iX3 tror jag att man kan beställaBrooklynS skrev:Ja jo men de säljs inte nu...
En bakhjulsdriven SUV med max 750 kg i dragvikt, och den kostar från 769 000:-
Moderator: Redaktion
iX3 tror jag att man kan beställaBrooklynS skrev:Ja jo men de säljs inte nu...
Säljer dom inte i3 längre? BMW-handlaren jag åker förbi har en i3 som demobil.mikebike skrev:iX3 tror jag att man kan beställaBrooklynS skrev:Ja jo men de säljs inte nu...
En bakhjulsdriven SUV med max 750 kg i dragvikt, och den kostar från 769 000:-
Visst, BMW ligger bra till men de måste fortsätta sälja laddbara bilar för att klara 95 gram/km i år. Och där hjälper iX3 som kommer nästa år knappast.mikebike skrev:iX3 tror jag att man kan beställaBrooklynS skrev:Ja jo men de säljs inte nu...
En bakhjulsdriven SUV med max 750 kg i dragvikt, och den kostar från 769 000:-
Vet man orsaken till att de lagt ner i3, och inte heller har någon efterföljare?BrooklynS skrev:De har i3 som märkligt nog inte får någon efterföljare. Klart de gör reklam för sina "mildhybrider" då...mikebike skrev:Jo, det har de....BrooklynS skrev:Ja, vilka andra bilar skall de göra reklam för? De har ju inga elbilar...
Blir ju lite konstigt med utsläppen när man inte får ladda men man ska ändå åka runt med 200kg extra dödvikt :svigge50 skrev:Visst, BMW ligger bra till men de måste fortsätta sälja laddbara bilar för att klara 95 gram/km i år. Och där hjälper iX3 som kommer nästa år knappast.mikebike skrev:iX3 tror jag att man kan beställaBrooklynS skrev:Ja jo men de säljs inte nu...
En bakhjulsdriven SUV med max 750 kg i dragvikt, och den kostar från 769 000:-
Front242 skrev:Väntar med BMW tills grillarna blir större, syns knappt nu
Men den är väl inte nerlagd? Man har väl sagt att den inte får någon efterföljare?martinot skrev:Vet man orsaken till att de lagt ner i3, och inte heller har någon efterföljare?BrooklynS skrev:De har i3 som märkligt nog inte får någon efterföljare. Klart de gör reklam för sina "mildhybrider" då...mikebike skrev:Jo, det har de....BrooklynS skrev:Ja, vilka andra bilar skall de göra reklam för? De har ju inga elbilar...
Trodde sen sålt hyfsat genom sin tid.
Front242 skrev:Väntar med BMW tills grillarna blir större, syns knappt nu
Front242 skrev:Väntar med BMW tills grillarna blir större, syns knappt nu
Jag och en kompis har en teori om BMW:s grillar, det är pga Kina.Front242 skrev:Jag tycker det är lite sorgligt hur vilse de är. Jag har haft ett flertal BMW som tjänstepulkor, men nu liksom.
Front242 skrev:Jag tycker det är lite sorgligt hur vilse de är. Jag har haft ett flertal BMW som tjänstepulkor, men nu liksom.
Folk börjar tröttna på att vänta på sin BMW.mikebike skrev:iX3 tror jag att man kan beställaBrooklynS skrev:Ja jo men de säljs inte nu...
En bakhjulsdriven SUV med max 750 kg i dragvikt, och den kostar från 769 000:-
Vad skulle man annars placera där undrar jag. I mina ögon passar det just där ganska fint men då är höjden på framvagnen därefter. Jag får lite backlash av när mr Bangle härjade som mest. När kommer första de-grilldd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
Jo då, var på deras museum i München för så sent som två år sedan. Kan varmt rekommendera de för alla som besöker staden. Lätt värt att lägga en heldag där.dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Tills skillnad från deras senaste genomvulgära och brutalt fula missfoster (iaf. formgivningsmässigt) så är det där grymt snygga och riktigt vackra bilar! Vilken skillnad!dd88 skrev:
Bmw i3 underbar bil, de gör en del reklam för den än. Jag har stora problem med BMWs varumärke, en del förare och de som jobbar där, halvkunniga prestigefyllda uppblåsta, dessutom slarvar de och ska ha 2500 kr/tim. Det är bara en bilj@vel, men visst är det hög kvalitet och noga testat, men dyrt också. De försöker få det till nåt märkvärdigt med ett transportfordon. Att BMW förarna kör konstigt utan blinkers skyller jag på bilarna, som går som f@n, om man är på det humöret. Sätt samma förare i en Duster så använder han blinkers. Väntar nog till 2050 med att byta till en ny bmw nu när det kommer mer prisvärda praktiska alternativ från bl a VW.martinot skrev:Jo då, var på deras museum i München för så sent som två år sedan. Kan varmt rekommendera de för alla som besöker staden. Lätt värt att lägga en heldag där.dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Tills skillnad från deras senaste genomvulgära och brutalt fula missfoster (iaf. formgivningsmässigt) så är det där grymt snygga och riktigt vackra bilar! Vilken skillnad!dd88 skrev:
Synd att dagens designers inte har i närheten av den känslan för estetik som BMW hade på den tiden (för jag gillar verkligen BMW som varumärke).
Skillnaden är att på trettiotalet behövdes en gigantisk kylare som arbetade enligt sifonprincipen. Menar du att BMW skall börja med barockskärmar och gigantiska avgasrör också?dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/
Haha nej? Tramsigt påstående, sen har jag inte så mycket att säga till om när det kommer till BMWs designspråk. Tycker själv att njurarna är för stora, såg bäst ut under F-generationen.BrooklynS skrev:Skillnaden är att på trettiotalet behövdes en gigantisk kylare som arbetade enligt sifonprincipen. Menar du att BMW skall börja med barockskärmar och gigantiska avgasrör också?dd88 skrev:Många som inte vet att BMW går tillbaka till rötterna.
Från 30-talet till en bit in på 60-talet så var grillen stor, sen har det hänt sjukt mycket sen dess. Tror själv att den växer igen pga Asien.
Finns lite historia här för den historielösa https://www.motor1.com/news/414634/bmw- ... evolution/