VW ID.4
Moderator: Redaktion
Re: VW ID.4
Så! Sedan jag hämtade bilen kl17:00 förra veckan tisdag så säger bilen såhär.
Värt att notera är att denna vägen är sådär, bortglömd. Man har bara 120 väg sist 30km~ till Tammerfors. Annars är det 80/100 med säkert 50 kameror.
Överlag så är jag väldigt nöjd med förbrukningen. Landar lätt på 450km+.
Nästa får bli Åbo -> Helsingfors, då det är 120 hela vägen.
Åbo -> Tammerfors
Tammerfors -> Åbo
Det tog en extra 10min för att hitta parkering.. ingen ledig laddare(gratis) så fick bli hederlig plats.Värt att notera är att denna vägen är sådär, bortglömd. Man har bara 120 väg sist 30km~ till Tammerfors. Annars är det 80/100 med säkert 50 kameror.
Överlag så är jag väldigt nöjd med förbrukningen. Landar lätt på 450km+.
Nästa får bli Åbo -> Helsingfors, då det är 120 hela vägen.
Re: VW ID.4
Ser fint ut! Är du nöjd med den än så länge? Inga konstigheter?Kubi skrev:Så! Sedan jag hämtade bilen kl17:00 förra veckan tisdag så säger bilen såhär.Åbo -> Tammerfors Tammerfors -> Åbo Det tog en extra 10min för att hitta parkering.. ingen ledig laddare(gratis) så fick bli hederlig plats.
Värt att notera är att denna vägen är sådär, bortglömd. Man har bara 120 väg sist 30km~ till Tammerfors. Annars är det 80/100 med säkert 50 kameror.
Överlag så är jag väldigt nöjd med förbrukningen. Landar lätt på 450km+.
Nästa får bli Åbo -> Helsingfors, då det är 120 hela vägen.
Re: VW ID.4
Otroligt nöjd.Dodde skrev:Ser fint ut! Är du nöjd med den än så länge? Inga konstigheter?Kubi skrev:Så! Sedan jag hämtade bilen kl17:00 förra veckan tisdag så säger bilen såhär.Åbo -> Tammerfors Tammerfors -> Åbo Det tog en extra 10min för att hitta parkering.. ingen ledig laddare(gratis) så fick bli hederlig plats.
Värt att notera är att denna vägen är sådär, bortglömd. Man har bara 120 väg sist 30km~ till Tammerfors. Annars är det 80/100 med säkert 50 kameror.
Överlag så är jag väldigt nöjd med förbrukningen. Landar lätt på 450km+.
Nästa får bli Åbo -> Helsingfors, då det är 120 hela vägen.
Vi var ute efter en större bil med fokus på komfort och vi har fått mer än vad vi tänkte oss.
Riktigt tyst kupé även vid 100/120.
Den kör över gupp som en kung. Då vill jag köra en Max med luftfjädringen, blir det ännu bättre?
Massagestolarna är helt underbara på lite längre resor.
Det jag kan säga är att jag är inte riktigt vän med A/C än!
Förstår inte riktigt hur det är tänkt.
Det blir iskallt så fort man slår på den för att slå av, då blir det för varmt och sen får man upprepa denna process typ? Får testa mer helt enkelt.
Samt att jag precis var förbi VW och lämnade en felanmälan då jag såg att bromsljus slingan över rutan lossnat lite och slingan även denna bak där VW märket sitter också satt lite löst.
Dom ska ringa mig imorgon för att boka tid.
Annars, grymt skön bil. B-mode har fått lite för mkt hat från andra "one-pedal-driving" men jag är nöjd med den och autohold.
