Trams! Så fort det kommer en duglig elbil så ska det bli en ”Tesladödare”.
Porsche Taycan har ju utsetts till den ultimata Tesladödaren av hela fossilbilsindustrin. Hur har det gått med det?
Nä... NIO kan snarare bli en fossilbilsdödare liksom Porsche Taycan med flera redan är. Och det påskyndar världens övergången till elbilar och det i sig gynnar Tesla.
Taycan är ju en "Tesla-dödare" för en viss kundgrupp. E-Tron är en "Tesla-dödare" för en annan kundgrupp osv osv. Men det finns ingen bil som passar precis alla, även om många Model 3-ägare verkar tro det.
Håller med dig, många tror att alla vill ha en Model 3 om dom kunde köpa en, det stämmer lika lite i min värld som att det skulle finnas någon Tesla-dödare...
Trams! Så fort det kommer en duglig elbil så ska det bli en ”Tesladödare”.
Porsche Taycan har ju utsetts till den ultimata Tesladödaren av hela fossilbilsindustrin. Hur har det gått med det?
Nä... NIO kan snarare bli en fossilbilsdödare liksom Porsche Taycan med flera redan är. Och det påskyndar världens övergången till elbilar och det i sig gynnar Tesla.
Taycan är ju en "Tesla-dödare" för en viss kundgrupp. E-Tron är en "Tesla-dödare" för en annan kundgrupp osv osv. Men det finns ingen bil som passar precis alla, även om många Model 3-ägare verkar tro det.
Håller med dig, många tror att alla vill ha en Model 3 om dom kunde köpa en, det stämmer lika lite i min värld som att det skulle finnas någon Tesla-dödare...
Begreppet har väl kanske blivit mer relevant med tiden. Tesla behöver ju växa mycket aggressivt för att hålla den plan som ligger till grund för värderingen. Alla bilar som har potential att störa Teslas absolut nödvändiga tillväxt är ju ett hot.
Är inte nio själva. Dom ska köpa batteriet från tillverkare. Vilka i sin tur måste få tekniken klar.vilket skulle va 2022. Tidigast. Sen kan alla inklusive tesla köpa batterier av dom. Betyder alltså att nio inte kommer va ensamma om att vilja ha batterierna. Alltså begränsad tillgång.
Trams! Så fort det kommer en duglig elbil så ska det bli en ”Tesladödare”.
Porsche Taycan har ju utsetts till den ultimata Tesladödaren av hela fossilbilsindustrin. Hur har det gått med det?
Nä... NIO kan snarare bli en fossilbilsdödare liksom Porsche Taycan med flera redan är. Och det påskyndar världens övergången till elbilar och det i sig gynnar Tesla.
Taycan är ju en "Tesla-dödare" för en viss kundgrupp. E-Tron är en "Tesla-dödare" för en annan kundgrupp osv osv. Men det finns ingen bil som passar precis alla, även om många Model 3-ägare verkar tro det.
Vad folk tycker är ointressant. Tanken var när uttrycket myntades att en Tesladödare skulle konkurrera ut och döda Tesla som företag så att fossilbilsbranchen kunde återgå till det vanliga. Jag kan inte se att Tesla har dött pga Taycan eller E-tron.
Eller ska varje enskild produkt som någon tycker är bättre än en konkurrents, kallas ”dödare”?
Trams! Så fort det kommer en duglig elbil så ska det bli en ”Tesladödare”.
Porsche Taycan har ju utsetts till den ultimata Tesladödaren av hela fossilbilsindustrin. Hur har det gått med det?
Nä... NIO kan snarare bli en fossilbilsdödare liksom Porsche Taycan med flera redan är. Och det påskyndar världens övergången till elbilar och det i sig gynnar Tesla.
Taycan är ju en "Tesla-dödare" för en viss kundgrupp. E-Tron är en "Tesla-dödare" för en annan kundgrupp osv osv. Men det finns ingen bil som passar precis alla, även om många Model 3-ägare verkar tro det.
