Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

Tessi19 skrev:
mati skrev:
Bjelke skrev:
Ja Matis bil blev nog inte beställd på honom, inget skriftligt på något alls tex… känns som att det mest blev lite
snack men att säljaren inte gjorde klart det som sades, ungefär, och senare (!) la in en order när Mati hörde av sig
i ett senare skede… typ… Säljaren gjorde såklart ingen grej av det utan hoppades väl bara att kunden skulle bli
kvar och la då in en riktig beställning men då mycket längre bak i kön.
Dåligt skött helt enkelt…
Det är exakt det jag tror. Med tanke på att jag aldrig sett nåt skriftligt, aldrig har skrivit under ett köpeavtal, och inte ens fått ett riktigt pris på bilen, utgår jag ifrån att jag inte aktivt behöver avbeställa den heller. Jag har ju inte ingått nåt avtal. Inte som jag ser det i alla fall. Om det överhuvudtaget finns en beställd bil för mig så får den väl säljas till någon annan, när den någon gång skulle dyka upp.
Nej det låter inte så Mati, inget påskrivet och dessutom (som jag har förstått) aldrig sagt att du skulle ta den före du hade kunnat se den på riktig.
Verkar som att de bygger i batcher i olika färger. Vad valde du Mati? Tror mer på otur än att de slarvat bort beställningen.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
..och dessutom (som jag har förstått) aldrig sagt att du skulle ta den före du hade kunnat se den på riktig.
Det stämmer. Jag har varit tydlig med att jag först vill se den i verkligheten och provköra. Det kan ju vara så att säljaren ändå tyckte att det var för mycket begärt av mig, och därför väntade han med att lägga en beställning. Fast han har sagt nånting helt annat till mig. Det var ju därför det blev en mystisk olivgrön, eftersom det var enda färgen som fanns, enligt honom. Jag valde alltså ingen färg. Också konstigt kan man tycka. Nåväl.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av taliz »

mati skrev:
Tessi19 skrev:
..och dessutom (som jag har förstått) aldrig sagt att du skulle ta den före du hade kunnat se den på riktig.
Det stämmer. Jag har varit tydlig med att jag först vill se den i verkligheten och provköra. Det kan ju vara så att säljaren ändå tyckte att det var för mycket begärt av mig, och därför väntade han med att lägga en beställning. Fast han har sagt nånting helt annat till mig. Det var ju därför det blev en mystisk olivgrön, eftersom det var enda färgen som fanns, enligt honom. Jag valde alltså ingen färg. Också konstigt kan man tycka. Nåväl.
Du får lägga till en (eventuellt) efter "beställt" i din signatur tror jag. ;)
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

taliz skrev:
Du får lägga till en (eventuellt) efter "beställt" i din signatur tror jag. ;)
Hihi, precis. Ett frågetecken får duga.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

Automatiska dörrhandtag i all ära och jag håller med er om att det skulle va fint (verkar dock krångla mer än lovligt i nya S-klass och Model S).

Men förutom hög förbrukning är min största turn off med I5 de kassa strålkastarna med underkänt helljus. Jag tycker att det är märkligt att den inte har Matrix-ljus men ännu märkligare att de inte är self leveling vilket alla bilar (iaf premiumbilar) mig veterligen med Xenon (lagkrav) och led-ljus haft i Sverige de senaste 10 åren. Men när man kollar i speccen som postades verkar detta ju vara ett val som kan göras mot något annat…

Jag undrar hur många svenssons som noterar att med baksätet och bagaget fullt ska ställas på 1 ist för 0 och med släpvagn på 3. Många bländande bilar som man kommer att möta i trafiken… Jag hoppas verkligen att autolkuset är bättre än på Kia och Toyota - tycker alltid mig se såna med helt släckta bakljus i hällregn eller skymningsmörker. Volvo är kloka som har tända bakljus även på DRL
25269434-E2BD-493A-B9EB-36C2F8A9ACBB.jpeg
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Aida skrev:
Men förutom hög förbrukning är min största turn off med I5 de kassa strålkastarna med underkänt helljus. Jag tycker att det är märkligt att den inte har Matrix-ljus men ännu märkligare att de inte är self leveling vilket alla bilar (iaf premiumbilar) mig veterligen med Xenon (lagkrav) och led-ljus haft i Sverige de senaste 10 åren. Men när man kollar i speccen som postades verkar detta ju vara ett val som kan göras mot något annat…

Jag hoppas verkligen att autolkuset är bättre än på Kia och Toyota - tycker alltid mig se såna med helt släckta bakljus i hällregn eller skymningsmörker. Volvo är kloka som har tända bakljus även på DRL
Jag tror inte att det finns annat än manuellt. "Allt" i bilen är ju skrivet där och inte bara saker som går att välja.

Riktigt synd att det inte är Matrix. Dock kör jag inte ofta på småvägar i mörker så helljuset är nog ändå tillräckligt för mig. Ska låna en bil snart och testa mer själv tänkte jag. Har testat innan på kvällen, men ska försöka få till att låna över en helg och testa på natten.

Det jag kommer sakna mest från min nuvarande bil med Matrix LED är att den kan släcka i zoner så att jag fortfarande har ljus på min sida. Gillar det på motorvägen...

Om det ändrar sig i framtiden så kommer jag investera i en premium LEDbar. Kommer då höja skylten och sätta den under så att den ej syns i frontkameran.

Angående autoljusen så har jag fått höra att det fungerar bra och med en kort fördröjning. Det hoppas jag att det stämmer!
Älskar dock att ha DRL bak på dagen (programmerat in det i min bil med OBD) så jag hoppas någon lyckas komma på hur man programmerar in det i en IONIQ 5 också.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Aida skrev:
Automatiska dörrhandtag i all ära och jag håller med er om att det skulle va fint (verkar dock krångla mer än lovligt i nya S-klass och Model S).

Men förutom hög förbrukning är min största turn off med I5 de kassa strålkastarna med underkänt helljus. Jag tycker att det är märkligt att den inte har Matrix-ljus men ännu märkligare att de inte är self leveling vilket alla bilar (iaf premiumbilar) mig veterligen med Xenon (lagkrav) och led-ljus haft i Sverige de senaste 10 åren. Men när man kollar i speccen som postades verkar detta ju vara ett val som kan göras mot något annat…

Jag undrar hur många svenssons som noterar att med baksätet och bagaget fullt ska ställas på 1 ist för 0 och med släpvagn på 3. Många bländande bilar som man kommer att möta i trafiken… Jag hoppas verkligen att autolkuset är bättre än på Kia och Toyota - tycker alltid mig se såna med helt släckta bakljus i hällregn eller skymningsmörker. Volvo är kloka som har tända bakljus även på DRL
Jag kan bara hålla med. Just ljuset verkar vara helkasst. Jag kollade på Björn Nylands helljustest, och i jämförelse med ID4 verkar Ioniq 5 vara från förra seklet när det kommer till helljuset. Riktigt riktigt dåligt måste jag säga. Man får nog vara glad att det åtminstone inte är H4 lampor, för Hyundai verkar ha prioriterat ner ljuset totalt. Illa nog att den inte har matrix, men även spridningen ser ut att vara helt undermålig, också med tanke på att lysena bara tittar rakt fram. Den har ju inget kurvljus heller. Det har förvisso inte min e-tron heller, men den lyser så bra i bredden att det inte märks. I5 har ju bara en ljus fläck rakt fram, något förskjutet till höger. Allt annat är mörkt. Utan extraljus går den fet bort. Tack och lov finns ju den möjligheten här i Sverige. Men det är ju inte tillåtet i alla länder. Skulle jag t.ex. vilja åka till Tyskland så får jag avaktivera extraljuset. Då får man leva med de kassa lysen, och det känns ju lite halvbra.
Jag trodde faktiskt att automatisk nivåreglering var lagstadgad. Är det inte det? Och ja, det är alltid koreanska bilar som kör omkring med släckta bakljus i halvmörker.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Chilla
elbilist
Inlägg: 126
Blev medlem: 04 aug 2021 13:19

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Chilla »

Idag var jag på min andra provkörning. Den här gången hade jag bokat en tur för min fru. Hon är så snäll att hon gått med på att köpa bilen utan att knappt ens sett den på bild, än mindre i verkligheten. Som tur var gillade hon den så fort hon satte sig i den så so far, so good.

När vi gick ut till bilen så stod hon med en säljare och pratade medans jag gick och hämtade mina solglasögon i vår bil. När jag kom tillbaka till dem så pekade hon den smutsiga bakrutan och frågade om torkare. Då sa jag att tyvärr så är det en av de saker som jag inte gillade, att det inte finns någon bakrutetorkare.
Då, hör och häpna, sa säljaren att "ja det är en Essential men på Advanced så kommer det med en gömd torkare." Jag frågade om det var nytt eftersom det hittills inte har varit ett problem enligt Hyundai. Han svarade ja men också att det bara skulle komma på Advanced. Jag grunnade lite på det medans vi var ute med bilen och när vi kom tillbaka så frågade jag igen om han var säker på det där om bakrutetorkaren och han sa att ja det var den informationen de hade fått.

Det här är från en säljare, hos en ÅF (Hyundai Center i Sätra) så jag vet inte vad det är värt men han lät väldigt säker på sin sak. Tänkte kanske att någon annan som har en provkörning på G kanske kunde få det bekräftat eller motsagt?
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Walker »

Chilla skrev:
Idag var jag på min andra provkörning. Den här gången hade jag bokat en tur för min fru. Hon är så snäll att hon gått med på att köpa bilen utan att knappt ens sett den på bild, än mindre i verkligheten. Som tur var gillade hon den så fort hon satte sig i den så so far, so good.

När vi gick ut till bilen så stod hon med en säljare och pratade medans jag gick och hämtade mina solglasögon i vår bil. När jag kom tillbaka till dem så pekade hon den smutsiga bakrutan och frågade om torkare. Då sa jag att tyvärr så är det en av de saker som jag inte gillade, att det inte finns någon bakrutetorkare.
Då, hör och häpna, sa säljaren att "ja det är en Essential men på Advanced så kommer det med en gömd torkare." Jag frågade om det var nytt eftersom det hittills inte har varit ett problem enligt Hyundai. Han svarade ja men också att det bara skulle komma på Advanced. Jag grunnade lite på det medans vi var ute med bilen och när vi kom tillbaka så frågade jag igen om han var säker på det där om bakrutetorkaren och han sa att ja det var den informationen de hade fått.

Det här är från en säljare, hos en ÅF (Hyundai Center i Sätra) så jag vet inte vad det är värt men han lät väldigt säker på sin sak. Tänkte kanske att någon annan som har en provkörning på G kanske kunde få det bekräftat eller motsagt?
Mycket BS på bilförsäljare. Jag har hört mycket värre exempel än så. Det tråkiga med dem är att de är så tvärsäkra på att deras fabler är verklighetsgrundade.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Chilla skrev:
Idag var jag på min andra provkörning. Den här gången hade jag bokat en tur för min fru. Hon är så snäll att hon gått med på att köpa bilen utan att knappt ens sett den på bild, än mindre i verkligheten. Som tur var gillade hon den så fort hon satte sig i den så so far, so good.

När vi gick ut till bilen så stod hon med en säljare och pratade medans jag gick och hämtade mina solglasögon i vår bil. När jag kom tillbaka till dem så pekade hon den smutsiga bakrutan och frågade om torkare. Då sa jag att tyvärr så är det en av de saker som jag inte gillade, att det inte finns någon bakrutetorkare.
Då, hör och häpna, sa säljaren att "ja det är en Essential men på Advanced så kommer det med en gömd torkare." Jag frågade om det var nytt eftersom det hittills inte har varit ett problem enligt Hyundai. Han svarade ja men också att det bara skulle komma på Advanced. Jag grunnade lite på det medans vi var ute med bilen och när vi kom tillbaka så frågade jag igen om han var säker på det där om bakrutetorkaren och han sa att ja det var den informationen de hade fått.