- lloydfabege
- Teslaägare
- Inlägg: 195
- Blev medlem: 05 maj 2021 17:56
Re: VW ID.4
Kul att höra att den är tyst, det är det absolut viktigaste för mig gällande komforten. Vad jag har förstått är Teslor bullriga, vilket jag tycker är märkligt för så kallat premium-bilar, därför går Tesla bort för mig, åtminstone M3. Får min ID4 om någon månad, upplevde den också som tyst när jag provkördeKubi skrev:Otroligt nöjd.Dodde skrev:Ser fint ut! Är du nöjd med den än så länge? Inga konstigheter?Kubi skrev:Så! Sedan jag hämtade bilen kl17:00 förra veckan tisdag så säger bilen såhär.Åbo -> Tammerfors Tammerfors -> Åbo Det tog en extra 10min för att hitta parkering.. ingen ledig laddare(gratis) så fick bli hederlig plats.
Värt att notera är att denna vägen är sådär, bortglömd. Man har bara 120 väg sist 30km~ till Tammerfors. Annars är det 80/100 med säkert 50 kameror.
Överlag så är jag väldigt nöjd med förbrukningen. Landar lätt på 450km+.
Nästa får bli Åbo -> Helsingfors, då det är 120 hela vägen.
Vi var ute efter en större bil med fokus på komfort och vi har fått mer än vad vi tänkte oss.
Riktigt tyst kupé även vid 100/120.
Den kör över gupp som en kung. Då vill jag köra en Max med luftfjädringen, blir det ännu bättre?
Massagestolarna är helt underbara på lite längre resor.
Det jag kan säga är att jag är inte riktigt vän med A/C än!
Förstår inte riktigt hur det är tänkt.
Det blir iskallt så fort man slår på den för att slå av, då blir det för varmt och sen får man upprepa denna process typ? Får testa mer helt enkelt.
Samt att jag precis var förbi VW och lämnade en felanmälan då jag såg att bromsljus slingan över rutan lossnat lite och slingan även denna bak där VW märket sitter också satt lite löst.
Dom ska ringa mig imorgon för att boka tid.
Annars, grymt skön bil. B-mode har fått lite för mkt hat från andra "one-pedal-driving" men jag är nöjd med den och autohold.
Model Y LR Quicksilver (2024)
VW ID4 RWD (2021)
VW ID4 RWD (2021)
Re: VW ID.4
Jag är döv på ett öra, mitt vänstra. Jag har alltid haft problem att höra vad föraren säger om jag sitter i passagerarsätet om jag inte tittar på föraren.lloydfabege skrev:Kul att höra att den är tyst, det är det absolut viktigaste för mig gällande komforten. Vad jag har förstått är Teslor bullriga, vilket jag tycker är märkligt för så kallat premium-bilar, därför går Tesla bort för mig, åtminstone M3. Får min ID4 om någon månad, upplevde den också som tyst när jag provkördeKubi skrev:Otroligt nöjd.Dodde skrev:Ser fint ut! Är du nöjd med den än så länge? Inga konstigheter?Kubi skrev:Så! Sedan jag hämtade bilen kl17:00 förra veckan tisdag så säger bilen såhär.Åbo -> Tammerfors Tammerfors -> Åbo Det tog en extra 10min för att hitta parkering.. ingen ledig laddare(gratis) så fick bli hederlig plats.
Värt att notera är att denna vägen är sådär, bortglömd. Man har bara 120 väg sist 30km~ till Tammerfors. Annars är det 80/100 med säkert 50 kameror.
Överlag så är jag väldigt nöjd med förbrukningen. Landar lätt på 450km+.
Nästa får bli Åbo -> Helsingfors, då det är 120 hela vägen.
Vi var ute efter en större bil med fokus på komfort och vi har fått mer än vad vi tänkte oss.
Riktigt tyst kupé även vid 100/120.
Den kör över gupp som en kung. Då vill jag köra en Max med luftfjädringen, blir det ännu bättre?
Massagestolarna är helt underbara på lite längre resor.
Det jag kan säga är att jag är inte riktigt vän med A/C än!
Förstår inte riktigt hur det är tänkt.
Det blir iskallt så fort man slår på den för att slå av, då blir det för varmt och sen får man upprepa denna process typ? Får testa mer helt enkelt.
Samt att jag precis var förbi VW och lämnade en felanmälan då jag såg att bromsljus slingan över rutan lossnat lite och slingan även denna bak där VW märket sitter också satt lite löst.
Dom ska ringa mig imorgon för att boka tid.
Annars, grymt skön bil. B-mode har fått lite för mkt hat från andra "one-pedal-driving" men jag är nöjd med den och autohold.
Men i ID.4 tittar jag rakt fram och hör allt.
Även vid hastigheter som 100+ med radio lågt kan man prata mer eller mindre viskande med dom som sitter bakom.
- lloydfabege
- Teslaägare
- Inlägg: 195
- Blev medlem: 05 maj 2021 17:56
Re: VW ID.4
Härligt!Kubi skrev:Jag är döv på ett öra, mitt vänstra. Jag har alltid haft problem att höra vad föraren säger om jag sitter i passagerarsätet om jag inte tittar på föraren.lloydfabege skrev:Kul att höra att den är tyst, det är det absolut viktigaste för mig gällande komforten. Vad jag har förstått är Teslor bullriga, vilket jag tycker är märkligt för så kallat premium-bilar, därför går Tesla bort för mig, åtminstone M3. Får min ID4 om någon månad, upplevde den också som tyst när jag provkördeKubi skrev:Otroligt nöjd.Dodde skrev:Ser fint ut! Är du nöjd med den än så länge? Inga konstigheter?Kubi skrev:Så! Sedan jag hämtade bilen kl17:00 förra veckan tisdag så säger bilen såhär.Åbo -> Tammerfors Tammerfors -> Åbo Det tog en extra 10min för att hitta parkering.. ingen ledig laddare(gratis) så fick bli hederlig plats.
Värt att notera är att denna vägen är sådär, bortglömd. Man har bara 120 väg sist 30km~ till Tammerfors. Annars är det 80/100 med säkert 50 kameror.
Överlag så är jag väldigt nöjd med förbrukningen. Landar lätt på 450km+.
Nästa får bli Åbo -> Helsingfors, då det är 120 hela vägen.
Vi var ute efter en större bil med fokus på komfort och vi har fått mer än vad vi tänkte oss.
Riktigt tyst kupé även vid 100/120.
Den kör över gupp som en kung. Då vill jag köra en Max med luftfjädringen, blir det ännu bättre?
Massagestolarna är helt underbara på lite längre resor.
Det jag kan säga är att jag är inte riktigt vän med A/C än!
Förstår inte riktigt hur det är tänkt.
Det blir iskallt så fort man slår på den för att slå av, då blir det för varmt och sen får man upprepa denna process typ? Får testa mer helt enkelt.
Samt att jag precis var förbi VW och lämnade en felanmälan då jag såg att bromsljus slingan över rutan lossnat lite och slingan även denna bak där VW märket sitter också satt lite löst.
Dom ska ringa mig imorgon för att boka tid.
Annars, grymt skön bil. B-mode har fått lite för mkt hat från andra "one-pedal-driving" men jag är nöjd med den och autohold.
Men i ID.4 tittar jag rakt fram och hör allt.
Även vid hastigheter som 100+ med radio lågt kan man prata mer eller mindre viskande med dom som sitter bakom.
Model Y LR Quicksilver (2024)
VW ID4 RWD (2021)
VW ID4 RWD (2021)
Re: VW ID.4
Det med ljusslingan är ett känt problem. Tyckte jag läste att dom byter ut fästena och sen är problemet borta.Kubi skrev:Otroligt nöjd.Dodde skrev:Ser fint ut! Är du nöjd med den än så länge? Inga konstigheter?Kubi skrev:Så! Sedan jag hämtade bilen kl17:00 förra veckan tisdag så säger bilen såhär.Åbo -> Tammerfors Tammerfors -> Åbo Det tog en extra 10min för att hitta parkering.. ingen ledig laddare(gratis) så fick bli hederlig plats.
Värt att notera är att denna vägen är sådär, bortglömd. Man har bara 120 väg sist 30km~ till Tammerfors. Annars är det 80/100 med säkert 50 kameror.
Överlag så är jag väldigt nöjd med förbrukningen. Landar lätt på 450km+.
Nästa får bli Åbo -> Helsingfors, då det är 120 hela vägen.
Vi var ute efter en större bil med fokus på komfort och vi har fått mer än vad vi tänkte oss.
Riktigt tyst kupé även vid 100/120.
Den kör över gupp som en kung. Då vill jag köra en Max med luftfjädringen, blir det ännu bättre?
Massagestolarna är helt underbara på lite längre resor.
Det jag kan säga är att jag är inte riktigt vän med A/C än!
Förstår inte riktigt hur det är tänkt.
Det blir iskallt så fort man slår på den för att slå av, då blir det för varmt och sen får man upprepa denna process typ? Får testa mer helt enkelt.
Samt att jag precis var förbi VW och lämnade en felanmälan då jag såg att bromsljus slingan över rutan lossnat lite och slingan även denna bak där VW märket sitter också satt lite löst.
Dom ska ringa mig imorgon för att boka tid.
Annars, grymt skön bil. B-mode har fått lite för mkt hat från andra "one-pedal-driving" men jag är nöjd med den och autohold.
Kul att du är nöjd med bilen.
Re: VW ID.4
Jag tycker vår gamla M3 -19 är lite bullrig med mer vägljud och vindbrus, men det är jämfört med vår väldigt tysta Mercedes E-klass (som jag tycker är tystare än VWs bilar som tex. Passat och Skodas Superb).lloydfabege skrev:Vad jag har förstått är Teslor bullriga, vilket jag tycker är märkligt för så kallat premium-bilar, därför går Tesla bort för mig, åtminstone M3.
Det bästa är att provköra och bilda sig en egen uppfattning (då kan du jämföra direkt med tex. ID4). Att provköra själv är alltid viktigt. Så lätt att missa andras intryck och uppfattning i referens till sina egna.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
- lloydfabege
- Teslaägare
- Inlägg: 195
- Blev medlem: 05 maj 2021 17:56
Re: VW ID.4
Haha, spännande! Skönt att ID4an har hyfsad markfrigång, tycker jag är skönt som ibland kör på lite ojämna vägar.Dodde skrev:Sista 7 min är lite annorlunda körning med ID.4. Går helt ok i lite terräng.
Model Y LR Quicksilver (2024)
VW ID4 RWD (2021)
VW ID4 RWD (2021)
Re: VW ID.4
Denna video av Monroe var varligt intressant..handlar om id4 drivlina eller ja mormor paket inklusive inverter.
En del ris men övervägande ros uppfattar jag de som. Oavsett så är de intressant att höra om vad för olika val man gjort i drivlinan.
En del ris men övervägande ros uppfattar jag de som. Oavsett så är de intressant att höra om vad för olika val man gjort i drivlinan.
VW Id.3 Life MY20 och Volvo V60 MY19
Re: VW ID.4
Vad har den för markfrigång? 16 cm? 21 cm?lloydfabege skrev:Haha, spännande! Skönt att ID4an har hyfsad markfrigång, tycker jag är skönt som ibland kör på lite ojämna vägar.Dodde skrev:Sista 7 min är lite annorlunda körning med ID.4. Går helt ok i lite terräng.
- lloydfabege
- Teslaägare
- Inlägg: 195
- Blev medlem: 05 maj 2021 17:56
Re: VW ID.4
21 cmSwede1 skrev:Vad har den för markfrigång? 16 cm? 21 cm?lloydfabege skrev:Haha, spännande! Skönt att ID4an har hyfsad markfrigång, tycker jag är skönt som ibland kör på lite ojämna vägar.Dodde skrev:Sista 7 min är lite annorlunda körning med ID.4. Går helt ok i lite terräng.
Model Y LR Quicksilver (2024)
VW ID4 RWD (2021)
VW ID4 RWD (2021)
Re: VW ID.4
Mm, har sett info om det, men när jag mätte med tumstock nära hjulet under tyckte jag det var mer 16 cm, men det kanske inte är där man mäter? Kanske beror på hjul och fälg också.lloydfabege skrev:21 cmSwede1 skrev:Vad har den för markfrigång? 16 cm? 21 cm?lloydfabege skrev:Haha, spännande! Skönt att ID4an har hyfsad markfrigång, tycker jag är skönt som ibland kör på lite ojämna vägar.Dodde skrev:Sista 7 min är lite annorlunda körning med ID.4. Går helt ok i lite terräng.
- Bjelke
- Teslaägare
- Inlägg: 19558
- Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
- Ort: Bollnäs
- Referralkod: ts.la/mikael1178
Re: VW ID.4
Om allt är korrekt så beror det inte på hjulen iaf (ska vara samma rullomkrets/diameter på alla
alternativ till en bilmodell)…
alternativ till en bilmodell)…
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
S75D-18
SP100D-19
Re: VW ID.4
Hm, ja det kanske är 21 cm, men vad är detta 17 cm markfrigång på GTX? En sportversion som ligger närmare vägen. Inte bra i terräng.
https://via.tt.se/pressmeddelande/varld ... Id=3298308
Helt fel för svenska marknaden tror jag, särskilt på vintern vill jag ha ordentlig höjd över snön och fyrhjulsdrift.
Hoppas VW lägger till ett traction läge på vanliga ID4 som ökar framkomligheten på is. Som på bmw i3 som jag tror låser drivaxeln lite för att ge maximalt driv på löst underlag med ev lite spinn.
https://via.tt.se/pressmeddelande/varld ... Id=3298308
Helt fel för svenska marknaden tror jag, särskilt på vintern vill jag ha ordentlig höjd över snön och fyrhjulsdrift.
Hoppas VW lägger till ett traction läge på vanliga ID4 som ökar framkomligheten på is. Som på bmw i3 som jag tror låser drivaxeln lite för att ge maximalt driv på löst underlag med ev lite spinn.
Senast redigerad av Swede1, redigerad totalt 1 gånger.
Re: VW ID.4
Beror på var i Sverige man bor?Swede1 skrev:Hm, ja det kanske är 21 cm, men vad är detta 17 cm markfrigång på GTX? En sportversion som ligger närmare vägen. Inte bra i terräng.
https://via.tt.se/pressmeddelande/varld ... Id=3298308
Helt fel för svenska marknaden tror jag, särskilt på vintern vill jag ha ordentlig höjd över snön och fyrhjulsdrift.
Många av oss bor i de södra delarna där det mest kallt regn på vintern. Är det väl snö några enstaka vinterdagar, så är det oftast några få ynka cm.
Sverige är ett avlångt land, och samma förhållanden gäller inte i hela landet som i just din del.
Skulle tom. gissa på att vi är fler kunder i de södra delarna med förhållandevis lite snö under vintrarna.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW ID.4
Mm, södra Sverige har mer kontinentalt väder, GTX är nån sportversion för gator, jag vill ha en mer terrängversion av ID4 med fyrhjulsdrift, kanske kommer, ID4 verkar bli en storsäljare.
Re: VW ID.4
Jo, en GTX är nog helt enkelt inte fel. Bara att det är fel typ av bil vad just du vill ha. Troligen så hade du inte heller köpt en M3P eller Taycan heller.Swede1 skrev:Mm, södra Sverige har mer kontinentalt väder, GTX är nån sportversion för gator, jag vill ha en mer terrängversion av ID4 med fyrhjulsdrift, kanske kommer, ID4 verkar bli en storsäljare.
Har inte ID4 AWD redan? Det trodde jag var standard redan på den.
