Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Fuji
elbilist
Inlägg: 56
Blev medlem: 23 jul 2021 13:59

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Fuji »

På det internationella Ioniq 5 forumet säger en person som påstår sig kunna det här med billjus att IOniq 5 lampor måste kalibreras av varje återförsäljare.
Kruxet är dock att på just Ioniq 5 så måste inställningen ske separat för helljus/halvljus, vilket enligt uppgift är ovanligt.
Personen är stensäker på detta och hänvisar till Björn Nylands test som tydligt visar att testbilen inte är korrekt inställd.

Ingenting förvånar mig längre när det gäller de svenska Hyundai återförsäljarna. JAg får helt enkelt be återförsäljaren att dubbelkolla ljusinställningen. Helljuset
på min bil är så pass dåligt att jag annars måste skaffa extraljus.

Länk:

https://www.ioniqforum.com/threads/for- ... ked.38211/
MrRun
elbilist
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

mati skrev:
MrRun skrev:
Det närmar sig! "Min" FE AWD byggdes den 12:e och är nu på väg med båt. Stämmer uppgifterna så är den med på Grand Pavo som bara tar 5 veckor på sig till Wallhamn :D. Så du är lite pessimistisk tycker jag, men med all rätt iofs med tanke på din historik kring den här bilen.
Ja, troligen kommer båten köra rätt in i ett isberg utanför Afrikas kust. Eller så blir den sänkt av en tysk ubåt som är kvar i trakterna sedan andra världskriget. Eller nåt annat osannolikt. :lol:
Hur vet du att din bil är just på den båten? Var finns informationen om alla dessa båtar ni alla verkar ha så bra koll på?
Men oavsett, som sagt, jag är numera ganska säker på att jag inte vill ha den, oavsett när den kommer. Utan en längre provkörning av en likadan bil blir det garanterat ingen affär. Jag brukar vilja låna en bil åtminstone över en helg, innan jag bestämmer mig för att köpa den eller inte. Och Essential bilen blev ju totalsågad redan efter 15 minuter av min bättre hälft. Men då var jag själv fortfarande säker på att det är rätt bil för mig. Nu är jag inte alls lika övertygad längre, med allt jag vet idag som jag inte visste då. Det kanske var ändå bra att det har tagit så himla långt tid med allting. Jag fick ju längre betänketid, vilket kanske inte är en nackdel när det kommer till kritan.
:lol:
Jag känner nästan att jag kommer åka ner till dig så du får prova min om jag nu går vidare med köpet. Men det dyker väl kanske snart upp en Advanced hos någon åf nära dig får vi hoppas.

Jag fick veta att min bil var i produktion den 12:e och idag kollade jag igen med åf och nu är den "In shipping" Finns bara ett enda fartyg som avgått däremellan enligt eukor.com. Det ska vara de som går mellan Ulsan och Wallhamn som är aktuella.
Screenshot_20211018-213315_Chrome.jpg
Ioniq 5 FE AWD
MrRun
elbilist
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Pelinwin skrev:
Nån av er som beställt här som kört 20”? Hur tänker ni kring det vs räckvidd och kanske framförallt andrahandsvärde? Det är det enda som hindrar mig från att klicka köp.

Har efter all feedback här bestämt för att hoppa demobilen. Har möjlighet få en ny i år. Rwd advance komfort. Men enda nackdelen 20”…
Det behöver inte vara en nackdel initialt iaf då det ryktas att däcken som sitter på 20" är så mycket snålare än däcken på 19" att det inte är någon större skillnad, tystare verkar dom också vara. Värt att gräva djupare i detta iaf.
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

MrRun skrev:
Jag fick veta att min bil var i produktion den 12:e och idag kollade jag igen med åf och nu är den "In shipping" Finns bara ett enda fartyg som avgått däremellan enligt eukor.com. Det ska vara de som går mellan Ulsan och Wallhamn som är aktuella.
Hm, okej, enligt vesselfinder https://www.vesselfinder.com/vessels/GR ... -352879000 ska den bara åka till Saudiarabien.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Aida
Inlägg: 962
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

MrRun skrev:
Pelinwin skrev:
Nån av er som beställt här som kört 20”? Hur tänker ni kring det vs räckvidd och kanske framförallt andrahandsvärde? Det är det enda som hindrar mig från att klicka köp.

