VW ID.4

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
StefL
Inlägg: 980
Blev medlem: 11 feb 2016 15:43
Ort: Solna

Re: VW ID.4

Inlägg av StefL »

Jonatand skrev:
Haha - skoda har verkligen lyckats med sin marknadsföring mot skodaägarna som inte har råd eller är för snåla för att köpa en audi. Nej - en patetisk jämförelse mot audi. Punkt.
Själv valde jag Skoda då jag inte såg någon anledning att betala extra för ett varumärke och annat som inte tillför något rent praktiskt. När jag ska välja nästa bil - som jag lovat mig själv blir en elbil - återstår att se vilket märke och vilken modell som bäst uppfyller mina behov. Vad andra eventuellt tänker har jag noll behov av att ens fundera över :lol:
Model 3 reserverad 2016-04-01, reservationen vilande tills vidare (borde väl ta retur på den). Skoda Octavia Bensin/Etanol får tjänstgöra vidare tills jag hittar den elbil som passar behoven praktiskt och ekonomiskt då jag köpt min sista fossilbil.
Revoltra
elbilist
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 aug 2020 16:50

Re: VW ID.4

Inlägg av Revoltra »

Har haft min id4 1st en vecka nu snart, och jag kan varmt rekommendera den!
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3624
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: VW ID.4

Inlägg av Tellus »

ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Kubi
Inlägg: 271
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: VW ID.4

Inlägg av Kubi »

Dodde
Inlägg: 484
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: VW ID.4

Inlägg av Dodde »

Synd om cyklister. Brukar andra bilar stanna där?
Kubi
Inlägg: 271
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: VW ID.4

Inlägg av Kubi »

Dodde skrev:
Synd om cyklister. Brukar andra bilar stanna där?

Enyaq fick mer eller mindre identiska resultat.
Där visar dom även 2st "cykel från sidan" och den klarar andra. Så då borde ID.4 också "lyckas nästa gång"?
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14474
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

Revoltra skrev:
Har haft min id4 1st en vecka nu snart, och jag kan varmt rekommendera den!
Har man tidigare kört Tesla är det dock stor risk man blir allt mer irriterad på infotainment...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW ID.4

Inlägg av Mickep »



bra ncap resultat
men tyskarna hatar cyklister. (kan vara en sup om man instämmer i detta som jag misstänker att flera här gör)
ncap kallar det tillfredställande ( ;) )

93%

89%

76%

85%

bättre än jag trodde!
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Fredrik j
Inlägg: 10789
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW ID.4

Inlägg av Fredrik j »

martinot skrev:
Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
Det är en bil med tydlig SUV-profil. Man satsar på dessa bilar då det är kategorin som säljer absolut bäst.
backe
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: VW ID.4

Inlägg av backe »

martinot skrev:
Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
Tror mer att den ska jämföras med MY då Model 3 är en mindre(lägre) sedan som inte ska jämföras med nån variant av en SUV som id4 och MY är.

Sen har man kanske inte missat något i konstruktionen utan man har troligen prioriterat andra saker, såsom deformationszoner för fotgängare och sånt som Tesla prioriterat bort för vikt.

Sen har Tesla sedan dom släppte M3 släppt mjukvara som förlängt räckvidd, finns inget som säger att inte VW kommer göra samma sak.
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3273
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: VW ID.4

Inlägg av Maw »

backe skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
Tror mer att den ska jämföras med MY då Model 3 är en mindre(lägre) sedan som inte ska jämföras med nån variant av en SUV som id4 och MY är.

Sen har man kanske inte missat något i konstruktionen utan man har troligen prioriterat andra saker, såsom deformationszoner för fotgängare och sånt som Tesla prioriterat bort för vikt.

Sen har Tesla sedan dom släppte M3 släppt mjukvara som förlängt räckvidd, finns inget som säger att inte VW kommer göra samma sak.
VW har väl tom sagt att de ska släppa sw-uppdateringar som kommer förbättra räckvidden.

Sen verkar det i verkliga tester som att Tesla har svårt att nå sin epa-range medans id4 är bättre än vad vw säger. Det kan vara märkestypiskt att Tesla lovar mer än de håller och vw håller mer än de lovar.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: VW ID.4

Inlägg av MWall »

Maw skrev:
backe skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
Tror mer att den ska jämföras med MY då Model 3 är en mindre(lägre) sedan som inte ska jämföras med nån variant av en SUV som id4 och MY är.

Sen har man kanske inte missat något i konstruktionen utan man har troligen prioriterat andra saker, såsom deformationszoner för fotgängare och sånt som Tesla prioriterat bort för vikt.

Sen har Tesla sedan dom släppte M3 släppt mjukvara som förlängt räckvidd, finns inget som säger att inte VW kommer göra samma sak.
VW har väl tom sagt att de ska släppa sw-uppdateringar som kommer förbättra räckvidden.

Sen verkar det i verkliga tester som att Tesla har svårt att nå sin epa-range medans id4 är bättre än vad vw säger. Det kan vara märkestypiskt att Tesla lovar mer än de håller och vw håller mer än de lovar.
Nu är det ju inte tillverkarna själva som anger WLTP-räckvidd.
backe
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: VW ID.4

Inlägg av backe »

MWall skrev:
Maw skrev:
backe skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
Tror mer att den ska jämföras med MY då Model 3 är en mindre(lägre) sedan som inte ska jämföras med nån variant av en SUV som id4 och MY är.

Sen har man kanske inte missat något i konstruktionen utan man har troligen prioriterat andra saker, såsom deformationszoner för fotgängare och sånt som Tesla prioriterat bort för vikt.

Sen har Tesla sedan dom släppte M3 släppt mjukvara som förlängt räckvidd, finns inget som säger att inte VW kommer göra samma sak.
VW har väl tom sagt att de ska släppa sw-uppdateringar som kommer förbättra räckvidden.

Sen verkar det i verkliga tester som att Tesla har svårt att nå sin epa-range medans id4 är bättre än vad vw säger. Det kan vara märkestypiskt att Tesla lovar mer än de håller och vw håller mer än de lovar.
Nu är det ju inte tillverkarna själva som anger WLTP-räckvidd.

WLTP så är id4 bättre än Teslan(SR+).
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

martinot skrev:
Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
EPA-räckvidden är värdelös som jämförelse då tillverkarna kan välja att genomföra testet på olika sätt, och EPA då skriva ner räckvidden. Jag vet inte hur många gånger det tagits upp här och på andra ställen att Tesla har väldigt svårt att nå upp till sin EPA-räckvidd. För rena jämförelser är WLTP testerna betydligt bättre, eftersom bilarna testa på identiskt sätt. Sen har Tesla traditionellt haft väldigt stor avvikelser mot WLTP också, men det är en annan sak.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3273
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: VW ID.4

Inlägg av Maw »

MWall skrev:
Maw skrev:
backe skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
Tror mer att den ska jämföras med MY då Model 3 är en mindre(lägre) sedan som inte ska jämföras med nån variant av en SUV som id4 och MY är.

Sen har man kanske inte missat något i konstruktionen utan man har troligen prioriterat andra saker, såsom deformationszoner för fotgängare och sånt som Tesla prioriterat bort för vikt.

Sen har Tesla sedan dom släppte M3 släppt mjukvara som förlängt räckvidd, finns inget som säger att inte VW kommer göra samma sak.
VW har väl tom sagt att de ska släppa sw-uppdateringar som kommer förbättra räckvidden.

Sen verkar det i verkliga tester som att Tesla har svårt att nå sin epa-range medans id4 är bättre än vad vw säger. Det kan vara märkestypiskt att Tesla lovar mer än de håller och vw håller mer än de lovar.
Nu är det ju inte tillverkarna själva som anger WLTP-räckvidd.
Stämmer, men det var EPA-range vi pratade om nu.
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: VW ID.4

Inlägg av Zalman3 »

Munro testar att ladda.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Datzun
Teslaägare
Inlägg: 121
Blev medlem: 25 sep 2020 21:42
Referralkod: ts.la/fredrik611845

Re: VW ID.4

Inlägg av Datzun »

Revoltra skrev:
Har haft min id4 1st en vecka nu snart, och jag kan varmt rekommendera den!
Vilken version har du, Business? Vad är bäst respektive sämst med den?
Tesla Model 3 Long Range 2021
VW ID.4 Pro 2021
VW ID.4 Pro 2021 såld
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11510
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Fredrik j skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
Det är en bil med tydlig SUV-profil. Man satsar på dessa bilar då det är kategorin som säljer absolut bäst.
Skall bli intressant att jämföra mot Model Y. Både MY vs. ID4 i USA, men även mot den europeiska MY som kommer om ett litet tag.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
backe
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: VW ID.4

Inlägg av backe »

Zalman3 skrev:
Munro testar att ladda.


Han förstår inte varför den bröt vid 80%, men på laddningsbilden i bilen som han visar så är den inställd på att bryta vid 80%...

Sen att Electrify America är struliga har inte något med id4 att göra, jag har då inte haft något problem att ladda min och nätt man kollar filmer från Teslabjörn så verkar den ladda ganska bra överlag, och enligt honom är det en höjning via mjukvara till 170 kW på gång.
backe
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: VW ID.4

Inlägg av backe »

martinot skrev:
Fredrik j skrev:
martinot skrev:
Tellus skrev:
ID.4 82kWh EPA räckvidd fastställd, 260 miles
(Model 3 sr+ 263 miles)

https://electrek.co/2021/04/13/volkswag ... epa-range/
Lite förvånad att en bil med mindre batteri och högre prestanda har längre, eller lika bra räckvidd.

Hade nog förväntat mig att ID4 med största batterialternativet skulle ligga lite närmare M3 AWD LR, än SR+ med det mindre batteriet.

Är det vikten i bilarna som skiljer, eller är det luftmotståndet som gör en så stor skillnad i förbrukning?

För MEB-plattformen som är gjord för att från början varit optimerad för endast ren eldrift, så hade man ju förväntat sig en förbättring i energikonsumtion. Både att den skulle bli ett steg bättre än e-Golf och de andra ICE-plattformarna, men även att den skulle närma sig Tesla i effektivitet.

Teorier?

Vad har de missat med konstruktionen av ID4?
Det är en bil med tydlig SUV-profil. Man satsar på dessa bilar då det är kategorin som säljer absolut bäst.
Skall bli intressant att jämföra mot Model Y. Både MY vs. ID4 i USA, men även mot den europeiska MY som kommer om ett litet tag.

Hur litet tag kommer den om? Sades väl att den skulle levereras till sommaren? Försenad? Har dom missat något i konstruktionen eller tidsplanen?
Användarvisningsbild
wector
Teslaägare
Inlägg: 234
Blev medlem: 13 maj 2017 22:02
Ort: Kramfors

Re: VW ID.4

Inlägg av wector »

backe skrev:
Zalman3 skrev:
Munro testar att ladda.


Han förstår inte varför den bröt vid 80%, men på laddningsbilden i bilen som han visar så är den inställd på att bryta vid 80%...

Sen att Electrify America är struliga har inte något med id4 att göra, jag har då inte haft något problem att ladda min och nätt man kollar filmer från Teslabjörn så verkar den ladda ganska bra överlag, och enligt honom är det en höjning via mjukvara till 170 kW på gång.
Du är medveten om att det är VW som byggt upp electrify America? Borde ju fungera bättre än SuC då till och med Bild
backe
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: VW ID.4

Inlägg av backe »

wector skrev:
backe skrev:
Zalman3 skrev:
Munro testar att ladda.


Han förstår inte varför den bröt vid 80%, men på laddningsbilden i bilen som han visar så är den inställd på att bryta vid 80%...

Sen att Electrify America är struliga har inte något med id4 att göra, jag har då inte haft något problem att ladda min och nätt man kollar filmer från Teslabjörn så verkar den ladda ganska bra överlag, och enligt honom är det en höjning via mjukvara till 170 kW på gång.
Du är medveten om att det är VW som byggt upp electrify America? Borde ju fungera bättre än SuC då till och med Bild
Går alla problem och strul med produkter som byggs eller ägs av VW att härleda tillbaka till ID4?

Och varför borde det fungera bättre än SuC?

Och helt ärligt så tror jag det stora problemet i det här fallet var den som satt bakom spakarna.

Däremot så ska det vara på gång med plug and charge mellan id4 och Electrify America, så det kan helt klart bli smidigare och kanske på sikt lika smidigt som SuC och Tesla?
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3624
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: VW ID.4

Inlägg av Tellus »

Jag tycker ID.4 verkar vara den bästa familjeelbilen i okej prisklass om man bortser från Tesla.
Den har många födelar mot andra elbilar.

Jag skulle kunna rekommendera den till vänner men då även berätta om dess brister, framförallt infotainment (user interface)

Jag skulle dock inte kunna köpa den pga mitt bilintresse som värdesätter mycket av det som Tesla har men VW saknar, tillexempel

- Pruttkudde
- Smidig supercharging
- Sportbilsprestanda
- Bra garantier utan servicekrav
- Mobile service
- Vaktläge, bara det värt 50000kr 8-)
- Youtube, Netflix, spel
- Otroligt lättanvänd stor skärm som är rapp
- Mycket tillförlitlig och snabb app
- Fasta priser, slipper bilhandlare och prutande

Men om inte Tesla fanns och jag ville ha en familjebil så skulle det nog bli en ID.4, min första elbil 2012 var en Leading, Environmentally friendly, Affordable Family vehicle, lite som ID.4 är idag om vi tar bort Leading :)
Senast redigerad av Tellus, redigerad totalt 1 gånger.
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Anonymous FTW
Inlägg: 402
Blev medlem: 12 apr 2020 16:52

Re: VW ID.4

Inlägg av Anonymous FTW »

Tellus skrev:
Jag tycker ID.4 verkar vara den bästa familjeelbilen i okej prisklass om man bortser från Tesla.
Den har många födelar mot andra elbilar.

Jag skulle kunna rekommendera den till vänner men då även berätta om dess brister, framförallt infotainment (user interface)

Jag skulle dock inte kunna köpa den pga mitt bilintresse som värdesätter mycket av det som Tesla har men VW saknar, tillexempel

- OTA uppdateringar
- Smidig supercharging
- Sportbilsprestanda
- Bra garantier utan servicekrav
- Mobile service
- Vaktläge, bara det värt 50000kr 8-)
- Youtube, Netflix, spel
- Otroligt lättanvänd stor skärm som är rapp
- Mycket tillförlitlig och snabb app
- Fasta priser, slipper bilhandlare och prutande

Men om inte Tesla fanns och jag ville ha en familjebil så skulle det nog bli en ID.4, min första elbil 2012 var en Leading, Environmentally friendly, Affordable Family vehicle, lite som ID.4 är idag om vi tar bort Leading :)
OTA har de väl?
Skriv svar