VW ID.4

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

Jonatand skrev:
iAkita skrev:
Det är inte utan att jag blir lite otålig nu när jag ser att ni får hämta ut era bilar. Idag såg jag att min 1st Max iallafall fått chassinummer, så det närmar sig för mig också!
Hur såg du det? När är beräknad leverans pch när beställde du?
Logga in på: https://minauppgifter.vwgroup.se. Klicka sen på registerutdrag. När bilen tilldelats ett chassinummer kan du se det där.

Jag beställde bilen i december. Har inte fått exakt besked om leverans ännu, men troligen blir det om ca 3 veckor.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Nect
elbilist
Inlägg: 1589
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: VW ID.4

Inlägg av Nect »

Hur är ljudnivån i kupén kontra Model 3?
Och nån som vet när awd börjar levereras? :)
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Jonatand
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 mar 2021 11:24

Re: VW ID.4

Inlägg av Jonatand »

iAkita skrev:
Jonatand skrev:
iAkita skrev:
Det är inte utan att jag blir lite otålig nu när jag ser att ni får hämta ut era bilar. Idag såg jag att min 1st Max iallafall fått chassinummer, så det närmar sig för mig också!
Hur såg du det? När är beräknad leverans pch när beställde du?
Logga in på: https://minauppgifter.vwgroup.se. Klicka sen på registerutdrag. När bilen tilldelats ett chassinummer kan du se det där.

Jag beställde bilen i december. Har inte fått exakt besked om leverans ännu, men troligen blir det om ca 3 veckor.
Tack! Hittade inget chassinummer ännu.

Har du fått besked om produktion?
iAkita
elbilist
Inlägg: 2530
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: VW ID.4

Inlägg av iAkita »

Jonatand skrev:
iAkita skrev:
Jonatand skrev:
iAkita skrev:
Det är inte utan att jag blir lite otålig nu när jag ser att ni får hämta ut era bilar. Idag såg jag att min 1st Max iallafall fått chassinummer, så det närmar sig för mig också!
Hur såg du det? När är beräknad leverans pch när beställde du?
Logga in på: https://minauppgifter.vwgroup.se. Klicka sen på registerutdrag. När bilen tilldelats ett chassinummer kan du se det där.

Jag beställde bilen i december. Har inte fått exakt besked om leverans ännu, men troligen blir det om ca 3 veckor.
Tack! Hittade inget chassinummer ännu.

Har du fått besked om produktion?
Den skulle egentligen ha byggts vecka 13 men flyttades till vecka 12. Jag måste bara en av väldigt få som fått produktionen tidigarelagd snarare än framflyttad vad det verkar.
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Vulgarsonic
Teslaägare
Inlägg: 274
Blev medlem: 29 mar 2019 20:03

Re: VW ID.4

Inlägg av Vulgarsonic »

Nect skrev:
Hur är ljudnivån i kupén kontra Model 3?
Och nån som vet när awd börjar levereras? :)
Markant lägre ljudnivå, reagerade direkt på det vid provkörning.
Jonatand
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 mar 2021 11:24

Re: VW ID.4

Inlägg av Jonatand »

Vulgarsonic skrev:
Nect skrev:
Hur är ljudnivån i kupén kontra Model 3?
Och nån som vet när awd börjar levereras? :)
Markant lägre ljudnivå, reagerade direkt på det vid provkörning.
provkörde du max eller basic 1st? Vet att max har förstärkt glas.
Perpendicular
elbilist
Inlägg: 50
Blev medlem: 05 nov 2020 08:01
Ort: Uppsala

Re: VW ID.4

Inlägg av Perpendicular »

martinot skrev:
jonasl skrev:
Kona finns för 2995 i 12 mån hos Fordonsbolaget.
Länk?

Låter annars som mycket bra pris.
Tror jonasl blandat ihop bilfirmorna.
Fordonsbolaget säljer Honda.

Fordonsmäklarna har Hyundai och kör Kona Electric för 3395/mån i 12 mån.
https://www.fordonsmaklarna.se/kampanjer/

Vi tog ut en precis före nyår och är grymt nöjd.
Missbedömde tyvärr hur mycket vi skulle köra, har redan bränt över 500 av de 1000 milen i början av april..
pingflood
Inlägg: 130
Blev medlem: 03 dec 2020 10:56

Re: VW ID.4

Inlägg av pingflood »

Perpendicular skrev:
martinot skrev:
jonasl skrev:
Kona finns för 2995 i 12 mån hos Fordonsbolaget.
Länk?

Låter annars som mycket bra pris.
Tror jonasl blandat ihop bilfirmorna.
Fordonsbolaget säljer Honda.

Fordonsmäklarna har Hyundai och kör Kona Electric för 3395/mån i 12 mån.
https://www.fordonsmaklarna.se/kampanjer/

Vi tog ut en precis före nyår och är grymt nöjd.
Missbedömde tyvärr hur mycket vi skulle köra, har redan bränt över 500 av de 1000 milen i början av april..
Hur är det med utrymmet i Konan tycker du som haft en ett tag? Tyckte den var jäkligt rolig att köra men Niron kostar ju inte mycket mer och har större baksäte och bagage.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19559
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: VW ID.4

Inlägg av Bjelke »

Vulgarsonic skrev:
Nect skrev:
Hur är ljudnivån i kupén kontra Model 3?
Och nån som vet när awd börjar levereras? :)
Markant lägre ljudnivå, reagerade direkt på det vid provkörning.
Vilket också taliz skrev om tidigare i tråden :) typ på sidan 15 eller nåt...
Han borde vara en bra referens eftersom han ägt model 3 och nu ID.4
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Perpendicular
elbilist
Inlägg: 50
Blev medlem: 05 nov 2020 08:01
Ort: Uppsala

Re: VW ID.4

Inlägg av Perpendicular »

pingflood skrev:
Perpendicular skrev:
martinot skrev:
jonasl skrev:
Kona finns för 2995 i 12 mån hos Fordonsbolaget.
Länk?

Låter annars som mycket bra pris.
Tror jonasl blandat ihop bilfirmorna.
Fordonsbolaget säljer Honda.

Fordonsmäklarna har Hyundai och kör Kona Electric för 3395/mån i 12 mån.
https://www.fordonsmaklarna.se/kampanjer/

Vi tog ut en precis före nyår och är grymt nöjd.
Missbedömde tyvärr hur mycket vi skulle köra, har redan bränt över 500 av de 1000 milen i början av april..
Hur är det med utrymmet i Konan tycker du som haft en ett tag? Tyckte den var jäkligt rolig att köra men Niron kostar ju inte mycket mer och har större baksäte och bagage.
Vår referens är den BMW i3 REX som vi haft sedan 2016.

Utrymme, säten, ladduttag för mobiler, värmeblås i baksätet. Det mesta talar för eNiro om man bortser från utsidan, men skönheten ligger ju i betraktarens öga.
När vi åker hela familjen med två vuxna och två mellanstadiebarn så räcker den till, men så mycket packning får man inte med.
Hade definitivt valt eNiro om de haft 12 månaders privatleasing, planen är att skaffa en riktig familjebil t.ex en VW ID4 (on topic)under året men använda Konan som ”testbänk” för räckvidd och våra behov. Valde därför högsta utrustningsnivån och dragkrok (300 kg dragvikt för lika många kronor i månaden).
Högt vägljud tycker några i familjen, beror troligtvis på däcken.
Ken1
Inlägg: 53
Blev medlem: 26 nov 2016 17:53

Re: VW ID.4

Inlägg av Ken1 »

Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti. :)
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden :)

I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.

Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: VW ID.4

Inlägg av MWall »

Ken1 skrev:
Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti. :)
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden :)

I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.

Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.

Enyaq är snyggare på alla sätt. ID.4 ser alldeles för "mjuk" ut.
Jonatand
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 mar 2021 11:24

Re: VW ID.4

Inlägg av Jonatand »

MWall skrev:
Ken1 skrev:
Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti. :)
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden :)

I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.

Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.

Enyaq är snyggare på alla sätt. ID.4 ser alldeles för "mjuk" ut.
Mjuk? Tycker den stora huvuen och sportiga bakljusen får ID4 att se maffig ut.

Enyaqen ser väl ändå lite för gammal/minibussig ut och tillbaks till skodarötterna där Octavian uppenbarligen var ett sidospår där Skoda fick till en riktigt snygg bil. Men Enyaqen hade kunnat släppts för 5 år och då hade den varit helt ok men nu står den sig kort mot mach e, id4 och kommande q4. Framför allt är det dess proportioner och märkligt fula bakljusen. Känns som VW group sa till Skoda att skippa den första konceptbilen och medvetet göra Enyaqen fulare.....

Lite besviken över detta då jag lutade åt Enyaqen pga större storleken men kan fan inte åka runt i den :P
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3621
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: VW ID.4

Inlägg av jonasl »

martinot skrev:
jonasl skrev:
Kona finns för 2995 i 12 mån hos Fordonsbolaget.
Länk?

Låter annars som mycket bra pris.
Minnet var inte helt korrekt, 3395 hos Fordonsmäklarna är det :-) https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 4/94740723
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: VW ID.4

Inlägg av MWall »

Jonatand skrev:
MWall skrev:
Ken1 skrev:
Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti. :)
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden :)

I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.

Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.

Enyaq är snyggare på alla sätt. ID.4 ser alldeles för "mjuk" ut.
Mjuk? Tycker den stora huvuen och sportiga bakljusen får ID4 att se maffig ut.