Kanske annars en e-tron är mer vad du är ute efter?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW ID.4
GTX är AWD.martinot skrev:Jo, en GTX är nog helt enkelt inte fel. Bara att det är fel typ av bil vad just du vill ha. Troligen så hade du inte heller köpt en M3P eller Taycan heller.Swede1 skrev:Mm, södra Sverige har mer kontinentalt väder, GTX är nån sportversion för gator, jag vill ha en mer terrängversion av ID4 med fyrhjulsdrift, kanske kommer, ID4 verkar bli en storsäljare.
Har inte ID4 AWD redan? Det trodde jag var standard redan på den.
Kanske annars en e-tron är mer vad du är ute efter?
Min t.ex är RWD. Så som Enyaq, E-tron Q4 också är RWD med kommande AWD modeller.
Det kan du nog inte missat i denna tråden
Re: VW ID.4
Jovisst, Audi etron 55 med BO stereo och höj sänkbar fjädring är given, om den hade ett rimligt pris, vill inte kasta bort pengarna på en bil. Börjar iof ha relativt dålig räckvidd jämfört med nya elbilar.
Senast redigerad av Swede1, redigerad totalt 1 gånger.
Re: VW ID.4
Verkar som teslabjörn fått tag på en GTX redan.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Perfect is the enemy of good.
Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Re: VW ID.4
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: VW ID.4
Ahh. Det var ju rätt kass håller jag med om. Klart minus för ID4 då. Förstår dig bättre då.Kubi skrev:GTX är AWD.martinot skrev:Jo, en GTX är nog helt enkelt inte fel. Bara att det är fel typ av bil vad just du vill ha. Troligen så hade du inte heller köpt en M3P eller Taycan heller.Swede1 skrev:Mm, södra Sverige har mer kontinentalt väder, GTX är nån sportversion för gator, jag vill ha en mer terrängversion av ID4 med fyrhjulsdrift, kanske kommer, ID4 verkar bli en storsäljare.
Har inte ID4 AWD redan? Det trodde jag var standard redan på den.
Kanske annars en e-tron är mer vad du är ute efter?
Min t.ex är RWD. Så som Enyaq, E-tron Q4 också är RWD med kommande AWD modeller.
Det kan du nog inte missat i denna tråden
Jo, är rätt lätt att missa. Tesla Club Swedens forum har ju hundratals postningar om dagen, och många elbilsmodeller ute just nu. Inte så lätt att hålla 100% spec i huvudet på 100% av alla elbilar.
Detta sagt gällande bristen med AWD hos ID4, så behöver ju inte GTX vara fel för den sakens skull. Kan ju bli en intressant och bra bil ändå som kan tilltala många andra (även om inte dig).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW ID.4
Varför är AWD ett måste?martinot skrev:Ahh. Det var ju rätt kass håller jag med om. Klart minus för ID4 då. Förstår dig bättre då.Kubi skrev:GTX är AWD.martinot skrev:Jo, en GTX är nog helt enkelt inte fel. Bara att det är fel typ av bil vad just du vill ha. Troligen så hade du inte heller köpt en M3P eller Taycan heller.Swede1 skrev:Mm, södra Sverige har mer kontinentalt väder, GTX är nån sportversion för gator, jag vill ha en mer terrängversion av ID4 med fyrhjulsdrift, kanske kommer, ID4 verkar bli en storsäljare.
Har inte ID4 AWD redan? Det trodde jag var standard redan på den.
Kanske annars en e-tron är mer vad du är ute efter?
Min t.ex är RWD. Så som Enyaq, E-tron Q4 också är RWD med kommande AWD modeller.
Det kan du nog inte missat i denna tråden
Jo, är rätt lätt att missa. Tesla Club Swedens forum har ju hundratals postningar om dagen, och många elbilsmodeller ute just nu. Inte så lätt att hålla 100% spec i huvudet på 100% av alla elbilar.
Detta sagt gällande bristen med AWD hos ID4, så behöver ju inte GTX vara fel för den sakens skull. Kan ju bli en intressant och bra bil ändå som kan tilltala många andra (även om inte dig).
Genuin fråga.