Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av heldiggrisen »

nek0 skrev:
MWall skrev:
Är lite bekymrad ändå. Nu kommer det en elbil som laddar snabbt och som inte kostar skjortan. Då blir det genast ett jättestarkt argument för att köpa den trots att det i åratal här skrivits om hur skönt det är med laddstopp bla bla bla.

Jag håller fortfarande den gamla linjen. Ett välplanerat laddstopp på 45 minuter känns inte alls jobbigt. Man hinner precis få i sig maten eller vad man nu gör. Skulle stoppet ta 20 minuter istället så hade jag nästan bara upplevt det som stressande. Vad hinner man göra på 20 minuter? Och varför är de 25 minuter man sparar så förtvivlat viktiga? Många av er lägger mer tid än så på det här forumet varje dag utan problem.

Använder man bilen så att man ofta sitter och väntar på att den ska ladda klart tycker jag man ska köpa en fossilbil. Det hade jag definitivt gjort.

Så med detta sagt, hur är Hyundaien som BIL? Utrymmen?Ljudnivå? Styrkänsla? Vägegenskaper? Känsla och kvalitet på inredningen?
Här har du svaret
Fel video, eller fel tråd?
Eller har jag missat något?
Användarvisningsbild
nek0
Inlägg: 4169
Blev medlem: 08 nov 2017 14:10
Ort: Huskvarna

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av nek0 »

heldiggrisen skrev:
nek0 skrev:
MWall skrev:
Är lite bekymrad ändå. Nu kommer det en elbil som laddar snabbt och som inte kostar skjortan. Då blir det genast ett jättestarkt argument för att köpa den trots att det i åratal här skrivits om hur skönt det är med laddstopp bla bla bla.

Jag håller fortfarande den gamla linjen. Ett välplanerat laddstopp på 45 minuter känns inte alls jobbigt. Man hinner precis få i sig maten eller vad man nu gör. Skulle stoppet ta 20 minuter istället så hade jag nästan bara upplevt det som stressande. Vad hinner man göra på 20 minuter? Och varför är de 25 minuter man sparar så förtvivlat viktiga? Många av er lägger mer tid än så på det här forumet varje dag utan problem.

Använder man bilen så att man ofta sitter och väntar på att den ska ladda klart tycker jag man ska köpa en fossilbil. Det hade jag definitivt gjort.

Så med detta sagt, hur är Hyundaien som BIL? Utrymmen?Ljudnivå? Styrkänsla? Vägegenskaper? Känsla och kvalitet på inredningen?
Här har du svaret
Fel video, eller fel tråd?
Eller har jag missat något?
Nej inget är fel.MWall ställde en fråga "Och varför är de 25 minuter man sparar så förtvivlat viktiga?"och jag tycker att denna videon svarar rätt bra på den.
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av heldiggrisen »

nek0 skrev:
heldiggrisen skrev:
nek0 skrev:
MWall skrev:
Är lite bekymrad ändå. Nu kommer det en elbil som laddar snabbt och som inte kostar skjortan. Då blir det genast ett jättestarkt argument för att köpa den trots att det i åratal här skrivits om hur skönt det är med laddstopp bla bla bla.

Jag håller fortfarande den gamla linjen. Ett välplanerat laddstopp på 45 minuter känns inte alls jobbigt. Man hinner precis få i sig maten eller vad man nu gör. Skulle stoppet ta 20 minuter istället så hade jag nästan bara upplevt det som stressande. Vad hinner man göra på 20 minuter? Och varför är de 25 minuter man sparar så förtvivlat viktiga? Många av er lägger mer tid än så på det här forumet varje dag utan problem.

Använder man bilen så att man ofta sitter och väntar på att den ska ladda klart tycker jag man ska köpa en fossilbil. Det hade jag definitivt gjort.