Enyaqen ser väl ändå lite för gammal/minibussig ut och tillbaks till skodarötterna där Octavian uppenbarligen var ett sidospår där Skoda fick till en riktigt snygg bil. Men Enyaqen hade kunnat släppts för 5 år och då hade den varit helt ok men nu står den sig kort mot mach e, id4 och kommande q4. Framför allt är det dess proportioner och märkligt fula bakljusen. Känns som VW group sa till Skoda att skippa den första konceptbilen och medvetet göra Enyaqen fulare.....

Lite besviken över detta då jag lutade åt Enyaqen pga större storleken men kan fan inte åka runt i den :P
Jag gillar nog Enyaq eftersom den påminner om en BMW. Både fronten och proportionerna som ser mer dynamiska ut. ID.4 har lite mer böljande uttryck. Lite mesigare. Lite mer "VAG-form" helt enkelt.

Att folk tycker Mach-E är snygg är helt oförklarligt. Jag kommer inte förbi "noskonen" alls. Den förstör hela bilen, tillsammans med vetskapen om att det är en amerikansk bil med alla nackdelar det medför.

Bild
Jonatand
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 mar 2021 11:24

Re: VW ID.4

Inlägg av Jonatand »

MWall skrev:
Jonatand skrev:
MWall skrev:
Ken1 skrev:
Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti. :)
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden :)

I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.

Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.

Enyaq är snyggare på alla sätt. ID.4 ser alldeles för "mjuk" ut.
Mjuk? Tycker den stora huvuen och sportiga bakljusen får ID4 att se maffig ut.

Enyaqen ser väl ändå lite för gammal/minibussig ut och tillbaks till skodarötterna där Octavian uppenbarligen var ett sidospår där Skoda fick till en riktigt snygg bil. Men Enyaqen hade kunnat släppts för 5 år och då hade den varit helt ok men nu står den sig kort mot mach e, id4 och kommande q4. Framför allt är det dess proportioner och märkligt fula bakljusen. Känns som VW group sa till Skoda att skippa den första konceptbilen och medvetet göra Enyaqen fulare.....

Lite besviken över detta då jag lutade åt Enyaqen pga större storleken men kan fan inte åka runt i den :P
Jag gillar nog Enyaq eftersom den påminner om en BMW. Både fronten och proportionerna som ser mer dynamiska ut. ID.4 har lite mer böljande uttryck. Lite mesigare. Lite mer "VAG-form" helt enkelt.

Att folk tycker Mach-E är snygg är helt oförklarligt. Jag kommer inte förbi "noskonen" alls. Den förstör hela bilen, tillsammans med vetskapen om att det är en amerikansk bil med alla nackdelar det medför.

Bild
Jag vet inte om du menar BMW iX men tycker Enyaqen är betydligt snyggare än den som jag inte är särskilt stort fan av.

Helt sant att ID4 är rundare men det ger elegans och anledning till att jag gillar Merca, Audi före BMW/Volvo i designspråk. Lika förtjust i Q4an men föredrar jag faktiskt ID4 motorhuv före Q4, då den ser maffigare ut - allt annat drar nog Q4 strået.

Tror en facelift på Enyaq kan göra den betydligt snyggare - framför allt ljuseena och grillen som alla ser ut som de glömdes bort av Skodas designavdelning. Lite mer åt octaviahållet.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11843
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: VW ID.4

Inlägg av HelectriC »

Jag tycker Enyaq ser betydligt tuffare ut än Id.4, som ser lite mesig ut.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: VW ID.4

Inlägg av MWall »

Jonatand skrev:
Jag vet inte om du menar BMW iX men tycker Enyaqen är betydligt snyggare än den som jag inte är särskilt stort fan av.

Helt sant att ID4 är rundare men det ger elegans och anledning till att jag gillar Merca, Audi före BMW/Volvo i designspråk. Lika förtjust i Q4an men föredrar jag faktiskt ID4 motorhuv före Q4, då den ser maffigare ut - allt annat drar nog Q4 strået.

Tror en facelift på Enyaq kan göra den betydligt snyggare - framför allt ljuseena och grillen som alla ser ut som de glömdes bort av Skodas designavdelning. Lite mer åt octaviahållet.

Nej jag menar klassisk BMW-design. Och ja, jag gillar BMW och Volvo före de andra.

Typ: Bild
Jonatand
Inlägg: 55
Blev medlem: 28 mar 2021 11:24

Re: VW ID.4

Inlägg av Jonatand »

MWall skrev:
Jonatand skrev:
Jag vet inte om du menar BMW iX men tycker Enyaqen är betydligt snyggare än den som jag inte är särskilt stort fan av.

