Honda E
Moderator: Redaktion
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Honda E
Tycker den vinner verkligen designpris som roligaste elbil!
Vill absolut inte ersätta vår nuvarande elbil och andrabil (M3) med en sådan här liten bil (tycker tom. M3 är lite för liten ibland), men tycker verkligen att Honda lyckats göra något både eget och snyggt!
Full pott till formgivarna på Honda!
Hur den sedan kör har jag ingen aning om. Lite tveksam till japanska bilar där som inte brukar vara så roliga att köra (om vi inte talar om kul saker Nissan GTR, Mazda Miata, Toyota Land Cruiser, etc.). Vanliga japanska vardagsbilar är oftast sällan roliga att köra.
Gillar verkligen att köra Mini, och blir intressant att se om denna eventuellt kan vara en konkurrent där (men är som sagt tveksam till japanska bilars körglädje).
Men designen: full pott!
Vill absolut inte ersätta vår nuvarande elbil och andrabil (M3) med en sådan här liten bil (tycker tom. M3 är lite för liten ibland), men tycker verkligen att Honda lyckats göra något både eget och snyggt!
Full pott till formgivarna på Honda!
Hur den sedan kör har jag ingen aning om. Lite tveksam till japanska bilar där som inte brukar vara så roliga att köra (om vi inte talar om kul saker Nissan GTR, Mazda Miata, Toyota Land Cruiser, etc.). Vanliga japanska vardagsbilar är oftast sällan roliga att köra.
Gillar verkligen att köra Mini, och blir intressant att se om denna eventuellt kan vara en konkurrent där (men är som sagt tveksam till japanska bilars körglädje).
Men designen: full pott!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- rsk
- Teslaägare
- Inlägg: 83
- Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/kristofer81744
Re: Honda E
Kul bil! Irriterande bullrig på motorvägen, men annars är den fin. Den är toppen i stadstrafiken!
Brinner för elbilen - bevakar och rapporterar flera gånger i veckan på: Allt om Elbil
Re: Honda E
Det är ju en ren citybil, så ser inte problemet med rangen. Jag tycker den gör det den är byggd för väldigt bra. Som förstabil är den såklart ett dåligt val, men det tror jag inte heller varit ambitionen öht.taliz skrev:Väldigt udda bil med alldeles för dålig range IMO.
Tror inte den kommer bli poppis varken som ny eller beggad.
Bra om man vill vara annorlunda, men dålig om man vill vara ekonomisk...
Efter bidrag ungefär 40% billigare än billigaste Teslan och motsvarande lågt förmånsvärde. Enda bilen i klassen som överhuvudtaget är intressant i mina ögon. Närmast kommer nog Mini Electric, men den känns gammal och har inte alls samma charm imo.
Senast redigerad av Legato, redigerad totalt 1 gånger.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Honda E
Tyckte du? Jag läste ett test där den beskrevs som väldigt tyst i hög fart. Blev lite besviken på det när jag testade, tyckte inte den var tyst, men upplevde den som mellan mina trea och X i ljudnivå.rsk skrev:Kul bil! Irriterande bullrig på motorvägen, men annars är den fin. Den är toppen i stadstrafiken!
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Honda E
För mig är bristen på acceleration överlägset största bristen. En "Type R"-variant med 100 hästar till så hade jag inte kunnat hålla mig...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Honda E
Håller med i samtliga punkter. En jätterolig bil som jag tyvärr inte har någon som helst användning för. Men som stadsbil är den säkert super.Legato skrev:Hittade ingen tråd för denna bil märkligt nog. För mig den mest intressanta "icke-Teslan" på marknaden.
Provkörde igår och den var ungefär som förväntat:
Plus:
* Cool!
* Hi Tech. Massor av skärmar. Eluttag, HDMI, grymt bra videobackspeglar (klart bättre än Audis), Wifi hotspot (hur kan Tesla inte ha fixat det ännu) osv, osv.
* Otroligt smidig citybil med rekordliten vändradie.
* Hög kvalitetskänsla.
Minus:
* Riktigt trött jämfört med Tesla.
* Usel räckvidd.
* Dyr i relation till prestanda.
Summa summarum:
Habegär! Trots bristerna... Givetvis enbart som andrabil, men faktum är att Model 3 egentligen är overkill för oss att ha som andrabil. I city skulle denna fungera utmärkt.
Fråga till andra som provkört:
Märkte ni något sätt att ha regenerering som "default". Måste man aktivera det stup i kvarten så är det riktigt irriterande.
Att den är så dyr förklarade säljaren med att Honda försöker bli sån form av Apple för elbilar.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
-
- Inlägg: 291
- Blev medlem: 10 apr 2019 08:35
Re: Honda E
Jag tycker om det mesta som känns retro, så Honda E och Mini Cooper SE är två av mina favoritelbilar. Exteriört föredrar jag ändå Mini, medan interiört och kvalitetsmässigt är Hondan bättre. Mer elbil får man ju för pengarna med en ID3:a, men jag har ändå dessa på min lista över potentiell nästa bil.
Nissan Leaf 2014
Re: Honda E
Haha ja, jag är så sjukt sugen (oklart varför) så min hjärna slåss mellan "köp" och "du har exakt noll nytta av att ha tre bilar".mati skrev:Håller med i samtliga punkter. En jätterolig bil som jag tyvärr inte har någon som helst användning för. Men som stadsbil är den säkert super.Legato skrev:Hittade ingen tråd för denna bil märkligt nog. För mig den mest intressanta "icke-Teslan" på marknaden.
Provkörde igår och den var ungefär som förväntat:
Plus:
* Cool!
* Hi Tech. Massor av skärmar. Eluttag, HDMI, grymt bra videobackspeglar (klart bättre än Audis), Wifi hotspot (hur kan Tesla inte ha fixat det ännu) osv, osv.
* Otroligt smidig citybil med rekordliten vändradie.
* Hög kvalitetskänsla.
Minus:
* Riktigt trött jämfört med Tesla.
* Usel räckvidd.
* Dyr i relation till prestanda.
Summa summarum:
Habegär! Trots bristerna... Givetvis enbart som andrabil, men faktum är att Model 3 egentligen är overkill för oss att ha som andrabil. I city skulle denna fungera utmärkt.
Fråga till andra som provkört:
Märkte ni något sätt att ha regenerering som "default". Måste man aktivera det stup i kvarten så är det riktigt irriterande.
Att den är så dyr förklarade säljaren med att Honda försöker bli sån form av Apple för elbilar.
"Min" säljare förklarade att man kan ha den som "laddare". Hon sa det fyra gånger innan jag fattade att hon menade att man kan använda den som hembatteri för att ladda med solcellsel när elen är billig och plocka ut ur eluttaget i bilen. Kändes lite långsökt
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Honda E
230-vägguttaget (heter det så i en bil?) är onekligen en häftig grej som borde vara standard i alla elbilar. Det handlar ju inte heller om en såndär klen historia som i Enyaq eller så. Sen vet jag iofs inte riktigt vad man ska ha det till i den typen av bil. Jag hade inte tackat nej till ett rejält 230-uttag i min bil, men då mest som strömkälla på campingen, eller t.ex. när man jobbar ute på fält hos nån kund där det är långt till närmaste vägguttag. Som solcellsbatteri vet jag inte om det är så praktiskt. Då vill man ju ha trefas som man kan koppla till husets elnät.Legato skrev:"Min" säljare förklarade att man kan ha den som "laddare". Hon sa det fyra gånger innan jag fattade att hon menade att man kan använda den som hembatteri för att ladda med solcellsel när elen är billig och plocka ut ur eluttaget i bilen. Kändes lite långsökt
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Re: Honda E
Sugen på att höra erfarenheter av denna. Klart coolaste småbilen just nu!
Model S P85DL+
Re: Honda E
Jag hade nog väntat på ID3 med lilla batteriet, samt pyntat lite extra för 100kw DC.Legato skrev:Det är ju en ren citybil, så ser inte problemet med rangen. Jag tycker den gör det den är byggd för väldigt bra. Som förstabil är den såklart ett dåligt val, men det tror jag inte heller varit ambitionen öht.taliz skrev:Väldigt udda bil med alldeles för dålig range IMO.
