Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

MrRun skrev:
Aida skrev:
MrRun skrev:
Aida skrev:
Kors i taket!

Säljaren ringde idag och meddelade att min I5 1st Ed AWD är byggd!!! Nu ska den lastas på båt och är framme först i mitten av januari! Tar tid att segla jorden runt!

Han var själv förvånad och väldigt glad! Så förra veckans ”tidigast i mars” föll platt…

Vad säger ni som fått era bilar: vilka mattor och bagagerumsmatta? Hur har ni gjort med vinterhjul?
Heh, kollade läget idag jag också och fick veta att min är i produktion :o . Två fartyg lämnar Ulsan denna vecka så har du tur kommer den till Sverige med nån av dom i god tid innan årsskiftet.
Grymt ju! Kul om den kommer tidigare. Bara den registreras efter nyår så det blir en 2022!
Det är inte när den registreras som avgör det väl? Modellår blir 2022 om den byggdes efter 1 Juli 2021. Så vi kan vara lugna :) . Så brukar det vara iaf.
Jag tänker mig att samtliga I5 är av modellår 2022. Men tänker mig att det ser bättre ut att skriva i en annons år 2022. Är ju första registrering i regbeviset som räknas för bilar efter att Konsumentverket satt ner foten för rätt många år sedan… Är det bara några få dagar kvar av året så…

Hur var det nu igen med den där Hyundaikortet - första året fritt måste ju även gälla om man får bilen 2022?
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

DanneLKPG skrev:
Aida skrev:
Kors i taket!

Säljaren ringde idag och meddelade att min I5 1st Ed AWD är byggd!!! Nu ska den lastas på båt och är framme först i mitten av januari! Tar tid att segla jorden runt!

Han var själv förvånad och väldigt glad! Så förra veckans ”tidigast i mars” föll platt…

Vad säger ni som fått era bilar: vilka mattor och bagagerumsmatta? Hur har ni gjort med vinterhjul?
Härligt!!

Vi fick gummimattor på köpet. Kommer köpa velour av tredjepart sen till våren.

Köpte till original gummimatta i bagage + gummiskydden till baksida av baksäte. :)

Vinterhjul valde vi 19” Hyundai Yangju Bicolour hos ÅF.
De fälgarna är riktigt snygga! Vad fick du ge för dem? Vilka däck?
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Aida skrev:
De fälgarna är riktigt snygga! Vad fick du ge för dem? Vilka däck?
Yangju Bicolour 19" med Kumho WinterCraft WS51 friktion
21 612kr (inkl TPMS)

Kumho är det som är "standard" Hyundai.
Tänkte att vi testar det och utvärderar.

Bäst är väl Continental VikingContact 7. Men då blev priset runt 30k.
Fick även förslag med Nokian Hakkapeliitta R3 SUV för 29k, men jag gillar inte det däcket alls. Har det på min nuvarande bil (ej SUV-varianten dock).
Aida skrev:
Hur var det nu igen med den där Hyundaikortet - första året fritt måste ju även gälla om man får bilen 2022?
Ett år ingår om du registrerar ditt VIN på https://www.hyundai.se/agare/charge-myhyundai innan 31 mars 2022 (datumet förlängs säkert i framtiden).
Det gäller ett år från när du registrerar, så jag kommer nog registrera mitt VIN precis innan slutet av Mars om jag inte gör någon längre resa innan dess.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Chilla
elbilist
Inlägg: 126
Blev medlem: 04 aug 2021 13:19

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Chilla »

Apropå Ionity laddare.
Finns det någonstans man kan se eventuella utbyggnadsplaner av laddstationer?

Jag bor i Haninge kommun söder om Stockholm och jag tror att min kommun är bland de sämsta i landet vad det gäller tillgången på allmänna laddare. Jag hittade någon rapport om laddinfrastrukturen i Sverige idag och framtida behov. Där rekommenderade man 60 laddpunkter i Haninge till 2030. Idag finns det knappt 10, med 22 kW som mest på ett par av dessa.
Till saken hör att jag bor i Brf och i en där elbilar inte verkar vara så vanliga ännu och eventuella egna laddstolpar inte prioriterats. Jag ämnar lämna in en motion till nästa stämma men sådana här saker går ju inte direkt fort.
Nu har förvisso jag svärföräldrarna nära inpå i villa som vi ska peta ner en egen laddare hos i samband med bilens ankomst. Dock kan man ju inte stå där och ta upp plats hela tiden även om de är mer än välvilligt inställda till hela elbilsäventyret.

Därför är jag lite beroende av att kunna ladda "på stan" och den närmaste Ionity jag hittar ligger i Södertälje vilket är 4 mil och ca 40 min bort. Överhuvudtaget så tycker jag inte att Stockholms län verkar vara "med i matchen" vad det gäller laddinfrastruktur i jämförelse med många andra delar av landet.

Så i korthet, jag undrar om Ionity's utbyggnadsplaner och därmed hur värdefullt ett års abonnemangsbefrielse på Ionity är när man bor i en så underutvecklad del av landet :)
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Jag kan inte ladda hemma i dagsläget heller. Också en BRF som inte riktigt prioriterar laddbart... Jag har turen att det finns MER/Bee överallt i Linköping dock. 399kr i månaden så ingår det laddning upp till 450kWh på Typ 2 och CCS (majoriteten är 50kW). Kommer behöva köra det här abonnemanget tills jag flyttar i Februari där jag kommer ha laddbox. Så det blir 50kW-laddning på IONIQ 5 tills dess även om jag skulle åka förbi IONITY. Jag laddar dock bara en gång i veckan med min nuvarande elbil och lär göra ungefär samma med nya.

IONITY är väl mer för resor. Jag skulle inte ladda där även om jag hade en station i samma stad. Bara om jag var i akut behov av riktigt snabb laddning.
Om du har 40 minuter enkel väg dit så blir det ännu dyrare kWh-pris om du måste slösa på räckvidden sådär. Finns det inga Typ 2 på ställen där du redan brukar besöka? Köpcentrum, parkeringshus, med mera? Brukar passa på att ladda fullt när jag ändå går på bio, äter på restaurang eller liknande. Då får man ytterligare ursäkt att äta ute med sambon. "Vi måste ju ändå ladda." hehe. :mrgreen:

Testa ställ frågan i ett större forum, t.ex någon elbilsgrupp på facebook. Kanske finns Haninge-bor som har bra tips?
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av martinot »

Chilla skrev:
Apropå Ionity laddare.
Finns det någonstans man kan se eventuella utbyggnadsplaner av laddstationer?

Jag bor i Haninge kommun söder om Stockholm och jag tror att min kommun är bland de sämsta i landet vad det gäller tillgången på allmänna laddare. Jag hittade någon rapport om laddinfrastrukturen i Sverige idag och framtida behov. Där rekommenderade man 60 laddpunkter i Haninge till 2030. Idag finns det knappt 10, med 22 kW som mest på ett par av dessa.
Till saken hör att jag bor i Brf och i en där elbilar inte verkar vara så vanliga ännu och eventuella egna laddstolpar inte prioriterats. Jag ämnar lämna in en motion till nästa stämma men sådana här saker går ju inte direkt fort.
Nu har förvisso jag svärföräldrarna nära inpå i villa som vi ska peta ner en egen laddare hos i samband med bilens ankomst. Dock kan man ju inte stå där och ta upp plats hela tiden även om de är mer än välvilligt inställda till hela elbilsäventyret.

Därför är jag lite beroende av att kunna ladda "på stan" och den närmaste Ionity jag hittar ligger i Södertälje vilket är 4 mil och ca 40 min bort. Överhuvudtaget så tycker jag inte att Stockholms län verkar vara "med i matchen" vad det gäller laddinfrastruktur i jämförelse med många andra delar av landet.

Så i korthet, jag undrar om Ionity's utbyggnadsplaner och därmed hur värdefullt ett års abonnemangsbefrielse på Ionity är när man bor i en så underutvecklad del av landet :)

Jag vet inte hur sant eller hur långt gångna planerna är, men det ryktas ju om att Hyundai håller på att avtala med Tesla om tillgång på SuC för ägare av KIA och Hyundai.

Stämmer det så kan det vara intressant för dg att veta att Tesla har planer på att under första kvartalet i nästa år öppna en ny SuC i Farsta vid Gubbängen, som är endast ca. en kvarts bilkörning bort från Haninge.

https://teslaclubsweden.se/21-nya-superchargers-i-ar/
City Supercharging

I år introducerar Tesla ett nytt koncept i Sverige: City Supercharging.

Att ladda över natten hemma är det bästa och enklaste sättet att se till att en elbil har tillräckligt med räckvidd för att ta sig runt i vardagen. Alla har dock inte tillgång till permanent parkeringsplats med laddmöjlighet.

Som en del av Teslas mål att göra elbilar tillgängliga för alla, inklusive dem som inte har möjlighet att ladda hemma eller på jobbet, kommer de i år utöka Supercharger-nätverket även till några stadsnära och urbana områden. Programmet City Supercharging är ett test för att se om Supercharging kan vara en del av lösningen som gör det lättare att vara elbilsägare i städerna. Tesla har nu aviserat att öppna City Supercharging stationer i Stockholm, Göteborg, Helsingborg och Sundsvall.
Stockholm South
Target opening in Q1 2022
https://www.tesla.com/sv_SE/findus?v=2& ... percharger
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Chilla
elbilist
Inlägg: 126
Blev medlem: 04 aug 2021 13:19

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Chilla »

Nej att åka 8 mil (fram och tillbaka till Södertälje) bara för att ladda snabbt känns ju inte aktuellt. Då får det istället bli mera droppladdande eller vad man ska kalla det, när man laddar medans man gör annat som Danne skrev.
Tillgång till Tesla stuff i Farsta däremot är definitivt görligt då jag rätt ofta passerar Farsta på vägen in till Stockholm eller till mamsen i Fruängen, en får hoppas att det blir som det spekuleras.

Har en nybörjarfråga ang laddeffekt. En laddpunkt i kommunen erbjuder 22 kW. Är det så enkelt som att dividera batteriets storlek (72-ish kWh) med laddpunktens effekt (22 kW) för att få fram en ungefärlig laddtid, dvs runt 3h för 66 kWh?
Jag tycker mig ha förstått att det inte är det utan att det är många andra faktorer som spelar in t ex hur mkt jag har i batteriet när jag påbörjar laddningen och tempen på batteriet.
Men OM jag väljer att ladda ett ganska tomt batteri på ovan laddpunkt så måste jag väl räkna med minst 2,5 - 3 h för att nå 80%?

Frågar inte åt en vän.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av martinot »

Ja, det var Farsta som jag tänkte kunde kanske passa dig då den SuC:en endast hamnar en 10-15 min. bort.

Du har 11kW AC ombordladdare i din bil (inte 22).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
DrDR
elbilist
Inlägg: 194
Blev medlem: 20 aug 2021 10:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DrDR »

Chilla skrev:
Nej att åka 8 mil (fram och tillbaka till Södertälje) bara för att ladda snabbt känns ju inte aktuellt. Då får det istället bli mera droppladdande eller vad man ska kalla det, när man laddar medans man gör annat som Danne skrev.
Tillgång till Tesla stuff i Farsta däremot är definitivt görligt då jag rätt ofta passerar Farsta på vägen in till Stockholm eller till mamsen i Fruängen, en får hoppas att det blir som det spekuleras.

Har en nybörjarfråga ang laddeffekt. En laddpunkt i kommunen erbjuder 22 kW. Är det så enkelt som att dividera batteriets storlek (72-ish kWh) med laddpunktens effekt (22 kW) för att få fram en ungefärlig laddtid, dvs runt 3h för 66 kWh?
Jag tycker mig ha förstått att det inte är det utan att det är många andra faktorer som spelar in t ex hur mkt jag har i batteriet när jag påbörjar laddningen och tempen på batteriet.
Men OM jag väljer att ladda ett ganska tomt batteri på ovan laddpunkt så måste jag väl räkna med minst 2,5 - 3 h för att nå 80%?

Frågar inte åt en vän.
De flesta elbilar kan inte ladda med 22 kW, så det spelar ingen större roll. I5 har 10,5 kW ombordladdare vad jag minns så du kan inte ladda med mer än det även om stolpen kan ge mer. Jag har en I5 beställd, men även en Zoe. Zoen har ombordladdare på 22 kW, men det är inte ofta jag får ut det. Verkar som att en del stolpar är begränsade till 11 kW även om det står 22 kW på dem. Sen är inte DC-snabbladdning på t ex Ionity att rekommendera kontinuerligt. Det försämrar batteriets livslängd.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Chilla
elbilist
Inlägg: 126
Blev medlem: 04 aug 2021 13:19

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Chilla »

Tack! för era svar. Av dem inser jag att jag har mycket kvar att lära, men det är bara roligt!
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 924
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av R_Edvinsson »

Chilla skrev:
Tack! för era svar. Av dem inser jag att jag har mycket kvar att lära, men det är bara roligt!
CirkleK Länna har (om jag inte är helt ute och cyklar nu) 300kW laddare på plats som väntar driftsättning.

Kan fungera för att ladda på vägen hem.

En kollega som sitter lite i samma sits och bor i dina trakter laddar tydligen vid IP.
2:-/kW och 11kW.
Eldsig
Inlägg: 192
Blev medlem: 19 jan 2020 15:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Eldsig »

Chilla skrev:
Har en nybörjarfråga ang laddeffekt. En laddpunkt i kommunen erbjuder 22 kW. Är det så enkelt som att dividera batteriets storlek (72-ish kWh) med laddpunktens effekt (22 kW) för att få fram en ungefärlig laddtid, dvs runt 3h för 66 kWh?
Jag tycker mig ha förstått att det inte är det utan att det är många andra faktorer som spelar in t ex hur mkt jag har i batteriet när jag påbörjar laddningen och tempen på batteriet.
Men OM jag väljer att ladda ett ganska tomt batteri på ovan laddpunkt så måste jag väl räkna med minst 2,5 - 3 h för att nå 80%?

Frågar inte åt en vän.
Så i kombination med tidigare svar så räknar du mao i princip rätt. AC-laddning(10,5 kW för Ioniq 5 då) brukar sällan påverkas av batteriets status utan snarare av laddarens välmående (kan vara flera som delar etc). Det kan förekomma en viss mängd "laddförluster" (kabel, värme, annat) vilket gör att du kan få upp till 10% mindre in i batteriet enligt vissa

Räknar du med 9kW/h så är du nog homesafe normalt, dvs 5h ger 45 kWh.

OBS ingen källa utan endast min egen analys av lästa "åsikter" och egen erfarenhet.
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Klintan skrev:
HI5 skrev:
Min bil. Har den anlänt till Sverige om det står så här tror ni?
Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Får tyvärr inget napp på car.info med VIN. Hoppas bilen ankommer på svensk mark 28/10 enligt Hyundai infon. Misstänker att Thruxton båten som far vid Portugisiska kusten, har bl.a. vår bil som last.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

Tessi19 skrev:
Klintan skrev:
Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Då står de på samma båt och fraktas nog med samma lastbil till Skaraborg, får se vilken ÅF hinner under höstlovet att göra färdigt först ;)
Får hoppas på att Lidköping överraskar. Jag har ju dock en dragkrok liggandes som de lovat att montera.
Elbilist sedan 2014
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Klintan skrev:
Tessi19 skrev:
Klintan skrev:
Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Då står de på samma båt och fraktas nog med samma lastbil till Skaraborg, får se vilken ÅF hinner under höstlovet att göra färdigt först ;)
Får hoppas på att Lidköping överraskar. Jag har ju dock en dragkrok liggandes som de lovat att montera.
Jag med ;)
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Klintan skrev:
Tessi19 skrev:
Klintan skrev:
Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Då står de på samma båt och fraktas nog med samma lastbil till Skaraborg, får se vilken ÅF hinner under höstlovet att göra färdigt först ;)
Får hoppas på att Lidköping överraskar. Jag har ju dock en dragkrok liggandes som de lovat att montera.
Vi kan åtminstone vara säkra på att "min" bil inte är med på denna transport. Spännande med tanke på att jag enligt säljaren var en av de allra första i Sverige som beställde en Ioniq 5 FE.
Men jag är numera ganska övertygad om att jag inte kommer att ta den, oavsett när den kommer.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

Är det ngn än som beställt (och/eller fått levererat) de där kontonentala vinterdäcken från-hyundaizubehör.de el vad sidan nu hette?

Vad säger ni om det? (Jag vill inte ha en diskussion om att man inte kan köra med kontinentala vinterdäck i större delen av Sverige - jag bor i södra Skåne. Jag menar hur sidan verkar…) :)
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

Jag har beställt hjul men inte fått dem än. Dragkrok och mattor kom på några dagar, men hjulen verkar Hyundai generellt ha haft förseningar på. Ska komma inom de närmaste veckorna.
Elbilist sedan 2014
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

Klintan skrev:
Jag har beställt hjul men inte fått dem än. Dragkrok och mattor kom på några dagar, men hjulen verkar Hyundai generellt ha haft förseningar på. Ska komma inom de närmaste veckorna.
Tack så jättemycket! Då verkar det ju vara att lita på. Det är väl Hyundai originalartiklar? Är mattorna billigare än om man köper från svensk handlare?
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

Aida skrev:
Klintan skrev:
Jag har beställt hjul men inte fått dem än. Dragkrok och mattor kom på några dagar, men hjulen verkar Hyundai generellt ha haft förseningar på. Ska komma inom de närmaste veckorna.
Tack så jättemycket! Då verkar det ju vara att lita på. Det är väl Hyundai originalartiklar? Är mattorna billigare än om man köper från svensk handlare?
Det är original. Mattorna är billigare än riktpris hos handlare i Sverige, men det kan säkert gå att hitta till samma pris om man letar.
Elbilist sedan 2014
Jepped
Inlägg: 27
Blev medlem: 07 aug 2021 15:29

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Jepped »

Vad har folk hittat för olika vinterhjulalternativ? Vill ha nordiska dubb, så friktionsdäcken från Tyskland med det fina priset är tyvärr inte aktuella..
Chilla
elbilist
Inlägg: 126
Blev medlem: 04 aug 2021 13:19

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Chilla »

CirkleK Länna skulle funka utmärkt då det ligger precis på 73:an. Tack för tipset!
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

Klintan skrev:
Aida skrev:
Klintan skrev:
Jag har beställt hjul men inte fått dem än. Dragkrok och mattor kom på några dagar, men hjulen verkar Hyundai generellt ha haft förseningar på. Ska komma inom de närmaste veckorna.
Tack så jättemycket! Då verkar det ju vara att lita på. Det är väl Hyundai originalartiklar? Är mattorna billigare än om man köper från svensk handlare?
Det är original. Mattorna är billigare än riktpris hos handlare i Sverige, men det kan säkert gå att hitta till samma pris om man letar.
Klockrent! Beställde du gummi el tyg? Beställde du bagagerumsmatta? Hur funkar den med skjutbara baksätet? Är den anpassade efter bakersta positionen eller?
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Aida skrev:
Klintan skrev:
Aida skrev:
Klintan skrev:
Jag har beställt hjul men inte fått dem än. Dragkrok och mattor kom på några dagar, men hjulen verkar Hyundai generellt ha haft förseningar på. Ska komma inom de närmaste veckorna.
Tack så jättemycket! Då verkar det ju vara att lita på. Det är väl Hyundai originalartiklar? Är mattorna billigare än om man köper från svensk handlare?
Det är original. Mattorna är billigare än riktpris hos handlare i Sverige, men det kan säkert gå att hitta till samma pris om man letar.
Klockrent! Beställde du gummi el tyg? Beställde du bagagerumsmatta? Hur funkar den med skjutbara baksätet? Är den anpassade efter bakersta positionen eller?
Bagagrrumsmatta är för bakre positionen. Det finns en original matta som man kan ha på baksidan av säte med extra flap som täcker men den kostar mer än bagagerumsmatta
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

Aida skrev:
Klintan skrev:
Aida skrev:
Klintan skrev:
Jag har beställt hjul men inte fått dem än. Dragkrok och mattor kom på några dagar, men hjulen verkar Hyundai generellt ha haft förseningar på. Ska komma inom de närmaste veckorna.
Tack så jättemycket! Då verkar det ju vara att lita på. Det är väl Hyundai originalartiklar? Är mattorna billigare än om man köper från svensk handlare?
Det är original. Mattorna är billigare än riktpris hos handlare i Sverige, men det kan säkert gå att hitta till samma pris om man letar.
Klockrent! Beställde du gummi el tyg? Beställde du bagagerumsmatta? Hur funkar den med skjutbara baksätet? Är den anpassade efter bakersta positionen eller?
Beställde tygmattor och bagagerumsmattor. Har inte fått bilen än, så jag har inte packat upp dem. Vad jag förstår så är den avpassad efter bakersta positionen. Köpte inte ryggstödsskyddet.
Elbilist sedan 2014
Skriv svar