BMW iX3

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: BMW iX3

Inlägg av HelectriC »

Hmpftfhdns skrev:
Supernöjd med iX3:an. Min favoritfeature är något otippat backningsassistenten — att den kan backa 50m exakt samma väg du kom. Har visat sig vara supersmidigt för att köra ur garaget, först backa 20m och sen träffa grindhålet perfekt hos syrran och backa tillbaka på en blockerad grusväg efter att ha jagat en luftballong :D
Jag ser att även i4 har den funktionen. Hur funkar den egentligen, är det enbart helt rak väg eller kan den även inkludera styrkorrigering? Dvs om man har en lite krokig väg in, så tar den samma krokiga väg tillbaka av sig själv? Det hade ju varit grymt :)
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Hmpftfhdns
elbilist
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2020 00:17

Re: BMW iX3

Inlägg av Hmpftfhdns »

HelectriC skrev:
Hmpftfhdns skrev:
Supernöjd med iX3:an. Min favoritfeature är något otippat backningsassistenten — att den kan backa 50m exakt samma väg du kom. Har visat sig vara supersmidigt för att köra ur garaget, först backa 20m och sen träffa grindhålet perfekt hos syrran och backa tillbaka på en blockerad grusväg efter att ha jagat en luftballong :D
Jag ser att även i4 har den funktionen. Hur funkar den egentligen, är det enbart helt rak väg eller kan den även inkludera styrkorrigering? Dvs om man har en lite krokig väg in, så tar den samma krokiga väg tillbaka av sig själv? Det hade ju varit grymt :)
Den styr själv och du sköter gas/broms. Spelar in allt du kör framåt under 36 km/h och kommer ihåg senaste 50m. Känns väldigt exakt och kommer ihåg även om bilen stått ett tag. När man lägger i backen är det bara att trycka på displayen så tar bilen över styrningen. Avbryts om du själv styr — så väldigt smidigt att bara börja svänga själv när man ska ta över.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: BMW iX3

Inlägg av martinot »

Hmpftfhdns skrev:
HelectriC skrev:
Hmpftfhdns skrev:
Supernöjd med iX3:an. Min favoritfeature är något otippat backningsassistenten — att den kan backa 50m exakt samma väg du kom. Har visat sig vara supersmidigt för att köra ur garaget, först backa 20m och sen träffa grindhålet perfekt hos syrran och backa tillbaka på en blockerad grusväg efter att ha jagat en luftballong :D
Jag ser att även i4 har den funktionen. Hur funkar den egentligen, är det enbart helt rak väg eller kan den även inkludera styrkorrigering? Dvs om man har en lite krokig väg in, så tar den samma krokiga väg tillbaka av sig själv? Det hade ju varit grymt :)
Den styr själv och du sköter gas/broms. Spelar in allt du kör framåt under 36 km/h och kommer ihåg senaste 50m. Känns väldigt exakt och kommer ihåg även om bilen stått ett tag. När man lägger i backen är det bara att trycka på displayen så tar bilen över styrningen. Avbryts om du själv styr — så väldigt smidigt att bara börja svänga själv när man ska ta över.
Riktigt smart funktion! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: BMW iX3

Inlägg av HelectriC »

Hmpftfhdns skrev:
HelectriC skrev:
Hmpftfhdns skrev:
Supernöjd med iX3:an. Min favoritfeature är något otippat backningsassistenten — att den kan backa 50m exakt samma väg du kom. Har visat sig vara supersmidigt för att köra ur garaget, först backa 20m och sen träffa grindhålet perfekt hos syrran och backa tillbaka på en blockerad grusväg efter att ha jagat en luftballong :D
Jag ser att även i4 har den funktionen. Hur funkar den egentligen, är det enbart helt rak väg eller kan den även inkludera styrkorrigering? Dvs om man har en lite krokig väg in, så tar den samma krokiga väg tillbaka av sig själv? Det hade ju varit grymt :)
Den styr själv och du sköter gas/broms. Spelar in allt du kör framåt under 36 km/h och kommer ihåg senaste 50m. Känns väldigt exakt och kommer ihåg även om bilen stått ett tag. När man lägger i backen är det bara att trycka på displayen så tar bilen över styrningen. Avbryts om du själv styr — så väldigt smidigt att bara börja svänga själv när man ska ta över.
Ahh ok, jag trodde man kunde stå på utsidan med appen/fob. Det var ju synd.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: BMW iX3