Tror inte den kommer bli poppis varken som ny eller beggad.
Bra om man vill vara annorlunda, men dålig om man vill vara ekonomisk...
Efter bidrag ungefär 40% billigare än billigaste Teslan och motsvarande lågt förmånsvärde. Enda bilen i klassen som överhuvudtaget är intressant i mina ögon. Närmast kommer nog Mini Electric, men den känns gammal och har inte alls samma charm imo.
Betydligt rymligare bil som faktiskt går att köra långt med.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Honda E
Tycker du fortsätter jämföra deras egenskaper ur perspektivet förstabil, trots att Honda E uppenbart är byggt för att vara andrabil.taliz skrev:Jag hade nog väntat på ID3 med lilla batteriet, samt pyntat lite extra för 100kw DC.Legato skrev:Det är ju en ren citybil, så ser inte problemet med rangen. Jag tycker den gör det den är byggd för väldigt bra. Som förstabil är den såklart ett dåligt val, men det tror jag inte heller varit ambitionen öht.taliz skrev:Väldigt udda bil med alldeles för dålig range IMO.
Tror inte den kommer bli poppis varken som ny eller beggad.
Bra om man vill vara annorlunda, men dålig om man vill vara ekonomisk...
Efter bidrag ungefär 40% billigare än billigaste Teslan och motsvarande lågt förmånsvärde. Enda bilen i klassen som överhuvudtaget är intressant i mina ögon. Närmast kommer nog Mini Electric, men den känns gammal och har inte alls samma charm imo.
Betydligt rymligare bil som faktiskt går att köra långt med.
Hade jag inte råd med en Tesla som förstabil och hade en mindre familj så hade ID3 absolut varit ett alternativ. Honda E hade varit utesluten för detta.
Som andrabil/citybil så är Hondan för mig helt överlägsen ID3 dock. Smidigare, snyggare, bättre kvalitetskänsla, mycket mer rolig teknik och dessutom billigare. Kan faktiskt inte komma på en enda fördel med ID3 som citybil jämfört med Hondan.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Honda E
Även dom minsta avgasbilarna idag som folk har som andrabilar funkar att köra långt med ifall det behövs. Det ska elbilsmotsvarigheten också klara IMO.Legato skrev:Tycker du fortsätter jämföra deras egenskaper ur perspektivet förstabil, trots att Honda E uppenbart är byggt för att vara andrabil.taliz skrev:Jag hade nog väntat på ID3 med lilla batteriet, samt pyntat lite extra för 100kw DC.Legato skrev:Det är ju en ren citybil, så ser inte problemet med rangen. Jag tycker den gör det den är byggd för väldigt bra. Som förstabil är den såklart ett dåligt val, men det tror jag inte heller varit ambitionen öht.taliz skrev:Väldigt udda bil med alldeles för dålig range IMO.
Tror inte den kommer bli poppis varken som ny eller beggad.
Bra om man vill vara annorlunda, men dålig om man vill vara ekonomisk...
Efter bidrag ungefär 40% billigare än billigaste Teslan och motsvarande lågt förmånsvärde. Enda bilen i klassen som överhuvudtaget är intressant i mina ögon. Närmast kommer nog Mini Electric, men den känns gammal och har inte alls samma charm imo.
Betydligt rymligare bil som faktiskt går att köra långt med.
Hade jag inte råd med en Tesla som förstabil och hade en mindre familj så hade ID3 absolut varit ett alternativ. Honda E hade varit utesluten för detta.
