Porsche Taycan (Mission E)
Moderator: Redaktion
- NEO
- Teslaägare
- Inlägg: 2793
- Blev medlem: 24 okt 2017 20:17
- Ort: Mälardalen
- Referralkod: ts.la/alfredo77771
Re: Porsche Taycan (Mission E)
10.3 före 3% ökning som kommer nu framöver.vigge50 skrev:Enligt denna videon från dragtimes så är 0-200 9,9 s för Taycan och 10,3 s för Model S Raven.Pontus skrev:Jag fick låna en Raven S Performance i helgen och efter ha kört den nu så dyker ju en fråga upp. Hur snabb är Porschen 0-200?
Är det någon här som provkört Porschen?
Har inte sätt hela videon så kan inte kommentera resultatet
Ska bli väldigt spännande att se oberoende tester när nya mjukvaran börjar rullas ut.
Jag tror dock att köparen av Taycan köper den för sin sportbilsanda och inte för att den slår en Tesla, tror det är rätt oväsentligt. Är det priset som är betydande så är ju valet ganska enkelt.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Sjukt snabba båda två. Porsche vinner nog på sin andra växel. Ser inte exakt när den drar ifrån men det är nog någonstans kring 120-130km/h. Extra skrytfaktor att vara under 10 sek till 200.
MX LR (Raven) 2019
Re: Porsche Taycan (Mission E)
10hrs with Porsche Taycan Turbo S!
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Porsche har precis kommunicerat en 2-3 månaders försening av leveranser på grund av att det visat sig vara komplext att få igång produktionen.
"Delays in production
Taycan is our first fully electric sports car. The car is developed from scratch and manufactured in a brand new factory. All Porsche employees have worked with full pressure to start delivering Taycan as scheduled in January. Still, as a result of the enormous complexity surrounding the production of Taycan, we must report that unfortunately the delivery dates are somewhat delayed.
We currently expect delays of around eight to ten weeks, and a new production time for your car will be communicated through your seller as soon as this is ready. We strongly apologize and guarantee that we will do everything we can to deliver your Porsche Taycan as soon as possible."
"Delays in production
Taycan is our first fully electric sports car. The car is developed from scratch and manufactured in a brand new factory. All Porsche employees have worked with full pressure to start delivering Taycan as scheduled in January. Still, as a result of the enormous complexity surrounding the production of Taycan, we must report that unfortunately the delivery dates are somewhat delayed.
We currently expect delays of around eight to ten weeks, and a new production time for your car will be communicated through your seller as soon as this is ready. We strongly apologize and guarantee that we will do everything we can to deliver your Porsche Taycan as soon as possible."
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19572
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Så lämpligt..... någon gång efter årsskiftet kommer produktionen igång ordentligt då alltså...
När skulle dom allra första egentligen ha levererats?
När skulle dom allra första egentligen ha levererats?
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Man bränner ju inte av bägge piporna innan lerduvan har lämnat kastaren...
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Blir intressant att se kampen mellan Porsche och Tesla.
Nu när Tesla pratar om en Plaid version med 3 motorer till sommaren 2020, så kontrar Porsche med 4 motorer.
Nu när Tesla pratar om en Plaid version med 3 motorer till sommaren 2020, så kontrar Porsche med 4 motorer.
https://ww.electrek.co/2019/12/05/porsc ... ext-macan/Porsche testing 4-motor electric SUV drivetrain – the next Macan?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Ongoing winter test in Finland: https://www.instagram.com/p/B5r6XE1gkKO/?hl=en
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Är det inte lite sent att göra det nu?jassoo skrev:Ongoing winter test in Finland: https://www.instagram.com/p/B5r6XE1gkKO/?hl=en
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Elbilar är helt överlägsna fossilbilar, vilken fossilbil har en motor per hjul?
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... a-motorer/Porsches hemliga test med fyra elmotorer: "Går som på räls"
"Det är nästan som om du hade en separat gaspedal för varje hjul. Det går som på tågräls", säger Ulf Hintze på Porsche Engineering.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Oj Zalman3. Vilken Mission E kan dra husvagn på 2t? Äpplen och päronen du vetZalman3 skrev:Elbilar är helt överlägsna fossilbilar, vilken fossilbil har en motor per hjul?
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... a-motorer/Porsches hemliga test med fyra elmotorer: "Går som på räls"
"Det är nästan som om du hade en separat gaspedal för varje hjul. Det går som på tågräls", säger Ulf Hintze på Porsche Engineering.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Vet att Porsche inte är ett företag som satsar på att göra bilarna effektiva men detta gör mig besviken, 201 Miles räckvidd enligt EPA...
https://electrek.co/2019/12/11/porsche- ... ssion=true
https://electrek.co/2019/12/11/porsche- ... ssion=true
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Räcker den ens mellan två Ionity laddare på Autobahn, i Porsche-fart!?
Model S: Plaid, Deep Blue
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Model X: 100D, Silver Metallic, 7-sits, HW3, all inclusive
Såld: SP100DL, Pearl white, CD, 21" Black Arachnid
Såld: SP90D, folierad mörkblå + chrome delete
Såld: SP85+ classic
Såld: SP85+ med AP1
http://---
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Verkar som att det är den sämsta elbilen EPA har testat någonsin när det kommer till effektivitet. Tur att den har snabb laddning så att km/min blir bra ändå om man nu hittar en snabbladdare med hög effekt.
https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSe ... owLimit=10
Efter senaste uppdateringen så drar nya Model 3 SR Plus mindre än hälften av vad Taycan drar.
https://www.fueleconomy.gov/feg/PowerSe ... owLimit=10
Efter senaste uppdateringen så drar nya Model 3 SR Plus mindre än hälften av vad Taycan drar.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Någon som beställt en 4S? När jag klickar runt i konfiguratorn, så känns det nästan omöjligt att få en bil utan minst 350k i utrustning. Frånpriset är ju verkligen världar från vad färdig bil kostar. En del utrustning är ju så basic på en sådan här bil att det är löjligt när det inte är standard. Tex att kunna ladda 150kW istället för 50kW eller stolsvärme
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Porsche i ett nötskal.HelectriC skrev:Tex att kunna ladda 150kW istället för 50kW eller stolsvärme
MX LR (Raven) 2019
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Ingår ratt och elektriska fönster?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Ratt lär inte ingå i framtida Teslor....Tars skrev:Ingår ratt och elektriska fönster?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- Tars
- Teslaägare
- Inlägg: 6519
- Blev medlem: 22 feb 2015 11:59
- Ort: Sigtuna
- Referralkod: ts.la/michael4548
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Kul med spökinbromsningar då.Svenssons skrev:Ratt lär inte ingå i framtida Teslor....Tars skrev:Ingår ratt och elektriska fönster?
Är inne på Tesla nr 22 som jag brukat, orkar inte skriva ner alla så det får bli en siffra.
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Just nu ingen tesla....
https://lazystore.se/products/white-mid ... 913d&_ss=r
Re: Porsche Taycan (Mission E)
De fås med eller utan ratt, kostar inget extra.Tars skrev:Kul med spökinbromsningar då.Svenssons skrev:Ratt lär inte ingå i framtida Teslor....Tars skrev:Ingår ratt och elektriska fönster?
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
- SolnaGnagarn
- Teslaägare
- Inlägg: 507
- Blev medlem: 28 dec 2016 05:10
- Ort: Solna
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Har beställt och min landar på drygt 1,5. Och det är som du säger, minst 350” vill man langa på i smet.HelectriC skrev:Någon som beställt en 4S? När jag klickar runt i konfiguratorn, så känns det nästan omöjligt att få en bil utan minst 350k i utrustning. Frånpriset är ju verkligen världar från vad färdig bil kostar. En del utrustning är ju så basic på en sådan här bil att det är löjligt när det inte är standard. Tex att kunna ladda 150kW istället för 50kW eller stolsvärme
När jag byggde den första första gången så landade den på 1,7
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Här i Norge börjar 4S på 900k och jag behöver upp i 1250k för att den ska verka som en modern bil. Lite tråkigt tycker jag, hade kunnat tänka mig en om startpriset någorlunda representerade komplett bil.SolnaGnagarn skrev:Har beställt och min landar på drygt 1,5. Och det är som du säger, minst 350” vill man langa på i smet.HelectriC skrev:Någon som beställt en 4S? När jag klickar runt i konfiguratorn, så känns det nästan omöjligt att få en bil utan minst 350k i utrustning. Frånpriset är ju verkligen världar från vad färdig bil kostar. En del utrustning är ju så basic på en sådan här bil att det är löjligt när det inte är standard. Tex att kunna ladda 150kW istället för 50kW eller stolsvärme
När jag byggde den första första gången så landade den på 1,7
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Porsche Taycan (Mission E)
Du är inte ensam om att tycka det är lite tråkigt att Porsches bilar är så dyra...HelectriC skrev:Här i Norge börjar 4S på 900k och jag behöver upp i 1250k för att den ska verka som en modern bil. Lite tråkigt tycker jag, hade kunnat tänka mig en om startpriset någorlunda representerade komplett bil.SolnaGnagarn skrev:Har beställt och min landar på drygt 1,5. Och det är som du säger, minst 350” vill man langa på i smet.HelectriC skrev:Någon som beställt en 4S? När jag klickar runt i konfiguratorn, så känns det nästan omöjligt att få en bil utan minst 350k i utrustning. Frånpriset är ju verkligen världar från vad färdig bil kostar. En del utrustning är ju så basic på en sådan här bil att det är löjligt när det inte är standard. Tex att kunna ladda 150kW istället för 50kW eller stolsvärme
När jag byggde den första första gången så landade den på 1,7
Dom har liksom gjort en grej av det.
Re: Porsche Taycan (Mission E)
De hade ju inte sålt om de varit billiga...
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Tesla Y LR -22 EAP