Inlägg av Fredrik j »

HelectriC skrev:
Hmpftfhdns skrev:
HelectriC skrev:
Hmpftfhdns skrev:
Supernöjd med iX3:an. Min favoritfeature är något otippat backningsassistenten — att den kan backa 50m exakt samma väg du kom. Har visat sig vara supersmidigt för att köra ur garaget, först backa 20m och sen träffa grindhålet perfekt hos syrran och backa tillbaka på en blockerad grusväg efter att ha jagat en luftballong :D
Jag ser att även i4 har den funktionen. Hur funkar den egentligen, är det enbart helt rak väg eller kan den även inkludera styrkorrigering? Dvs om man har en lite krokig väg in, så tar den samma krokiga väg tillbaka av sig själv? Det hade ju varit grymt :)
Den styr själv och du sköter gas/broms. Spelar in allt du kör framåt under 36 km/h och kommer ihåg senaste 50m. Känns väldigt exakt och kommer ihåg även om bilen stått ett tag. När man lägger i backen är det bara att trycka på displayen så tar bilen över styrningen. Avbryts om du själv styr — så väldigt smidigt att bara börja svänga själv när man ska ta över.
Ahh ok, jag trodde man kunde stå på utsidan med appen/fob. Det var ju synd.
BMW har ju haft remote parking i flera år. Borde ju gått att kombinera med den här lösningen.
Hmpftfhdns
elbilist
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2020 00:17

Re: BMW iX3

Inlägg av Hmpftfhdns »

Första långturen avklarad Göteborg-Falun. 140 mil blandad körning (mest landsväg) med full bil och varierat väder. Ingen räckviddsångest alls faktiskt — reell räckvidd 40 mil.
6E812CB2-E974-4F91-9FBF-FBE308600C4E.jpeg
Hmpftfhdns
elbilist
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2020 00:17

Re: BMW iX3

Inlägg av Hmpftfhdns »

16,2 kWh/100km idag med fina förutsättningar Gbg-Karlskoga — det blir 46 mil = wltp. Swishade förbi Ionityladdarna och laddade gratis på Lidl istället — med power-tricket att ha elsparkcykel i bakluckan och åka ner på stranden medan bilen laddade ;)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: BMW iX3

Inlägg av martinot »

Hmpftfhdns skrev:
16,2 kWh/100km idag med fina förutsättningar Gbg-Karlskoga — det blir 46 mil = wltp. Swishade förbi Ionityladdarna och laddade gratis på Lidl istället — med power-tricket att ha elsparkcykel i bakluckan och åka ner på stranden medan bilen laddade ;)
Kul! :)

Funderar faktiskt på att köpa en elsparkcykel, och tänkte just att det ibland kanske kunder vara något att ha i bilen för att användas medans man laddar! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Hmpftfhdns
elbilist
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2020 00:17

Re: BMW iX3

Inlägg av Hmpftfhdns »

Har gått hur smooth som helst att åka 117 mil med full sommarpackning i iX3:an. Snittat 17.4 (42 mil reell räckvidd). Laddarna har funkat när man behövt dem.

Bästa elbilsfeaturen varma sommardagar är att kunna sätta på AC:n med appen/nyckeln så den är sval och skön när man kommer till bilen. :D
A047E1EC-C694-4F5A-912D-4843DBE69165.jpeg
C11BF358-3927-4966-8B78-73E48DAE841A.jpeg
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: BMW iX3

Inlägg av martinot »

Hmpftfhdns skrev:
Har gått hur smooth som helst att åka 117 mil med full sommarpackning i iX3:an. Snittat 17.4 (42 mil reell räckvidd). Laddarna har funkat när man behövt dem.

Bästa elbilsfeaturen varma sommardagar är att kunna sätta på AC:n med appen/nyckeln så den är sval och skön när man kommer till bilen. :D
Kul! Är ju verkligen superskönt med AC som kan slås på fjärr. :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: BMW iX3

Inlägg av martinot »

martinot skrev:
Hmpftfhdns skrev:
16,2 kWh/100km idag med fina förutsättningar Gbg-Karlskoga — det blir 46 mil = wltp. Swishade förbi Ionityladdarna och laddade gratis på Lidl istället — med power-tricket att ha elsparkcykel i bakluckan och åka ner på stranden medan bilen laddade ;)
Kul! :)

Funderar faktiskt på att köpa en elsparkcykel, och tänkte just att det ibland kanske kunder vara något att ha i bilen för att användas medans man laddar! :D
Blev ett sådant här kul och praktiskt (och miljövänligt) elfordon till firman för kortare ärenden! :D


https://se-en.segway.com/products/nineb ... -max-g30-1

"Ninebot KickScooter MAX G30E II Powered by Segway"


Bild

Bild
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: BMW iX3

Inlägg av mikebike »

martinot skrev:
martinot skrev:
Hmpftfhdns skrev:
16,2 kWh/100km idag med fina förutsättningar Gbg-Karlskoga — det blir 46 mil = wltp. Swishade förbi Ionityladdarna och laddade gratis på Lidl istället — med power-tricket att ha elsparkcykel i bakluckan och åka ner på stranden medan bilen laddade ;)
Kul! :)

Funderar faktiskt på att köpa en elsparkcykel, och tänkte just att det ibland kanske kunder vara något att ha i bilen för att användas medans man laddar! :D
Blev ett sådant här kul och praktiskt (och miljövänligt) elfordon till firman för kortare ärenden! :D


https://se-en.segway.com/products/nineb ... -max-g30-1

"Ninebot KickScooter MAX G30E II Powered by Segway"


Bild

Bild
"up to 25 km/h" = får inte användas i trafiken...
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: BMW iX3

Inlägg av R2_m3 »

Livsfarligt:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k3 ... sparkcykel

Fattar inte folk som swishar förbi med elsparkcykel i 25 knyck (och mycket snabbare ibland) , känns mycket riskablare än cykel. Minsta grop och det är tvärstopp.
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
Användarvisningsbild
mikebike
Teslaägare
Inlägg: 7482
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24
Ort: Solna
Referralkod: ts.la/mikael72656

Re: BMW iX3

Inlägg av mikebike »

R2_m3 skrev:
Livsfarligt:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k3 ... sparkcykel

Fattar inte folk som swishar förbi med elsparkcykel i 25 knyck (och mycket snabbare ibland) , känns mycket riskablare än cykel. Minsta grop och det är tvärstopp.
Senast jag hade bilen på SC cyklade jag därifrån till jobbet. På cykelbanan vid Polishögskolan! passerade jag en elsparkcykel som gjorde 32 km/h.

Oslo skall införa förbud att hyra ut elsparkcykel nattetid för att få ned antalet olyckor. De flesta skadas tydligen på väg hem från krogen.
https://www.dn.se/varlden/nattliga-ture ... ds-i-oslo/
Volvo PV 544 Special 1963

Tesla Model Y LR 2022. Midnight Silver.
Kubi
Inlägg: 270
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: BMW iX3

Inlägg av Kubi »

mikebike skrev:
R2_m3 skrev:
Livsfarligt:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/k3 ... sparkcykel

Fattar inte folk som swishar förbi med elsparkcykel i 25 knyck (och mycket snabbare ibland) , känns mycket riskablare än cykel. Minsta grop och det är tvärstopp.
Senast jag hade bilen på SC cyklade jag därifrån till jobbet. På cykelbanan vid Polishögskolan! passerade jag en elsparkcykel som gjorde 32 km/h.

Oslo skall införa förbud att hyra ut elsparkcykel nattetid för att få ned antalet olyckor. De flesta skadas tydligen på väg hem från krogen.
https://www.dn.se/varlden/nattliga-ture ... ds-i-oslo/
Förbud är nog att ta i.
I Finland reduceras hastigheten till 10/15km/h på nattetid.
Även här extremt många olyckor varje dag så det är nog bara början på regler att komma.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: BMW iX3

Inlägg av martinot »

mikebike skrev:
martinot skrev:
martinot skrev:
Hmpftfhdns skrev:
16,2 kWh/100km idag med fina förutsättningar Gbg-Karlskoga — det blir 46 mil = wltp. Swishade förbi Ionityladdarna och laddade gratis på Lidl istället — med power-tricket att ha elsparkcykel i bakluckan och åka ner på stranden medan bilen laddade ;)
Kul! :)