Helt sant att ID4 är rundare men det ger elegans och anledning till att jag gillar Merca, Audi före BMW/Volvo i designspråk. Lika förtjust i Q4an men föredrar jag faktiskt ID4 motorhuv före Q4, då den ser maffigare ut - allt annat drar nog Q4 strået.

Tror en facelift på Enyaq kan göra den betydligt snyggare - framför allt ljuseena och grillen som alla ser ut som de glömdes bort av Skodas designavdelning. Lite mer åt octaviahållet.

Nej jag menar klassisk BMW-design. Och ja, jag gillar BMW och Volvo före de andra.

Typ: Bild
Ahh, ja dom är lika. Även skoda octavia påminner om 3-5-serien.

Men ser mindre likheter med X-serien som anammar en rundare form. Kanske Enyaq görs sig bäst att jämföras med kombibilar?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: VW ID.4

Inlägg av MWall »

Jonatand skrev:
Men ser mindre likheter med X-serien som anammar en rundare form. Kanske Enyaq görs sig bäst att jämföras med kombibilar?
Jag bytte den röda bilen mot en mindre bild. Ta bort den i ditt inlägg också. Det förstör formen på tråden lite med för stora bilder. :)
Användarvisningsbild
Tellus
Teslaägare
Inlägg: 3625
Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
Ort: Nerike
Referralkod: ts.la/magnus93984

Re: VW ID.4

Inlägg av Tellus »

MWall skrev:
Jonatand skrev:
Jag vet inte om du menar BMW iX men tycker Enyaqen är betydligt snyggare än den som jag inte är särskilt stort fan av.

Helt sant att ID4 är rundare men det ger elegans och anledning till att jag gillar Merca, Audi före BMW/Volvo i designspråk. Lika förtjust i Q4an men föredrar jag faktiskt ID4 motorhuv före Q4, då den ser maffigare ut - allt annat drar nog Q4 strået.

Tror en facelift på Enyaq kan göra den betydligt snyggare - framför allt ljuseena och grillen som alla ser ut som de glömdes bort av Skodas designavdelning. Lite mer åt octaviahållet.

Nej jag menar klassisk BMW-design. Och ja, jag gillar BMW och Volvo före de andra.

Typ: Bild
Vilken hemsk bil, man ser inte om det är årsmodell 2000 eller 2020, oavsett så blir man illamående.
Inredningen törs jag inte tänka på
Vi gillar olika
E40A971D-FAB1-4E3C-87A9-BB68EFD24054.jpeg
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
SigenStor (14,8kWp)
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: VW ID.4

Inlägg av MWall »

Tellus skrev:
Vilken hemsk bil, man ser inte om det är årsmodell 2000 eller 2020, oavsett så blir man illamående.
Inredningen törs jag inte tänka på
Vi gillar olika
F31 finns som årsmodell -13 till -19 och är en lyckad design enligt mig. Har själv haft 2 stycken. Väldigt allround bil med utrymmen, körglädje och komfort. Med skinnklädd instrumentbräda blir inredningen väldigt fin. Funktionell och stilren.
Användarvisningsbild
jonasl
Teslaägare
Inlägg: 3621
Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
Referralkod: ts.la/jonas44573

Re: VW ID.4

Inlägg av jonasl »

Perpendicular skrev:
martinot skrev:

Tror jonasl blandat ihop bilfirmorna.
Fordonsbolaget säljer Honda.

Fordonsmäklarna har Hyundai och kör Kona Electric för 3395/mån i 12 mån.
https://www.fordonsmaklarna.se/kampanjer/

Vi tog ut en precis före nyår och är grymt nöjd.
Missbedömde tyvärr hur mycket vi skulle köra, har redan bränt över 500 av de 1000 milen i början av april..
Haha, det stämmer. Jag har till och med sålt en bil via Fordonsmäklarna så jag borde ha lite bättre koll.

Vet du vad övermil kostar?
Model 3 SR+ 2020
Model Y LR AWD 2022
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Ken1 skrev:
Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti. :)
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden :)

I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.

Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.
Exteriört så tycker jag de lyckats väldigt väl med ID4. Känns modern och snygg, utan att sticka ut på något sätt. Känns som de träffat rätt där.

Interiört så tycker jag dock inte alls om ID3/4, men med reservation att jag inte sett på de i verkligheten (ID3 har jag sett en passera mig i verkligheten här om dagen). På iaf. bilder så ser Enyaq ut som mycket mer premium. Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11513
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

jonasl skrev:
martinot skrev:
jonasl skrev:
Kona finns för 2995 i 12 mån hos Fordonsbolaget.
Länk?

Låter annars som mycket bra pris.
Minnet var inte helt korrekt, 3395 hos Fordonsmäklarna är det :-) https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 4/94740723
Inga problem, tack! :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Skriv svar