Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: Förboka din Ioniq 5

Inläggav Jepped » 14 okt 2021 08:50

Vad har folk hittat för olika vinterhjulalternativ? Vill ha nordiska dubb, så friktionsdäcken från Tyskland med det fina priset är tyvärr inte aktuella..
Jepped

Inläggav Chilla » 14 okt 2021 09:24

CirkleK Länna skulle funka utmärkt då det ligger precis på 73:an. Tack för tipset!
Chilla

Inläggav Aida » 14 okt 2021 10:12

Klintan skrev:
Aida skrev:
Klintan skrev:Jag har beställt hjul men inte fått dem än. Dragkrok och mattor kom på några dagar, men hjulen verkar Hyundai generellt ha haft förseningar på. Ska komma inom de närmaste veckorna.

Tack så jättemycket! Då verkar det ju vara att lita på. Det är väl Hyundai originalartiklar? Är mattorna billigare än om man köper från svensk handlare?
Det är original. Mattorna är billigare än riktpris hos handlare i Sverige, men det kan säkert gå att hitta till samma pris om man letar.

Klockrent! Beställde du gummi el tyg? Beställde du bagagerumsmatta? Hur funkar den med skjutbara baksätet? Är den anpassade efter bakersta positionen eller?
Aida

Inläggav elbilist Tessi19 » 14 okt 2021 10:16

Aida skrev:
Klintan skrev:
Aida skrev:
Klintan skrev:Jag har beställt hjul men inte fått dem än. Dragkrok och mattor kom på några dagar, men hjulen verkar Hyundai generellt ha haft förseningar på. Ska komma inom de närmaste veckorna.

Tack så jättemycket! Då verkar det ju vara att lita på. Det är väl Hyundai originalartiklar? Är mattorna billigare än om man köper från svensk handlare?
Det är original. Mattorna är billigare än riktpris hos handlare i Sverige, men det kan säkert gå att hitta till samma pris om man letar.

Klockrent! Beställde du gummi el tyg? Beställde du bagagerumsmatta? Hur funkar den med skjutbara baksätet? Är den anpassade efter bakersta positionen eller?
Bagagrrumsmatta är för bakre positionen. Det finns en original matta som man kan ha på baksidan av säte med extra flap som täcker men den kostar mer än bagagerumsmatta
Tessi19
elbilist

Referralkod: Godfried49133

Inläggav Teslaägare Klintan » 14 okt 2021 10:17

Aida skrev:
Klintan skrev:
Aida skrev:

Beställde tygmattor och bagagerumsmattor. Har inte fått bilen än, så jag har inte packat upp dem. Vad jag förstår så är den avpassad efter bakersta positionen. Köpte inte ryggstödsskyddet.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Referralkod: martin66034

Inläggav Teslaägare martinot » 14 okt 2021 10:19

Chilla skrev:CirkleK Länna skulle funka utmärkt då det ligger precis på 73:an. Tack för tipset!

Bra att det kommer fler alternativ, men måste varna att min erfarenhet av CKs laddare bilvit riktigt usel senaste halvåret. Har knapp gått att ladda där alls. Antingen har det varit fullt, och bilar på kö som väntar på laddning (många som segladdar till 90-100% bara för att det är gratis), och väldigt mycket krångel/trasiga laddare (som man inte får info om i appen innan). För 1-2 år sedan så fungerade det mycket bättre med CKs laddare.

Bra plus, men absolut ingen tillförlitlighet och tillgänglighet (numera).
Bild
Model 3, Long Range, E3LD, 82 kWh (Panasonic 2170L), Dual Motor, 18" Aero, WLTP 614/779 km, Midnight Silver Metallic, HW3, AP, 2021-05
Skriv under ett upprop för grönare bilskatter: http://gronbilskatt.nu
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare

Referralkod: martin65735

Inläggav Chilla » 14 okt 2021 11:38

Funkar det så funkar det, om inte så är det ingen ko på isen. Bra med alternativ som du säger och allt funkar säkert utmärkt om en tio år eller så.
Chilla

Inläggav elbilist Tessi19 » 14 okt 2021 12:43

mati skrev:
Klintan skrev:
Tessi19 skrev:
Klintan skrev:Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Då står de på samma båt och fraktas nog med samma lastbil till Skaraborg, får se vilken ÅF hinner under höstlovet att göra färdigt först ;)

Får hoppas på att Lidköping överraskar. Jag har ju dock en dragkrok liggandes som de lovat att montera.

Vi kan åtminstone vara säkra på att "min" bil inte är med på denna transport. Spännande med tanke på att jag enligt säljaren var en av de allra första i Sverige som beställde en Ioniq 5 FE.
Men jag är numera ganska övertygad om att jag inte kommer att ta den, oavsett när den kommer.
Ja du, låter som du blivit lurad. Mer ÅF beroende än Hyundai men det gör ingen skillnad för din upplevelse av märket.
Tessi19
elbilist

Referralkod: Godfried49133

Inläggav Teslaägare Klintan » 14 okt 2021 12:48

Ett tips för att kolla utrustning på bilen är att registrera sig på https://service.hyundai-motor.com/euro5/login.tiles och sedan mata in sitt VIN. Där kan man se bygglistan med bla FRT AUCOUSTIC LAMINATED GLASS och FLUSH HANDLES: MANUALBild
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare

Referralkod: martin66034

Inläggav elbilist Fuji » 14 okt 2021 13:30

Aida skrev:Är det ngn än som beställt (och/eller fått levererat) de där kontonentala vinterdäcken från-hyundaizubehör.de el vad sidan nu hette?

Vad säger ni om det? (Jag vill inte ha en diskussion om att man inte kan köra med kontinentala vinterdäck i större delen av Sverige - jag bor i södra Skåne. Jag menar hur sidan verkar…) :)

Beställde 4 kontinentalvinterdäck (Dunlop Wintersport 5) samt gummimattor för bagage/fötter + frostskyddsduk för vind/sidoruta för tre veckor sedan. Just idag fick jag bekräftat att paketet har skickats.
Fuji
elbilist

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon