Porsche Taycan (Mission E)

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

HelectriC skrev:
Motsatsen? Så Model 3 är en premiumbil då?
Vad är premium?

https://www.vibilagare.se/forum/vi-bila ... ar-premium
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
SwedishAdvocate
Inlägg: 5378
Blev medlem: 10 sep 2018 01:56

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av SwedishAdvocate »

Fredrik j skrev:
Interiört är tesla model3 verkligen lågbudget i mina ögon. /...
Nu var det ju ett tag sen jag körde Model 3... Jag jämförde med min egen bil – en ca 5 år gammal gasdriven VW Golf Kombi (Mk7). Som jag minns det tyckte jag ju inte interiören var sämre än den. Skärmen är ju vidare så högupplöst och responsiv som det kan bli i en bil. Är VW Golf Mk7 lågbudget?

Men det är en hel del som skiljer även mot en Golf... Och personligen hade jag helst sett någon slags instrumentering bakom ratten för åtminstone hastighetsmätare/alternativt en HUD rakt fram för hastighet (kombinerat med mittskärm i porträtt istället för landskap...).

Och jag har kört Model 3 för lite för att kunna recensera det annorlunda upplägget med rattreglage...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Användarvisningsbild
Segelflygaren
Teslaägare
Inlägg: 962
Blev medlem: 07 mar 2014 20:05
Referralkod: ts.la/jesper1523

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Segelflygaren »

Alfa skrev:
Tack för rapport! :)

Var inbjuden till Porsche på premiären (men skippade pga. CV19), och inte kommit dit än för att testköra (skall bli av någon dag).

Hur upplevde du storleken på den? Var den mitt emellan Model 3 och Model S i storlek, och känsla?

Taycan är jämförbar med Model 3 i alla avseenden. Att jämföra med Model S blir fel. Storleksmässigt är den lite mindre än Model 3.
Utrymmesmässigt är den ungefär som Model 3, men Model 3 känns som en småbil att köra jämfört Med Taycanen, på gott och ont (har en av varje).
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

Segelflygaren skrev:
Alfa skrev:
Tack för rapport! :)

Var inbjuden till Porsche på premiären (men skippade pga. CV19), och inte kommit dit än för att testköra (skall bli av någon dag).

Hur upplevde du storleken på den? Var den mitt emellan Model 3 och Model S i storlek, och känsla?

Taycan är jämförbar med Model 3 i alla avseenden. Att jämföra med Model S blir fel. Storleksmässigt är den lite mindre än Model 3.
Utrymmesmässigt är den ungefär som Model 3, men Model 3 känns som en småbil att köra jämfört Med Taycanen, på gott och ont (har en av varje).
Kul! Skoj att få höra lite jämförelser och mer rapporter från dig som har bägge (även om de är i lite olika prisklass)! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

Alfa skrev:
Tack för rapport! :)

Var inbjuden till Porsche på premiären (men skippade pga. CV19), och inte kommit dit än för att testköra (skall bli av någon dag).

Hur upplevde du storleken på den? Var den mitt emellan Model 3 och Model S i storlek, och känsla?

Taycan är jämförbar med Model 3 i alla avseenden. Att jämföra med Model S blir fel. Storleksmässigt är den lite mindre än Model 3.
Ja, då stämmer det jag hört innan (blev också väldigt förvånad över jämförelsen med S). Tack!
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

HelectriC skrev:
Alfa skrev:
Tack för rapport! :)

Var inbjuden till Porsche på premiären (men skippade pga. CV19), och inte kommit dit än för att testköra (skall bli av någon dag).

Hur upplevde du storleken på den? Var den mitt emellan Model 3 och Model S i storlek, och känsla?

Taycan är jämförbar med Model 3 i alla avseenden. Att jämföra med Model S blir fel. Storleksmässigt är den lite mindre än Model 3.
Men det blir som att jämföra tex Panamera och Renault Laguna? Det känns ju som ungefär samma jämförelse som Taycan mot Model 3. Model 3 är ju byggd med utgångspunkt i budget. Bilen ska vara så billig som möjligt, Porsche är Porsche och kommer aldrig bli budgetbil. Fast du menade kanske enbart storlek? Då stämmer det kanske.
Läser du ovan så ser du att det var främst storleken jag undrade över. Sedan kan ju eventuellt även känslan att köra de skilja tänkte jag, även om samma storlek, då vikten skiljer en del mellan de.