Vad folk tycker är ointressant. Tanken var när uttrycket myntades att en Tesladödare skulle konkurrera ut och döda Tesla som företag så att fossilbilsbranchen kunde återgå till det vanliga. Jag kan inte se att Tesla har dött pga Taycan eller E-tron.
Eller ska varje enskild produkt som någon tycker är bättre än en konkurrents, kallas ”dödare”?
Någon enskild modell kan såklart inte "döda" Teslas bilar. Jag tror dock Tesla kan få det betydligt tuffare i framtiden, åtminstone utanför USA.
Med den takten kina expanerar inom alla områden med hjälp av kopiering/spionering kommer dom att ha hela världen under sim tumme om en tjugo år.
Och vi vet ju hur dom behandlar sin egen befolkning
Tesla hade aldrig fått etablerat sig i Kina om dom inte dom inte "fick" kopiera deras teknologi. Det funkar inte så där..
Med den takten kina expanerar inom alla områden med hjälp av kopiering/spionering kommer dom att ha hela världen under sim tumme om en tjugo år.
Och vi vet ju hur dom behandlar sin egen befolkning
Tesla hade aldrig fått etablerat sig i Kina om dom inte dom inte "fick" kopiera deras teknologi. Det funkar inte så där..
Tror för det första inte att Kina gjort något byte om att Tesla får etablera sig där mot någon teknologi, vill Kina ta någon teknik så gör dom troligen det ändå.
Sen vet jag inte vad det är för någon teknologi som Kina har stulit av Tesla? De patent man har släppt för alla torde väl vara ok att använda?
Med den takten kina expanerar inom alla områden med hjälp av kopiering/spionering kommer dom att ha hela världen under sim tumme om en tjugo år.
Och vi vet ju hur dom behandlar sin egen befolkning
Tesla hade aldrig fått etablerat sig i Kina om dom inte dom inte "fick" kopiera deras teknologi. Det funkar inte så där..
Tror för det första inte att Kina gjort något byte om att Tesla får etablera sig där mot någon teknologi, vill Kina ta någon teknik så gör dom troligen det ändå.
Sen vet jag inte vad det är för någon teknologi som Kina har stulit av Tesla? De patent man har släppt för alla torde väl vara ok att använda?
Det fungerar som sagt inte så att du bara kan segla in och etablera en högteknologisk tillverkningsindustri i Kina utan att samtidigt på frivillig, eller ofrivilligt dela med det mesta av din teknologi och know-how. Det har ju redan bevisats tusentals gånger innan, så vad är det som gör att du tror att det skulle vara annorlunda i detta fall?
Med den takten kina expanerar inom alla områden med hjälp av kopiering/spionering kommer dom att ha hela världen under sim tumme om en tjugo år.
Och vi vet ju hur dom behandlar sin egen befolkning
Tesla hade aldrig fått etablerat sig i Kina om dom inte dom inte "fick" kopiera deras teknologi. Det funkar inte så där..
Tror för det första inte att Kina gjort något byte om att Tesla får etablera sig där mot någon teknologi, vill Kina ta någon teknik så gör dom troligen det ändå.
Sen vet jag inte vad det är för någon teknologi som Kina har stulit av Tesla? De patent man har släppt för alla torde väl vara ok att använda?
Det fungerar som sagt inte så att du bara kan segla in och etablera en högteknologisk tillverkningsindustri i Kina utan att samtidigt på frivillig, eller ofrivilligt dela med det mesta av din teknologi och know-how. Det har ju redan bevisats tusentals gånger innan, så vad är det som gör att du tror att det skulle vara annorlunda i detta fall?
Njae, det jag menar är att jag inte tror att man gjort ett byte på något sätt, utan det är nog isåfall mer ofrivilligt.
Men jag upprepar frågan igen, är lite intresserad vad det är som man stulit för teknologi från Tesla? Kan mycket väl vara något men jag kan inte riktigt komma på vad det skulle vara?
För även om dom kan kopiera/stjäla så mycket dom vill i Kina så brukar det ställa till problem om man ska etablera sig i t.ex. europa eller USA om man har stulit teknologier av andra etablerade märken.
Tesla hade aldrig fått etablerat sig i Kina om dom inte dom inte "fick" kopiera deras teknologi. Det funkar inte så där..