Det här är från en säljare, hos en ÅF (Hyundai Center i Sätra) så jag vet inte vad det är värt men han lät väldigt säker på sin sak. Tänkte kanske att någon annan som har en provkörning på G kanske kunde få det bekräftat eller motsagt?
Hmm hmm finns också gömt USB-C när man skaffar en adapter, Apple CarPlay som är trådlöst om man gömmer tråden och Matrix ljus om man blundar.
Kanske ett läge att se till att få rabatt om den gömda vindrutetorkaren inte finns vid leverans, problem är bara att han har sagt att den är gömd så då ska du leta fram den ….
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Tessi19 skrev:
Hmm hmm finns också gömt USB-C när man skaffar en adapter, Apple CarPlay som är trådlöst om man gömmer tråden och Matrix ljus om man blundar.
Kanske ett läge att se till att få rabatt om den gömda vindrutetorkaren inte finns vid leverans, problem är bara att han har sagt att den är gömd så då ska du leta fram den ….
Ja har hört att det finns en dold fluxkondensator nånstans i bilen. Den kan sedan användas för att resa tillbaka i tiden så att First Edition bilarna kommer före alla andra. :twisted:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

:lol:
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Tessi19 skrev:
Hmm hmm finns också gömt USB-C när man skaffar en adapter, Apple CarPlay som är trådlöst om man gömmer tråden och Matrix ljus om man blundar.
Kanske ett läge att se till att få rabatt om den gömda vindrutetorkaren inte finns vid leverans, problem är bara att han har sagt att den är gömd så då ska du leta fram den ….
Ja har hört att det finns en dold fluxkondensator nånstans i bilen. Den kan sedan användas för att resa tillbaka i tiden så att First Edition bilarna kommer före alla andra. :twisted:
Dom har redan kommit…. Men dom finns inte…. Eller?… ;) :lol:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
HI5
elbilist
Inlägg: 27
Blev medlem: 13 sep 2021 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HI5 »

Klintan skrev:
HI5 skrev:
Min bil. Har den anlänt till Sverige om det står så här tror ni?
Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Nu har jag fått bekräftat att min faktiskt finns i Sverige
:)
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

HI5 skrev:
Klintan skrev:
HI5 skrev:
Min bil. Har den anlänt till Sverige om det står så här tror ni?
Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Nu har jag fått bekräftat att min faktiskt finns i Sverige
:)
Spännande. Har samma datum på min info hos car.info. Har du kollat produktionsdatum? Jag har 29/7.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Är det regummer som krävs för att söka där? Den hittar inget på mitt VIN.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

DanneLKPG skrev:
Är det regummer som krävs för att söka där? Den hittar inget på mitt VIN.
Då har din bil inte lästs in där än. Car.infos databas uppdateras tisdagar.
Elbilist sedan 2014
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

DanneLKPG skrev:
Är det regummer som krävs för att söka där? Den hittar inget på mitt VIN.
Verkar som att våra bilar (som är producerade slutet aug/början sept) inte hunnit med på båten. Om bilen för HI5 och Klintan nu har anländ kom de med Morning Lady som kom i veckan till Wallhamn. De kunde ju hitta registreringsinfo på carinfo med VIN. Varken du eller jag hittar något. Nästa båten Thruxton kommer 24/10.
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Tessi19 skrev:
DanneLKPG skrev:
Är det regummer som krävs för att söka där? Den hittar inget på mitt VIN.
Verkar som att våra bilar (som är producerade slutet aug/början sept) inte hunnit med på båten. Om bilen för HI5 och Klintan nu har anländ kom de med Morning Lady som kom i veckan till Wallhamn. De kunde ju hitta registreringsinfo på carinfo med VIN. Varken du eller jag hittar något. Nästa båten Thruxton kommer 24/10.
Det enda jag vet är att min bil planeras anlända till Sverige i början av december.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Beastlander
Inlägg: 4
Blev medlem: 01 maj 2021 08:42

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Beastlander »

Har fått chassunumret nu till en first edition, kan man spåra händelserna på något sätt?
HI5
elbilist
Inlägg: 27
Blev medlem: 13 sep 2021 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HI5 »

Klintan skrev:
HI5 skrev:
Klintan skrev:
HI5 skrev:
Min bil. Har den anlänt till Sverige om det står så här tror ni?
Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Nu har jag fått bekräftat att min faktiskt finns i Sverige
:)
Spännande. Har samma datum på min info hos car.info. Har du kollat produktionsdatum? Jag har 29/7.
Produktionsdatum 28/7 :) Finns nog hopp för dig.
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

HI5 skrev:
Klintan skrev:
HI5 skrev:
Klintan skrev:
HI5 skrev:
Min bil. Har den anlänt till Sverige om det står så här tror ni?
Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Nu har jag fått bekräftat att min faktiskt finns i Sverige
:)
Spännande. Har samma datum på min info hos car.info. Har du kollat produktionsdatum? Jag har 29/7.
Produktionsdatum 28/7 :) Finns nog hopp för dig.
Verkar som att min också är i Sverige, säljaren mailade idag!
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

HI5 skrev:
Klintan skrev:
HI5 skrev:
Klintan skrev:
HI5 skrev:
Min bil. Har den anlänt till Sverige om det står så här tror ni?
Min finns också med hos car.info. Ska vara i hamn 28/10. Tror de registrerar i förväg.
Nu har jag fått bekräftat att min faktiskt finns i Sverige
:)
Spännande. Har samma datum på min info hos car.info. Har du kollat produktionsdatum? Jag har 29/7.
Produktionsdatum 28/7 :) Finns nog hopp för dig.
Kanske en dum fråga, men innebär detta att bilarna som produceras nu inte anländer till Sverige förrän i januari med leverans tidigast i februari? Det borde ju rimligen vara så om ledtiderna är samma.
En jäkla tur att jag inte sålde min e-tron i juli/augusti så som Hyundai-säljaren tyckte att jag skulle göra.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

mati skrev:
Kanske en dum fråga, men innebär detta att bilarna som produceras nu inte anländer till Sverige förrän i januari med leverans tidigast i februari? Det borde ju rimligen vara så om ledtiderna är samma.
En jäkla tur att jag inte sålde min e-tron i juli/augusti så som Hyundai-säljaren tyckte att jag skulle göra.
Låter som att det inte är orimligt. Vet inte om produktionsdatum är dagen bilen var klar?
Har varit några tråkiga månader med etanolsaab, sålde Teslan i augusti för säkerhets skull. Ser dock att begagnatpriserna på MS verkar ha gått upp och inte ner, svårbedömd marknad.
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Klintan skrev:
Har varit några tråkiga månader med etanolsaab, sålde Teslan i augusti för säkerhets skull. Ser dock att begagnatpriserna på MS verkar ha gått upp och inte ner, svårbedömd marknad.
Och jag gjorde precis tvärtom, jag fick kalla fötter och behöll Audin för säkerhets skull. Det kändes fel att sälja den utan att veta nåt konkret om Ioniq5. Och det var nog klokt. Nu tror jag faktiskt att jag kommer behålla den ett tag till. Det är ju lämpligt att inte skaffa ny bil förrän 1/7 nästa år, med tanke på ändringarna i förmånsvärdet. Vi får se vad det blir då. Min VW säljare tipsade om att man kan korttidsleasa en bil hos Europcar, mellan 1 och 11 månader åt gången. Det kan vara ett bra alternativ för att bli av med den dyra e-tronen i väntan på en bil som passar mig.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skriv svar