729 för 55 proline var det, om du tittar i etrontråden runt 19e september så hittar du.terway skrev:Runt 720tkr för en E-tron 55 med Proline Advance? E-tron 50 med Proline har jag för mig att kampanjen gällde. Det är över 200tkr som skiljer de åt (grundbil + utrustning).taliz skrev:De låg väl ute för 720 för ett tag sen?
Borde gå att få under 700.
Nånstans där kan kanske priset motiveras IMO. Du får ju faktiskt AWD och 400hk, samt fyra nollor i grillen, vs Enyaq, ID4 mfl.
Men andrahandsvärdet är nog högst tveksamt. Elbilar kommer fortsätta ha högre värde än avgasbilar. Men att dyra elbilar håller värdet bra, det gäller inte riktigt längre.
Särskilt inte sådana som är konverterade avgasbilar med gammaldags teknik som inte går att uppdatera.
Dvs etron är inget man bör köpa för att det är ett bra val ekonomiskt.
Sen om man tycker det är värt det är en helt annan femma .
Andrahandsvärdet kan vi bara spekulera i. Har satt ett restvärde på 48% efter 36 månader.
Så är det! Tror dock prispressen och kampanjerna nu mestadels har att göra med utsläppsrätterna och de EU-krav som alla biltillverkare har på sig för året, för att slippa miljardböter.Banane skrev:BrooklynS skrev:E-tron liksom MB EQC säljs ju gärna med stora rabatter nu, eftersom de vill ha ut bilarna före årsskiftet och innan den nya generationen elbilar kommer med bättre räckvidder, modernare teknik och lägre förbrukning. Jag vet flera som fått ca 300-350'' i rabatt på helt nya bilar.
E-tron 55 eller Model 3
Moderator: Redaktion
Re: E-tron 55 eller Model 3
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: E-tron 55 eller Model 3
Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: E-tron 55 eller Model 3
Bra sammamfattning. Byggkvalitet är ju sådär på Tesla (och jättefin på alla Audi jag kört), men stor fördel med SuC. Hade hoppats att Inonity hade gjort ett bättre jobb här. När de startade för ett par år sedan så lät det som att de år 2020/21 skulle ha passerat Teslas nät, men verkligheten blev ju inte alls i närheten (tyvärr, för Tesla behöver konkurrens, speciellt till SuC).current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Är ju skillnad på körglädje mellan en stor klumpig SUV (oavsett ICE/el), och en låg sportig lätt sedan. Å andra sidan så är en M3 en dålig bil på att lasta/frakta saker. SÅ verkligen två helt olika bilar i helt olika klasser/kategorier. Går knappt att jämföra eller likna (förutom att bägge går på el).
Grattis till nya bilen!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: E-tron 55 eller Model 3
Tror du blir nöjd .current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Har också hört att den nya modellen av TM3 fått bättre ljudisolering i kupén vilket är mycket välkommet.
Grattis!!
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2412
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: E-tron 55 eller Model 3
Det var ett MYCKET bra beslut! Grattis till köp av bästa bilen på marknaden just nu!current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
- NiklasTesla
- Teslaägare
- Inlägg: 2412
- Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
- Referralkod: ts.la/niklas60543
Re: E-tron 55 eller Model 3
I liter är däremot Tesla Model 3 en toppenbil när det kommer till last (pga frunk, luckan i botten av trunk som ändå är rätt stor och avsaknad av kardanlåda i baksätet). Reser man med mjukväskor går det toppenbra.martinot skrev:Bra sammamfattning. Byggkvalitet är ju sådär på Tesla (och jättefin på alla Audi jag kört), men stor fördel med SuC. Hade hoppats att Inonity hade gjort ett bättre jobb här. När de startade för ett par år sedan så lät det som att de år 2020/21 skulle ha passerat Teslas nät, men verkligheten blev ju inte alls i närheten (tyvärr, för Tesla behöver konkurrens, speciellt till SuC).current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Är ju skillnad på körglädje mellan en stor klumpig SUV (oavsett ICE/el), och en låg sportig lätt sedan. Å andra sidan så är en M3 en dålig bil på att lasta/frakta saker. SÅ verkligen två helt olika bilar i helt olika klasser/kategorier. Går knappt att jämföra eller likna (förutom att bägge går på el).
Grattis till nya bilen!
Re: E-tron 55 eller Model 3
Tack! Är så glad över mitt val. Hämtade bilen den hade inga fel, perfekt skick och så otroligt skoj att köra samt mjukvaran / skärmen känns 10 år före Audi...martinot skrev:Bra sammamfattning. Byggkvalitet är ju sådär på Tesla (och jättefin på alla Audi jag kört), men stor fördel med SuC. Hade hoppats att Inonity hade gjort ett bättre jobb här. När de startade för ett par år sedan så lät det som att de år 2020/21 skulle ha passerat Teslas nät, men verkligheten blev ju inte alls i närheten (tyvärr, för Tesla behöver konkurrens, speciellt till SuC).current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Är ju skillnad på körglädje mellan en stor klumpig SUV (oavsett ICE/el), och en låg sportig lätt sedan. Å andra sidan så är en M3 en dålig bil på att lasta/frakta saker. SÅ verkligen två helt olika bilar i helt olika klasser/kategorier. Går knappt att jämföra eller likna (förutom att bägge går på el).
Grattis till nya bilen!
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: E-tron 55 eller Model 3
Tack! Bilen är överraskande tyst! Då man kört E-tron är man bortskämd men denna är mycket tystare än den 2019 jag provkörde förra året. Speciellt hjulhusen bak där det tidigare kom mycket ljud.terway skrev:Tror du blir nöjd .current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Har också hört att den nya modellen av TM3 fått bättre ljudisolering i kupén vilket är mycket välkommet.
Grattis!!
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: E-tron 55 eller Model 3
Så kul! Grattis!current skrev:Tack! Är så glad över mitt val. Hämtade bilen den hade inga fel, perfekt skick och så otroligt skoj att köra samt mjukvaran / skärmen känns 10 år före Audi...martinot skrev:Bra sammamfattning. Byggkvalitet är ju sådär på Tesla (och jättefin på alla Audi jag kört), men stor fördel med SuC. Hade hoppats att Inonity hade gjort ett bättre jobb här. När de startade för ett par år sedan så lät det som att de år 2020/21 skulle ha passerat Teslas nät, men verkligheten blev ju inte alls i närheten (tyvärr, för Tesla behöver konkurrens, speciellt till SuC).current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Är ju skillnad på körglädje mellan en stor klumpig SUV (oavsett ICE/el), och en låg sportig lätt sedan. Å andra sidan så är en M3 en dålig bil på att lasta/frakta saker. SÅ verkligen två helt olika bilar i helt olika klasser/kategorier. Går knappt att jämföra eller likna (förutom att bägge går på el).
Grattis till nya bilen!
TM3 LR AWD 19” Black, modellår 2019
Re: E-tron 55 eller Model 3
Tack! Är så nöjd!NiklasTesla skrev:Det var ett MYCKET bra beslut! Grattis till köp av bästa bilen på marknaden just nu!current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Dagen före upphämtning frågade frun mig hur det kändes. Svarade att det känns väl bra men det är ju bara fyra hjul och lite plåt samt att jag hämtat flera nya bilar senaste året, men visst kändes det bra med ny bil.
Efter upphämtning: euforiska känslor jag aldrig känt för någon annan bil oavsett prisklass, så imponerad jag tappar hakan, körglädjen, appen, hela skärmens respons, mobil som nyckel, kalendern kommer upp i bilen, navigeringen, lätt att söka låtar på Spotify eller destinationer i navigatorn. Sen så jäkla bra ljud i stereon. Känns som en gåva att få köra bilen och trodde aldrig den skulle kunna imponera så mycket på mig.
Dessutom helt felfri, jättebra service hela vägen, smidig upphämtning. Inga krångliga pappersarbeten. Man beställer bilen på nätet med några klick. Åker dit signerar finansen med mobilt bank-id sen är det klart...