Funderar faktiskt på att köpa en elsparkcykel, och tänkte just att det ibland kanske kunder vara något att ha i bilen för att användas medans man laddar! :D
Blev ett sådant här kul och praktiskt (och miljövänligt) elfordon till firman för kortare ärenden! :D


https://se-en.segway.com/products/nineb ... -max-g30-1

"Ninebot KickScooter MAX G30E II Powered by Segway"


Bild

Bild
"up to 25 km/h" = får inte användas i trafiken...
Det finns en tyskanpassad variant om man vill hålla sig under 20 km/h:

https://se-en.segway.com/products/nineb ... max-g30d-2

Själv så känns 25 km/h extremt segt och långsamt. I USA och Kina så tillåter de 30 km/h som jag förstått det.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: BMW iX3

Inlägg av taliz »

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Nilp
elbilist
Inlägg: 292
Blev medlem: 29 apr 2019 15:15

Re: BMW iX3

Inlägg av Nilp »

martinot skrev:
mikebike skrev:
martinot skrev:
martinot skrev:
Hmpftfhdns skrev:
16,2 kWh/100km idag med fina förutsättningar Gbg-Karlskoga — det blir 46 mil = wltp. Swishade förbi Ionityladdarna och laddade gratis på Lidl istället — med power-tricket att ha elsparkcykel i bakluckan och åka ner på stranden medan bilen laddade ;)
Kul! :)

Funderar faktiskt på att köpa en elsparkcykel, och tänkte just att det ibland kanske kunder vara något att ha i bilen för att användas medans man laddar! :D
Blev ett sådant här kul och praktiskt (och miljövänligt) elfordon till firman för kortare ärenden! :D


https://se-en.segway.com/products/nineb ... -max-g30-1

"Ninebot KickScooter MAX G30E II Powered by Segway"


Bild

Bild
"up to 25 km/h" = får inte användas i trafiken...
Det finns en tyskanpassad variant om man vill hålla sig under 20 km/h:

https://se-en.segway.com/products/nineb ... max-g30d-2

Själv så känns 25 km/h extremt segt och långsamt. I USA och Kina så tillåter de 30 km/h som jag förstått det.
Superbra Martinot! :)
SJälv har jag en elektrisk skateboad för kortare sträcker. Funkar kanon (inte på vintern...) och KUL!
Credde
Teslaägare
Inlägg: 1307
Blev medlem: 05 aug 2019 09:00
Referralkod: ts.la/christian81643

Re: BMW iX3

Inlägg av Credde »

Fortfarande ingen Xdrive version - tråkigt!
Model Y Performance (Dec/2023)
2016 Model S P90D Ludicrous
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: BMW iX3

Inlägg av MWall »

Credde skrev:
Fortfarande ingen Xdrive version - tråkigt!

Ja det är lite märkligt att de inte släpper en xDrive med ca 400 hk.
Användarvisningsbild
Front242
Teslaägare
Inlägg: 269
Blev medlem: 31 maj 2019 07:34
Ort: Bankeryd

Re: BMW iX3

Inlägg av Front242 »

Attans ingen bävergrill
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: BMW iX3

Inlägg av ObscureEconomist »

Känns som en lite konstig refresh om man inte förbättrar så mycket, känns som den är lite malplacerad nu med i4 och iX på g.
BMW i4 M50 -22
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: BMW iX3

Inlägg av MWall »

ObscureEconomist skrev:
Känns som en lite konstig refresh om man inte förbättrar så mycket, känns som den är lite malplacerad nu med i4 och iX på g.
Är väl X3 som får en LCI och då hänger iX3 med automatiskt.
Senast redigerad av MWall, redigerad totalt 1 gånger.
Hmpftfhdns
elbilist
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2020 00:17

Re: BMW iX3

Inlägg av Hmpftfhdns »

MWall skrev:
ObscureEconomist skrev:
Känns som en lite konstig refresh om man inte förbättrar så mycket, känns som den är lite malplacerad nu med i4 och iX på g.
Är väl X1 som får en LCI och då hänger iX3 med automatiskt.
X3 får LCI eftersom den kom 2017 och då hänger iX3 med på köpet. Inga större ändringar egentligen utan i stort sett samma bil. Får M-paket på köpet och den är mer lik den vanliga X3:an nu. Fortfarande ganska mycket utrustning med som standard. En iX med motsvarande utrustning som en charged för 800 kkr kostar miljonen och har sämre räckvidd. iX3:an kommer nog fortsätta vara en bra elbil som inte så många köper ;)

Det jag mest hade velat ha från den nya är perforerade stolarna och startknappen nära växelspaken. (Till och med iX:en har startknapp... suck)
Hmpftfhdns
elbilist
Inlägg: 250
Blev medlem: 10 okt 2020 00:17

Re: BMW iX3

Inlägg av Hmpftfhdns »

Efter två månader och 800(!) mil med vår iX3 charged tänkte jag ge mig på en sammanfattning: :D :) 8-)

+ Räckvidden sommartid håller verkligen vad den lovar och mer därtill (Har legat mellan 40-50 mil vid landsvägskörning)
+ Snabbladdningen håller också vad den lovar (Startar vid 155kW på Ionity)
+ BMW charging funkar bra med 2,88kr/kWh på Ionity och 4kr/kWh på andra (ex. MER, EON) första året
+ Tyst och mjuk och fin att köra
+ Bilen trivs både i stan, i hög motorvägsfart och på kurviga vägar
+ Inga onödiga pling är väldigt skönt
+ Sköna stolar (även i grundmodellen)
+ Att bilen styr själv vid backning samma väg som man körde framåt har visat sig vara väldigt användbart
+ Förar- och parkeringsassistans funkar riktigt bra
+ Appen funkar bra och att starta klimatisering använder jag hela tiden
+ Bra visning av laddstatus i instrumentet när man laddar (effekt, tidsuppskattning, etc)
+ Räckviddscirkel i kartan ger en bra uppskattning hur långt man kommer och har visat sig vara användbar när det inte är Teslaklass på ruttplanering med laddstopp (även om det faktiskt funkar okej också)
+ Adaptiv regenerering funkar riktigt bra (frirullar så länge det inte behövs minska farten och regenererar annars lagom efter förutsättningarna)
+ Enpedalläget funkar riktigt bra och är smidigt att aktivera med växelspaken (använder vid stads- och aktiv körning)
+ Lagom mjuk/hård adaptiv fjädring
+ Responsiv infotainment med både pek/pinch och idrive (använder idrive förvånansvärt mycket)
+ Gammeldags glastak som kan öppnas och dras för innertak är inte så dumt

- Start/stopp-knapp. Varför? Jag har säkert råkat stänga av bilen 20 ggr av misstag när jag skulle köra iväg och bilen redan var på. :roll: Blir en vana att trycka på knappen och lägga i växeln.
- Oventilerat konstläder i stolarna blir svettigt (förbättrat till faceliften 2022)
- Ingen frunk. Varför? Det är nog mer än 100 liter hålrum under motorhuven som är helt outnyttjat och bilen är baktung som det är.
- Haft lite strul med CarPlay ibland p.g.a. att mobilen försöker använda den inbyggda WiFi-hotspotten och inte får internet
- Stereon i charged är okej, men inte mer (endast högtalare i dörrar och under sätena)
- Man kan inte ställa in önskad laddnivå eller strömbegränsning i appen
- Ingen röststyrning på svenska (förutom CarPlay/Android auto)


Saker som jag tänkte innan skulle vara dåliga men som funkar bra i praktiken:
* Ingen exakt batteriprocent i instrumentet (man lär sig snabbt att se med 5% noggrannhet i instrumentet när man kör och annars har man exakt procent i appen)
* Plastskydd på aluminumfälgarna (ser helt okej ut och faktiskt ganska bra att kunna byta bara plasten om man repar)
* Laddningen avbryts med "lås upp bilen"-knappen (förvånansvärt enkel lösning som faktiskt funkar bra i praktiken även om det känns som en nödlösning)

Helt klart positivt överraskad. Finns inte mycket att klaga på egentligen. Inte varit nåt strul. Känns som att den inte är bäst på nåt men väldigt bra på det mesta -- så på det hela taget är det en riktigt bra bil :D
Skriv svar