Har du en Tesla eller annan elbil registrera den här.

BMW iX

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Re: BMW iX

Inläggav dd88 » 13 jan 2021 22:51

Att kolla på skärmen i bilen funkar ju bra när man är själv, men har man familj och alla vill se något eget så blir det värre.
Don't let your outrage for injustice end where your selfishness begins.
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav Off Grid Byggaren » 13 jan 2021 22:55

Filmen behöver kollas på ett par gånger för att förstå allt.

Och har du inte haft elbil någonsin kan det vara svårt att fatta vad som menas.

Nog kan den få fem av tio stjärnor.
Användarvisningsbild
Off Grid Byggaren

Inläggav Teslaägare Legato » 13 jan 2021 23:59

Tycker den var lite smårolig ändå. Men jag fattar inte att BMW vågar...

De har ju knappt några elbilar alls som går att köpa just nu. I3 är för gammal och i övrigt är det väl i praktiken bara iX3 just nu? Lär väl inte bli någon volymbil, känns som den landar på samma nivåer som EQC typ. Hur vågar man då vara så ärliga i kritiken mot fossilbilar?

Tesla ja.

Hyundai/Kia kanske. VAG kanske. Nissan/Renault kanske.

Dessa tre börjar ju iaf ha rimliga volymer på EVs med god tillväxt. Alla andra "legacies" inkl BMW borde vara smått desperata i att få sålt allt gammalt fossilt skräp "först".
SÅLD - Röd X75D (fd X60d) 2016
SÅLD - Svart (blacked out) S75D 2017
SÅLD - Röd X100D 2017
SÅLD - Aubergine-Bronze LR3AWD 2019
Midnight Silver XP100DL 2018
Charge Yellow Honda E Advance 2020
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare

Referralkod: bo2814

Inläggav Teslaägare HelectriC » 14 jan 2021 07:08

Just det som jag gillar, att det faktiskt är BMW som gjort (godkänt) filmen. Hade nästan förväntat någon utomstående. Det visar iaf på att det någonstans finns en vilja att ändras, nu måste det bara hända nåt samt sprida sig i organisationen.
Polestar 2
Model S 75D -17
Model S 85 -14
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare

Inläggav Teslaägare taliz » 14 jan 2021 10:20

BMW vet nog vilken publik den där filmen får. Det är inget avgasbilskramare kikar på...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare

Inläggav elbilist Revoltra » 14 jan 2021 11:06

taliz skrev:BMW vet nog vilken publik den där filmen får. Det är inget avgasbilskramare kikar på...

Lite input från en som arbetar med reklam/design (jag) :

Tyvärr tror jag dom har misstagit sig när dom försökt göra den "unga" elbilen hipp och "fräsch" utan att fokusera på kvaiteten i "det nya". Den där typen av hipsterkramande kräver fingertoppskänsla och skickligt handlag. Reklamfilmen är uselt klippt, för lång, och lyckas förolämpa intellektet både hos äldre och yngre. Man vill inte vara den gamla stofilbilen i reklamen kanske, men man vill heller absolut inte förknippas med den töntiga woke-elbilen med sitt mys-ljus och förnumstiga plattityder.
Idén hade absolut kunnat funka om det hela varit bättre genomfört, men det här är sjukt låg kvalitet.
Det hjälper ju inte heller att bilen är märkvärdigt uselt designad. T.ex. med en onödig grill som har helt obalanserad komposition i förhållande till dimensionerna på fronten, och dessutom nummerplåt rakt över. Det där är något man lär sig att inte göra första året på Konstfack eller Berghs. Obegripligt av ett företag som gjorde så ikoniska och vackra designer tidigare.
Revoltra
elbilist

Inläggav dd88 » 14 jan 2021 11:35

Revoltra skrev:
taliz skrev:BMW vet nog vilken publik den där filmen får. Det är inget avgasbilskramare kikar på...

T.ex. med en onödig grill som har helt obalanserad komposition i förhållande till dimensionerna på fronten, och dessutom nummerplåt rakt över. Det där är något man lär sig att inte göra första året på Konstfack eller Berghs. Obegripligt av ett företag som gjorde så ikoniska och vackra designer tidigare.

Finns en viss ironi i att BMW har ökat sin försäljning i takt med storlek på grill.

Skulle inte förvåna mig om det fortsätter.
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav backe » 14 jan 2021 11:37

dd88 skrev:
Revoltra skrev:

T.ex. med en onödig grill som har helt obalanserad komposition i förhållande till dimensionerna på fronten, och dessutom nummerplåt rakt över. Det där är något man lär sig att inte göra första året på Konstfack eller Berghs. Obegripligt av ett företag som gjorde så ikoniska och vackra designer tidigare.

Finns en viss ironi i att BMW har ökat sin försäljning i takt med storlek på grill.

Vad jag har hört så är det efterfrågan främst i Asien på dessa i mina ögon groteska grillar, kanske även USA?
backe

Inläggav dd88 » 14 jan 2021 11:44

backe skrev:
dd88 skrev:
Revoltra skrev:

Vad jag har hört så är det efterfrågan främst i Asien på dessa i mina ögon groteska grillar, kanske även USA?

Ska jag vara helt ärlig så tror jag inte att så många bryr sig, gillar man bilen i övrigt så stirrar man sig inte blind på en detalj.
Användarvisningsbild
dd88

Inläggav elbilist Revoltra » 14 jan 2021 11:53

BMW:s X5 designer ger den 3/10 i betyg
https://www.youtube.com/watch?v=TCasVhuqz0M
Revoltra
elbilist

FöregåendeNästa

Återgå till Elektriska Fordon