VW ID.4

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

kalavun
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 jan 2022 10:47

Re: VW ID.4

Inlägg av kalavun »

martinot skrev:
kalavun skrev:
Tack för svar! Intressant att du nämner panorama, det är också något jag undrar över om vi kommer vilja ha i långa loppet eller om det är något som i längden blir skönare att stänga igen.
Kan ju inte tala om för vad andra tycker, och osäker på hur det är implementerat på ID4, men på Tesla M3 så är det underbart luftigt och härligt med panoramataket. Jag personligen skulle inte vilja ha bil utan det. Gör en stor skillnad för att få en ljus och fräsch interiör.

Tycker också att det mentalt piggar upp att få chansen till lite mera dagsljus. Speciellt på våra breddgrader får man ju inte för mycket av det, och fint att få njuta av lite mera ljus när man ändå spenderar tid i bilen för att transportera sig. Tycker det verkligen lyfter att man känner sig piggare än i en mörkare bil med plåttak.
Det blev en väldigt skön rymd i ID.4:an, sen är det väl en prioriteringsfråga till slut när vi sitter där och ska välja vad som är viktigt. Fördel med Tesla att man inte behöver göra så många val. Kanske ändå är något vi behöver lägga till ;). Tack för input!
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: VW ID.4

Inlägg av Dafro »

martinot skrev:
kalavun skrev:
Tack för svar! Intressant att du nämner panorama, det är också något jag undrar över om vi kommer vilja ha i långa loppet eller om det är något som i längden blir skönare att stänga igen.
Kan ju inte tala om för vad andra tycker, och osäker på hur det är implementerat på ID4, men på Tesla M3 så är det underbart luftigt och härligt med panoramataket. Jag personligen skulle inte vilja ha bil utan det. Gör en stor skillnad för att få en ljus och fräsch interiör.

Tycker också att det mentalt piggar upp att få chansen till lite mera dagsljus. Speciellt på våra breddgrader får man ju inte för mycket av det, och fint att få njuta av lite mera ljus när man ändå spenderar tid i bilen för att transportera sig. Tycker det verkligen lyfter att man känner sig piggare än i en mörkare bil med plåttak.
Själv vill jag absolut inte ha ett panorama glastak pga kallras på vintern, varmt på sommaren och stör mig på ljuset, tycker öven om att sitta högt och då kan takhöjden påverkas så huvudet kommer närma, man är olika helt klart. Samt ökad risk för läckage, främst med öppningsbart. Och M3 där man inte kan stänga för går helt bort. Har svart innertak och ör helnöjd med det.
27,8 kWp solceller
Mickep
Inlägg: 3666
Blev medlem: 08 mar 2016 13:07

Re: VW ID.4

Inlägg av Mickep »

Testade en id3 utan glastak och en id4 gtx med och kan inte säga jag märkte någon skillnad. Inte för föraren.
Det finns en gardin men vet inte hur mycket den skyddar mot kallras.
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW ID.4

Inlägg av mati »

Mickep skrev:
Testade en id3 utan glastak och en id4 gtx med och kan inte säga jag märkte någon skillnad. Inte för föraren.
Det finns en gardin men vet inte hur mycket den skyddar mot kallras.
Min e-tron hade panoramatak och det var underbart. Det ger en känsla av rymd och bilen blir mindre mörk inuti. Men e-tron har ingen tyggardin som ID4 utan ett riktigt tjockt innertak som kan stängas och som skyddar både mot sol och kallras om det skulle behövas. Och så gjorde det såklart inget att man kunde öppna taket på sommarn. Jag som kör mycket på långsamma 70-vägar hade verkligen nytta av detta.
Men ett panoramatak som inte går att öppna vet jag inte om jag hade velat lägga extra pengar på.
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: VW ID.4

Inlägg av Dafro »

mati skrev:
Mickep skrev:
Testade en id3 utan glastak och en id4 gtx med och kan inte säga jag märkte någon skillnad. Inte för föraren.
Det finns en gardin men vet inte hur mycket den skyddar mot kallras.
Min e-tron hade panoramatak och det var underbart. Det ger en känsla av rymd och bilen blir mindre mörk inuti. Men e-tron har ingen tyggardin som ID4 utan ett riktigt tjockt innertak som kan stängas och som skyddar både mot sol och kallras om det skulle behövas. Och så gjorde det såklart inget att man kunde öppna taket på sommarn. Jag som kör mycket på långsamma 70-vägar hade verkligen nytta av detta.
Men ett panoramatak som inte går att öppna vet jag inte om jag hade velat lägga extra pengar på.
Jag vill ha bilen mörk inuti, men det kanske har med personlighet att göra. :o
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
mati
elbilist
Inlägg: 17037
Blev medlem: 22 mar 2016 10:08
Ort: Götene

Re: VW ID.4

Inlägg av mati »

Dafro skrev:
mati skrev:
Mickep skrev:
Testade en id3 utan glastak och en id4 gtx med och kan inte säga jag märkte någon skillnad. Inte för föraren.
Det finns en gardin men vet inte hur mycket den skyddar mot kallras.
Min e-tron hade panoramatak och det var underbart. Det ger en känsla av rymd och bilen blir mindre mörk inuti. Men e-tron har ingen tyggardin som ID4 utan ett riktigt tjockt innertak som kan stängas och som skyddar både mot sol och kallras om det skulle behövas. Och så gjorde det såklart inget att man kunde öppna taket på sommarn. Jag som kör mycket på långsamma 70-vägar hade verkligen nytta av detta.
Men ett panoramatak som inte går att öppna vet jag inte om jag hade velat lägga extra pengar på.
Jag vill ha bilen mörk inuti, men det kanske har med personlighet att göra. :o
Just det, och jag kanske behöver lite upplysning ibland. :lol:
e-Golf -18 | Ioniq 5 First Edition RWD -22 | Evess elmoped
e-tron 55 -19 | Model S 90D -16 | Model S P85 -14
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Dafro skrev:
Själv vill jag absolut inte ha ett panorama glastak pga kallras på vintern, varmt på sommaren och stör mig på ljuset, tycker öven om att sitta högt och då kan takhöjden påverkas så huvudet kommer närma, man är olika helt klart. Samt ökad risk för läckage, främst med öppningsbart. Och M3 där man inte kan stänga för går helt bort. Har svart innertak och ör helnöjd med det.
Kanske värre på andra bilar, men har aldrig känt av varken kallras eller vattenläckage. Har även solfilm som gör att ljuset verkligen aldrig stör (iaf. inte här i Sverige). Har åkt mycket på sommaren på semester och har aldrig haft minsta störning från solen.

Vet inte vilka bilar du ägt med panoramatak?

Men det du beskriver stämmer iaf. inte med min erfarenhet (inne på vår andra M3 nu). Skulle inte vilja gå tillbaka till trista och mörka plåttak.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Nick
elbilist
Inlägg: 81
Blev medlem: 16 dec 2021 18:13

Re: VW ID.4

Inlägg av Nick »

martinot skrev:
Dafro skrev:
Själv vill jag absolut inte ha ett panorama glastak pga kallras på vintern, varmt på sommaren och stör mig på ljuset, tycker öven om att sitta högt och då kan takhöjden påverkas så huvudet kommer närma, man är olika helt klart. Samt ökad risk för läckage, främst med öppningsbart. Och M3 där man inte kan stänga för går helt bort. Har svart innertak och ör helnöjd med det.
Kanske värre på andra bilar, men har aldrig känt av varken kallras eller vattenläckage. Har även solfilm som gör att ljuset verkligen aldrig stör (iaf. inte här i Sverige). Har åkt mycket på sommaren på semester och har aldrig haft minsta störning från solen.

Vet inte vilka bilar du ägt med panoramatak?

Men det du beskriver stämmer iaf. inte med min erfarenhet (inne på vår andra M3 nu). Skulle inte vilja gå tillbaka till trista och mörka plåttak.
Gillar mitt glastak på ID4. Märker inget av varken värme på sommaren eller kyla på vintern. Startar dock från varmt garage så har ju typ aldrig is eller snö på bilen/taket. Kanske är värre om det ligger en isskorpa och snö på taket men har aldrig stått ute så länge så ingen erfarenhet av det. Det enda för mig är att jag kan tycka det är för ljust på sommaren men jag är väldigt känslig för sol och har nästan alltid på mig solglasögon i bilen när jag kör på sommaren. Hade det även i gamla bilen som saknade glastak.
ObscureEconomist
Inlägg: 369
Blev medlem: 20 mar 2021 20:08

Re: VW ID.4

Inlägg av ObscureEconomist »

martinot skrev:
Dafro skrev:
Själv vill jag absolut inte ha ett panorama glastak pga kallras på vintern, varmt på sommaren och stör mig på ljuset, tycker öven om att sitta högt och då kan takhöjden påverkas så huvudet kommer närma, man är olika helt klart. Samt ökad risk för läckage, främst med öppningsbart. Och M3 där man inte kan stänga för går helt bort. Har svart innertak och ör helnöjd med det.
Kanske värre på andra bilar, men har aldrig känt av varken kallras eller vattenläckage. Har även solfilm som gör att ljuset verkligen aldrig stör (iaf. inte här i Sverige). Har åkt mycket på sommaren på semester och har aldrig haft minsta störning från solen.

Vet inte vilka bilar du ägt med panoramatak?

Men det du beskriver stämmer iaf. inte med min erfarenhet (inne på vår andra M3 nu). Skulle inte vilja gå tillbaka till trista och mörka plåttak.
Men du bor väl ganska långt söderut där det inte är så kallt heller?
Tycker det varit ganska tydliga kallras i alla bilar jag testar med panorama när det är runt -20, de bilar du kan dra för slipper kan det i däremot
BMW i4 M50 -22
Maw
Teslaägare
Inlägg: 3234
Blev medlem: 18 nov 2020 06:35

Re: VW ID.4

Inlägg av Maw »

ObscureEconomist skrev:
martinot skrev:
Dafro skrev:
Själv vill jag absolut inte ha ett panorama glastak pga kallras på vintern, varmt på sommaren och stör mig på ljuset, tycker öven om att sitta högt och då kan takhöjden påverkas så huvudet kommer närma, man är olika helt klart. Samt ökad risk för läckage, främst med öppningsbart. Och M3 där man inte kan stänga för går helt bort. Har svart innertak och ör helnöjd med det.
Kanske värre på andra bilar, men har aldrig känt av varken kallras eller vattenläckage. Har även solfilm som gör att ljuset verkligen aldrig stör (iaf. inte här i Sverige). Har åkt mycket på sommaren på semester och har aldrig haft minsta störning från solen.

Vet inte vilka bilar du ägt med panoramatak?

Men det du beskriver stämmer iaf. inte med min erfarenhet (inne på vår andra M3 nu). Skulle inte vilja gå tillbaka till trista och mörka plåttak.
Men du bor väl ganska långt söderut där det inte är så kallt heller?
Tycker det varit ganska tydliga kallras i alla bilar jag testar med panorama när det är runt -20, de bilar du kan dra för slipper kan det i däremot
Jag är sedan några dagar i Björkliden och det är hyfsat kallt här. Jag har inte märkt av något kallras alls från glastaket, övriga rutor verkar vara betydligt kallare. Jag märkte inte heller några problem med värme i somras i småland där jag normalt bor.

När jag hämtade ut min Polestar pratade killen som gick igenom bilen om hur mycket arbete Polestar hade lagt ner på att få glastaket välisolerat och det verkar ha lyckats :)
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: VW ID.4

Inlägg av Dafro »

Nick skrev:
martinot skrev:
Dafro skrev:
Själv vill jag absolut inte ha ett panorama glastak pga kallras på vintern, varmt på sommaren och stör mig på ljuset, tycker öven om att sitta högt och då kan takhöjden påverkas så huvudet kommer närma, man är olika helt klart. Samt ökad risk för läckage, främst med öppningsbart. Och M3 där man inte kan stänga för går helt bort. Har svart innertak och ör helnöjd med det.
Kanske värre på andra bilar, men har aldrig känt av varken kallras eller vattenläckage. Har även solfilm som gör att ljuset verkligen aldrig stör (iaf. inte här i Sverige). Har åkt mycket på sommaren på semester och har aldrig haft minsta störning från solen.