Id Buzz 2023 - Arbetsbil
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
BMW M3 Touring 2024 - Familjebil
Toyota Yaris GR 2023 - Banbil
Audi Q8 55 2024 - såld
BMW i3 2019 - såld
Tesla Model 3 2021 - såld
Audi E-tron 50 2020 - såld
Re: E-tron 55 eller Model 3
Grattis till bilen!current skrev:Tack! Är så nöjd!NiklasTesla skrev:Det var ett MYCKET bra beslut! Grattis till köp av bästa bilen på marknaden just nu!current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Dagen före upphämtning frågade frun mig hur det kändes. Svarade att det känns väl bra men det är ju bara fyra hjul och lite plåt samt att jag hämtat flera nya bilar senaste året, men visst kändes det bra med ny bil.
Efter upphämtning: euforiska känslor jag aldrig känt för någon annan bil oavsett prisklass, så imponerad jag tappar hakan, körglädjen, appen, hela skärmens respons, mobil som nyckel, kalendern kommer upp i bilen, navigeringen, lätt att söka låtar på Spotify eller destinationer i navigatorn. Sen så jäkla bra ljud i stereon. Känns som en gåva att få köra bilen och trodde aldrig den skulle kunna imponera så mycket på mig.
Dessutom helt felfri, jättebra service hela vägen, smidig upphämtning. Inga krångliga pappersarbeten. Man beställer bilen på nätet med några klick. Åker dit signerar finansen med mobilt bank-id sen är det klart...
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: E-tron 55 eller Model 3
Grattis! Kan bara hålla med, världens bästa bil just nu.current skrev:Tack! Är så nöjd!NiklasTesla skrev:Det var ett MYCKET bra beslut! Grattis till köp av bästa bilen på marknaden just nu!current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Dagen före upphämtning frågade frun mig hur det kändes. Svarade att det känns väl bra men det är ju bara fyra hjul och lite plåt samt att jag hämtat flera nya bilar senaste året, men visst kändes det bra med ny bil.
Efter upphämtning: euforiska känslor jag aldrig känt för någon annan bil oavsett prisklass, så imponerad jag tappar hakan, körglädjen, appen, hela skärmens respons, mobil som nyckel, kalendern kommer upp i bilen, navigeringen, lätt att söka låtar på Spotify eller destinationer i navigatorn. Sen så jäkla bra ljud i stereon. Känns som en gåva att få köra bilen och trodde aldrig den skulle kunna imponera så mycket på mig.
Dessutom helt felfri, jättebra service hela vägen, smidig upphämtning. Inga krångliga pappersarbeten. Man beställer bilen på nätet med några klick. Åker dit signerar finansen med mobilt bank-id sen är det klart...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: E-tron 55 eller Model 3
Jo, det är skillnad på att hämta en vanlig ny bil, och att hämta sin första Tesla!current skrev:Tack! Är så nöjd!NiklasTesla skrev:Det var ett MYCKET bra beslut! Grattis till köp av bästa bilen på marknaden just nu!current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Dagen före upphämtning frågade frun mig hur det kändes. Svarade att det känns väl bra men det är ju bara fyra hjul och lite plåt samt att jag hämtat flera nya bilar senaste året, men visst kändes det bra med ny bil.
Efter upphämtning: euforiska känslor jag aldrig känt för någon annan bil oavsett prisklass, så imponerad jag tappar hakan, körglädjen, appen, hela skärmens respons, mobil som nyckel, kalendern kommer upp i bilen, navigeringen, lätt att söka låtar på Spotify eller destinationer i navigatorn. Sen så jäkla bra ljud i stereon. Känns som en gåva att få köra bilen och trodde aldrig den skulle kunna imponera så mycket på mig.
Dessutom helt felfri, jättebra service hela vägen, smidig upphämtning. Inga krångliga pappersarbeten. Man beställer bilen på nätet med några klick. Åker dit signerar finansen med mobilt bank-id sen är det klart...
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: E-tron 55 eller Model 3
Intressant! Låter som det gjort lite nytta med refreshen på bilen även ur ljudsynpunkt.current skrev:Tack! Bilen är överraskande tyst! Då man kört E-tron är man bortskämd men denna är mycket tystare än den 2019 jag provkörde förra året. Speciellt hjulhusen bak där det tidigare kom mycket ljud.terway skrev:Tror du blir nöjd .current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Har också hört att den nya modellen av TM3 fått bättre ljudisolering i kupén vilket är mycket välkommet.
Grattis!!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik