Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

BMW iX

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: BMW iX

Inläggav Teslaägare MWall » 15 jan 2021 20:45

taliz skrev:

De flesta som kör mkt gör det inte med familjen, utan det gör man kopplat till ens arbete.
Men även om man bara kör för nöjes skull, som jag tex, så gör features som Tesla har att man spenderar betydligt mer tid i bilen. Det är plötsligt rätt trevligt att käka i bilen när man kan kika på youtube/serier/filmer på en (relativt) stor skärm med bra ljud.
Jag gick ju från att köra några hundra mil om året till över 3000 med Teslan. Det hade jag inte gjort om den inte var så trevlig att spendera tid i.

Det tror jag inte alls. Vem kör så långt i arbetet att man måste stanna och ladda? Säljare? Taxichaufförer?

Du är inte representativ. De flesta har inte tid att nöjesköra 3000 mil per år.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MWall » 15 jan 2021 20:46

taliz skrev:
MWall skrev:
taliz skrev:
Nu vet jag inte hur ni är i er familj, men normalt är det väldigt sällan alla i familjen åker med.
Om du tittar hur många som sitter i de bilar som åker förbi på valfri vältrafikerad väg så inser du snabbt att den absoluta majoriteten endast har en person på förarstolen. Några enstaka har även en på passagerarstolen. Väldigt få har några i baksätet.

Dvs de allra flesta resor så räcker det alldeles utmärkt med en stor skärm fram.

Jag är själv 90% av tiden i bilen. Men vid 90% av snabbladdningarna är familjen med. Konstigt va?

Inte alls konstigt. Så är det ju för normalfamiljen där ingen kör mkt i tjänsten.

Jag kör (körde) över 3000 mil per år i tjänsten. Dock inom 10 mil från hemmet så inga snabbladdningar behövdes.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 15 jan 2021 20:47

MWall skrev:
taliz skrev:

De flesta som kör mkt gör det inte med familjen, utan det gör man kopplat till ens arbete.
Men även om man bara kör för nöjes skull, som jag tex, så gör features som Tesla har att man spenderar betydligt mer tid i bilen. Det är plötsligt rätt trevligt att käka i bilen när man kan kika på youtube/serier/filmer på en (relativt) stor skärm med bra ljud.
Jag gick ju från att köra några hundra mil om året till över 3000 med Teslan. Det hade jag inte gjort om den inte var så trevlig att spendera tid i.

Det tror jag inte alls. Vem kör så långt i arbetet att man måste stanna och ladda? Säljare? Taxichaufförer?

:lol: Nej du har rätt, det finns nog inga som kör tusentals och åter tusentals mil på långresa i tjänsten.

No shit sherlock. Jag är inte representativ för alla, det har du helt rätt i.
Men det är du? :roll:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MWall » 15 jan 2021 20:50

taliz skrev:
MWall skrev:
taliz skrev:

:lol: Nej du har rätt, det finns nog inga som kör tusentals och åter tusentals mil på långresa i tjänsten.

No shit sherlock. Jag är inte representativ för alla, det har du helt rätt i.
Men det är du? :roll:

Är nog inte så många som kör långresor i tjänsten. Vilka stora yrkesgrupper menar du?

Ja, jag är nog ganska representativ för hur en Tesla används. Det tror jag faktiskt.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 15 jan 2021 20:52

:lol:

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MWall » 15 jan 2021 20:54

taliz skrev::lol:

Jag undrar alltså på riktigt. Vilka kör land och rike runt i tjänsten?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

Inläggav Teslaägare HelectriC » 15 jan 2021 21:19

MWall skrev:

Zalman3 :D
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare Elof » 15 jan 2021 21:23

MWall skrev:

Många säljare gör det.
Användarvisningsbild
Elof
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 15 jan 2021 21:32

Prova gå utanför dörren och titta dig runt och fundera på hur allt som är där kom dit(såvida du inte bor i en koja i skogen förstås). Vem sålde, vem ritade, vem projekterade, vem arbetsledde...
Allt görs inte av lokal arbetskraft, en hel del åker just land och rike runt för projekt efter projekt.

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav Teslaägare MWall » 15 jan 2021 21:32

Elof skrev:
MWall skrev:

Många säljare gör det.

Hur många såna säljare finns det då? Några hundratal kanske.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon