Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

DrDR
elbilist
Inlägg: 194
Blev medlem: 20 aug 2021 10:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DrDR »

DanneLKPG skrev:
Nu är min AWD (beställd i September/Oktober 2021) bekräftad i fabrik med beräknad leverans november. Snacka om ledtider. :)
Jag beställde min i augusti och har beräknad leverans i oktober. Så vi verkar ha ungefär lika lång väntetid. Den som väntar på nåt gott...
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Macki skrev:
Tjena, är inne på ny bil och har kollat runt en massa och är inne på model 3 sr+, Enyaq 80 och då ioniq5.
Så frågor till er med ioniq5, vad ska man ta för drivlina? Stora batteriet helt klart men räcker rwd eller ska man ta awd? Hur mycket skiljer konsumtionen mellan 4 och 2hjulsdrift?
Advanced modellen men vad för extrautrustning ska man välja till?
Hur tycker du bytet från etron var mati?
Vad tycker ni om bilen i övrigt?
Verkar vara en riktigt cool bil, tanken är att prova den på fredag!
Hur tycker ni det funkar utan torkare på bakrutan? Verkar rätt störigt upplever man den Youtube?
Ja många frågar så kötta på
Jag säger såhär. Jag saknar inte Audin överhuvudtaget. Bara att förbrukningen oftast börjar med en etta, fast det är vinter, är himla trevligt. Audin låg aldrig någonsin under 20, i fritt fall och i medvind möjligen. ;)
Man behöver inte AWD om man tycker att prestandan med RWD räcker. Den är snäll och lättkörd även på snö och is.
Jag har behandlat bakrutan med rain-off, och det gör faktiskt nytta. Jag har inte tvättat bakrutan sen strax efter jul och det går fortfarande att se igenom. Okej, inte som om man hade haft en torkare, men bättre än innan är det alla gånger. Med det sagt så hade jag verkligen föredragit en bakrutetorkare.
Jag har haft bilen i exakt en månad nu men inte kört sådär vansinnigt mycket än. Lite drygt 100 mil hittills, inga längre turer. Har inte testat dra släp heller. Summa summarum tror jag att jag är ganska nöjd hittills, men jag måste köra mer för att verkligen lära känna bilen.
En sak är dock säker. Ioniq 5 har inte förmått att få oss att överge E-Golfen som vardagsbil. Det är fortfarande den vi använder i första hand. Valet är dock inte längre lika självklart som tidigare. Vi har faktiskt tagit Ioniqen i helgen, och jag tog den även till en kund i veckan, trots att Golfen var hemma. Det är ett bra betyg. E-tron hade jag aldrig besvärat mig att ta fram i sådana situationer. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Macki
elbilist
Inlägg: 328
Blev medlem: 01 nov 2019 09:33

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Macki »

Ah smart där med bakrutan! Vad har du själv för modell och vad för extra köpte du till? Drag är ju självklart!
Den här solpanelen, hur mycket hade den genererat vår, sommar, höst typ? Kanske kul om man campar mycket annars mest överflödig?
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

Det jag sett på norska facebookgruppen är runt 10 kWh totalt från solpanelen för de som haft bilen sedan juni. Mer en gimmick än verklig nytta.
Elbilist sedan 2014
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Dafro »

mati skrev:
Macki skrev:
Tjena, är inne på ny bil och har kollat runt en massa och är inne på model 3 sr+, Enyaq 80 och då ioniq5.
Så frågor till er med ioniq5, vad ska man ta för drivlina? Stora batteriet helt klart men räcker rwd eller ska man ta awd? Hur mycket skiljer konsumtionen mellan 4 och 2hjulsdrift?
Advanced modellen men vad för extrautrustning ska man välja till?
Hur tycker du bytet från etron var mati?
Vad tycker ni om bilen i övrigt?
Verkar vara en riktigt cool bil, tanken är att prova den på fredag!
Hur tycker ni det funkar utan torkare på bakrutan? Verkar rätt störigt upplever man den Youtube?
Ja många frågar så kötta på
Jag säger såhär. Jag saknar inte Audin överhuvudtaget. Bara att förbrukningen oftast börjar med en etta, fast det är vinter, är himla trevligt. Audin låg aldrig någonsin under 20, i fritt fall och i medvind möjligen. ;)
Man behöver inte AWD om man tycker att prestandan med RWD räcker. Den är snäll och lättkörd även på snö och is.
Jag har behandlat bakrutan med rain-off, och det gör faktiskt nytta. Jag har inte tvättat bakrutan sen strax efter jul och det går fortfarande att se igenom. Okej, inte som om man hade haft en torkare, men bättre än innan är det alla gånger. Med det sagt så hade jag verkligen föredragit en bakrutetorkare.
Jag har haft bilen i exakt en månad nu men inte kört sådär vansinnigt mycket än. Lite drygt 100 mil hittills, inga längre turer. Har inte testat dra släp heller. Summa summarum tror jag att jag är ganska nöjd hittills, men jag måste köra mer för att verkligen lära känna bilen.
En sak är dock säker. Ioniq 5 har inte förmått att få oss att överge E-Golfen som vardagsbil. Det är fortfarande den vi använder i första hand. Valet är dock inte längre lika självklart som tidigare. Vi har faktiskt tagit Ioniqen i helgen, och jag tog den även till en kund i veckan, trots att Golfen var hemma. Det är ett bra betyg. E-tron hade jag aldrig besvärat mig att ta fram i sådana situationer. :)
Kul att höra att du är nöjd Mati och ang E-tron förbrukning så ser jag oftast en 3 i början, 2a vet jag inte om jag sett, har dock bara kört vinter, men om man betalar 20 öre plus avgifter per kWh i jämförelse med värdeminskning så bryr inte jag mig om kostnaden men visst 5 milmtill or-civil hade jag inte tackat nej till.
Ang ioniq som tråden handlar om så har jag provkört nu igen i direkt jämförelse med E-tron, och då är Audin en klar vinnare för mig. Ioniq är helt ok men jag är väl lite för gammal för dess inredning och n´bagaget blir en kompromiss för mig samt sitter lite lågt i baksätet samt att man tyvärr inte verkar komma mycket längre med den än med min Audi pga batteristorleken Men 5 års garanti är ju inte dumt och bilen i sig är helt klart en grym elbil.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Längre än med Audin kommer man definitivt. Det ser ut som att vinterräckvidden i Ioniq är ungefär som sommarräckvidden i e-tron, kanske rentav ännu bättre. Grovt höftat har den minst 30% längre räckvidd. Åtminstone jämfört med min "gamla" e-tron 55 som hade tappat en hel del batterikapacitet på sistone. Det skiljer faktiskt inte så många kWh i användbar kapacitet som man skulle kunna tro.
Macki skrev:
Ah smart där med bakrutan! Vad har du själv för modell och vad för extra köpte du till? Drag är ju självklart!
Jag har en First Edition RWD, vilket motsvarar Advanced med komfortpaket eller vad det heter. Inget solcellstak. Det är bara trams. Solceller har jag hemma på ladugården. Det är där de ger mest nytta för pengarna.
Dragkrok köpte jag till såklart, och så beställde jag gummimattor för bagaget. Mattorna är faktiskt rätt hårda och de skaver mot varandra vilket låter en del när man kör på ojämna vägar. Jag jobbar fortfarande på en lösning för det.
Just det, och extraljus i form av en Lazer Linear 18 Elite LED-ramp monterade jag. Helljuset är nämligen obefintligt och jag kände att jag vill se älgarna innan jag kör på dem. ;)
Jag köpte inte ens vinterhjul. Fälgarna kostar nämligen en hel del. Jag har bara lösa däck som jag kränger om när det är dags att byta.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HelectriC »

Klintan skrev:
Det jag sett på norska facebookgruppen är runt 10 kWh totalt från solpanelen för de som haft bilen sedan juni. Mer en gimmick än verklig nytta.
Nja, inte så dåligt kanske. Jag har fått hela 22kWh sen juli :D
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

HelectriC skrev:
Klintan skrev:
Det jag sett på norska facebookgruppen är runt 10 kWh totalt från solpanelen för de som haft bilen sedan juni. Mer en gimmick än verklig nytta.
Nja, inte så dåligt kanske. Jag har fått hela 22kWh sen juli :D
Wow! Kanske 18 månader för att ladda fullt då? Får vänta en stund på att åka hem igen från obygden.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
Macki
elbilist
Inlägg: 328
Blev medlem: 01 nov 2019 09:33

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Macki »

Ok då kan man ha roligare för de 20’ det taket kostar! Några på youtube har klagat att det är svårt att hitta en skön position i stolen, och då speciellt de som är lite längre, hur känner ni där?
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Om ni gillar panoramaglastak så är den riktigt fin på IONIQ 5. Ej öppningsbart så det är en enda stor skiva som på Model Y och så kan man täcka för det enkelt med ett knapptryck om man önskar.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Macki skrev:
Ok då kan man ha roligare för de 20’ det taket kostar! Några på youtube har klagat att det är svårt att hitta en skön position i stolen, och då speciellt de som är lite längre, hur känner ni där?
Det gäller tydligen att vara kort. Jag är runt 170cm. Jag sitter som en kung i Ioniq och fattar inte vad folk pratar om. :D
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

mati skrev:
Macki skrev:
Ok då kan man ha roligare för de 20’ det taket kostar! Några på youtube har klagat att det är svårt att hitta en skön position i stolen, och då speciellt de som är lite längre, hur känner ni där?
Det gäller tydligen att vara kort. Jag är runt 170cm. Jag sitter som en kung i Ioniq och fattar inte vad folk pratar om. :D
Jag sitter som en kung också. 182cm. Inga problem för styvfarsan på 195cm när han lånade bilen heller. Det är väl som vanligt att vissa kroppsformer inte passar helt enkelt. Superviktigt att långlåna en bil och testa om man inte vågar chansa. :) En provkörning på 30 min brukar inte vara tillräckligt.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

Är det dåligt för batteriet att rulla iväg med kall bil? Förbrukningen verkar ju öka iaf! Hur motverkar man det? Är det genom att ställa avresetid i appen? Eller genom att sätta på AC (det hjälper väl bara värmen i kupén?).
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Walker »

Om någon är intresserad av en atlasvit IQ5’a RWD med ljusgrå klädsel till juni i år kan ni pm’a mig!
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Nect
elbilist
Inlägg: 1547
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Nect »

Klintan skrev:
HelectriC skrev:
Klintan skrev:
Det jag sett på norska facebookgruppen är runt 10 kWh totalt från solpanelen för de som haft bilen sedan juni. Mer en gimmick än verklig nytta.
Nja, inte så dåligt kanske. Jag har fått hela 22kWh sen juli :D
Wow! Kanske 18 månader för att ladda fullt då? Får vänta en stund på att åka hem igen från obygden.
Blir perfekt om en Zombieapokalyps inträffar och elnätet dör. Då kan du fortfarande ladda bilen och kan köra vidare några km när bilen fått ladda någon vecka :lol:
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

192 cm och ingen problem alls i stolen.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Skabb1 »

Aida skrev:
Är det dåligt för batteriet att rulla iväg med kall bil? Förbrukningen verkar ju öka iaf! Hur motverkar man det? Är det genom att ställa avresetid i appen? Eller genom att sätta på AC (det hjälper väl bara värmen i kupén?).
Undrar samma. Någon som kan klargöra?
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Skabb1 skrev:
Aida skrev:
Är det dåligt för batteriet att rulla iväg med kall bil? Förbrukningen verkar ju öka iaf! Hur motverkar man det? Är det genom att ställa avresetid i appen? Eller genom att sätta på AC (det hjälper väl bara värmen i kupén?).
Undrar samma. Någon som kan klargöra?
Mig veterligen tar inte batteriet skada om det är kallt. Den inre resistensen ökar och kapaciteten minskar, men det händer ingenting med batteriet. Däremot så är för höga temperaturer inte bra för batterihälsan.
Att förbrukningen är skyhög när man rullar iväg med kall bil beror främst på att den värmer kupén. Värmepumpen verka suga i sig 10kW eller ännu mer när den går för fullt. Vill man inte det så kan man förvärma bilen medan den är inkopplad i laddboxen. Då tas energin från elnätet (förbrukningsstatistiken ser roligare ut då). Men batteriet påverkas inte av det. Det värms inte upp eller så. Inte vad jag kan se i alla fall.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

mati skrev:
Skabb1 skrev:
Aida skrev:
Är det dåligt för batteriet att rulla iväg med kall bil? Förbrukningen verkar ju öka iaf! Hur motverkar man det? Är det genom att ställa avresetid i appen? Eller genom att sätta på AC (det hjälper väl bara värmen i kupén?).
Undrar samma. Någon som kan klargöra?
Mig veterligen tar inte batteriet skada om det är kallt. Den inre resistensen ökar och kapaciteten minskar, men det händer ingenting med batteriet. Däremot så är för höga temperaturer inte bra för batterihälsan.
Att förbrukningen är skyhög när man rullar iväg med kall bil beror främst på att den värmer kupén. Värmepumpen verka suga i sig 10kW eller ännu mer när den går för fullt. Vill man inte det så kan man förvärma bilen medan den är inkopplad i laddboxen. Då tas energin från elnätet (förbrukningsstatistiken ser roligare ut då). Men batteriet påverkas inte av det. Det värms inte upp eller så. Inte vad jag kan se i alla fall.
Så man kan inte förvärma batteriet innan avfärd? Det kan man väl till Tesla?
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Walker »

Aida skrev:
mati skrev:
Skabb1 skrev:
Aida skrev:
Är det dåligt för batteriet att rulla iväg med kall bil? Förbrukningen verkar ju öka iaf! Hur motverkar man det? Är det genom att ställa avresetid i appen? Eller genom att sätta på AC (det hjälper väl bara värmen i kupén?).
Undrar samma. Någon som kan klargöra?
Mig veterligen tar inte batteriet skada om det är kallt. Den inre resistensen ökar och kapaciteten minskar, men det händer ingenting med batteriet. Däremot så är för höga temperaturer inte bra för batterihälsan.
Att förbrukningen är skyhög när man rullar iväg med kall bil beror främst på att den värmer kupén. Värmepumpen verka suga i sig 10kW eller ännu mer när den går för fullt. Vill man inte det så kan man förvärma bilen medan den är inkopplad i laddboxen. Då tas energin från elnätet (förbrukningsstatistiken ser roligare ut då). Men batteriet påverkas inte av det. Det värms inte upp eller så. Inte vad jag kan se i alla fall.
Så man kan inte förvärma batteriet innan avfärd? Det kan man väl till Tesla?
1) nej
2) ja
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Aida skrev:
Så man kan inte förvärma batteriet innan avfärd? Det kan man väl till Tesla?
Enligt tester jag sett så förvärmer den faktiskt batteriet också, men bara upp strax över 0 grader. Några har även fått igång så att det faktiskt händer något på battery care när man kör i senare uppdateringar. Har dock aldrig sett det på min. Så jag hoppas det blir bättre med kommande uppdateringar.
Önskar egentligen inte att den brassar på batterivärmaren som andra tillverkare gör och slösar energi när man bara ska en kort bit...
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Eldsig
Inlägg: 192
Blev medlem: 19 jan 2020 15:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Eldsig »

DanneLKPG skrev:
Aida skrev:
Så man kan inte förvärma batteriet innan avfärd? Det kan man väl till Tesla?
Enligt tester jag sett så förvärmer den faktiskt batteriet också, men bara upp strax över 0 grader. Några har även fått igång så att det faktiskt händer något på battery care när man kör i senare uppdateringar. Har dock aldrig sett det på min. Så jag hoppas det blir bättre med kommande uppdateringar.
Önskar egentligen inte att den brassar på batterivärmaren som andra tillverkare gör och slösar energi när man bara ska en kort bit...
Fanns det inte nåt trick att avbryta laddning, sen starta värmaren och sen starta laddningen igen för att få igång batteriförvärmningen? (Åtminstone battery care %)

Jag har ju dock inte fått min bil och kunnat testa nåt så ta detta med några nävar salt...

@Leo Wilson hade ju nån teknik för höga hastigheter, så han kanske även har svaret på denna?
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

DanneLKPG skrev:
Aida skrev:
Så man kan inte förvärma batteriet innan avfärd? Det kan man väl till Tesla?
Enligt tester jag sett så förvärmer den faktiskt batteriet också, men bara upp strax över 0 grader. Några har även fått igång så att det faktiskt händer något på battery care när man kör i senare uppdateringar. Har dock aldrig sett det på min. Så jag hoppas det blir bättre med kommande uppdateringar.
Önskar egentligen inte att den brassar på batterivärmaren som andra tillverkare gör och slösar energi när man bara ska en kort bit...
Jadå nog värmer den batteriet vid förvärmning av kupén. Här är från ett färskt test jag gjorde på lunchen. Skärmdumparna från Carscanner är från före start av förvärmning från appen och när den är klar 15 minuter senare.
Screenshot_20220121-114638.jpg
Screenshot_20220121-120344.jpg
Ioniq 5 FE AWD
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

MrRun skrev:
DanneLKPG skrev:
Aida skrev:
Så man kan inte förvärma batteriet innan avfärd? Det kan man väl till Tesla?
Enligt tester jag sett så förvärmer den faktiskt batteriet också, men bara upp strax över 0 grader. Några har även fått igång så att det faktiskt händer något på battery care när man kör i senare uppdateringar. Har dock aldrig sett det på min. Så jag hoppas det blir bättre med kommande uppdateringar.
Önskar egentligen inte att den brassar på batterivärmaren som andra tillverkare gör och slösar energi när man bara ska en kort bit...
Jadå nog värmer den batteriet vid förvärmning av kupén. Här är från ett färskt test jag gjorde på lunchen. Skärmdumparna från Carscanner är från före start av förvärmning från appen och när den är klar 15 minuter senare.
Screenshot_20220121-114638.jpg
Screenshot_20220121-120344.jpg
Skulle det där spela en roll om man har Winter mode på eller av?
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Tessi19 skrev:
MrRun skrev:
DanneLKPG skrev:
Aida skrev:
Så man kan inte förvärma batteriet innan avfärd? Det kan man väl till Tesla?
Enligt tester jag sett så förvärmer den faktiskt batteriet också, men bara upp strax över 0 grader. Några har även fått igång så att det faktiskt händer något på battery care när man kör i senare uppdateringar. Har dock aldrig sett det på min. Så jag hoppas det blir bättre med kommande uppdateringar.
Önskar egentligen inte att den brassar på batterivärmaren som andra tillverkare gör och slösar energi när man bara ska en kort bit...
Jadå nog värmer den batteriet vid förvärmning av kupén. Här är från ett färskt test jag gjorde på lunchen. Skärmdumparna från Carscanner är från före start av förvärmning från appen och när den är klar 15 minuter senare.
Screenshot_20220121-114638.jpg
Screenshot_20220121-120344.jpg
Skulle det där spela en roll om man har Winter mode på eller av?
Killgissning: Nej
Ioniq 5 FE AWD
Skriv svar