Har efter all feedback här bestämt för att hoppa demobilen. Har möjlighet få en ny i år. Rwd advance komfort. Men enda nackdelen 20”…
Det behöver inte vara en nackdel initialt iaf då det ryktas att däcken som sitter på 20" är så mycket snålare än däcken på 19" att det inte är någon större skillnad, tystare verkar dom också vara. Värt att gräva djupare i detta iaf.
Det är väl Michelin Premacy på bägge fälgarna?
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1552
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

Fuji skrev:
På det internationella Ioniq 5 forumet säger en person som påstår sig kunna det här med billjus att IOniq 5 lampor måste kalibreras av varje återförsäljare.
Kruxet är dock att på just Ioniq 5 så måste inställningen ske separat för helljus/halvljus, vilket enligt uppgift är ovanligt.
Personen är stensäker på detta och hänvisar till Björn Nylands test som tydligt visar att testbilen inte är korrekt inställd.

Ingenting förvånar mig längre när det gäller de svenska Hyundai återförsäljarna. JAg får helt enkelt be återförsäljaren att dubbelkolla ljusinställningen. Helljuset
på min bil är så pass dåligt att jag annars måste skaffa extraljus.

Länk:

https://www.ioniqforum.com/threads/for- ... ked.38211/
Vilken miss av Hyundai att låna ut en bil med feljusterat ljus och troligtvis felaktig laddning till Björn. Pressbilar brukar vara extra genomgångna men han kanske inte kvalificerar hos dem?
Elbilist sedan 2014
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

mati skrev:
MrRun skrev:
Jag fick veta att min bil var i produktion den 12:e och idag kollade jag igen med åf och nu är den "In shipping" Finns bara ett enda fartyg som avgått däremellan enligt eukor.com. Det ska vara de som går mellan Ulsan och Wallhamn som är aktuella.
Hm, okej, enligt vesselfinder https://www.vesselfinder.com/vessels/GR ... -352879000 ska den bara åka till Saudiarabien.
Det gör alla fartyg i första hand från Korea. Det är första hamn (eller att de ligger för [ANCHOR]️ inför Suez kanalen). Efter det blir det att de åker till olika hamn i Europa. Har följd nu ett antal och ofta är det Zeebrugge, Antwerpen, Rotterdam, någon hamn i UK och sedan Sverige eller först en hamn till i Norge.
Så bara följa ett tag så ser du hur det blir men alla i ovanstående lista kommer till slut till Wallhamn. Varnar för att det inte finns en uppdatering mellan Malaysia och Saudiarabien.
Närmast nu är Thruxton (beräknat till Wallhamn 211024) som är på väg från Rotterdam till Antwerpen, var den sedan åker syns inte ännu. Tillgänglighet i hamnen gör väl förmodligen resan lite omständigt ibland som med denna båten, som först åker till Rotterdam och kör förbi Antwerpen och sedan tillbaka till just Antwerpen.
Nästa till Wallhamn (några dagar senare 27/10) är Morning Linda som nu är i Tunesien.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av taliz »

MrRun skrev:
Pelinwin skrev:
Nån av er som beställt här som kört 20”? Hur tänker ni kring det vs räckvidd och kanske framförallt andrahandsvärde? Det är det enda som hindrar mig från att klicka köp.

Har efter all feedback här bestämt för att hoppa demobilen. Har möjlighet få en ny i år. Rwd advance komfort. Men enda nackdelen 20”…
Det behöver inte vara en nackdel initialt iaf då det ryktas att däcken som sitter på 20" är så mycket snålare än däcken på 19" att det inte är någon större skillnad, tystare verkar dom också vara. Värt att gräva djupare i detta iaf.
Min ID4 1st har 20", enda valet. De är IMO relativt snygga, trots att de är aerodynamiska och snåla. De har också skapligt hög profil, 235/50 samt 255/45. Dvs de är inte direkt okomfortabla.
Är väl typ samma på i5?
Jag skulle lätt ta 20" där också. Om inte annat så för utseendet. Små hjul ser förskräckligt ut på moderna bilar.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HelectriC »

Pelinwin skrev:
Nån av er som beställt här som kört 20”? Hur tänker ni kring det vs räckvidd och kanske framförallt andrahandsvärde? Det är det enda som hindrar mig från att klicka köp.

Har efter all feedback här bestämt för att hoppa demobilen. Har möjlighet få en ny i år. Rwd advance komfort. Men enda nackdelen 20”…
20” har Michelin EV däck, så jag tror inte skillnaden är så stor. Dom är snåla jämfört med vanliga däck. Vet dock inte vad 19” har, men tror inte det är samma typ däck som på 20”.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
HI5
elbilist
Inlägg: 27
Blev medlem: 13 sep 2021 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HI5 »

19”
DA657E40-7E39-44C1-B0D6-A8EB0874B66E.jpeg
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
Det gör alla fartyg i första hand från Korea. Det är första hamn (eller att de ligger för [ANCHOR]️ inför Suez kanalen).
Aha, där ser man. Då har man lärt sig nåt nytt nu. :)
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Skabb1 »

Har noterat i en del tester att HDA inte direkt är hyllad utan tvärtom fungerar sådär.

Vad säger ni som. Har en Ioniq 5? Hur upplever ni att den fungerar?
Pelinwin
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 okt 2021 10:04

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Pelinwin »

Walker skrev:
alvenzo skrev:
HelectriC skrev:
fast det stämmer ju inte alls. Hastighetsmätaren visar exakt samma, 3kmh avvik mot GPS-hastighet (jag har mätt) med både 20" och 19". Det är ju bara ÅF i Sverige som vill tjäna pengar på att sälja dyra 20" vinterdäck eller så har de inte tillräckligt med hjul, vad vet jag. Norge följer ju samma EU-regler som Sverige när det gäller bilar, så går det i Norge, så går det i Sverige. Att det inte går eller skulle vara olagligt är rent skitsnack, pardon my french!
Visst, det får stå för dig. Det var i alla fall hur diskussionen har gått tidigare. För mig personligen spelar det ingen roll då jag har 19" på min och beställde 19" på vinterdäcken med, jag ville bara påpeka hur diskussionen och resonemanget gått tidigare.
Håller med HelectriC, att det inte skulle gå är rent hittepå. Skillnaden på rullomkretsen mellan 20” och 19” är exakt 10,85 mm, eller 0,49% (och diffen får vara 5%).
Det tråkiga med internet är att alla får uttala sig utan att ha kunskap och därför blir det ofta fel information som sprids. I det här fallet så handlar det om fälgarna fysiskt passar, med hänsyn till bromsar mm. Och hårdvaran på alla IQ5 är identiska där. M a o är det inte bara fullt möjligt, utan även fullt tillåtet att skifta mellan original 20” och 19”
Ja, men…. säger vän av ordning: helbilsgodkännandet då?
Svar: det gäller inte däck/hjul - vilket tydligt framkommer på Transportstyrelsens webbplats.
Så Hyundai har fel?
2E1CEBDC-CA87-4C95-A892-5958ECDF942A.png
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Skabb1 skrev:
Har noterat i en del tester att HDA inte direkt är hyllad utan tvärtom fungerar sådär.

Vad säger ni som. Har en Ioniq 5? Hur upplever ni att den fungerar?

Absolut inte lika smooth som Tesla där ratten rör sig mindre, men jag gillar den skarpt. Lånade en Advanced RWD över helgen och körde motorväg, i stan, landsväg med mera.
Jag tyckte det fungerade bättre än förväntat. Den klarade även av skarpare kurvor än vad Tesla har begränsat sin till i EU (från vad jag själv har upplevt).