Så med detta sagt, hur är Hyundaien som BIL? Utrymmen?Ljudnivå? Styrkänsla? Vägegenskaper? Känsla och kvalitet på inredningen?
Här har du svaret
Fel video, eller fel tråd?
Eller har jag missat något?
Nej inget är fel.MWall ställde en fråga "Och varför är de 25 minuter man sparar så förtvivlat viktiga?"och jag tycker att denna videon svarar rätt bra på den.
Tackar, it makes sense.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av martinot »

Laddnät i alla ära (diskuterar det som sagt gärna själv då det ibland är en verkligen stor och avgörande del av att äga elbil), men skulle vara kul att höra lite mer om Ioniq 5 igen om ingen misstycker. :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
lukasf
Teslaägare
Inlägg: 165
Blev medlem: 30 nov 2019 08:47

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av lukasf »

HelectriC skrev:
Tror det blir att sälja PS2 nu.
Vad är det som gör att I5 passar er bättre? Kanske har andra samma behov som er.

Hade varit intressant att veta vad du tycker är styrkorna hos de två bilarna så att man själv kan göra ett bra nästa val :)
M3 LR AWD 2020
Jkl79
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 jul 2021 13:25

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Jkl79 »

Hej hej,

Första posten på detta forum, detta kommer bli ett långt inlägg.

Vet inte hur många av er som haft möjlighet att testa bilen.

Jag bor i Norge sen många år tillbaka och har god relation till den lokala Hyundai-nasaren här i Moss. Följdaktligen fick jag låna en Ioniq 5 i ett par dagar för att bilda mig en uppfattning om den är en värdig ersättare för Konan jag har idag. Jag hämtade upp bilen i fredags runt 12 och lämnade tillbaka den nu på förmiddagen idag. Efter en tripp från Moss ner till Helsingborg och vidare ut på Höganäs dagen därpå och ca 117 avverkade mil kan jag bara konstatera att det är en fantastisk bil. Den är det Konan skulle varit och mer ändå. Men vid 120-130km/h på de Halländska och Skånska slätterna kan man kallt konstatera att den gillar ström, vid 110km/h är den betydligt snällare, och vid 100km/h börjar den bli ganska energieffektiv också. Konan är som en plastbunke invändigt, Ioniq 5 har lite av plasten kvar längst ner på dörrarna, men plasten upplevs som av lite högre kvalitet än i Konan. Övre delarna av dörrarna och inredning är padad eller klätt i textil.

Det som utmärker bilen jämförelse med Konan är naturligtvis att hjulen sitter i hörnen. Den känns mindre nervös på vägen och man får en trevlig komfortkänsla när man kör. I min bok är Ioniq 5 lika god landsvägskryssare som E-tron. Kupéen är VÄLDIGT stor i jämförelse med Kona, och även markant större än min gamla slitare, Kia Soul EV, och det är nästan det som är bäst med hela bilen. Den har så stor volym att det ger en lugnande effekt vid långkörning.


Lite detaljer som en del kanske funderar på:

Laddningen på Ionity toppade på ca 217kW, redan från 8% hade jag en laddeffekt på över 210kW(med varmt batteri). Vid 83-84% drar den ner effekten till ca 5kW och börjar kyla batteriet, efter ca 3-4min drar den igång igen med ca 100-120kW. Vet inte hur den beter sig efter 94% då jag inte snabbladdat högre än det hos Ionity. På en vanlig 50-kilowattare laddade den med 48kW hela vägen fram till 95%, valde att avbryta laddningen där då det började bli kö.

V2L innefrån kupèen funkar i Utility mode. Dammsög bilen med bilens egna ström. :)

Tilläggskamerorna på speglarna á la Honda är guld värda. Jag kör mycket bil i tjänsten, även lastbil från tid till annan, och arbetar med vägtrafiksäkerhet till vardags och för mig kunde de lika gärna ersatt speglarna på utsidan. Speglarna på utsidan är förövrigt rejält tilltagna med god sikt, framförallt i jämförelse med makeup-speglarna på Kona.

Sikt framåt och åt sidorna är bättre än på Kona.

Stolarna upplevs som bredare än både Kona och Soul EV(första generation)

Tröskellådorna är lägre än på Kona, och det hjälper mycket om man ska in och ut ur bilen mycket.

Det är väldigt gott om benutrymme både fram och bak.



Har säkert missat en massa, men om nån har frågor är det bara att fråga på så ska jag försöka svara så gott jag kan. Lägger med lite bilder som kuriosa..

Ha det gott i värmen!

