Fanns ingen tråd bara för ID.4?
Test av ID.4 som Norrköpings Tidningar köpt in...
Moderator: Redaktion
flipmac skrev:Jag också!
Pratade med återförsäljare förra veckan och de räknade med att få in demobilar för provkörning i mitten av mars.
Epicure skrev:Jag har provkört ID.4.
Måste säga att jag är positivt överraskad. Den känns väldigt stabil. Superrymlig inuti kupé och bagageutrymme.
Många klagar på VWs infotainment. Men jag tyckte den var intuitiv och man lärde sig snabbt var allt finns.
Om jag ska hitta någon nackdel så är det väl att den än så länge endast finns med bakhjulsdrift. Man kände att den släppte ibland men snarare roligt än farligt.
Sen är accelerationen mappad så man inte kan få full kraft från start. Men det är ju en familjebil och inte sportbil, så jag uppskattade den mjuka accelerationen.
Regenerering har endast två lägen, som justeras på växelväljaren (drive/brake).
En vettig bil till vettigt pris helt enkelt. Kan lätt tänka mig att äga en sådan, om jag inte får välja Tesla.
Måste säga att jag är positivt överraskad. Den känns väldigt stabil. Superrymlig inuti kupé och bagageutrymme.
Många klagar på VWs infotainment. Men jag tyckte den var intuitiv och man lärde sig snabbt var allt finns.
Om jag ska hitta någon nackdel så är det väl att den än så länge endast finns med bakhjulsdrift. Man kände att den släppte ibland men snarare roligt än farligt.
mati skrev:Epicure skrev:Jag har provkört ID.4.
Kul. Var och hur lyckades du provköra? Bilhandlarna har mig veterligen inte fått några demobilar ännu.
Hur upplevde du ljudnivån i kupén? Hur kändes materialvalet? Är det samma Toyota-Yaris-från-1980-stil som i ID3 eller är det lite mer ombonat i kupén? Har bilen haft HUD?
Användare som besöker denna kategori: Inga registrerade användare och 10 gäster