Sen att bilen ibland gör ett konstigt beslut sker i ALLA bilar med lane assist, även Tesla. Man får alltid vara på sin vakt. Det hände mig en gång att den inte riktigt visste var den skulle när två filer blev en utan någon vettig märkning på vägen.
Björn Nyland överdrev kraftig mot vad jag har upplevt, men det är ju ganska vanligt att han gör. Han klagade på att man inte märkte när den "stängde av". Lösningen till det är att använda Standard HUD istället för Augmented HUD. Där ser man ännu tydligare när den inte längre ser linjer och "pausar" assistansen.

Gillar att den inte plingar när man aktiverar/deaktiverar. Gillar även att man kan ha igång assistansen utan att ha farthållare på också.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Thunell
Inlägg: 11
Blev medlem: 05 jun 2020 11:25

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Thunell »

Pelinwin skrev:
Walker skrev:
alvenzo skrev:
HelectriC skrev:
fast det stämmer ju inte alls. Hastighetsmätaren visar exakt samma, 3kmh avvik mot GPS-hastighet (jag har mätt) med både 20" och 19". Det är ju bara ÅF i Sverige som vill tjäna pengar på att sälja dyra 20" vinterdäck eller så har de inte tillräckligt med hjul, vad vet jag. Norge följer ju samma EU-regler som Sverige när det gäller bilar, så går det i Norge, så går det i Sverige. Att det inte går eller skulle vara olagligt är rent skitsnack, pardon my french!
Visst, det får stå för dig. Det var i alla fall hur diskussionen har gått tidigare. För mig personligen spelar det ingen roll då jag har 19" på min och beställde 19" på vinterdäcken med, jag ville bara påpeka hur diskussionen och resonemanget gått tidigare.
Håller med HelectriC, att det inte skulle gå är rent hittepå. Skillnaden på rullomkretsen mellan 20” och 19” är exakt 10,85 mm, eller 0,49% (och diffen får vara 5%).
Det tråkiga med internet är att alla får uttala sig utan att ha kunskap och därför blir det ofta fel information som sprids. I det här fallet så handlar det om fälgarna fysiskt passar, med hänsyn till bromsar mm. Och hårdvaran på alla IQ5 är identiska där. M a o är det inte bara fullt möjligt, utan även fullt tillåtet att skifta mellan original 20” och 19”
Ja, men…. säger vän av ordning: helbilsgodkännandet då?
Svar: det gäller inte däck/hjul - vilket tydligt framkommer på Transportstyrelsens webbplats.
Så Hyundai har fel?
Högst troligt med tanke på att 19” är standardutrustning. Känns väldigt tveksamt att Hyundai själva skulle leverera bilar som inte är typgodkända.
Pelinwin
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 okt 2021 10:04

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Pelinwin »

Hittade dessutom denna https://www.vibilagare.se/bilfragan/bil ... _4_3uePMUA. Skickade även den till Hyundai men de svarade att de minsann undersökt tidigare och svaret kvarstår.

Jag svarade nu att någon har missat något. Auto motor sport eller nån annan branschtidning BORDE vara intresserade av att iaf göra en blänkare på det och hjälpa till att reda ut. Tycker det blir pinsamt för Hyundai om det kommer ut att de felinformerad så grovt? Det borde nån chef reagera på nånstans?
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Walker »

Pelinwin skrev:
Walker skrev:
alvenzo skrev:
HelectriC skrev:
fast det stämmer ju inte alls. Hastighetsmätaren visar exakt samma, 3kmh avvik mot GPS-hastighet (jag har mätt) med både 20" och 19". Det är ju bara ÅF i Sverige som vill tjäna pengar på att sälja dyra 20" vinterdäck eller så har de inte tillräckligt med hjul, vad vet jag. Norge följer ju samma EU-regler som Sverige när det gäller bilar, så går det i Norge, så går det i Sverige. Att det inte går eller skulle vara olagligt är rent skitsnack, pardon my french!
Visst, det får stå för dig. Det var i alla fall hur diskussionen har gått tidigare. För mig personligen spelar det ingen roll då jag har 19" på min och beställde 19" på vinterdäcken med, jag ville bara påpeka hur diskussionen och resonemanget gått tidigare.
Håller med HelectriC, att det inte skulle gå är rent hittepå. Skillnaden på rullomkretsen mellan 20” och 19” är exakt 10,85 mm, eller 0,49% (och diffen får vara 5%).
Det tråkiga med internet är att alla får uttala sig utan att ha kunskap och därför blir det ofta fel information som sprids. I det här fallet så handlar det om fälgarna fysiskt passar, med hänsyn till bromsar mm. Och hårdvaran på alla IQ5 är identiska där. M a o är det inte bara fullt möjligt, utan även fullt tillåtet att skifta mellan original 20” och 19”
Ja, men…. säger vän av ordning: helbilsgodkännandet då?
Svar: det gäller inte däck/hjul - vilket tydligt framkommer på Transportstyrelsens webbplats.
Så Hyundai har fel?
Japp. Helfel. Typgodkännandet gäller INTE hjul. Se på Transportstyrelsen.se
Märkligt hur mycket okunnighet det finns som sprider osanningar. Till skillnad mot Tesla 3/Y är det ingen skillnad på IQ5 vad gäller bromsar eller annat på hjulaxlarna och rullomkretsen är i princip samma. Även ET är samma.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Pelinwin
Inlägg: 10
Blev medlem: 17 okt 2021 10:04

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Pelinwin »

Otroligt. Fick svar att de kollat detta flera gånger och svaret alltid är detsamma, det går inte. Så de är helt säkra.

Har tipsat Auto motor sport nu om att titta på det. Hoppas någon skriver om det.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Pelinwin skrev:
Otroligt. Fick svar att de kollat detta flera gånger och svaret alltid är detsamma, det går inte. Så de är helt säkra.

Har tipsat Auto motor sport nu om att titta på det. Hoppas någon skriver om det.
Japp. Fick även ett svar om att det påverkar regenereringen så därför får man inte ha olika tum. Min ÅF bara skrattade när han fick det svaret av importören. Så det blev 19" till vintern ändå.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Thunell skrev:
Pelinwin skrev:
Så Hyundai har fel?
Högst troligt med tanke på att 19” är standardutrustning. Känns väldigt tveksamt att Hyundai själva skulle leverera bilar som inte är typgodkända.
Alla First Edition levereras ju dessutom med 19". Kan knappast vara olagligt. Jag tycker att det är skrämmande att det kommer så mycket BS från Hyundai själva. Man vet ju inte vad man ska tro. De verkar inte ha någon som helst koll på vad de säljer för nånting.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Skabb1 »

Lutar åt att jag nog beställer en 20" i färgen Galactic Grey. Är dock lite fundersam på Mystic Olive Green som verkar lite cool.. Mer brun än grön verkar det dock vara. Någon som sett den färgen i verkligheten?
MrRun
elbilist
Inlägg: 803
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Tanken slog mig att det är nog så att Hyundai har råkat ut för infiltratörer som har uppdrag att sabotera! Kan de vara från Volvo? VW? :lol:
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Walker »

Kan det vara så att de menar att man inte får ha olika tum på samma axel? :roll: :lol: :lol: :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1111
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

MrRun skrev:
Tanken slog mig att det är nog så att Hyundai har råkat ut för infiltratörer som har uppdrag att sabotera! Kan de vara från Volvo? VW? :lol:
Det är Kim Jong-un som vill svärta ner Sykoreanska varumärken! :x
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2947
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Walker »

DanneLKPG skrev:
MrRun skrev:
Tanken slog mig att det är nog så att Hyundai har råkat ut för infiltratörer som har uppdrag att sabotera! Kan de vara från Volvo? VW? :lol:
Det är Kim Jong-un som vill svärta ner Sykoreanska varumärken! :x
Dax att plocka fram foliehatten? :lol:
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Skriv svar