Hur beräknas räckvidden för en sådan manick? Det kan väl inte vara WLTP eller? Som ni är inne på så kör man ju i terrängen och då är räckvidden inte samma som på en asfalterad väg. Antal drifttimmar på en laddning hade i min värld varit ett bättre mått för ett sådant fordon.
Ja, fast drifttimmar med olika sysslor i så fall. Ploga 25cm blötsnö lär ju inte gå lika många timmar som att dra ett lätt släp på skogsbilväg.
Men 30kWh (brutto?) är ju inte kattskit, det lär ju räcka en bit med ett (hjul)fordon som väger under 1000kg.
Nu väntar vi bara på CCS-laddare längs skoterlederna
Model 3 SR+, Vit, 2019-06-28 - 2019-09-02
Model 3 RWD Grå, 2022-08-31 -
Enklast ang räckvidd driftstid är att gå på att 10kwh batteri motsvarar ungefär(tummen pekfingret) 3liter bensin/diesel i en motor
då får man ju ett hum om hur länge batterierna räcker i jämförelse med en bränsletank
Har puttat min KTM över en mil genom skog, det är inte kul när det inte går frikoppla motorn
Jag känner träningsvärken..! Hur fungerar det, har den regen, dvs fick du tillbaks något i ”tanken”?
Just i det fallet så var det lilla batteriet som det var fel på, blev urladdat under körning och då startar inte hojen. Finns inte heller någon generator utan lilla batteriet laddas när man laddar huvudbatteriet, så är det dött så är man körd. Har bytt 12v-batteriet fyra gånger på totalt 80h så man lär sig att ha med ett extra i ryggsäcken. Regen funkar bara när hojen har ström i lilla batteriet, och då bara i "läge 1" vilket är det klenaste så det kör man aldrig i.
Även stor del av anledningen till att jag även köpte en 300, inte använt elhojen så mycket sen dess utan har den som extrahoj när en kompis vill med. Men tänkte ta ut den ikväll och köra i snön.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.