Som andrabil/citybil så är Hondan för mig helt överlägsen ID3 dock. Smidigare, snyggare, bättre kvalitetskänsla, mycket mer rolig teknik och dessutom billigare. Kan faktiskt inte komma på en enda fördel med ID3 som citybil jämfört med Hondan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: Honda E
Funkar gör det ju om man verkligen måste, men vad har det för relevans? Det finns inte på kartan för oss att åka långt i den om vi köper en, så varför skulle jag då vilja betala för den extra räckvidden? Förstår faktiskt inte resonemanget överhuvudtaget.taliz skrev:Även dom minsta avgasbilarna idag som folk har som andrabilar funkar att köra långt med ifall det behövs. Det ska elbilsmotsvarigheten också klara IMO.Legato skrev:Tycker du fortsätter jämföra deras egenskaper ur perspektivet förstabil, trots att Honda E uppenbart är byggt för att vara andrabil.taliz skrev:Jag hade nog väntat på ID3 med lilla batteriet, samt pyntat lite extra för 100kw DC.Legato skrev:Det är ju en ren citybil, så ser inte problemet med rangen. Jag tycker den gör det den är byggd för väldigt bra. Som förstabil är den såklart ett dåligt val, men det tror jag inte heller varit ambitionen öht.taliz skrev:Väldigt udda bil med alldeles för dålig range IMO.
Tror inte den kommer bli poppis varken som ny eller beggad.
Bra om man vill vara annorlunda, men dålig om man vill vara ekonomisk...
Efter bidrag ungefär 40% billigare än billigaste Teslan och motsvarande lågt förmånsvärde. Enda bilen i klassen som överhuvudtaget är intressant i mina ögon. Närmast kommer nog Mini Electric, men den känns gammal och har inte alls samma charm imo.
Betydligt rymligare bil som faktiskt går att köra långt med.
Hade jag inte råd med en Tesla som förstabil och hade en mindre familj så hade ID3 absolut varit ett alternativ. Honda E hade varit utesluten för detta.
Som andrabil/citybil så är Hondan för mig helt överlägsen ID3 dock. Smidigare, snyggare, bättre kvalitetskänsla, mycket mer rolig teknik och dessutom billigare. Kan faktiskt inte komma på en enda fördel med ID3 som citybil jämfört med Hondan.
Jag har en elcykel med räckvidd på 8 mil som funkar väldigt bra i stan också. Skulle aldrig åka på långresa med den, men det diskvalificerar den inte från att funka utmärkt till det den är gjord för...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: Honda E
Bilen är inte till dig helt enkelt.taliz skrev:Även dom minsta avgasbilarna idag som folk har som andrabilar funkar att köra långt med ifall det behövs. Det ska elbilsmotsvarigheten också klara IMO.Legato skrev:Tycker du fortsätter jämföra deras egenskaper ur perspektivet förstabil, trots att Honda E uppenbart är byggt för att vara andrabil.taliz skrev:Jag hade nog väntat på ID3 med lilla batteriet, samt pyntat lite extra för 100kw DC.Legato skrev:Det är ju en ren citybil, så ser inte problemet med rangen. Jag tycker den gör det den är byggd för väldigt bra. Som förstabil är den såklart ett dåligt val, men det tror jag inte heller varit ambitionen öht.taliz skrev:Väldigt udda bil med alldeles för dålig range IMO.
Tror inte den kommer bli poppis varken som ny eller beggad.
Bra om man vill vara annorlunda, men dålig om man vill vara ekonomisk...
Efter bidrag ungefär 40% billigare än billigaste Teslan och motsvarande lågt förmånsvärde. Enda bilen i klassen som överhuvudtaget är intressant i mina ögon. Närmast kommer nog Mini Electric, men den känns gammal och har inte alls samma charm imo.
Betydligt rymligare bil som faktiskt går att köra långt med.
Hade jag inte råd med en Tesla som förstabil och hade en mindre familj så hade ID3 absolut varit ett alternativ. Honda E hade varit utesluten för detta.
Som andrabil/citybil så är Hondan för mig helt överlägsen ID3 dock. Smidigare, snyggare, bättre kvalitetskänsla, mycket mer rolig teknik och dessutom billigare. Kan faktiskt inte komma på en enda fördel med ID3 som citybil jämfört med Hondan.
Min brud åker fram och tillbaka till jobbet ca 4 mil t/r varje dag samt lämnar barn på förskolan. Hon behöver inte kunna åka 40 mil på en laddning, dessutom behöver hon inte superladda. Vi åkte från Sollentuna till Bromma, från Bromma till Värmdö och hade 62% kvar när jag kom fram. Det är helt ok för oss som andra bil. Ni stirrar er blinda på det viktigaste är batteriet vilket jag håller med om när det gäller vår första bil men inte vår andra bil.
