Studie av Masterstudent på Umeå Universitet - Volvo Trucks

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

EmmieOlofsson0137
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 nov 2020 15:17

Studie av Masterstudent på Umeå Universitet - Volvo Trucks

Inlägg av EmmieOlofsson0137 »

Det senaste inlägget jag lade upp blev tyvärr borttaget (i och med att användare trodde att det var spam) - Jag har nu varit i kontakt med administrationen och fått godkänt att lägga upp studien ännu en gång. Just nu håller jag, i kollaboration med Volvo Trucks, på att göra en enkät där vi vill ta reda på attityder, tankar och åsikter från professionella förare av elfordon/hybrider. Jag kommer att länka studien här nedan där det leder er till en enkät i Google forms. Ni är helt anonyma, och jag är jätte tacksam för alla som tar sig tiden att bidra tillförbättrandet av all typer av elfordon.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIp ... A/viewform

"As a master's student in Cognitive Science at Umeå University Sweden, the student is currently investigating professional driver's attitude and requests towards driver information; more specifically electric and/or hybrid vehicles. During an internship course at Umeå University, this study is conducted together with Volvo Trucks Technology, the research and development unit for all Volvo Group truck brands. The study is mainly concerned with attitudes, thoughts, and opinions regarding electric/hybrid vehicles and its functions in work-related environments. The study takes approximately 5 minutes, and the information will be used to increase knowledge from professional driver's experiences".
Thank you in advance, Emmie Olofsson

Thoroughly read the consent agreement's instructions down below to participate in the study:
- English understanding is compulsory since the questions are asked in English
- You must be at least 18 years old to participate
- Please answer as truthfully as possible
- You are completely anonymous throughout the study
- Your response will be used only for the purpose of this study
- You are free to exit the study at any point without any consequences
- If you have any further questions please contact me emol0137@ad.umu.se
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Studie av Masterstudent på Umeå Universitet - Volvo Truc

Inlägg av bylund »

Så det är yrkeschaufförer du vill svarar?
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4320
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: Studie av Masterstudent på Umeå Universitet - Volvo Truc

Inlägg av dstr »

bylund skrev:
Så det är yrkeschaufförer du vill svarar?
Ser så ut i enkäten:
Busdriver
Taxidriver
Truckriver
Other
EmmieOlofsson0137
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 nov 2020 15:17

Re: Studie av Masterstudent på Umeå Universitet - Volvo Truc

Inlägg av EmmieOlofsson0137 »

Ja, precis! Jag letar efter deltagare som kör någon form av elfordon/hybrid i deras yrke. Det kan tex vara lastbil- taxi eller busschauffuörer. Men det finns såklart andra yrkeskategorier också.
Användarvisningsbild
bylund
Teslaägare
Inlägg: 9336
Blev medlem: 11 jun 2014 22:11
Ort: Stockholm

Re: Studie av Masterstudent på Umeå Universitet - Volvo Truc

Inlägg av bylund »

Jag har fått känslan att kategorin yrkesförare som kör elfordon som hänger här mest består av lokförare.
Model S 85 byggd okt 2014 | Flerlagersröd | Svart tak | Svart tygklädsel | Teknikpaket med autopilot | Skruvfjädring | Dubbelladdare | Säkerhetspaket | 19"-fälgar | LTE | CCS
EmmieOlofsson0137
Inlägg: 3
Blev medlem: 10 nov 2020 15:17

Re: Studie av Masterstudent på Umeå Universitet - Volvo Truc

Inlägg av EmmieOlofsson0137 »

bylund skrev:
Jag har fått känslan att kategorin yrkesförare som kör elfordon som hänger här mest består av lokförare.
Ja, det är mycket möjligt. Enkäten ligger uppe på flera hemsidor där människor intresserade av elfordon/hybrider samlas. Tack för din feedback :)
Skriv svar