Förboka din Ioniq 5

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Marsa skrev:
Varför skulle man inte kunna privatleasa Ioniq 5?

https://www.hyundai.se/privatleasing/io ... gfEALw_wcB

Det enda jag hört var att man initialt sa att de 400 "extrabilarna" inte skulle kunna leasas, men det ändrade nan på sedan. När jag köpte min (en av de 400) frågade säljaren om jag ville köpa eller leasa.
Precis. Det var det jag tittat på tidigare. Det borde ju då gå att privatleasa den. Ganska billigt dessutom. Ungefär en tusenlapp billigare än att ha den som förmånsbil.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Makkari
elbilist
Inlägg: 28
Blev medlem: 31 mar 2021 08:01

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Makkari »

Hämtade äntligen ut min Advanced RWD cyber gray i tisdags! En av de 400 med 20" och komfortpaket. På sitter dubbdäck på original 20" fälgar, riktigt snygga tycker jag!
i5d.jpg
I5c.jpg
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Makkari skrev:
Hämtade äntligen ut min Advanced RWD cyber gray i tisdags! En av de 400 med 20" och komfortpaket. På sitter dubbdäck på original 20" fälgar, riktigt snygga tycker jag!
i5d.jpg
I5c.jpg
Grattis! Mycket snygg!
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DanneLKPG »

Dafro skrev:
Provkörde en gång i Linköping, men man borde provköra fler gånger. Tyckte att den var över förväntan men bagaget är väl lite knappt för mig med hundbur, fick skjuta fram sätet rätt långt. Men spiken k kistan var att man inte fick privatleasa och den låååånga levtiden och då var jag öndå inte så sent på bollen. Har inte sett några än men ska bli kul med lite andra bilar än M3 i trafiken.
Det går absolut att privatleasa den. Det var som andra skrev precis i början där som vissa ÅF hellre ville sälja än leasa ut dessa 400 extrabilarna. Gissar på bättre provision?
Om du ska provköra igen så skulle jag rekommendera att testa Advanced-versionen som finns i Norrköping. :)
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
Fnorrr
Teslaägare
Inlägg: 8
Blev medlem: 12 nov 2021 16:21

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Fnorrr »

Makkari skrev:
Hämtade äntligen ut min Advanced RWD cyber gray i tisdags! En av de 400 med 20" och komfortpaket. På sitter dubbdäck på original 20" fälgar, riktigt snygga tycker jag!
i5d.jpg
I5c.jpg
Vart man ju inte lite sugen på att få sin levererad :)
DrDR
elbilist
Inlägg: 194
Blev medlem: 20 aug 2021 10:12

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av DrDR »

mati skrev:
Marsa skrev:
Varför skulle man inte kunna privatleasa Ioniq 5?

https://www.hyundai.se/privatleasing/io ... gfEALw_wcB

Det enda jag hört var att man initialt sa att de 400 "extrabilarna" inte skulle kunna leasas, men det ändrade nan på sedan. När jag köpte min (en av de 400) frågade säljaren om jag ville köpa eller leasa.
Precis. Det var det jag tittat på tidigare. Det borde ju då gå att privatleasa den. Ganska billigt dessutom. Ungefär en tusenlapp billigare än att ha den som förmånsbil.
Jo det går att privatleasa, jag valde det istället för köp.
Renault Zoe Intense 22 kWh -16
Hyundai Ioniq 5, AWD Advanced Komfort 77,4 kWh -23
Solceller 10,3 kWp
Användarvisningsbild
Walker
Teslaägare
Inlägg: 2946
Blev medlem: 01 mar 2018 21:54
Ort: Köping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Walker »

Fnorrr skrev:
Makkari skrev:
Hämtade äntligen ut min Advanced RWD cyber gray i tisdags! En av de 400 med 20" och komfortpaket. På sitter dubbdäck på original 20" fälgar, riktigt snygga tycker jag!
i5d.jpg
I5c.jpg
Vart man ju inte lite sugen på att få sin levererad :)
I morgon!!
Senast redigerad av Walker, redigerad totalt 1 gånger.
eGolf (såld)
Model 3 LR (såld)
Ioniq 5 rwd (SÅLD!!)
Model Y LR
Lofet2
elbilist
Inlägg: 56
Blev medlem: 03 mar 2016 01:02

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Lofet2 »

Makkari skrev:
Hämtade äntligen ut min Advanced RWD cyber gray i tisdags! En av de 400 med 20" och komfortpaket. På sitter dubbdäck på original 20" fälgar, riktigt snygga tycker jag!
Bilagan i5d.jpg finns inte längre
Bilagan I5c.jpg finns inte längre
Jävligt snygg Cyber Grey är! När jag hämtade min igår hade jag inte sett färgen än.
IMG-20211201-WA0001.jpg
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Idag ska det anlända en båt i Wallhamn igen. Jag undrar ju om min bil finns på den båten. Den avgick den 24/10 och bilen är enligt transportstyrelsen byggd den 4/10. Det finns alltså en viss chans att den finns med på denna. Annars blir det nästa eller näst-nästa båt. Och de anländer inte förrän om 1 respektive 2 veckor. Blir det en av dessa båtar så tror jag inte att den hinner levereras på denna sidan årsskiftet. Det är tydligen en massa jul och annan skit med lediga dagar i slutet av december har jag hört. Jag är mentalt inställt på att det inte blir förrän tidigast i början av januari. Och fram tills dess har jag kanske hittat en annan bil som jag tar istället. Jag är ju tämligen billös just nu.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

mati skrev:
Idag ska det anlända en båt i Wallhamn igen. Jag undrar ju om min bil finns på den båten. Den avgick den 24/10 och bilen är enligt transportstyrelsen byggd den 4/10. Det finns alltså en viss chans att den finns med på denna. Annars blir det nästa eller näst-nästa båt. Och de anländer inte förrän om 1 respektive 2 veckor. Blir det en av dessa båtar så tror jag inte att den hinner levereras på denna sidan årsskiftet. Det är tydligen en massa jul och annan skit med lediga dagar i slutet av december har jag hört. Jag är mentalt inställt på att det inte blir förrän tidigast i början av januari. Och fram tills dess har jag kanske hittat en annan bil som jag tar istället. Jag är ju tämligen billös just nu.
Ah, du har sålt din Audi nu!
Hur var det, har du fått regnr? Det borde ÅF ha fått nu om den är på Morning Pilot som anländer strax.
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
Marsa
Teslaägare
Inlägg: 84
Blev medlem: 02 dec 2019 08:34

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Marsa »

Hämtade ut min Advanced RWD Digital teal Green i fredags.
20211126_230336.jpg
Gillar färgen skarpt, men den har aldrig sett speciellt grön ut :lol:
20211126_230048.jpg
Kanske blir den grönare när solen återvänder nästa år...

Enormt nöjd med bilen så här långt! Extremt kompetent elbil.
Känns som om Hyundai snabbt har utvecklats väldigt mycket som elbilstillverkare om man jämför denna med Konan jag körde tidigare.
Skoda Citigoe iV
Hyundai Ioniq 5 RWD Advance
Tesla Model Y
Hyundai Kona Electric
AvBokat Skoda Enyaq
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Marsa skrev:
Hämtade ut min Advanced RWD Digital teal Green i fredags.
20211126_230336.jpg
Gillar färgen skarpt, men den har aldrig sett speciellt grön ut :lol:
20211126_230048.jpg
Kanske blir den grönare när solen återvänder nästa år...

Enormt nöjd med bilen så här långt! Extremt kompetent elbil.
Känns som om Hyundai snabbt har utvecklats väldigt mycket som elbilstillverkare om man jämför denna med Konan jag körde tidigare.
Härligt! Grattis!
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

MrRun skrev:
Ah, du har sålt din Audi nu!
Hur var det, har du fått regnr? Det borde ÅF ha fått nu om den är på Morning Pilot som anländer strax.
Ja, regnummer har jag fått 23/11. Jag vet inte hur många dagar innan ankomst det sker.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Dafro »

DanneLKPG skrev:
Dafro skrev:
Provkörde en gång i Linköping, men man borde provköra fler gånger. Tyckte att den var över förväntan men bagaget är väl lite knappt för mig med hundbur, fick skjuta fram sätet rätt långt. Men spiken k kistan var att man inte fick privatleasa och den låååånga levtiden och då var jag öndå inte så sent på bollen. Har inte sett några än men ska bli kul med lite andra bilar än M3 i trafiken.
Det går absolut att privatleasa den. Det var som andra skrev precis i början där som vissa ÅF hellre ville sälja än leasa ut dessa 400 extrabilarna. Gissar på bättre provision?
Om du ska provköra igen så skulle jag rekommendera att testa Advanced-versionen som finns i Norrköping. :)
Jo dom var ärliga och sa att dom tjänade inget på leasing och detta var nog innan de släppte dessa extra 400. Nu blir det en E-tron för min del, bättre bagage och inte lika ”modern” interiör för farbror.
27,8 kWp solceller
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

mati skrev:
MrRun skrev:
Ah, du har sålt din Audi nu!
Hur var det, har du fått regnr? Det borde ÅF ha fått nu om den är på Morning Pilot som anländer strax.
Ja, regnummer har jag fått 23/11. Jag vet inte hur många dagar innan ankomst det sker.
Kolla med ÅF då, den är säkert på väg dit eller har kommit dit redan skulle jag tro :). Den kom säkert med Grand Pavo precis som min som förövrigt byggdes fyra dagar efter din och kom till ÅF i början på veckan.
Ioniq 5 FE AWD
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Marsa skrev:
Hämtade ut min Advanced RWD Digital teal Green i fredags.
20211126_230336.jpg
Gillar färgen skarpt, men den har aldrig sett speciellt grön ut :lol:
20211126_230048.jpg
Kanske blir den grönare när solen återvänder nästa år...

