Då det inte är (eller åtminstone känns) sannolikt att den sedan länge beställda MY kommer att kunna levereras till sommaren så måste vi dessvärre titta på alternativ (vår nuvarande bil ska lämnas tillbaka i juni).
Har funderat på privatleasing av:
ID4, men har jag bara fått erbjudande på 36 månader, skulle verkligen föredra 18 eller 24 månader för att sen, äntligen, kunna bli Teslaägare
Mach-E, är egentligen den mest lockande av de tre, men RWD LR leveranstiden känns extremt osäker
Enyaq iV 80, men inte heller den verkar kunna levereras förrän tidigast till hösten
Finns det något annat liknade alternativ jag missat i samma storlek/prisklass och med räckvidd på 50+ mil (och med leverans till sommaren)?
Då det inte är (eller åtminstone känns) sannolikt att den sedan länge beställda MY kommer att kunna levereras till sommaren så måste vi dessvärre titta på alternativ (vår nuvarande bil ska lämnas tillbaka i juni).
Har funderat på privatleasing av:
ID4, men har jag bara fått erbjudande på 36 månader, skulle verkligen föredra 18 eller 24 månader för att sen, äntligen, kunna bli Teslaägare
Mach-E, är egentligen den mest lockande av de tre, men RWD LR leveranstiden känns extremt osäker
Enyaq iV 80, men inte heller den verkar kunna levereras förrän tidigast till hösten
Finns det något annat liknade alternativ jag missat i samma storlek/prisklass och med räckvidd på 50+ mil (och med leverans till sommaren)?
Skulle gå på Tesla Model 3 (rak avbetalning på 7år).
Om inte Giga Berlin är färdig så kommer det väl bilar från USA.
Tror inte de kommer att ställa om tillverkningen där heller för att leverera en annorlunda bil mot vad Giga Berlin kommer göra några få månader senare. Jag tror dock inte några Model Y kommer att lämna Tyskland innan juli förutom möjligen som utställnings och demobilar.
They who can give up essential liberty to obtain a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety.
Är i samma sits med twisten att det måste gå in tre ungar i bilen. Nuvarande bil ska lämnas tillbaka efter Februari månad.
Eftersom det verkar som att pandemin drar ut på tiden så sitter jag nog still i båten och vi får klara oss utan bil några månader, redo att dra kortet om det dyker upp något bra. Rätt bra sits ändå.
M3 tar emot då det extra utrymme MY erbjuder skulle vara välkommet (2 barn + hund) och det är ju den vi sett fram emot. Min egna gissning angående MY-leverans är oktober (för min beställning)
E-tron är frestande på flera sätt och bra pris där, men tveksam till räckvidden?
Korttidshyra/leasing verkar dyrt och lite krångligt? Har bara hittat rimliga fossilalternativ och att backa till fossil, om än bara för några månader, skulle kännas som ett misslyckande...
Känns som ID4 ligger närmast just nu, funderar på om det kan vara ett alternativ att köpa ut och sälja efter ett år (men värdeminskningen lär ju vara större än Teslas historiska).
M3 tar emot då det extra utrymme MY erbjuder skulle vara välkommet (2 barn + hund) och det är ju den vi sett fram emot. Min egna gissning angående MY-leverans är oktober (för min beställning)
E-tron är frestande på flera sätt och bra pris där, men tveksam till räckvidden?
Korttidshyra/leasing verkar dyrt och lite krångligt? Har bara hittat rimliga fossilalternativ och att backa till fossil, om än bara för några månader, skulle kännas som ett misslyckande...
Känns som ID4 ligger närmast just nu, funderar på om det kan vara ett alternativ att köpa ut och sälja efter ett år (men värdeminskningen lär ju vara större än Teslas historiska).
Hyra behöver inte vara krångligt. Vi brukar hyra ut våra bilar alltifrån ett par dagar till flera månader. Släng iväg ett mail vid behov så kan man titta på ett upplägg. Dock är det enbart model 3 vi har i flottan (för tillfället). tesla@newdirection.nu