mati skrev:Daven skrev:
Mellan 25 -33k kr för 19" odubbade beroende på märke. Jag fick ca 8500 i rabatt.
Dock hoppade jag av affären för de inte kunde erbjuda mig det de sålde till mig, samt inte kunde lova någon form av tidsplan.
Bara nyfiken. På vilket sätt menar du då?
Jag bokade en i matt guld av dom fyra 1st edition som min handlare hade tillgång till. Dock hade jag inte skrivit under några papper men den var bokade och det var inte problem enligt säljaren. Jag skulle komma in till handlaren i denna veckan o skriva under.
Säljaren ringer och säger att första batchen som ska byggas i juni redan var fulltecknad, om jag inte vill ha en vit eller svart vilken jag tackade nej till. Jag skulle kunna tänka mig någon grå men helst den matt guldiga.
Nån dag senare så har säljaren fått ny info som är att 1st edition bilarna kommer att byggas parrallelt med de vanliga, där bokningen släpp den 12 maj. Då säger han också att deras bilar redan är specade och den som finns kvar som är i vit, den kan jag få om jag vill annars skulle han försöka få en 1st edition i guld senare men då vet han inte alls tillverkningen månad. 1st edition ska enligt honom tillverkas fram till oktober, vilket i värsta fall skulle kunna leda till att jag får bilen till jul. Jag hade ju räknat med utbetalning av bonusen runt Februari/Mars.
Jag hade gjort upp med säljaren att jag vill ha en av de första som kommer. Kommer nu den vanliga modellen också halvt parallellt så är inte jag lika övertygad om att andrahands värdet kommer hållas uppe första halvåret året.
Min tanke med bilen har ju varit en övergångsfas innan MY kommer (jag tror M3 kommer tappa kraftigt i pris när MY släpps så därför sälja min M3 nu till aktuellt högre pris),som med lite flyt inte tappar allt för mycket. Men eftersom jag inte vet när min bil ska komma så beslutade vi att vi hoppar av.