Enormt nöjd med bilen så här långt! Extremt kompetent elbil.
Känns som om Hyundai snabbt har utvecklats väldigt mycket som elbilstillverkare om man jämför denna med Konan jag körde tidigare.
Den kommer i solen vara blå-grön, mycket fin färg!
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
Användarvisningsbild
Klintan
Teslaägare
Inlägg: 1549
Blev medlem: 03 apr 2016 14:21
Ort: Lidköping

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Klintan »

Min fick jag regnr på 13/10 och den var hos handlaren 19/10, så din borde vara i krokarna nu @mati . På tal om krok så fick jag till sist dragkroken monterad idag. Lade till att köpa en svensk elsats (GI621ADE00PC), den tyska var en klassisk koppla till lyktorna-lösning. Detta då de tyskspecade bilarna inte är dragförberedda! Med svensk elsats ska tow mode fungera och bilen skall inte larma lika mycket vid backning. Om någon behöver en tysk elsats så är det bara att hojta till :-).
Elbilist sedan 2014
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Klintan skrev:
Min fick jag regnr på 13/10 och den var hos handlaren 19/10, så din borde vara i krokarna nu @mati.
Nope. Jag ställde frågan precis. Ingen bil i sikte. Men han tror (hoppas) fortfarande att den kan dyka upp innan jul.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Skabb1 »

Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad. Och då har hon knappt kört den... Blir nog bra detta!

Oavsett. Vi hade lite problem att komma ur auto läget på regen. Vi kom aldrig ur när vi testade ikväll. Ska försöka mer imorgon. Men någon som upplevt samma?
Tessi19
elbilist
Inlägg: 630
Blev medlem: 17 maj 2019 14:59
Ort: Skaraborg
Kontakt:

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Tessi19 »

Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad. Och då har hon knappt kört den... Blir nog bra detta!

Oavsett. Vi hade lite problem att komma ur auto läget på regen. Vi kom aldrig ur när vi testade ikväll. Ska försöka mer imorgon. Men någon som upplevt samma?
Och ni har hållit höger paddeln intryckt i några sekunder ?
____________________________________
Nissan Leaf 24kWh 2015
Hyundai Ioniq5 RWD advanced MY22 (72,6kWh), Mystic Olive green
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av MrRun »

Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad. Och då har hon knappt kört den... Blir nog bra detta!

Oavsett. Vi hade lite problem att komma ur auto läget på regen. Vi kom aldrig ur när vi testade ikväll. Ska försöka mer imorgon. Men någon som upplevt samma?
Grattis! Minns inte riktigt från provkörningen men tror man håller in "paddeln" ett par sekunder.
Ioniq 5 FE AWD
Skabb1
elbilist
Inlägg: 386
Blev medlem: 05 sep 2020 07:57

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Skabb1 »

Tessi19 skrev:
Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad. Och då har hon knappt kört den... Blir nog bra detta!

Oavsett. Vi hade lite problem att komma ur auto läget på regen. Vi kom aldrig ur när vi testade ikväll. Ska försöka mer imorgon. Men någon som upplevt samma?
Och ni har hållit höger paddeln intryckt i några sekunder ?
Jepp... Just det vi gjorde. Men ska testa mer imorgon.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av mati »

Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad.
Kul och grattis. Lite sotis är jag faktiskt. Själv får jag inte ens nämna ordet Hyundai för sambon. Hon är verkligen duktig på att visa för mig vad hon tycker om mitt beslut att sälja Audin. Trots att hon nästan aldrig har kört den. Hon kommer nog aldrig frivilligt sätta sig i I5, dvs om jag bestämmer mig för att ta ut den.
Det finns en gnutta förhoppning kvar att hon ändrar sig när hon ser den. Hon behöver ju inte älska den, bara hon accepterar den så är jag nöjd. Men chansen är rätt liten.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
PapaD
elbilist
Inlägg: 713
Blev medlem: 24 jun 2019 21:26

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av PapaD »

Holmgrens i Örebro listade idag en lagerbil, FE RWD, för kampanjpriset. Åk och köp, för de som har råd.
Jäkla snygg bil.
feb 2019: Leaf 30 Tekna. Med vit lack.
sep 2020: ID. 3 1'st Plus. Med vit ratt...:-)
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19529
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: Förboka din Ioniq 5

Inlägg av Bjelke »

mati skrev:
Skabb1 skrev:
Plockade upp vår RWD Advanced idag. Lite själaglad och sambakänsla i hemmet. Även sambon är imponerad.
Kul och grattis. Lite sotis är jag faktiskt. Själv får jag inte ens nämna ordet Hyundai för sambon. Hon är verkligen duktig på att visa för mig vad hon tycker om mitt beslut att sälja Audin. Trots att hon nästan aldrig har kört den. Hon kommer nog aldrig frivilligt sätta sig i I5, dvs om jag bestämmer mig för att ta ut den.
Det finns en gnutta förhoppning kvar att hon ändrar sig när hon ser den. Hon behöver ju inte älska den, bara hon accepterar den så är jag nöjd. Men chansen är rätt liten.
Hon får köra Golfen och åka med i Ionicen ;)
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Skriv svar