Mvh

Johan
20210723_115643.jpg
20210723_225542.jpg
20210724_094914.jpg
Aida
Inlägg: 961
Blev medlem: 01 jul 2021 13:50

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Aida »

En bra video som visar laddningen. Bilen äger!
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av heldiggrisen »

Jkl79 skrev:
Hej hej,

Första posten på detta forum, detta kommer bli ett långt inlägg.

Vet inte hur många av er som haft möjlighet att testa bilen.

Jag bor i Norge sen många år tillbaka och har god relation till den lokala Hyundai-nasaren här i Moss. Följdaktligen fick jag låna en Ioniq 5 i ett par dagar för att bilda mig en uppfattning om den är en värdig ersättare för Konan jag har idag. Jag hämtade upp bilen i fredags runt 12 och lämnade tillbaka den nu på förmiddagen idag. Efter en tripp från Moss ner till Helsingborg och vidare ut på Höganäs dagen därpå och ca 117 avverkade mil kan jag bara konstatera att det är en fantastisk bil. Den är det Konan skulle varit och mer ändå. Men vid 120-130km/h på de Halländska och Skånska slätterna kan man kallt konstatera att den gillar ström, vid 110km/h är den betydligt snällare, och vid 100km/h börjar den bli ganska energieffektiv också. Konan är som en plastbunke invändigt, Ioniq 5 har lite av plasten kvar längst ner på dörrarna, men plasten upplevs som av lite högre kvalitet än i Konan. Övre delarna av dörrarna och inredning är padad eller klätt i textil.

Det som utmärker bilen jämförelse med Konan är naturligtvis att hjulen sitter i hörnen. Den känns mindre nervös på vägen och man får en trevlig komfortkänsla när man kör. I min bok är Ioniq 5 lika god landsvägskryssare som E-tron. Kupéen är VÄLDIGT stor i jämförelse med Kona, och även markant större än min gamla slitare, Kia Soul EV, och det är nästan det som är bäst med hela bilen. Den har så stor volym att det ger en lugnande effekt vid långkörning.


Lite detaljer som en del kanske funderar på:

Laddningen på Ionity toppade på ca 217kW, redan från 8% hade jag en laddeffekt på över 210kW(med varmt batteri). Vid 83-84% drar den ner effekten till ca 5kW och börjar kyla batteriet, efter ca 3-4min drar den igång igen med ca 100-120kW. Vet inte hur den beter sig efter 94% då jag inte snabbladdat högre än det hos Ionity. På en vanlig 50-kilowattare laddade den med 48kW hela vägen fram till 95%, valde att avbryta laddningen där då det började bli kö.

V2L innefrån kupèen funkar i Utility mode. Dammsög bilen med bilens egna ström. :)

Tilläggskamerorna på speglarna á la Honda är guld värda. Jag kör mycket bil i tjänsten, även lastbil från tid till annan, och arbetar med vägtrafiksäkerhet till vardags och för mig kunde de lika gärna ersatt speglarna på utsidan. Speglarna på utsidan är förövrigt rejält tilltagna med god sikt, framförallt i jämförelse med makeup-speglarna på Kona.

Sikt framåt och åt sidorna är bättre än på Kona.

Stolarna upplevs som bredare än både Kona och Soul EV(första generation)

Tröskellådorna är lägre än på Kona, och det hjälper mycket om man ska in och ut ur bilen mycket.

Det är väldigt gott om benutrymme både fram och bak.



Har säkert missat en massa, men om nån har frågor är det bara att fråga på så ska jag försöka svara så gott jag kan. Lägger med lite bilder som kuriosa..

Ha det gott i värmen!

Mvh

Johan
Vilken trevlig reseberättelse :D . Vad fick du i förbrukning ungefär vid 120-130kmt?
Jkl79
Inlägg: 2
Blev medlem: 25 jul 2021 13:25

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Jkl79 »

[/quote]
Vilken trevlig reseberättelse :D . Vad fick du i förbrukning ungefär vid 120-130kmt?[/quote]

Hej hej heldiggrisen.