Ser ut att bli en kraftig dator i den åtminstone, 1000+ TOPS
The cooperation of NIO and NVIDIA will accelerate the development of autonomous driving on smart vehicles. NIO’s in-house developed autonomous driving algorithms will be running on four industry-leading NVIDIA Orin processors, delivering an unprecedented 1000+ TOPS in production cars,
NIO arbetar med ett 150 kWh batteri som möjliggör en räckvidd på över 900 km.
Den 30 oktober meddelade grundaren av NIO , William Li Bin, vid EP-Club, NIO: s bästa användarklubb, att företaget för närvarande arbetar med ett 150 kWh batteripaket som ger sina egna elbilar ett sortiment på mer än 900 km tillåter. Om detta lyckas bör NIO kunna uppnå mer räckvidd med en batteriladdning än denna hybrid med en tankfyllning, även jämfört med bränsleeffektiva japanska hybrider. Om 150 kWh batteripaket används skulle det mer än fördubbla räckvidden för ES6 på 430 km.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Med den takten kina expanerar inom alla områden med hjälp av kopiering/spionering kommer dom att ha hela världen under sim tumme om en tjugo år.
Och vi vet ju hur dom behandlar sin egen befolkning
Tesla hade aldrig fått etablerat sig i Kina om dom inte dom inte "fick" kopiera deras teknologi. Det funkar inte så där..
Tror för det första inte att Kina gjort något byte om att Tesla får etablera sig där mot någon teknologi, vill Kina ta någon teknik så gör dom troligen det ändå.
Sen vet jag inte vad det är för någon teknologi som Kina har stulit av Tesla? De patent man har släppt för alla torde väl vara ok att använda?
Det fungerar som sagt inte så att du bara kan segla in och etablera en högteknologisk tillverkningsindustri i Kina utan att samtidigt på frivillig, eller ofrivilligt dela med det mesta av din teknologi och know-how. Det har ju redan bevisats tusentals gånger innan, så vad är det som gör att du tror att det skulle vara annorlunda i detta fall?
Njae, det jag menar är att jag inte tror att man gjort ett byte på något sätt, utan det är nog isåfall mer ofrivilligt.
Men jag upprepar frågan igen, är lite intresserad vad det är som man stulit för teknologi från Tesla? Kan mycket väl vara något men jag kan inte riktigt komma på vad det skulle vara?
För även om dom kan kopiera/stjäla så mycket dom vill i Kina så brukar det ställa till problem om man ska etablera sig i t.ex. europa eller USA om man har stulit teknologier av andra etablerade märken.
Tesla hade aldrig fått etablerat sig i Kina om dom inte dom inte "fick" kopiera deras teknologi. Det funkar inte så där..
Inte nödvändigtvis.
Huawei har snott mycket mjukvara från Ericsson och många andra, men säljer ändå i både Sverige och Europa. Geely har kopierat designen av många andras bilar, men har ändå etablerat sig i Europa (både som ägare av Volvo, och som delägare av Mercedes, som de själva kopierat ifrån).
Kinesiska biltillverkare har snott mjukvara från både Tesla och Apple.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Fick just höra att en nära kollega på jobbet är bror till den kommande marknadschefen på Nio i Norge. Hoppas man kan få lite inside info
Model S Plaid Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
Nio Opening New Showroom In The Center Of Oslo, Norway
The new 1,700 square meter Nio showroom will occupy two floors in Karl Johans gate, the central corridor in downtown Oslo that connects the main railroad station and the Royal Palace. It is next door to the fashionable Grand Hotel and will include a bar, a café, offices, and meeting rooms. In the middle of all that, several Nio cars will be on display according to Elbil, the Norwegian electric car association.
I'm not gonna lie. IMO the exterior looks are quite good...
Men med det sagt:
Om jag 'where in the market' för en sån här eller något motsvarande så hade jag bojkottat NIO stenhårt för sättet som den kinesiska militärdiktaturen har börjat behandla Tesla.
(Sen hade jag ju aldrig köpt en bil från en militärdiktatur i vilket fall...)