konkav. Det blir massor med outnyttjade håligheter mellan de två. Och rejält lägre markfrigång.
Zalman3 skrev:MG ZS EV design studio i Sverige har öppnat.
Inga priser än. Gissar på drygt 300.000kr.
Laban skrev:Björn mätte markfrigången till 15 cm. Model 3 har som jämförelse 14 cm.
TiborBlomhall skrev:Laban skrev:Björn mätte markfrigången till 15 cm. Model 3 har som jämförelse 14 cm.
De tog en bensinbil och bokstavligen bara bultat på lite batterier i botten. Jaja, billigt blir det iaf.
Är det så naket eller har de tagit bort nåt skyddsplåt där?
TiborBlomhall skrev:De tog en bensinbil och bokstavligen bara bultat på lite batterier i botten. Jaja, billigt blir det iaf.
Är det så naket eller har de tagit bort nåt skyddsplåt där?
Användare som besöker denna kategori: Anonymous FTW, Bruno, dd88, Dodde, Eldsig, Majestic-12 [Bot] och 31 gäster