Vet inte vilka bilar du ägt med panoramatak?

Men det du beskriver stämmer iaf. inte med min erfarenhet (inne på vår andra M3 nu). Skulle inte vilja gå tillbaka till trista och mörka plåttak.
Gillar mitt glastak på ID4. Märker inget av varken värme på sommaren eller kyla på vintern. Startar dock från varmt garage så har ju typ aldrig is eller snö på bilen/taket. Kanske är värre om det ligger en isskorpa och snö på taket men har aldrig stått ute så länge så ingen erfarenhet av det. Det enda för mig är att jag kan tycka det är för ljust på sommaren men jag är väldigt känslig för sol och har nästan alltid på mig solglasögon i bilen när jag kör på sommaren. Hade det även i gamla bilen som saknade glastak.
Även jag har känsliga ögon, klarar knappt ljusa moln utan solglasögon så jag vill inte ha in mer ljus än nödvändigt. Har dessutom inte så mycket hår som isolerar så jag tycker att det blir kallt men om man kan dra för så är det ju inga problem men att betala extra för något som jag inte skulle använda nja. Och till Martinot, om du har solfilm så tyckte du väl att det var för ljust innan, eller och nej jag har inte ägt någon bil med panorama glastak, av sagda anledning. Fick på tesla i Norrköping intrycket av ynglingen som sålde bilar där att jag var konstig som inte såg soltak i M3 som en bonus/premium.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Dafro skrev:
Och till Martinot, om du har solfilm så tyckte du väl att det var för ljust innan, eller och nej jag har inte ägt någon bil med panorama glastak, av sagda anledning. Fick på tesla i Norrköping intrycket av ynglingen som sålde bilar där att jag var konstig som inte såg soltak i M3 som en bonus/premium.
Det är inbyggt i glaset/bilen från fabrik. Just för att inte störa bilkörningen eller att fördärva kontrasten på skärmen (som är en viktig del hos Tesla). Det är inget som man måste ordna eller lägga till själv, vilket är mycket bra.

Kan inte uttala mig hur det fungerar i soliga Kalifornien, eller norrersta Norrland då jag inte testat det, men det fungerar iaf. utmärkt och lysande i praktiken här på våra breddgrader där vi använder bilen. Är väldigt nöjd med detta. Men så gillar jag ju ljus på dagen framför mörker (som jag förstår att du föredrar).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW ID.4

Inlägg av Fredrik j »

Jag har inte panoramatak i mina bilar men när jag åkt i min kompis v60 med det så tycker jag också att det ger en känsla av rymd uppåt och trevligt ljus i kupén. Men visst har jag upplevt ett kallras på vintern samt att solljuset ibland kan bli störande. Då kan han dra för en gardin.
I hans bil är taket även öppningsbart. Det tycker jag är en tvivelaktig funktion man kunde vara utan.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: VW ID.4

Inlägg av DanneLKPG »

Hade öppningsbart panoramatak i min Golf Sportscombi och visst var det trevligt att kunna öppna ibland, men jag var även rädd att den inte skulle gå att stänga till slut. Det hände faktiskt samma dag jag skulle sälja den… Som tur vad hände det inte igen när bilfirman besiktigade den. Älskade ljusinsläppet så det blev panoramatak även på min IONIQ 5. Helt underbart. Det är ej öppningsbart så då slipper jag noja mig och det är heller ingen delning i mitten (lika fint som i Model Y). Passar perfekt att fälla ner stolen när man laddar om man vill drömma sig bort lite. Gardinen är väldigt bra om man vill stänga ute kyla/sol bitvis. Den stänger från båda sidorna (möts i mitten), så man kan stoppa den när den passerat huvudet. Då är det ändå öppet i mitten för att släppa in ljus. :D
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Fredrik j skrev:
Jag har inte panoramatak i mina bilar men när jag åkt i min kompis v60 med det så tycker jag också att det ger en känsla av rymd uppåt och trevligt ljus i kupén. Men visst har jag upplevt ett kallras på vintern samt att solljuset ibland kan bli störande. Då kan han dra för en gardin.
I hans bil är taket även öppningsbart. Det tycker jag är en tvivelaktig funktion man kunde vara utan.
Jo, öppningsbart saknar jag verkligen inte. AC är så mycket effektivare, och tystare, att kyla kupén. Misstänker (utan att ha bevis för det) att problemet med kallras även kan vara större med öppningsbara tak.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: VW ID.4

Inlägg av martinot »

Maw skrev:

Jag är sedan några dagar i Björkliden och det är hyfsat kallt här. Jag har inte märkt av något kallras alls från glastaket, övriga rutor verkar vara betydligt kallare. Jag märkte inte heller några problem med värme i somras i småland där jag normalt bor.

När jag hämtade ut min Polestar pratade killen som gick igenom bilen om hur mycket arbete Polestar hade lagt ner på att få glastaket välisolerat och det verkar ha lyckats :)
Perfekt! :)

Jag antar att taket inte heller är öppningsbart på PS2?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Fredrik j
Inlägg: 10701
Blev medlem: 06 jun 2019 21:23

Re: VW ID.4

Inlägg av Fredrik j »

martinot skrev:
Fredrik j skrev:
Jag har inte panoramatak i mina bilar men när jag åkt i min kompis v60 med det så tycker jag också att det ger en känsla av rymd uppåt och trevligt ljus i kupén. Men visst har jag upplevt ett kallras på vintern samt att solljuset ibland kan bli störande. Då kan han dra för en gardin.
I hans bil är taket även öppningsbart. Det tycker jag är en tvivelaktig funktion man kunde vara utan.
Jo, öppningsbart saknar jag verkligen inte. AC är så mycket effektivare, och tystare, att kyla kupén. Misstänker (utan att ha bevis för det) att problemet med kallras även kan vara större med öppningsbara tak.
Kan vara så. Men när jag åkte med honom i höstas upplevde jag även kallras på den fast delen samt att glaset var kallt på insidan. I hans bil är det också en stor skillnad på ljudnivå om gardinen är stängd eller inte.
Nick
elbilist
Inlägg: 81
Blev medlem: 16 dec 2021 18:13

Re: VW ID.4

Inlägg av Nick »

Är det bara jag som irriterar mig på att varje gång jag kommer till bilen så måste jag klicka på att bilen ska vara online eller offline? Går det att göra en inställning så det sparas eller hur gör ni andra? Jag kan ju skita i att göra något, försvinner efter ett tag men då får jag ju ingen karta eller vad jag nu vill ska finnas på displayen i början.
Dodde
Inlägg: 483
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: VW ID.4

Inlägg av Dodde »

Nick skrev:
Är det bara jag som irriterar mig på att varje gång jag kommer till bilen så måste jag klicka på att bilen ska vara online eller offline? Går det att göra en inställning så det sparas eller hur gör ni andra? Jag kan ju skita i att göra något, försvinner efter ett tag men då får jag ju ingen karta eller vad jag nu vill ska finnas på displayen i början.
Det kommer att försvinna i den uppdatering som kommer vilken vecka som helst. Kommer förarprofiler och lite annat som är kopplat till det, bland mycket annat.
Nick
elbilist
Inlägg: 81
Blev medlem: 16 dec 2021 18:13

Re: VW ID.4

Inlägg av Nick »

Dodde skrev:
Nick skrev:
Är det bara jag som irriterar mig på att varje gång jag kommer till bilen så måste jag klicka på att bilen ska vara online eller offline? Går det att göra en inställning så det sparas eller hur gör ni andra? Jag kan ju skita i att göra något, försvinner efter ett tag men då får jag ju ingen karta eller vad jag nu vill ska finnas på displayen i början.
Det kommer att försvinna i den uppdatering som kommer vilken vecka som helst. Kommer förarprofiler och lite annat som är kopplat till det, bland mycket annat.
Underbart. Ett problem mindre (även om det inte var så stort)
Användarvisningsbild
lloydfabege
Teslaägare
Inlägg: 195
Blev medlem: 05 maj 2021 17:56

Re: VW ID.4

Inlägg av lloydfabege »

Dodde skrev:
Nick skrev:
Är det bara jag som irriterar mig på att varje gång jag kommer till bilen så måste jag klicka på att bilen ska vara online eller offline? Går det att göra en inställning så det sparas eller hur gör ni andra? Jag kan ju skita i att göra något, försvinner efter ett tag men då får jag ju ingen karta eller vad jag nu vill ska finnas på displayen i början.
Det kommer att försvinna i den uppdatering som kommer vilken vecka som helst. Kommer förarprofiler och lite annat som är kopplat till det, bland mycket annat.
Vilken uppdatering är det, 3,0? Eller kommer den senare?
Model Y LR Quicksilver (2024)
VW ID4 RWD (2021)
Dodde
Inlägg: 483
Blev medlem: 16 jan 2021 20:40

Re: VW ID.4

Inlägg av Dodde »

lloydfabege skrev:
Dodde skrev:
Nick skrev:
Är det bara jag som irriterar mig på att varje gång jag kommer till bilen så måste jag klicka på att bilen ska vara online eller offline? Går det att göra en inställning så det sparas eller hur gör ni andra? Jag kan ju skita i att göra något, försvinner efter ett tag men då får jag ju ingen karta eller vad jag nu vill ska finnas på displayen i början.
Det kommer att försvinna i den uppdatering som kommer vilken vecka som helst. Kommer förarprofiler och lite annat som är kopplat till det, bland mycket annat.
Vilken uppdatering är det, 3,0? Eller kommer den senare?
3.0 +lite andra grejer t ex nytt 12v batteri och laddeffekt.
R_Edvinsson
elbilist
Inlägg: 924
Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
Ort: Stockholm

Re: VW ID.4

Inlägg av R_Edvinsson »

lloydfabege skrev:
Dodde skrev:
Nick skrev:
Är det bara jag som irriterar mig på att varje gång jag kommer till bilen så måste jag klicka på att bilen ska vara online eller offline? Går det att göra en inställning så det sparas eller hur gör ni andra? Jag kan ju skita i att göra något, försvinner efter ett tag men då får jag ju ingen karta eller vad jag nu vill ska finnas på displayen i början.
Det kommer att försvinna i den uppdatering som kommer vilken vecka som helst. Kommer förarprofiler och lite annat som är kopplat till det, bland mycket annat.
Vilken uppdatering är det, 3,0? Eller kommer den senare?
Räkna Mars/April som tidigast.
Svårt att se dem få ut detta i någon bred skala före sommaren om man dessutom skall få ett nytt lågvoltsbatteri.
Jjkalla
Inlägg: 165
Blev medlem: 22 jan 2022 01:06

Re: VW ID.4

Inlägg av Jjkalla »

Någon här inne som väntar på sin beställda ID4 GTX?

Beställde min maxutrustade GTX i September 2021, fick prel produktion V4 men som nu har flyttats till V17. Enligt VW så kan V17 flyttas också, ingen vet egentligen någonting.
Överväger att beställa en MY LR, eller P, privat istället för GTX som är via jobbet.
Användarvisningsbild
simin
Teslaägare
Inlägg: 44
Blev medlem: 12 dec 2021 11:10
Ort: Stockholm med omnejd

Re: VW ID.4

Inlägg av simin »

Jjkalla skrev:
Någon här inne som väntar på sin beställda ID4 GTX?

Beställde min maxutrustade GTX i September 2021, fick prel produktion V4 men som nu har flyttats till V17. Enligt VW så kan V17 flyttas också, ingen vet egentligen någonting.
Överväger att beställa en MY LR, eller P, privat istället för GTX som är via jobbet.
Inte en GTX, men väntar på min "vanliga" ID4. Fick först planerad byggvecka v49, som sedan blev v50, men nu har jag fått beskedet att den ska byggas "i januari". Personalbilsadministratören kan bara se planerad byggvecka och om slutkontroll från fabrik är gjord innan bilen börjar röra på sig, så vem vet hur lång tid det kommer ta. Om byggstarten bara skjuts framåt är jag också lite inne på att försöka avbryta beställningen och leta efter andra alternativ.
Skriv svar