Vid 120-130 låg den norr om 20kWh/100km, nånstans mellan 21,5-22,5kWh skulle jag kunna tänka mig utan att ha gjort några empiriska tester. Rent spontant märks det att det är en bil där räckvidden får lida en hel del om man ska köra fortare än säg 100-105km/h. Men bilen har så många fördelar i jämförelse med Konan så jag hade gärna betalat 100-150k mer för Ioniq 5. Ioniq 5 känns mer som en komplett långfärdsbil. När jag beställde Kona nummer 2 så blev den extra isolerad i hjulhusen , trots detta är Ioniq 5 betydligt tystare i kupén. Det jag märkte av var ett elektriskt hummande från bakre motorn vid farter runt 50-60km/h, i alla fall inbillar jag mig att det var motorn jag hörde. Men det var inget som var irriterande, det var mer som ett "personlighetsdrag" hos bilen.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Bjelke »

Mycket bra rapporter! :) tack
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 09 dec 2020 07:16

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av flipmac »

Ja väldigt roligt att höra!
Många lyfter ju fram den luftiga kupén. Blir bagageutrymmet lidande av detta?
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HelectriC »

flipmac skrev:
Ja väldigt roligt att höra!
Många lyfter ju fram den luftiga kupén. Blir bagageutrymmet lidande av detta?
Bara att dra fram baksätet, så har du stort bagage igen.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HelectriC »

lukasf skrev:
HelectriC skrev:
Tror det blir att sälja PS2 nu.
Vad är det som gör att I5 passar er bättre? Kanske har andra samma behov som er.

Hade varit intressant att veta vad du tycker är styrkorna hos de två bilarna så att man själv kan göra ett bra nästa val :)
Nej, vet inte helt. Jag gillar nytt och nu är ioniq5 ny. Nästa år är nåt annat nytt, så då byter vi till det :D tror inte man ska gå på mina argument, bättre att bilda sig en egen uppfattning om vad som passar dig/andra bäst.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
flipmac
Teslaägare
Inlägg: 583
Blev medlem: 09 dec 2020 07:16

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av flipmac »

HelectriC skrev:
flipmac skrev:
Ja väldigt roligt att höra!
Många lyfter ju fram den luftiga kupén. Blir bagageutrymmet lidande av detta?
Bara att dra fram baksätet, så har du stort bagage igen.
Låter smidigt! Kan du ge exempel på någon annan bilmodell som har motsvarande storlek på bagageutrymmet? Tycker inte liter-jämförelserna brukar vara så relevanta nämligen.
Tesla Model Y RWD 2023 vit/svart
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HelectriC »

flipmac skrev:
HelectriC skrev:
flipmac skrev:
Ja väldigt roligt att höra!
Många lyfter ju fram den luftiga kupén. Blir bagageutrymmet lidande av detta?
Bara att dra fram baksätet, så har du stort bagage igen.
Låter smidigt! Kan du ge exempel på någon annan bilmodell som har motsvarande storlek på bagageutrymmet? Tycker inte liter-jämförelserna brukar vara så relevanta nämligen.
Vet faktiskt inte. Anledningen till att jag upplever det som väldigt stort även när baksätet är i bakersta position är det galler jag monterat mellan bagage och baksäte som gör det oproblematiskt att lasta hela vägen upp till taket.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av heldiggrisen »

HelectriC skrev:
flipmac skrev:
HelectriC skrev:
flipmac skrev:
Ja väldigt roligt att höra!
Många lyfter ju fram den luftiga kupén. Blir bagageutrymmet lidande av detta?
Bara att dra fram baksätet, så har du stort bagage igen.
Låter smidigt! Kan du ge exempel på någon annan bilmodell som har motsvarande storlek på bagageutrymmet? Tycker inte liter-jämförelserna brukar vara så relevanta nämligen.
Vet faktiskt inte. Anledningen till att jag upplever det som väldigt stort även när baksätet är i bakersta position är det galler jag monterat mellan bagage och baksäte som gör det oproblematiskt att lasta hela vägen upp till taket.
Originalgalret?
lazat
Inlägg: 1
Blev medlem: 13 sep 2020 21:30

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av lazat »

