heldiggrisen skrev:HelectriC skrev:Bjelke skrev:HelectriC skrev:taliz skrev:"Under torsdagen bekräftade Volkswagen för Vi Bilägare att även svenska bilägare ska få kompensation, men det är oklart hur mycket.
– Vi jobbar just nu med denna fråga men även vi kommer att kompensera. Då det är många bilar som är antingen tjänstebilar eller privatleasade så behöver vi hitta en fungerande form för kompensationen, säger Marcus Thomasfolk."
Ett par tofflor kanske?
Några tvättkuponger som Polestar?
Generositet deluxe
Ska iofs inte klaga, i Norge fick vi 5500kr laddkredit i plugsurfing, bara i Sverige som det blev tvättkuponger istället
Svenskar är ”world champions in conflict avoidance” på gott o ont.
Det gör att de som skiter i samhällsstrukturen får en myyyycket större del av tårtan.
Åter till tråden, ni som kört båda Enyaq och ID4, hur känns skillnaden? Jag fick provköra Enyaq i mitten på maj, VW hörde aldrig av sig.
Körde ID4 1st Base och Max samt en Enyaq under samma helg.
Spontant trivdes jag bättre bakom ratten i ID4 men kan inte riktigt sätta fingret på vad…
Värt att notera att det var provkörningen i en Max som fick mig att ta beslutet att beställa en ID4, basemodellen kändes allmänt ”tråkig”.
Chassiet hos MAXen svarade så mycket bättre att jag inte ens skulle kunna tänka mig en bil utan DCC paketet, och det har inget med prestanda och sportighet att göra utan bara så mycket bättre känsla.
En sak jag störde mig lite på i Enyaq var mittkonsolen som är lite bredare och då lite ivägen.
Också den lilla skärmen bakom ratten som blir bra liten när den flyttas ner i instrumentpanelen, den skulle behöva vara minst 50% större med ett sånt montage.
Bagaget däremot är bättre i Enyaq.
Större, mer boxat och ingen papphylla likt en golf från -82.