(Förväntar mig att byggkvalitet skiljer, precis som priset).

Vad menar du förresten med "kanske"?

Upplever du de som väldigt olika i storlek (har som sagt tyvärr själv inte hunnit att provköra Taycan än)?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10238
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Legato »

HelectriC skrev:
Legato skrev:
HelectriC skrev:
Det är ju inte jag som har myntat det, kommer ju från Tesla själva. Är ju en del av affärsplanen att skapa en billigbil. Hela bilen är konstruerad för att vara billigast möjlig. Allt på bilen är ju utvecklat för att vara billigt.
Billigast möjlig så hade man byggt en Leaf/Zoe. De har byggt så effektivt som möjligt med grundförutsättningar i att den ska vara extremt snabb, ha grym väghållning, världens mest effektiva drivlina mm. Motsatsen till "budgetbil" imo.
Motsatsen? Så Model 3 är en premiumbil då? DET kan vi väl vara överens om att den inte är iaf!
Det har har ju aldrig påstått. Men att gå från Dacia till Rolls Royce känns inte särskilt relevant.

För mig är Model 3 on par med BMW 3, Audi A4, Mercedes C i "premiumnivå" (enklare interiör men överlägsen i autonomi, OTA, app, infotainment), men givetvis inte en Porsche totalt sett.

Ändå hade jag hellre haft en 3P med full banutrustning än en Taycan Turbo även om de kostade lika mycket... Mitt sämsta bilinnehav hittills var en Porsche.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
fnystrom
Teslaägare
Inlägg: 168
Blev medlem: 25 mar 2015 20:13
Ort: Mölndal

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av fnystrom »

Kul post i annat forum: https://www.taycanforum.com/forum/threa ... rado.2669/

En 5 dagars biltur i Colorado med 7 Ferraris, en 911 och en Taycan Turbo S.

Bästa kommentaren:
Everyone was jealous that I was driving a Porsche EV, that was faster, more comfortable with heated, cooled, and massaging seats, and that felt 20-30 years ahead of their relatively recent Ferraris. I gave everyone a ride over the course of the week and showed off with launch control. The entire experience was very eye opening for everyone there. Both from the performance standpoint but also that an EV could complete the rally with very few compromises.
Tesla Model S 100D (Midnight Silver + Autopilot + Bio Defence Mode)
Cyklar på Scott E-Silence 20
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

dd88 skrev:
Såg någon liknande i veckan och där var Taycan klart mycket svagare än 911 (ganska stor skillnad också).

Känns som de inte fått till effekten riktigt i Taycan. Tycker Porsche får rycka upp sig på elsidan. Om inte annant för att kunna konkurrera prestandamässigt med Tesla och Lucid, etc.

Enligt Sebastian Vittel så hade inte Taycan en chans till att dra ifrån M3P på nordslingan när de testade och verkligen försökte.





Så Porsche har en hel del kvar gällande att förbättra. Även om det är bra att de startat med elektrifieringen, så känns de långt ifrån där än.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

Vet inte riktigt hur du kommer fram till dina slutsatser, men Taycan Turbo S är snabbare i rörelse (rakt fram) än vad 911 Turbo S är (enligt klippet jag länkade). Är det som spelar roll i mina ögon. Ska man absolut mäta kvartsmilen så är Taycan S fortfarande snabbare än den snabbaste Teslan.

Det andra klippet du länkar har redan diskuterats i tråden och med tanke på vad som kom fram av det så är det inget jag skulle dra några slutsatser kring.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Zalman3 »

Tesla M3 Preformance har ni blivit ännu snabbare, 3,1s, 0-60 mph.
20201016_160557.jpg
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11842
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av HelectriC »

Det är väl just 3.3sek till 100 som det oxå står på tesla.com. Förstår dock inte vad det gör i tråden om Taycan :?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

HelectriC skrev:
Det är väl just 3.3sek till 100 som det oxå står på tesla.com. Förstår dock inte vad det gör i tråden om Taycan :?
Det var en jämförelse med Taycans prestanda vs dels 911 och dels vs M3P.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

dd88 skrev:
Det andra klippet du länkar har redan diskuterats i tråden och med tanke på vad som kom fram av det så är det inget jag skulle dra några slutsatser kring.
Jag refererar bara till slutsatserna från Sebastian Vettels själv, som testade bilarna tillsammans med en god vän.

Verkar (tyvärr) än så länge inte varit någon i tråden som kört nordslingan med varken Taycan eller M3P. :roll:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

martinot skrev:
dd88 skrev:
Det andra klippet du länkar har redan diskuterats i tråden och med tanke på vad som kom fram av det så är det inget jag skulle dra några slutsatser kring.
Jag refererar bara till slutsatserna från Sebastian Vettels själv, som testade bilarna tillsammans med en god vän.

Verkar (tyvärr) än så länge inte varit någon i tråden som kört nordslingan med varken Taycan eller M3P. :roll:
Sebastian jobbar för Tesla så man ska ta allt med en nypa salt. Taycan har gjort varvet på 7:42, Sebastian säger att Mod 3P borde klara det på 7:45, men än så länge vet ingen.

Just nu har Porsche den snabbaste tiden, skulle Mod 3p slå den så kan dom kapa några sekunder med Taycan Turbo S. Slår någon den så dröjer det nog inte länge innan vi ser en GT3.

Sen har dom tekniken från ID.R i familjen om dom verkligen skulle vilja sätta tider.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

dd88 skrev:
martinot skrev:
dd88 skrev:
Det andra klippet du länkar har redan diskuterats i tråden och med tanke på vad som kom fram av det så är det inget jag skulle dra några slutsatser kring.
Jag refererar bara till slutsatserna från Sebastian Vettels själv, som testade bilarna tillsammans med en god vän.

Verkar (tyvärr) än så länge inte varit någon i tråden som kört nordslingan med varken Taycan eller M3P. :roll:
Sebastian jobbar för Tesla så man ska ta allt med en nypa salt. Taycan har gjort varvet på 7:42, Sebastian säger att Mod 3P borde klara det på 7:45, men än så länge vet ingen.

Just nu har Porsche den snabbaste tiden, skulle Mod 3p slå den så kan dom kapa några sekunder med Taycan Turbo S. Slår någon den så dröjer det nog inte länge innan vi ser en GT3.

Sen har dom tekniken från ID.R i familjen om dom verkligen skulle vilja sätta tider.
Enligt Sebastian själv så var detta inget jobb för Tesla, men däremot så fick han låna bilen gratis.

Däremot så har han provkört för de, precis som för många andra biltillverkare. Dock inte anställd av Tesla, eller någon annan, bilfabrikant.

Hört samma åt andra hållet; att det finns marginal att förbättra tiden med några sekunder till för M3P.

Men har inte kört själv, och om jag hade gjort det (faktiskt varit nära att köra där, och har planer på det när Cv19 lägger sig), så hade jag själv inte haft en chans att komma i närheten av de tiderna. :mrgreen:

Har du kört nordslingan själv med din Porsche?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

”Inget jobb för Tesla”, så han råkar få låna bilen innan han åker över Atlanten och kör Plaid runt Laguna Seca? Nej det är klart att han inte jobbar åt Tesla :roll:

Sen finns det ingen tid som Tesla kan förbättra då det inte finns någon.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

dd88 skrev:
”Inget jobb för Tesla”, så han råkar få låna bilen innan han åker över Atlanten och kör Plaid runt Laguna Seca? Nej det är klart att han inte jobbar åt Tesla :roll:
Du läser mig (antingen av slarv eller medvetet) fel.

1. Skrev att han kört på uppdrag åt både Tesla och andra bilfabrikanter, men att han inte är anställd av någon av de.

2. Skrev att testet på Nordslingen inte var ett sådan betald körning på uppdrag av Tesla.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

martinot skrev:
dd88 skrev:
”Inget jobb för Tesla”, så han råkar få låna bilen innan han åker över Atlanten och kör Plaid runt Laguna Seca? Nej det är klart att han inte jobbar åt Tesla :roll:
Du läser mig (antingen av slarv eller medvetet) fel.

1. Skrev att han kört på uppdrag åt både Tesla och andra bilfabrikanter, men att han inte är anställd av någon av de.

2. Skrev att testet på Nordslingen inte var ett sådan betald körning på uppdrag av Tesla.
Man kan jobba för någon utan att vara anställd. Tesla plockar knappast folk från gatan för att banköra en bil. Lite blåögt att anta att det är utan ersättning, speciellt nu när han ”köpt” en.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11508
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av martinot »

dd88 skrev:
Man kan jobba för någon utan att vara anställd.
Absolut! Har jag sagt emot det? Har tvärt om kvalificerat just den skillnaden.