Hej

Är nära att boka en iq5:a men funderar lite på dealen 40 000 i förbokningsrabatt. Är det bra eller kommer finns det bättre rabatter ? T ex att man får med vinterdäck också? Någon som vet någon Åf som är billigast?
iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av iAkita »

lazat skrev:
Hej

Är nära att boka en iq5:a men funderar lite på dealen 40 000 i förbokningsrabatt. Är det bra eller kommer finns det bättre rabatter ? T ex att man får med vinterdäck också? Någon som vet någon Åf som är billigast?
Det nuvarande priset med 40 000 kr rabatt är fantastiskt bra sett till vad man får för penarna jämfört med andra elbilar. Jag har svårt att se att det skulle dyka upp ett bättre erbjudande framöver. Men helt säker kan man såklart inte vara.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av HelectriC »

heldiggrisen skrev:
HelectriC skrev:
flipmac skrev:
HelectriC skrev:
flipmac skrev:
Ja väldigt roligt att höra!
Många lyfter ju fram den luftiga kupén. Blir bagageutrymmet lidande av detta?
Bara att dra fram baksätet, så har du stort bagage igen.
Låter smidigt! Kan du ge exempel på någon annan bilmodell som har motsvarande storlek på bagageutrymmet? Tycker inte liter-jämförelserna brukar vara så relevanta nämligen.
Vet faktiskt inte. Anledningen till att jag upplever det som väldigt stort även när baksätet är i bakersta position är det galler jag monterat mellan bagage och baksäte som gör det oproblematiskt att lasta hela vägen upp till taket.
Originalgalret?
Nej, köpte variobarrier
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
heldiggrisen
elbilist
Inlägg: 1402
Blev medlem: 30 sep 2019 10:07

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av heldiggrisen »

iAkita skrev:
lazat skrev:
Hej

Är nära att boka en iq5:a men funderar lite på dealen 40 000 i förbokningsrabatt. Är det bra eller kommer finns det bättre rabatter ? T ex att man får med vinterdäck också? Någon som vet någon Åf som är billigast?
Det nuvarande priset med 40 000 kr rabatt är fantastiskt bra sett till vad man får för penarna jämfört med andra elbilar. Jag har svårt att se att det skulle dyka upp ett bättre erbjudande framöver. Men helt säker kan man såklart inte vara.
…. Om man hittar en ÅF som tar beställningar nu?
Jag tror Hyundai Sverige har totalt felberäknat hur populär I5 lät bli.
Går man dessutom ut med et lanseringspris som är billigare än i Norge, så kommer långtradarna stå i kö över Svinesund om några månader med 6 månader begagnade I5.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Jkl79 skrev:
Vid 120-130 låg den norr om 20kWh/100km, nånstans mellan 21,5-22,5kWh skulle jag kunna tänka mig utan att ha gjort några empiriska tester. Rent spontant märks det att det är en bil där räckvidden får lida en hel del om man ska köra fortare än säg 100-105km/h.
Jag har skrivit det förut, men jag tycker inte att en sådan förbrukning i motorvägsfart är så himla farlig faktiskt. Det är absolut ett värde man kan förvänta sig. Jag är kanske e-tron skadad, den drar oftast mer än så i vanlig landsvägsfart. Men även min förra Model S hamnade runt 21-21kWh/100km eller mer när man körde 130. Och även vår e-Golf som är extremt snål till vardags, ligger norr om 20kWh/100km i dessa hastigheter.
Det är fysikens lagar som bestämmer och Ioniq 5 är en stor bil. Betydligt större än Kona och gamla Ioniq.
Senast redigerad av mati, redigerad totalt 1 gånger.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Just nu hämtar Björn Nyland ut bilen. :D
Screenshot_20210612-205908_YouTube.jpg
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
R2_m3
Teslaägare
Inlägg: 333
Blev medlem: 01 sep 2019 08:09
Ort: Hägersten

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av R2_m3 »

ja snart börjar Björns livestream av hans tester:
BMW i3 60Ah REX. Såld
Model 3 SR+ -19 Såld
Model Y LR AWD -22
Solel 11 kW, Solaredge, batteri 9,6kWh Sungrow. Elmoped Gobyel Romex
wheels
Inlägg: 512
Blev medlem: 24 nov 2020 16:13

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av wheels »

MrRun skrev:
Just nu hämtar Björn Nyland ut bilen. :D
Tror han är ganska kåt på att äntligen få testa den :D
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Zalman3 »

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Skriv svar