Grattis till bilen!current skrev:Tack! Är så nöjd!NiklasTesla skrev:Det var ett MYCKET bra beslut! Grattis till köp av bästa bilen på marknaden just nu!current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Dagen före upphämtning frågade frun mig hur det kändes. Svarade att det känns väl bra men det är ju bara fyra hjul och lite plåt samt att jag hämtat flera nya bilar senaste året, men visst kändes det bra med ny bil.
Efter upphämtning: euforiska känslor jag aldrig känt för någon annan bil oavsett prisklass, så imponerad jag tappar hakan, körglädjen, appen, hela skärmens respons, mobil som nyckel, kalendern kommer upp i bilen, navigeringen, lätt att söka låtar på Spotify eller destinationer i navigatorn. Sen så jäkla bra ljud i stereon. Känns som en gåva att få köra bilen och trodde aldrig den skulle kunna imponera så mycket på mig.
Dessutom helt felfri, jättebra service hela vägen, smidig upphämtning. Inga krångliga pappersarbeten. Man beställer bilen på nätet med några klick. Åker dit signerar finansen med mobilt bank-id sen är det klart...
E-tron 55 eller Model 3
Moderator: Redaktion
Re: E-tron 55 eller Model 3
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: E-tron 55 eller Model 3
Grattis! Kan bara hålla med, världens bästa bil just nu.current skrev:Tack! Är så nöjd!NiklasTesla skrev:Det var ett MYCKET bra beslut! Grattis till köp av bästa bilen på marknaden just nu!current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Dagen före upphämtning frågade frun mig hur det kändes. Svarade att det känns väl bra men det är ju bara fyra hjul och lite plåt samt att jag hämtat flera nya bilar senaste året, men visst kändes det bra med ny bil.
Efter upphämtning: euforiska känslor jag aldrig känt för någon annan bil oavsett prisklass, så imponerad jag tappar hakan, körglädjen, appen, hela skärmens respons, mobil som nyckel, kalendern kommer upp i bilen, navigeringen, lätt att söka låtar på Spotify eller destinationer i navigatorn. Sen så jäkla bra ljud i stereon. Känns som en gåva att få köra bilen och trodde aldrig den skulle kunna imponera så mycket på mig.
Dessutom helt felfri, jättebra service hela vägen, smidig upphämtning. Inga krångliga pappersarbeten. Man beställer bilen på nätet med några klick. Åker dit signerar finansen med mobilt bank-id sen är det klart...
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Re: E-tron 55 eller Model 3
Jo, det är skillnad på att hämta en vanlig ny bil, och att hämta sin första Tesla!current skrev:Tack! Är så nöjd!NiklasTesla skrev:Det var ett MYCKET bra beslut! Grattis till köp av bästa bilen på marknaden just nu!current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Dagen före upphämtning frågade frun mig hur det kändes. Svarade att det känns väl bra men det är ju bara fyra hjul och lite plåt samt att jag hämtat flera nya bilar senaste året, men visst kändes det bra med ny bil.
Efter upphämtning: euforiska känslor jag aldrig känt för någon annan bil oavsett prisklass, så imponerad jag tappar hakan, körglädjen, appen, hela skärmens respons, mobil som nyckel, kalendern kommer upp i bilen, navigeringen, lätt att söka låtar på Spotify eller destinationer i navigatorn. Sen så jäkla bra ljud i stereon. Känns som en gåva att få köra bilen och trodde aldrig den skulle kunna imponera så mycket på mig.
Dessutom helt felfri, jättebra service hela vägen, smidig upphämtning. Inga krångliga pappersarbeten. Man beställer bilen på nätet med några klick. Åker dit signerar finansen med mobilt bank-id sen är det klart...
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: E-tron 55 eller Model 3
Intressant! Låter som det gjort lite nytta med refreshen på bilen även ur ljudsynpunkt.current skrev:Tack! Bilen är överraskande tyst! Då man kört E-tron är man bortskämd men denna är mycket tystare än den 2019 jag provkörde förra året. Speciellt hjulhusen bak där det tidigare kom mycket ljud.terway skrev:Tror du blir nöjd .current skrev:Tack fel alla svar. Blev en Model 3, hämtar på måndag.
Helt avgörande var laddnätverket och hur smidig Tesla är att köra långt med. Sen är Teslan så otroligt mycket roligare att köra. Detta i kombination är lägre förmånsvärde gjorde att jag tackade nej till erbjudandet på E-tron.
Audi behöver öka räckvidden, att våga ta bort grillen kan vara en bra start. Ionity behöver se över sin affärsmodell och bygga ut sitt nätverk innan jag ska köra VAG igen. Kommer dessutom garanterar bli köer i sommar är alla ID3 ska på semester. I Stockholm finns till exempel bara två laddare.
Har också hört att den nya modellen av TM3 fått bättre ljudisolering i kupén vilket är mycket välkommet.
Grattis!!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik