Börjar ju även närma sig farligt nära priset för basversionen av M3 också.Legato skrev:Det gör den nog också.wheels skrev:Får väl lägga sig på samma nivå som ID4 om dom skall konkurerataliz skrev:Vad skulle dom annars säga menar du?Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
"Den blir väldigt dyr."
45an kostar ju 499k i Norge. Då har den väl både mer utrustning och bättre prestanda än ID4 Max Pro Performance för 520k.
Personligen skulle jag valt Hyundaien alla dar i veckan, men det känns som det kan bli väldigt lång väntan. Blir nog en Mach-E för min del trots allt.
Förboka din Ioniq 5
Moderator: Redaktion
Re: Förboka din Ioniq 5
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 231
- Blev medlem: 07 feb 2020 13:00
Re: Förboka din Ioniq 5
OOOOOOohhhh, den ser ut som en lite tveksam Apple-wannabe på utsidan, men ser grymt praktisk ut och typ enorm ut på insidan. Kanske inte handskfacket som kommer äta kablage och annat skit som ska in bakom utdragslådan och fastna och jävlas, men det gör det ju å andra sidan i ett vanligt luck-handskfack också. Nackdelen är att det blir svåröppnat medans man sitter i passagerarsätet.
Snälla rätt kurs och rätt leveransdatum så skiter jag i trean.
edit: Ah, just. snabbladdning. Men normal halvsnabb 50kW eller nåt sånt lär väl ändå fungera när det skulle råka behövas. Så jädra ofta ska man inte iväg. Och det verkar vara lite mittkonsolförvaring nu när jag tittar efter. Men ger säkert extra rymlig känsla.
Snälla rätt kurs och rätt leveransdatum så skiter jag i trean.
edit: Ah, just. snabbladdning. Men normal halvsnabb 50kW eller nåt sånt lär väl ändå fungera när det skulle råka behövas. Så jädra ofta ska man inte iväg. Och det verkar vara lite mittkonsolförvaring nu när jag tittar efter. Men ger säkert extra rymlig känsla.
Senast redigerad av mastodontfilmsmats, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Förboka din Ioniq 5
Nån slags SUV? Ja jag vet inte. Är väl fin. Men ger mig inget direkt "vill ha".
Den stora frågan är såklart laddningen. Man blir, oavsett vad några här påstår, utelämnad till Ionity om man väljer nåt annat än Tesla. Men Hyundai är med i samarbetet eller? Hur ser deras abonnemang ut?
Den stora frågan är såklart laddningen. Man blir, oavsett vad några här påstår, utelämnad till Ionity om man väljer nåt annat än Tesla. Men Hyundai är med i samarbetet eller? Hur ser deras abonnemang ut?
Re: Förboka din Ioniq 5
Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Förboka din Ioniq 5
Det är väl inte bara nya elbilsköpare som kan ha räckviddsångest? Även gamla.wheels skrev:Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
T.ex. min Model 3 ska ha en räckvidd på 600 km, men nu på vintern med snö/regn i motorvägsfart har jag ganska precis halva den räckvidden.
Om jag får välja mellan ett stort eller ett litet batteri till samma pris så tar jag det stora.
Så för egen del så får batterierna gärna fortsätta utvecklas så räckvidden blir längre. Särskilt om laddnätverken fortsätter vara eftersatta (för andra än Tesla).
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Förboka din Ioniq 5
Tror inte du har 600km i motorvägsfart på sommarenslugger75 skrev:Det är väl inte bara nya elbilsköpare som kan ha räckviddsångest? Även gamla.wheels skrev:Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
T.ex. min Model 3 ska ha en räckvidd på 600 km, men nu på vintern med snö/regn i motorvägsfart har jag ganska precis halva den räckvidden.
Om jag får välja mellan ett stort eller ett litet batteri till samma pris så tar jag det stora.
Så för egen del så får batterierna gärna fortsätta utvecklas så räckvidden blir längre. Särskilt om laddnätverken fortsätter vara eftersatta (för andra än Tesla).
Klart man tar ett större batteri om man inte behöver betala mer
- slugger75
- Teslaägare
- Inlägg: 1278
- Blev medlem: 17 maj 2019 16:12
- Ort: Uppsala
- Referralkod: ts.la/per28997
Re: Förboka din Ioniq 5
Nej såklart, utan jag har 600 km WLTP. Min poäng är att vintern äter batteri, så jag kommer alltid sträva efter så stor batterikapacitet som möjligt (kalla det räckviddsångest om du vill). Och jag är inte en ny elbilsköpare.wheels skrev:Tror inte du har 600km i motorvägsfart på sommarenslugger75 skrev:Det är väl inte bara nya elbilsköpare som kan ha räckviddsångest? Även gamla.wheels skrev:Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
T.ex. min Model 3 ska ha en räckvidd på 600 km, men nu på vintern med snö/regn i motorvägsfart har jag ganska precis halva den räckvidden.
Om jag får välja mellan ett stort eller ett litet batteri till samma pris så tar jag det stora.
Så för egen del så får batterierna gärna fortsätta utvecklas så räckvidden blir längre. Särskilt om laddnätverken fortsätter vara eftersatta (för andra än Tesla).
Klart man tar ett större batteri om man inte behöver betala mer
Tesla Model Y Long Range AWD, Q2 2022. Dragkrok.
Tesla Model 3 Long Range Rear Wheel Drive med dragkrok, 2019. HW 2.5
Re: Förboka din Ioniq 5
https://www.computerbase.de/2021-02/hyu ... rstellung/
"Zur Vorstellung legt Hyundai ein auf weltweit 3.000 Einheiten limitiertes Sondermodell mit „Project 45 Paket“ auf, das ab sofort reserviert werden kann, 59.550 Euro kostet und unter anderem mit 72,6-kWh-Batterie sowie Allradantrieb mit 225 kW kommt."
"Hyundai is launching a special model limited to 3,000 units worldwide with the "Project 45 Package", which can be reserved now, costs 59,550 euros and comes with, among other things, a 72.6 kWh battery and all-wheel drive with 225 kW."
"Zur Vorstellung legt Hyundai ein auf weltweit 3.000 Einheiten limitiertes Sondermodell mit „Project 45 Paket“ auf, das ab sofort reserviert werden kann, 59.550 Euro kostet und unter anderem mit 72,6-kWh-Batterie sowie Allradantrieb mit 225 kW kommt."
"Hyundai is launching a special model limited to 3,000 units worldwide with the "Project 45 Package", which can be reserved now, costs 59,550 euros and comes with, among other things, a 72.6 kWh battery and all-wheel drive with 225 kW."
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Förboka din Ioniq 5
Norska erbjudandet.
Pris IONIQ 5 Projekt 45: Endast 499 900 kronor, inklusive guide. leveranskostnader.
Du får detta med den exklusiva lanseringsmodellen:
IONIQ 5 Project 45 har all utrustning som standard och är topputrustad med bland annat:
- e-4WD fyrhjulsdrift
- Batteri med lång räckvidd på 72,6 kWt
- Exklusiv utrustning som BOSE ljudsystem, helt digital dubbel cockpit med två 12,3 "skärmar, fjärrstyrd parkering och 44" Augmented Reality Head up display
- En helt ny generation bilinteriörer med ventilerade Relaxation-lädersäten med inbyggt fotstöd, glidande mittkonsol och elektrisk justering av baksätet med 40/60 split
- Blixtladdning som standard, med stöd för 400V och 800V multiladdning
- V2L (Vehicle to Load), som gör att du kan ansluta nästan alla 220V-enheter till bilen med ett standarduttag
- Två års IONITY-prenumeration med mycket gynnsamma laddningspriser
- Valet mellan fyra yttre och två interiörfärger
Re: Förboka din Ioniq 5
Bättre komfort och lägre ljudnivå? Men det återstår att se - Hyundai har kanske förbättrat sig på den punkten också.taliz skrev:Ja, vad har egentligen ID4 att sätta emot denna? Mer traditionell design?Legato skrev:Det gör den nog också.wheels skrev:Får väl lägga sig på samma nivå som ID4 om dom skall konkurerataliz skrev:Vad skulle dom annars säga menar du?Skabb1 skrev:"Några svenska priser är inte bekräftade, men Hyundais svenske presstalesperson säger i ett sms till Recharge att det "kommer att bli väldigt konkurrenskraftigt".
Man blir ju nyfiken på hur detta ska tolkas.
"Den blir väldigt dyr."
45an kostar ju 499k i Norge. Då har den väl både mer utrustning och bättre prestanda än ID4 Max Pro Performance för 520k.
Personligen skulle jag valt Hyundaien alla dar i veckan, men det känns som det kan bli väldigt lång väntan. Blir nog en Mach-E för min del trots allt.
Typ allt förutom batteristorlek är ju sämre på pappret.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Re: Förboka din Ioniq 5
Håller med helt.slugger75 skrev:Det är väl inte bara nya elbilsköpare som kan ha räckviddsångest? Även gamla.wheels skrev:Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
T.ex. min Model 3 ska ha en räckvidd på 600 km, men nu på vintern med snö/regn i motorvägsfart har jag ganska precis halva den räckvidden.
Om jag får välja mellan ett stort eller ett litet batteri till samma pris så tar jag det stora.
Så för egen del så får batterierna gärna fortsätta utvecklas så räckvidden blir längre. Särskilt om laddnätverken fortsätter vara eftersatta (för andra än Tesla).
På detta forum är det dock en liten "helig ko" att man inte får uttrycka missnöje med dagens laddinfrastruktur, eller brister med dagens batterikapacitet.
Då halshuggs man för att inte ha rätt tro och rätt inställning.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: Förboka din Ioniq 5
Håller verkligen med. Får jag fråga vad som tar emot med M3?Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Re: Förboka din Ioniq 5
Det är ingen riktig bilSkabb1 skrev:Håller verkligen med. Får jag fråga vad som tar emot med M3?Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: Förboka din Ioniq 5
En sak jag hade kontrollerat innan jag hade köpt en Ioniq är servicekostnaden. Servicekostnaden på en Kona el E-niro är ju inte precis billig med deras fantasipriser på kyl/värmevätskan till batteriet
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag jobbar med kvalitet, och att skeppa undermåliga bilar som ofta behöver "justeras" direkt från fabriken imponerar inte direkt i de prisklasserna.Skabb1 skrev:Håller verkligen med. Får jag fråga vad som tar emot med M3?Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Teslas hutlösa skambud när jag frågade om inbyte på min dåvarande BMW X4 35d imponerade inte heller... hade dom istället sagt "Nej tack" så hade det varit lugnt.
...och jag har egentligen sagt "aldrig mer en sedan-modell".
Nissan Leaf -18
BMW X4 35d
Land Crusier 90
Land Crusier 90
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Förboka din Ioniq 5
Ioniq 5 vs VW ID4.
Jämförelse
Ioniq 5
125 kW (170hk) Ioniq 5 med bakhjulsdrift och det lilla batteriet, kostar från 41.990 euro
Svenskt pris min killgissning, ca 480.000kr.
58kWh
Räckvidd 390km
VW ID4
77Kwh
Räckvidd 520km
Pris 42.950 euro
Svenskt pris 509.900kr.
VW ID4
55kWh
Räckvidd 360km
36.950 euro
Svenskt pris 446.900kr.
Edit
Frågan är, kan man leva med Ioniq 5 lilla batteri?
Om man mest kör korta sträckor och kan ladda till 80% på 18 minuter när man åker på långresan?
Vi har ju sett att gamla Hyundai Ioniq 28kWh kunnat köra hyfsat snabbt på långresor tack vare att den laddar snabbt.
https://www.auto-motor-und-sport.de/ele ... egen-id-4/
Priserna
Early bird-versionen med "Project 45" -paketet, begränsat till 3 000 enheter över hela världen, kostar 59 550 euro och erbjuder en prisfördel på upp till 5 000 euro. Modellen kan reserveras via sin egen webbplats. Ioniq 5 Project 45 innehåller det stora 72,6 kWh batteriet, fyrhjulsdrift, framsäten med relaxfunktion, det elektriskt skjutbara bakre bänkstolen, soltaket och 20-tums lättmetallfälgar. Det inkluderar också tillgång till Ionity snabbladdningsnätverk i två år utan basavgift.
Hyundai
Vilstolarna med fotstöd ingår i specialmodellen.
Grundmodellen, 125 kW Ioniq 5 med bakhjulsdrift och det lilla batteriet, kostar från 41.990 euro och är därför fullt stödberättigad som en del av e-bilsubventionen. Tillsammans med Hyundai-tillverkarens andel får kunden Ioniq 5 från 32330 euro. Dessa inkluderar
Helt LED-strålkastare, LED-bakljus, 19-tums lättmetallfälgar, backkamera, uppvärmda framsäter samt adaptiv farthållare och igenkänning av trafikskyltar är standardfunktioner här. Hyundai kommer att skicka in priserna för de andra modellerna senare.
Konkurrensen.
Hyundai Ioniq 5 går direkt till nya VW ID.4. Modellen på den modulära elektriska byggsatsen (MEB) är 4,58 meter lång, 1,85 meter bred och 1,61 meter hög - så båda modellerna är nästan lika stora. Med hjulbasen från 3,0 till 2,77 meter till nackdel för VW är de första skillnaderna redan märkbara. Och de går ännu längre: Om ID.4 är utrustad med 52 kWh batteri är räckvidden bara 345 kilometer. ID.4, som går till 100 km / h på 9,0 sekunder, kostar bara från 36 680 euro.
En fördel jämfört med den mycket dyrare Ioniq 5. När det gäller räckvidd är Volkswagen med sitt stora batteri framför. 77 kWh-versionen klarar 522 kilometer och ligger några kilometer efter sydkoreanska - och prisskillnaden? Du kan inte fixa det ännu. Medan inträde i ID.4-världen med det stora batteriet börjar på 44 450 euro, kostar den fullt utrustade lanseringsversionen på 72,6 kWh 59 550 euro, med en kundnytta på 5000 euro. Vi uppskattar att toppmodellen på Hyundai ligger strax under 50 000 euro.
Jämförelse
Ioniq 5
125 kW (170hk) Ioniq 5 med bakhjulsdrift och det lilla batteriet, kostar från 41.990 euro
Svenskt pris min killgissning, ca 480.000kr.
58kWh
Räckvidd 390km
VW ID4
77Kwh
Räckvidd 520km
Pris 42.950 euro
Svenskt pris 509.900kr.
VW ID4
55kWh
Räckvidd 360km
36.950 euro
Svenskt pris 446.900kr.
Edit
Frågan är, kan man leva med Ioniq 5 lilla batteri?
Om man mest kör korta sträckor och kan ladda till 80% på 18 minuter när man åker på långresan?
Vi har ju sett att gamla Hyundai Ioniq 28kWh kunnat köra hyfsat snabbt på långresor tack vare att den laddar snabbt.
Senast redigerad av Peter Andersson, redigerad totalt 2 gång.
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag förstår dina tankar.Leaf skrev:Jag jobbar med kvalitet, och att skeppa undermåliga bilar som ofta behöver "justeras" direkt från fabriken imponerar inte direkt i de prisklasserna.Skabb1 skrev:Håller verkligen med. Får jag fråga vad som tar emot med M3?Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Teslas hutlösa skambud när jag frågade om inbyte på min dåvarande BMW X4 35d imponerade inte heller... hade dom istället sagt "Nej tack" så hade det varit lugnt.
...och jag har egentligen sagt "aldrig mer en sedan-modell".
Är det för övrigt inte lite konstigt att de inte verkar finnas några pressbilder på bagageutrymmet och frunken?
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19569
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: Förboka din Ioniq 5
Det behövs helt klart bättre laddinfra och större batterier, speciellt för icke Tesla men även för Tesla också, vi ärmartinot skrev:Håller med helt.slugger75 skrev:Det är väl inte bara nya elbilsköpare som kan ha räckviddsångest? Även gamla.wheels skrev:Konas lilla batteri är ju på 39 kWh. Så om laddnätet byggs ut ordentligt kommande år så behövs egentligen inte så stora batterier.
Men om man är en ny elbilsköpare så hänger väl räckviddsångesten som ett stort svart moln över huvudet
T.ex. min Model 3 ska ha en räckvidd på 600 km, men nu på vintern med snö/regn i motorvägsfart har jag ganska precis halva den räckvidden.
Om jag får välja mellan ett stort eller ett litet batteri till samma pris så tar jag det stora.
Så för egen del så får batterierna gärna fortsätta utvecklas så räckvidden blir längre. Särskilt om laddnätverken fortsätter vara eftersatta (för andra än Tesla).
På detta forum är det dock en liten "helig ko" att man inte får uttrycka missnöje med dagens laddinfrastruktur, eller brister med dagens batterikapacitet.
Då halshuggs man för att inte ha rätt tro och rätt inställning.
långt ifrån i mål...
utbudet börjar iaf bli bättre och Ionicen kanske sätter lite press på övriga
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: Förboka din Ioniq 5
Jag, som har en Telsa 3 SR+, förstår inte riktigt den frågeställningen.Peter Andersson skrev:Frågan är, kan man leva med Ioniq 5 lilla batteri?
Re: Förboka din Ioniq 5
Hur många här skulle köpa en Hyundai om den var fossildriven ?
