Men jag har precis hämtat ut en ny hyundai kona 64 kwh och tänkte att det blir ju perfekt att använda de offentliga fas två laddarna i stadens p-hus medans jag jobbar. Men det gick sådär. Jag tog fram min nya kabel ur förpackningen som jag fick från bilförsäljaren och stoppar in den i en av de destinationsladdarna som lyser grönt och stoppar in andra änden i min bil. Den laddar i 1 minut och sedan slocknade både min laddstation och grannens (tokdöd). Jag flyttar bilen till nästa lediga uttag och börjar ladda. Då klickar det till i laddstationen och även den blir svart och går inte att använda mer. Där låses även kabeln fast i laddstationen så att jag måste ringa efter hjälp så de kan starta om laddstationen och släppa på kabeln så jag kan dra ut den igen.
Jag åker vidare till några andra destinationsladdare i stan som ägs av bee för att testa där istället. Samma sak på båda de laddarna. Så fort jag kopplar upp mig via appen och ska starta laddningen så blir stationerna röda och går inte att använda för någon längre.
Är det någon som har en gissning om vad som kan vara fel? Om jag åker till en snabbladdare och laddar med ccs så fungerar det utan problem. Kan min kabel vara felaktig?