VW ID.4

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

Mickep skrev:
Det är en sak att argumentera för röd tråd i ui och en sak att argumentera att det är laggigt och buggit (som går att fixa).
Hur vet du att det går att fixa?
Finns en rätt stor risk att HWn är för klen helt enkelt, detta är ju budgetbilar.
Det är rätt störigt att när man sätter sig i bilen så kan man inte omedelbart navigera, utan man måste vänta någon minut på att systemet skall starta ordentligt. Som att starta en gammal stationär dator med hårddisk. Det har inte jag tålamod med iaf.

Men nu med carplay och Google maps satt till satellitvy känner jag mig åtminstone lite mer hemma. Man behöver inte klicka på online/offline varje gång, det är ”bara” att vänta så går den in i Carplay automagiskt, om man nu hade det aktivt senast.

Förövrigt kan jag meddela att det funkar utmärkt att ladda ID4an med Tesla UMC.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW ID.4

Inlägg av Mickep »

Samma som att säga att det inte går att fixa. Beror vilken inställning man har.
Sedan om det blir tillfredställande är en annan sak. Vet inget om klen hårdvara, har inte hört något om det.
Kubi
Inlägg: 270
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: VW ID.4

Inlägg av Kubi »

Volkswagen ID.4 named World Car of the Year 2021
https://www.autoexpress.co.uk/volkswage ... -year-2021
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Mickep skrev:
Samma som att säga att det inte går att fixa. Beror vilken inställning man har.
Sedan om det blir tillfredställande är en annan sak. Vet inget om klen hårdvara, har inte hört något om det.
Zalman skrev om det senast här i denna tråden gällande bättre hårdvara/datorchip i ID-bilarna för den kinesiska marknaden, och sämre hårdvarukapacitet till den i ID-bilar utanför Kina (men har även hört tidigare om det, rätt eller fel):

viewtopic.php?f=29&t=24901
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

Munro kände inte igen hemknappen, som ser ut exakt som den gjort på smartphones och tablets i flera år nu. Därför och fastnade ha i en meny där det inte gick att få fram kartan. Videon är nästan plågsam att se, han framstår verkligen som en gammal gubbe som börjar bli långsam i tanken:



Men frågan är hur han ens lyckades hamna i den menyn? Det är inte den som visas när bilen sätts på och det känns väldigt märkligt att han tryckt på "Vehicle" istället för "Navigation" i huvudmenyn när han ville få fram en karta. I en annan video uppgav han att bilen dragit 22% på en sträcka om 25 miles, när rutten han körde i själva verket var 39 miles. Antingen är han "past his prime", eller också är han väldigt mycket patriot vad det gäller biltillverkare. Att Teslas UI skulle vara mycket mer intuitivt i samtliga avseenden kan man också ställa sig frågande till. Att till exempel ställa in korrekt körposition eller försöka förstå sig på vindrutetorkarna när automatiken inte fungerar som den ska är väl inte helt uppenbart för den oinsatte.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

iAkita skrev:
. Antingen är han "past his prime", eller också är han väldigt mycket patriot vad det gäller biltillverkare. Att Teslas UI skulle vara mycket mer intuitivt i samtliga avseenden kan man också ställa sig frågande till.
Tror inte du behöver vara riktigt så konspiratorisk, och hitta bortförklaringar. Han är nog absolut inte han är "patriot" på det sätter som du försöker få det till här.

1. Han har konsultat och jobbat rätt mycket för många kinesiska bilbolag. Har tydligen goda kontakter med kommunistregimen (träffat Xi mflr.).

2. Vidare så var han tidigare direkt negativ till Tesla i många år, och direkt kritiska och trodde de inte skulle han en chans mot europeiska tillverkare börjar med elbilar.

3. Efter att han ändrat åsikt om Tesla (efter år av kritik), så har han sett VAG och VW som de som kommer lyckas bäst att jaga Tesla. Så han är inte alls negativ till VW/VAG (som du verkar tro).

Tror det är så enkelt att han är dålig på IT, och som "vanlig" människa, och speciellt äldre person, så är ett lättförstått användargränssnitt extremt viktigt. Tror inte du behöver vara mer konspiratorisk än så.

Vi är många på detta forum som är IT/tekniknördar, och vi har självklart lättare med sådant här. Se han som ett test av en ren novis.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: VW ID.4

Inlägg av Dexter »

S Munro är definitivt ingen IT människa utan en rätt kvalificerad Mekanisk Ingenjör.
Han sågar Model 3 ganska bra när det gäller ihopbyggnad av bärande karosskomponenter och har förslag hur man kan förbättra dem.
Kaross komponenterna är alldeles för många till antal och får svetsas ihop till en del.
Komponenterna har bra tolerans var för sig men feltoleransen adderas ju för varje del som kommer till den hopsatta kompletta delen.
Det är därför det är svårare att justera ihop de yttre delarna typ skärmar dörrar och få dem att passa perfekt.
Detta kan leda till panel-gaps.
Munro föreslog att pressa större bärande karrossdelar för att inte addera toleranserna.
Detta görs nu på Model Y vilket gör kommer bli bättre passform och mindre eller inga panel-gaps.
Det kommer troligen också implementeras på Model 3 senare.
Han lovordar Model Y efter nedplockning i molekyler men inte Model 3.(karossmässigt)
Det var därför jag föreslog att ni kunde titta på hans videos.
Men några av er tyckte han var köpt av tesla med mera och ett påhopp att ID4 skulle vara en dålig bil.
Så är det inte utan ID4 är en mycket snygg bil och säkert bra också.
Alla bilar har sina "solfläckar".
Det är bra att veta dem innan man köper sin bil så man är medveten om det och accepterar dem.
Så det är ju bra ju fler EV som kommer ut desto mer har vi att välja på.
Det går aldrig diskutera typ "min bil är bättre än din" det går åt skogen och en del blir irriterade.
Var och en köper givetvis den bil de tycker bäst om.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

martinot skrev:
iAkita skrev:
. Antingen är han "past his prime", eller också är han väldigt mycket patriot vad det gäller biltillverkare. Att Teslas UI skulle vara mycket mer intuitivt i samtliga avseenden kan man också ställa sig frågande till.
Tror inte du behöver vara riktigt så konspiratorisk, och hitta bortförklaringar. Han är nog absolut inte han är "patriot" på det sätter som du försöker få det till här.

1. Han har konsultat och jobbat rätt mycket för många kinesiska bilbolag. Har tydligen goda kontakter med kommunistregimen (träffat Xi mflr.).

2. Vidare så var han tidigare direkt negativ till Tesla i många år, och direkt kritiska och trodde de inte skulle han en chans mot europeiska tillverkare börjar med elbilar.

3. Efter att han ändrat åsikt om Tesla (efter år av kritik), så har han sett VAG och VW som de som kommer lyckas bäst att jaga Tesla. Så han är inte alls negativ till VW/VAG (som du verkar tro).

Tror det är så enkelt att han är dålig på IT, och som "vanlig" människa, och speciellt äldre person, så är ett lättförstått användargränssnitt extremt viktigt. Tror inte du behöver vara mer konspiratorisk än så.

Vi är många på detta forum som är IT/tekniknördar, och vi har självklart lättare med sådant här. Se han som ett test av en ren novis.
Jag är inte konspiratoriskt lagd av mig och tror inte att det är så. Men annars är det ju bara sorgligt. Först tyckte jag det var lite roligt när han avslutade videon med att säga att det var en bra bil för gamla människor samtidigt som han inte klarade av en så enkel uppgift som att ta sig tillbaka till huvudmenyn genom att trycka på hemknappen. Men sen tyckte jag mest synd om honom för att han visar upp sin mentala tillbakagång offentligt.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW ID.4

Inlägg av Mickep »

Tycker munroes kritik av tesla var befogad, det är hans åsikt och han talade om varför han tyckte sådant. De ändrade mycket av vad han påpekade. Och det gjorde honom nöjd. (och en del tål inte kritik sk ********) . Han fick utstå personangrepp. Han har dock köpt och sålt tsla aktier så han kan numera vara biased i en positiv riktning.
Vad som menades att han trodde vw skulle ta över tesla vad var han trodde. (de var de som hade stört chans enligt honom) med id4 menar han var en besvikelse. Ryssen håller inte med. id4 är en bra bil kanske inte nydanande men gör sitt jobb. ganska billig, bra körupplevelse liten vändcirkel, kan dra last, har väldigt bra bagageutrymme (även utan frunk). Så visst kan den hitta sin kundgrupp.
Ang om kina har bättre hårdvara i sin version så kan det mycket väl leta sig till europeiska bilar också.
Revoltra
elbilist
Inlägg: 92
Blev medlem: 26 aug 2020 16:50

Re: VW ID.4

Inlägg av Revoltra »

Hm. Tydligen kan man inte längre beställa id4 i gult.
Kubi
Inlägg: 270
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: VW ID.4

Inlägg av Kubi »

Revoltra skrev:
Hm. Tydligen kan man inte längre beställa id4 i gult.
Blev den för dyr tro?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Revoltra skrev:
Hm. Tydligen kan man inte längre beställa id4 i gult.
Bra - alltid tyckt det var hemsk färg!

Troligen ingen storsäljare heller.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

Gul ser inte så tokig ut IRL med solsken och 21" fälgar.

Noterat att om man kör Apple maps så får man navigeringsanvisningar på den lilla displayen också. Det fick jag inte med Google maps eller Waze.
Men ska man ha idlight också så måste man köra inbyggda navigatorn verkar det som.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
nx00
Teslaägare
Inlägg: 161
Blev medlem: 03 aug 2017 08:28

Re: VW ID.4

Inlägg av nx00 »

Om man har heads-up display visas Apple Maps nav där också men tyvärr inte med Augumented Reality pilarna. Borde kunna patchas in senare för AR och id light.
Kia Ceed SW PHEV
Tesla Model 3 Performance
VW ID.3 1st Max
Tesla Model 3 SR+
Kubi
Inlägg: 270
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: VW ID.4

Inlägg av Kubi »

martinot skrev:
Revoltra skrev:
Hm. Tydligen kan man inte längre beställa id4 i gult.
Bra - alltid tyckt det var hemsk färg!

Troligen ingen storsäljare heller.
Gul, blå och Mangan har varit klara favoriter i Facebook grupperna :D
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW ID.4

Inlägg av Mickep »

Det krävs en viss personlighet för att köra en gul bil. inte alla som når upp dit.
Jag tycker inte gul är snyggt.
iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

Revoltra skrev:
Hm. Tydligen kan man inte längre beställa id4 i gult.
De verkar ha lagt till en röd version istället. Undrar varför? Den gula verkar väldigt populär och många i de amerikanska grupperna har varit sura för att de inte haft möjlighet att välja den.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Mickep skrev:
Samma som att säga att det inte går att fixa. Beror vilken inställning man har.
Sedan om det blir tillfredställande är en annan sak. Vet inget om klen hårdvara, har inte hört något om det.
Zalman3 skrev:
Volkswagen har snabbare dator och bättre programvara i Kina på sina ID bilar?
Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW ID.4

Inlägg av Mickep »

Är det något som säger att den datorkraften och robusta programvaruplattformen inte kommer till EU?
Zalman3 skrev:
Volkswagen har snabbare dator och bättre programvara i Kina på sina ID bilar?
Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068
[/quote]
backe
Inlägg: 1542
Blev medlem: 05 apr 2020 18:38

Re: VW ID.4

Inlägg av backe »

martinot skrev:
Mickep skrev:
Samma som att säga att det inte går att fixa. Beror vilken inställning man har.
Sedan om det blir tillfredställande är en annan sak. Vet inget om klen hårdvara, har inte hört något om det.
Zalman3 skrev:
Volkswagen har snabbare dator och bättre programvara i Kina på sina ID bilar?
Med tanke på den starka lokala konkurrensen uppgav chefen för försäljning av VW i Kina, Olaf Gutkowski, i ett pressmeddelande att ID-modeller för denna marknad skiljer sig från västerländska modeller genom att de har ”en hög datorkraft och en robust programvaruplattform"
https://teslamag.de/news/siebensitzer-e ... olen-36068

Verkar troligt att dom har en annan programvaruplattform i Kina... Så en ID4 har en helt annan mjukvara i Kina än den varianten som säljs i övriga världen?

Njae, jag gissar att det är en felcitering eller risig översättning där...
Ken1
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 nov 2016 17:53

Re: VW ID.4

Inlägg av Ken1 »

Jag har för mig att någon youtuber nämnde att gul var för first edition, någon typ av exclusive variant...
Men Om många efterfrågar kanske dom tänker om :)
Kubi
Inlägg: 270
Blev medlem: 23 feb 2020 09:14

Re: VW ID.4

Inlägg av Kubi »

Min VW säljare bekräftade nu att Honey yellow kommer att produceras t.om vecka 25.
Jag har preliminär produktions vecka 16, dvs denna veckan. Så min borde nog hinna med tills dess!
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14381
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: VW ID.4

Inlägg av taliz »

https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
iAkita
elbilist
Inlägg: 2527
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

I fredags fick jag äntligen min ID4 1st Max och igår gav jag mig av på en ganska rejäl tur för att se vad den går för. Jag körde upp E4:an från Skåne, svängde av mot Motala för att runda Vättern, och körde sen tillbaka till Skåne via Göteborg och E6. Totalt 99 mil enligt google (98 enligt bilen).

Totalt sett är jag väldigt imponerad av bilen. Jag har haft fundringar på att sälja den när miljöbonusen trillar in för att köpa Ionic 5 eller Kia EV6 istället. Efter den här provturen ställer jag mig högst tveksam till att de kommer vara bättre på någonting, förutom att de laddar snabbare. De kanske överaskar, men just nu känns det som om jag definitivt kommer behålla ID4:an.

Vad var det då som var så bra? Jo, bilen är otroligt komfortabel oavsett hastighet. Knappt något vindbrus ens på 120-sträckorna. Vägljudet är också mer än godkännt, trots 21-tums fälgar, och det vägljud som ändå kommer in i kupen är ganska lågfrekvent och och stör mig inte alls lika mycket som det mer högfrekventa ljud jag är van vid från e-Niron. Den adaptiva fjädringen och progressiva styrningen bidrar säkert till att bilen ligger fint på vägen även i kurviga partier, och att styrningen känns precis. För mig som har dåligt mörkerseende var naturligtvis Led-matrix strålkastarna ett jättelyft.

Travel assist systemet funkar ochkså fint, med två undantag. Det håller bilen fint mellan linjerna och anpassar hastigheten bra inför kurvor, rondeller och korsningar. Om något är den lite för offensiv in i kurvorna/rondellerna, men tvärtom lite seg på väg ut. Ett extra plus för att bilen börjar öka hastigheten direkt när man blinkar för att köra om på tvåfiliga vägar, och inte som många andra först när man svängt ut i ytterfilen och den hittat linjerna. En svaghet med systemet är att den anpassar sig till hastighetsökningar först ca 50 meter efter skylten, vilket gör att den bromsar in om man ökat hastigheten till något över hastighetsgränsen manuellt lite tidigare än så. Jag kom dock ganska snabbt på hur jag kan hantera detta på ett bra sätt, så det ser jag inte som ett jätteproblem. Ett mycket större problem är att bilen verkar använda sig av en kombination av skyltavläsning och kartdata för att detektera hastighetsgränser. Som följd av det saktade den in ett par gånger in på motorvägen när jag passerade större trafikplatser, och en annan gång fick den plötsligt för sig att det var 110 km/h när jag låg på en 80-väg. Det var nog det sämsta med bilen.

Räckviddsmässigt var den över förväntan. Mitt första laddstopp var i Gränna, 31 mil hemifrån. Cirka 20 av de 31 milen var på E4 mellan Markaryd och Gränna där det till stora delar är 120-väg (jag låg fem över enligt GPS-under hela resan). Kom ändå fram till Gränna med 16% kvar, vilket förvånade mig. Temperaturen låg mellan 8-10 grader och det var svaga skiftande vindar. Totalt under resan drog bilen 206 Wh/km, vilket jag tycker är bra med tanke på storlek och form på bilen i kombination med 21-tums fälgar. Jag laddade tre gånger under resan (Gränna, Mariestad och Varberg). Den totala laddtiden var drygt 1,5 timme. I Gränna och Mariestad åt jag så där var bilen klar att köra vidare innan jag var det. Jag hade stannat för lunch och middag även med en fossilbil, så den enda egentliga tidsförlusten mot en fossilbil under denna hundramilsresa var mitt kombinerade kaffe- och laddstopp i Mariestad på en knapp halvtimme. Att laddningen funkade så pass bra var väl det som fick mig att slutligen släppa tanken på en Ionic 5 eller EV6. 0-80% på 18 minuter är förstås grymt, men jag kombinerar i stort sett alltid mina laddstopp med ett toalettbesök, mat/fika, och en snabb koll av mail m.m. Då är ett laddstopp på 25-30 minuter ganska lagom faktist. Bilen hinner bli klar utan att man behöver inte stressa.

Vad det gäller infotainmentsystemet och mjukvaran är jag nog inte rätt person att bedöma det. Jag vet inte vad det är så många tycks sitta och pilla med hela tiden, det enda jag använder det till är att navigera och spela musik (Spotify i Android auto). Med det sagt så är det segt de första minuterna efter man startat bilen. Efter det tycker jag att det är hyfsat responsivt. Undantaget är när man swypar mellan olika sidor, då det ibland kan vara riktigt segt. Konstigt nog tycks det vara själva touch-funktionen det är problem med, för när jag använder gester istället funkar det perfekt. Kartan var dock helt hopplös att zooma in eller ut i. Vet inte var det beror på, när jag körde med googles satellitkartor via Android auto funkar det utmärkt. Sen är det inte helt intuitivt heller, bland annat hade jag svårt att växla från spotify till radio. Tillslut gav jag upp och fick be bilen sätta på radion med röstkommando istället. Röstkommandona funkar bra, det lilla jag provat.

Till sist så måste jag säga att HUD med AR är mer än en gimmik, i alla fall för mig. Hastighet m.m. kan kvitta, det funkar lika bra att ha i instrumentklustret, men jag gillade verkligen det där med augumented reality. Det kanske har med kontrollbehov att göra men för mig är det skönt att bilen visar att den har koll på linjer och omgivande trafik direkt i vindrutan, så jag känner att jag kan lita på den. Helt perfekt att navigationsanvisningarna dyker upp direkt i synfältet också istället för i pereferin (vilket jag har en tendens att missa). Den enda nackdelen är att det kommer bli svårt för mig att gå tillbaka till en bil utan. Jag måste ha råkat slå av HUD:en i samband med mitt laddstopp i Gränna (eller också buggade den) och jag saknade den direkt när jag började köra. Man vänjer sig snabbt!

Så summa summarum tycker jag att VW byggt en riktigt bra elbil. Jag hoppas att många kommer ge den chansen och inte bara stirra sig blinda på laddhastighet och/eller acceleration i sitt val.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Skriv svar