Tycker det är lite smått fantastiskt att bara för att det är en elmotor så verkar det som att många tror att det helt plötsligt är världens bästa bilar.
Jag tror som många andra på ett pris runt 500K. Sjuuuuukt mycket pengar för en Hyundai oavsett drivlina och utseende.
Tycker det är lite smått fantastiskt att bara för att det är en elmotor så verkar det som att många tror att det helt plötsligt är världens bästa bilar.
Jag tror som många andra på ett pris runt 500K. Sjuuuuukt mycket pengar för en Hyundai oavsett drivlina och utseende.
Re: Förboka din Ioniq 5
finns massor med video och bilder från frunk och trunk på ionic 5, kolla YT.Skabb1 skrev:Jag förstår dina tankar.Leaf skrev:Jag jobbar med kvalitet, och att skeppa undermåliga bilar som ofta behöver "justeras" direkt från fabriken imponerar inte direkt i de prisklasserna.Skabb1 skrev:Håller verkligen med. Får jag fråga vad som tar emot med M3?Leaf skrev:Ganska troligt att detta blir min nästa bil, när nuvarande Leaf ska bytas in i december.
Har sneglat en hel del på Tesla M3, men det tar emot...
Vad jag kan se så har den allt som jag vill ha i en bil, plus att jag gillar utseendet.
Stora batteriet med bakhjulsdrift ligger bra till. Dragkrok är givet.
Lite förvånad att det mindre batteriet är så litet. Kanske en inropare?
Om priset i Sverige nu skulle springa iväg så klarar jag mig bra med den kommande uppdaterade Konan med "drag"också...
Teslas hutlösa skambud när jag frågade om inbyte på min dåvarande BMW X4 35d imponerade inte heller... hade dom istället sagt "Nej tack" så hade det varit lugnt.
...och jag har egentligen sagt "aldrig mer en sedan-modell".
Är det för övrigt inte lite konstigt att de inte verkar finnas några pressbilder på bagageutrymmet och frunken?
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Förboka din Ioniq 5
När du byter bil nästa gång.Jerker skrev:Jag, som har en Telsa 3 SR+, förstår inte riktigt den frågeställningen.Peter Andersson skrev:Frågan är, kan man leva med Ioniq 5 lilla batteri?
Hur mycket mera är du beredd att betala för att få ännu längre räckvidd?
Re: Förboka din Ioniq 5
jag tycker Hyundai verkligen har steppat upp senaste åren. För 5år sen hade jag aldrig ens kollat åt Hyundai, men nu har de europeisk design och inte lika mycket Koreakrams. Känslan på grejerna när man tar i de tycker jag definitivt är på nivå med Tesla.Esterox skrev:Hur många här skulle köpa en Hyundai om den var fossildriven ?
Tycker det är lite smått fantastiskt att bara för att det är en elmotor så verkar det som att många tror att det helt plötsligt är världens bästa bilar.
Jag tror som många andra på ett pris runt 500K. Sjuuuuukt mycket pengar för en Hyundai oavsett drivlina och utseende.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: Förboka din Ioniq 5
Tycker Kia/Hyundai har steppat upp rejält.Hur många här skulle köpa en Hyundai om den var fossildriven ?
Tycker det är lite smått fantastiskt att bara för att det är en elmotor så verkar det som att många tror att det helt plötsligt är världens bästa bilar.
Jag tror som många andra på ett pris runt 500K. Sjuuuuukt mycket pengar för en Hyundai oavsett drivlina och utseende.
Det som är en gåta för mig är folk som exempelvis köper en VW för dyra pengar som strular och bara har 2 års garanti.
Kia/Hyundai har 5/7 års garanti.
Jag skulle alla dagar i veckan köpa en Ioniq 5 före en ID3 eller ID4.
Men tror också att kineserna ser till att priserna pressas rejält.
VW tjänar löjligt mycket pengar nu på ID3 och ID4.
Och de har råd att sänka priserna när konkurrensen hårdnar.
Kia/Hyundai kanske inte klarar av av sänka sina priser lika mycket.
Re: Förboka din Ioniq 5
Skulle vilja påstå att det gäller mer eller mindre alla elbilar idag.Esterox skrev:Hur många här skulle köpa en Hyundai om den var fossildriven ?
Det jag gillar med Ioniq 5 är att den känns fräsch utan att vara konstig, modern utan att vara krystad.
Lär komma motsvarande fossilbilar men Ioniq 5 är vad jag förväntar mig av en ny bil 2021.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.