Bilen är ingen motorvägsraket men accelerationen är fullt tillräckligt för vardagskörning. Ni måste inte köpa bilen men jag och många andra ser en jätte fin liten bil med massa lulull som är helt annorlunda mot andra elbilar, fordonsbolaget hade sålt 49 st tydligen.
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Honda E
Så cool Grattis!PhR34k skrev:Bilen är inte till dig helt enkelt.
Min brud åker fram och tillbaka till jobbet ca 4 mil t/r varje dag samt lämnar barn på förskolan. Hon behöver inte kunna åka 40 mil på en laddning, dessutom behöver hon inte superladda. Vi åkte från Sollentuna till Bromma, från Bromma till Värmdö och hade 62% kvar när jag kom fram. Det är helt ok för oss som andra bil. Ni stirrar er blinda på det viktigaste är batteriet vilket jag håller med om när det gäller vår första bil men inte vår andra bil.
Bilen är ingen motorvägsraket men accelerationen är fullt tillräckligt för vardagskörning. Ni måste inte köpa bilen men jag och många andra ser en jätte fin liten bil med massa lulull som är helt annorlunda mot andra elbilar, fordonsbolaget hade sålt 49 st tydligen.
Re: Honda E
Helt enig (bortsett från accelerationen ).PhR34k skrev:Bilen är inte till dig helt enkelt.taliz skrev:Även dom minsta avgasbilarna idag som folk har som andrabilar funkar att köra långt med ifall det behövs. Det ska elbilsmotsvarigheten också klara IMO.Legato skrev:Tycker du fortsätter jämföra deras egenskaper ur perspektivet förstabil, trots att Honda E uppenbart är byggt för att vara andrabil.taliz skrev:Jag hade nog väntat på ID3 med lilla batteriet, samt pyntat lite extra för 100kw DC.Legato skrev:
Det är ju en ren citybil, så ser inte problemet med rangen. Jag tycker den gör det den är byggd för väldigt bra. Som förstabil är den såklart ett dåligt val, men det tror jag inte heller varit ambitionen öht.
Efter bidrag ungefär 40% billigare än billigaste Teslan och motsvarande lågt förmånsvärde. Enda bilen i klassen som överhuvudtaget är intressant i mina ögon. Närmast kommer nog Mini Electric, men den känns gammal och har inte alls samma charm imo.
Betydligt rymligare bil som faktiskt går att köra långt med.
Hade jag inte råd med en Tesla som förstabil och hade en mindre familj så hade ID3 absolut varit ett alternativ. Honda E hade varit utesluten för detta.
Som andrabil/citybil så är Hondan för mig helt överlägsen ID3 dock. Smidigare, snyggare, bättre kvalitetskänsla, mycket mer rolig teknik och dessutom billigare. Kan faktiskt inte komma på en enda fördel med ID3 som citybil jämfört med Hondan.
Min brud åker fram och tillbaka till jobbet ca 4 mil t/r varje dag samt lämnar barn på förskolan. Hon behöver inte kunna åka 40 mil på en laddning, dessutom behöver hon inte superladda. Vi åkte från Sollentuna till Bromma, från Bromma till Värmdö och hade 62% kvar när jag kom fram. Det är helt ok för oss som andra bil. Ni stirrar er blinda på det viktigaste är batteriet vilket jag håller med om när det gäller vår första bil men inte vår andra bil.
Bilen är ingen motorvägsraket men accelerationen är fullt tillräckligt för vardagskörning. Ni måste inte köpa bilen men jag och många andra ser en jätte fin liten bil med massa lulull som är helt annorlunda mot andra elbilar, fordonsbolaget hade sålt 49 st tydligen.
Hur funkar vanliga backspegeln? Tyckte sidospeglarna funkade jättebra men fick av någon anledning inte igång skärmen på vanliga backspegeln.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
- Elektrokungen
- Teslaägare
- Inlägg: 451
- Blev medlem: 16 apr 2015 09:10
- Ort: Mölndal
Re: Honda E
Jag provkörde också Honda E härom veckan. Väldigt trevlig bil En sak jag undrar är dock krocksäkerheten? Har inte hittat något om det. Förmånsvärdet för advance verkar heller inte satt?
Ultra Red Tesla S LR Beställd 2020-12-17 Levererad 2023-05-24
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
Blå Hyundai Ioniq Lev. 2020-11-24 SÅLD
Röd Tesla S100D Lev. 2018-08-07 SÅLD
S85, Titanium Metallic, Panoramatak, 7-sits. Lev. 2015-07-29. SÅLD
Midnight Silver Model Y Lev. 2021-08-27
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2412
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: Honda E
Blivande designklassiker!
Batteriet alldeles för litet om man bara skall ha en bil (iaf med mitt körmönster). Som andrabil om man bor i villa blir den säkert kanon.
Ett JÄTTEstort + är 230v uttaget i bilen som möjliggör att man kan använda hela bilen som en batteribank på hjul.
Batteriet alldeles för litet om man bara skall ha en bil (iaf med mitt körmönster). Som andrabil om man bor i villa blir den säkert kanon.
Ett JÄTTEstort + är 230v uttaget i bilen som möjliggör att man kan använda hela bilen som en batteribank på hjul.
Re: Honda E
Tänk om dom hade kunnat behålla designen från konceptet, då hade jag köpt en för att ha på uppfarten.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Re: Honda E
Som jag har förstått det så har den i stort sett samma räckvidd som en e-Golf, och den bilen använder vi alla dagar i veckan för precis allting. Den funkar även för lite längre turer, och i den punkten är Hondan till och med överlägsen eftersom den laddar så mycket snabbare. Så sett skulle den fungera för oss. Men den har väldigt litet bagage, mycket mindre än en Golf, i den punkten fallerar den totalt. Det är ingen hundbil direkt. Och så är den ganska dyr också.
Men som andrabil skulle jag ändå helt klart välja Honda e före ID3. Ball-faktorn, designen, lull-lullet, kvalitetskänslan, allting är bättre. Räckvidden är tämligen oviktig för den typen av bil.
Som en bonus är det cykelavstånd till vår Honda-åf.
Men som andrabil skulle jag ändå helt klart välja Honda e före ID3. Ball-faktorn, designen, lull-lullet, kvalitetskänslan, allting är bättre. Räckvidden är tämligen oviktig för den typen av bil.
Som en bonus är det cykelavstånd till vår Honda-åf.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
- rsk
- Teslaägare
- Inlägg: 83
- Blev medlem: 26 jul 2017 12:35
- Ort: Göteborg
- Referralkod: ts.la/kristofer81744
Re: Honda E
Ja, jag tyckte den var väldigt bullrig vid 100+ och det irriterade mig en aning. Jag körde den i en vecka, och efter att jag lämnade tillbaka den hos Honda hyrde jag en Zoe av GreenMobilty för att ta mig hem. Zoe var en fröjd för öronen.Legato skrev:Tyckte du? Jag läste ett test där den beskrevs som väldigt tyst i hög fart. Blev lite besviken på det när jag testade, tyckte inte den var tyst, men upplevde den som mellan mina trea och X i ljudnivå.rsk skrev:Kul bil! Irriterande bullrig på motorvägen, men annars är den fin. Den är toppen i stadstrafiken!
Men i övrigt, så var bilen toppen. Bulllret är absolut inte ett problem inne i stan. Hade jag behövt en stadsbil hade jag lätt valt E.
Brinner för elbilen - bevakar och rapporterar flera gånger i veckan på: Allt om Elbil
-
- Inlägg: 291
- Blev medlem: 10 apr 2019 08:35
Re: Honda E
Håller med, designen blev också enligt mig betydligt sämre i produktionsversionen. Nu ser det mycket mer vanlig ut, mindre retro. Därför är jag mer intresserad av en Mini Cooper SE, även om jag anser att Honda är långt före BMW/Mini när det gäller driftssäkerhet.dd88 skrev:Tänk om dom hade kunnat behålla designen från konceptet, då hade jag köpt en för att ha på uppfarten.
Nissan Leaf 2014