MWall skrev:Är lite bekymrad ändå. Nu kommer det en elbil som laddar snabbt och som inte kostar skjortan. Då blir det genast ett jättestarkt argument för att köpa den trots att det i åratal här skrivits om hur skönt det är med laddstopp bla bla bla.
Jag håller fortfarande den gamla linjen. Ett välplanerat laddstopp på 45 minuter känns inte alls jobbigt. Man hinner precis få i sig maten eller vad man nu gör. Skulle stoppet ta 20 minuter istället så hade jag nästan bara upplevt det som stressande. Vad hinner man göra på 20 minuter? Och varför är de 25 minuter man sparar så förtvivlat viktiga? Många av er lägger mer tid än så på det här forumet varje dag utan problem.
Använder man bilen så att man ofta sitter och väntar på att den ska ladda klart tycker jag man ska köpa en fossilbil. Det hade jag definitivt gjort.
Så med detta sagt, hur är Hyundaien som BIL? Utrymmen?Ljudnivå? Styrkänsla? Vägegenskaper? Känsla och kvalitet på inredningen?
Är det samma människor? Eller en halmgubbe?
Jag tycker snabb snabbladdning är viktig, men inte viktigast.
De få ggr om året jag ska köra riktig långt, så kan det passa med att 1 av 4 laddstopp är ~40 minuter, resten vill jag att ska gå så snabbt som möjligt, men det er min personliga preferens.
Vad du tycker andra ska göra, bryr jag mig inte om.
Om jag har valet mellan två bilar där allt är ungefärlig lika bra (på pappret), så tar jag den som har potential till att ladda snabbast.
När den bilen i tillägg är mellan 50k och 200k billigare än konkurrenterna, så är det en ”no-brainer” för mig och mina behov.
För någon är tillgången till SuC viktigast, för andra är det storleken på frunken. För mig är det en allroundbil som inte kostar skjortan som är det viktigaste, och en ice finns inte på kartan. Att jag i tillägg slipper vänta på att bilen ska ladda klart, är en stor bonus.