Det är däremot en mycket stor skillnad på att som betalt uppdrag köra ett test, och på att vara anställd av företaget (vilket kändes som du implicerade lite falskt).
dd88 skrev:
Lite blåögt att anta att det är utan ersättning
Man får ju (tills annat bevisat) lita på det som folk uppger.

Tills annat bevisat, så litar jag mer på Sebastian än på dig gällande han ersättningar.
dd88 skrev:
speciellt nu när han ”köpt” en.
Du har köpt en Porsche. Är du också därmed "köpt" av Porsche (enligt din egna logik), och betald för att vara här för att tala negativt om Tesla på Teslaforum?

Är det blåögt av mig att anta något annat?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
dd88
Inlägg: 2352
Blev medlem: 17 aug 2018 11:17

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av dd88 »

martinot skrev:
dd88 skrev:
Man kan jobba för någon utan att vara anställd.
Absolut! Har jag sagt emot det? Har tvärt om kvalificerat just den skillnaden.

Det är däremot en mycket stor skillnad på att som betalt uppdrag köra ett test, och på att vara anställd av företaget (vilket kändes som du implicerade lite falskt).
dd88 skrev:
Lite blåögt att anta att det är utan ersättning
Man får ju (tills annat bevisat) lita på det som folk uppger.

Tills annat bevisat, så litar jag mer på Sebastian än på dig gällande han ersättningar.
dd88 skrev:
speciellt nu när han ”köpt” en.
Du har köpt en Porsche. Är du också därmed "köpt" av Porsche (enligt din egna logik), och betald för att vara här för att tala negativt om Tesla på Teslaforum?

Är det blåögt av mig att anta något annat?
För det första så har jag inte köpt någon Porsche, för det andra så är det fullkomligt rimligt att ta utlåtande från en partisk person med en nypa salt. Var ju knappast några positiva ordalag om BMW-föraren som enligt många medvetet körde en sämre tid med Model 3 i jämförelsen med M2.

Jag antar att du syftar på texten i beskrivningen där han nämner att han fått låna en bil av Tesla? Tror inte Tesla ville att han skulle skriva att han får låna en bil för att känna in sig tills han åker till Laguna Seca och gör ett rekordförsök i en prototyp.

Så ja, jag tycker helt klart att det är blåögt.

Sen är det lite kul hur snabbt opinionen vänder, Chris Harris var ju husgud här efter Model 3-testet, tills han ett tag efteråt kallade bilen för tråkig.

Vi får se hur länge Sebastians ord har något värde.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11842
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av HelectriC »

martinot skrev:
dd88 skrev:
Man kan jobba för någon utan att vara anställd.
Absolut! Har jag sagt emot det? Har tvärt om kvalificerat just den skillnaden.

Det är däremot en mycket stor skillnad på att som betalt uppdrag köra ett test, och på att vara anställd av företaget (vilket kändes som du implicerade lite falskt).
dd88 skrev:
Lite blåögt att anta att det är utan ersättning
Man får ju (tills annat bevisat) lita på det som folk uppger.

Tills annat bevisat, så litar jag mer på Sebastian än på dig gällande han ersättningar.
dd88 skrev:
speciellt nu när han ”köpt” en.
Du har köpt en Porsche. Är du också därmed "köpt" av Porsche (enligt din egna logik), och betald för att vara här för att tala negativt om Tesla på Teslaforum?

Är det blåögt av mig att anta något annat?
Haha, det är väl extremt vanligt att man säger att man inte får ersättning när man egentligen fått det. Ingår i de flesta avtal att inte berätta om och hur mycket man får. Har själv ett sådant avtal, där jag inte ens får berätta om själva avtalet, såld et gör jag inte :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Fredrik j
Inlägg: 10782
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Fredrik j »

Nu är det väl kanske inte samma personer som dels brukar skrika om motorpressens beroende av annonsintäkter så fort något positivt skrivs om någon annan bil än tesla och dels hävdar att Sebastian Vettel är helt objektiv när han berömmer en tesla.
Men det skulle ju kunna vara det.
Esterox
Inlägg: 739
Blev medlem: 17 sep 2020 17:02

Porsche Taycan (Mission E)

Inlägg av Esterox »

Köpta test är ju inget ovanligt och sker i alla branscher. Allt från test utav sängar till vilket pizzakit som är bäst.

Det står ju oftast aldrig vem som betalar testet
Men någon gör det, och det är allt som oftast något utav dom märkena som testas som betalar. Den som beställt testet är oftast i toppen.
Skriv svar