VW ID.4
Moderator: Redaktion
Re: VW ID.4
Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti.
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden
I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.
Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden
I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.
Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.
Re: VW ID.4
Ken1 skrev:Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti.
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden
I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.
Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.
Enyaq är snyggare på alla sätt. ID.4 ser alldeles för "mjuk" ut.
Re: VW ID.4
Mjuk? Tycker den stora huvuen och sportiga bakljusen får ID4 att se maffig ut.MWall skrev:Ken1 skrev:Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti.
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden
I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.
Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.
Enyaq är snyggare på alla sätt. ID.4 ser alldeles för "mjuk" ut.
Enyaqen ser väl ändå lite för gammal/minibussig ut och tillbaks till skodarötterna där Octavian uppenbarligen var ett sidospår där Skoda fick till en riktigt snygg bil. Men Enyaqen hade kunnat släppts för 5 år och då hade den varit helt ok men nu står den sig kort mot mach e, id4 och kommande q4. Framför allt är det dess proportioner och märkligt fula bakljusen. Känns som VW group sa till Skoda att skippa den första konceptbilen och medvetet göra Enyaqen fulare.....
Lite besviken över detta då jag lutade åt Enyaqen pga större storleken men kan fan inte åka runt i den
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3589
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: VW ID.4
Minnet var inte helt korrekt, 3395 hos Fordonsmäklarna är det https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 4/94740723martinot skrev:Länk?jonasl skrev:Kona finns för 2995 i 12 mån hos Fordonsbolaget.
Låter annars som mycket bra pris.
Model Y LR AWD 2022
Re: VW ID.4
Jag gillar nog Enyaq eftersom den påminner om en BMW. Både fronten och proportionerna som ser mer dynamiska ut. ID.4 har lite mer böljande uttryck. Lite mesigare. Lite mer "VAG-form" helt enkelt.Jonatand skrev:Mjuk? Tycker den stora huvuen och sportiga bakljusen får ID4 att se maffig ut.MWall skrev:Ken1 skrev:Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti.
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden
I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.
Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.
Enyaq är snyggare på alla sätt. ID.4 ser alldeles för "mjuk" ut.
Enyaqen ser väl ändå lite för gammal/minibussig ut och tillbaks till skodarötterna där Octavian uppenbarligen var ett sidospår där Skoda fick till en riktigt snygg bil. Men Enyaqen hade kunnat släppts för 5 år och då hade den varit helt ok men nu står den sig kort mot mach e, id4 och kommande q4. Framför allt är det dess proportioner och märkligt fula bakljusen. Känns som VW group sa till Skoda att skippa den första konceptbilen och medvetet göra Enyaqen fulare.....
Lite besviken över detta då jag lutade åt Enyaqen pga större storleken men kan fan inte åka runt i den
Att folk tycker Mach-E är snygg är helt oförklarligt. Jag kommer inte förbi "noskonen" alls. Den förstör hela bilen, tillsammans med vetskapen om att det är en amerikansk bil med alla nackdelar det medför.
Re: VW ID.4
Jag vet inte om du menar BMW iX men tycker Enyaqen är betydligt snyggare än den som jag inte är särskilt stort fan av.MWall skrev:Jag gillar nog Enyaq eftersom den påminner om en BMW. Både fronten och proportionerna som ser mer dynamiska ut. ID.4 har lite mer böljande uttryck. Lite mesigare. Lite mer "VAG-form" helt enkelt.Jonatand skrev:Mjuk? Tycker den stora huvuen och sportiga bakljusen får ID4 att se maffig ut.MWall skrev:Ken1 skrev:Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti.
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden
I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.
Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.
Enyaq är snyggare på alla sätt. ID.4 ser alldeles för "mjuk" ut.
Enyaqen ser väl ändå lite för gammal/minibussig ut och tillbaks till skodarötterna där Octavian uppenbarligen var ett sidospår där Skoda fick till en riktigt snygg bil. Men Enyaqen hade kunnat släppts för 5 år och då hade den varit helt ok men nu står den sig kort mot mach e, id4 och kommande q4. Framför allt är det dess proportioner och märkligt fula bakljusen. Känns som VW group sa till Skoda att skippa den första konceptbilen och medvetet göra Enyaqen fulare.....
Lite besviken över detta då jag lutade åt Enyaqen pga större storleken men kan fan inte åka runt i den
Att folk tycker Mach-E är snygg är helt oförklarligt. Jag kommer inte förbi "noskonen" alls. Den förstör hela bilen, tillsammans med vetskapen om att det är en amerikansk bil med alla nackdelar det medför.
Helt sant att ID4 är rundare men det ger elegans och anledning till att jag gillar Merca, Audi före BMW/Volvo i designspråk. Lika förtjust i Q4an men föredrar jag faktiskt ID4 motorhuv före Q4, då den ser maffigare ut - allt annat drar nog Q4 strået.
Tror en facelift på Enyaq kan göra den betydligt snyggare - framför allt ljuseena och grillen som alla ser ut som de glömdes bort av Skodas designavdelning. Lite mer åt octaviahållet.
Re: VW ID.4
Jag tycker Enyaq ser betydligt tuffare ut än Id.4, som ser lite mesig ut.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Re: VW ID.4
Jonatand skrev:Jag vet inte om du menar BMW iX men tycker Enyaqen är betydligt snyggare än den som jag inte är särskilt stort fan av.
Helt sant att ID4 är rundare men det ger elegans och anledning till att jag gillar Merca, Audi före BMW/Volvo i designspråk. Lika förtjust i Q4an men föredrar jag faktiskt ID4 motorhuv före Q4, då den ser maffigare ut - allt annat drar nog Q4 strået.
Tror en facelift på Enyaq kan göra den betydligt snyggare - framför allt ljuseena och grillen som alla ser ut som de glömdes bort av Skodas designavdelning. Lite mer åt octaviahållet.
Nej jag menar klassisk BMW-design. Och ja, jag gillar BMW och Volvo före de andra.
Typ:
Re: VW ID.4
Ahh, ja dom är lika. Även skoda octavia påminner om 3-5-serien.MWall skrev:Jonatand skrev:Jag vet inte om du menar BMW iX men tycker Enyaqen är betydligt snyggare än den som jag inte är särskilt stort fan av.
Helt sant att ID4 är rundare men det ger elegans och anledning till att jag gillar Merca, Audi före BMW/Volvo i designspråk. Lika förtjust i Q4an men föredrar jag faktiskt ID4 motorhuv före Q4, då den ser maffigare ut - allt annat drar nog Q4 strået.
Tror en facelift på Enyaq kan göra den betydligt snyggare - framför allt ljuseena och grillen som alla ser ut som de glömdes bort av Skodas designavdelning. Lite mer åt octaviahållet.
Nej jag menar klassisk BMW-design. Och ja, jag gillar BMW och Volvo före de andra.
Typ:
Men ser mindre likheter med X-serien som anammar en rundare form. Kanske Enyaq görs sig bäst att jämföras med kombibilar?
Re: VW ID.4
Jag bytte den röda bilen mot en mindre bild. Ta bort den i ditt inlägg också. Det förstör formen på tråden lite med för stora bilder.Jonatand skrev:Men ser mindre likheter med X-serien som anammar en rundare form. Kanske Enyaq görs sig bäst att jämföras med kombibilar?
- Tellus
- Teslaägare
- Inlägg: 3598
- Blev medlem: 04 dec 2018 09:07
- Ort: Nerike
- Referralkod: ts.la/magnus93984
Re: VW ID.4
Vilken hemsk bil, man ser inte om det är årsmodell 2000 eller 2020, oavsett så blir man illamående.MWall skrev:Jonatand skrev:Jag vet inte om du menar BMW iX men tycker Enyaqen är betydligt snyggare än den som jag inte är särskilt stort fan av.
Helt sant att ID4 är rundare men det ger elegans och anledning till att jag gillar Merca, Audi före BMW/Volvo i designspråk. Lika förtjust i Q4an men föredrar jag faktiskt ID4 motorhuv före Q4, då den ser maffigare ut - allt annat drar nog Q4 strået.
Tror en facelift på Enyaq kan göra den betydligt snyggare - framför allt ljuseena och grillen som alla ser ut som de glömdes bort av Skodas designavdelning. Lite mer åt octaviahållet.
Nej jag menar klassisk BMW-design. Och ja, jag gillar BMW och Volvo före de andra.
Typ:
Inredningen törs jag inte tänka på
Vi gillar olika
Model 3 P+ -19
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Model Y LR -22
Model S Pläd -23
Model 3 sr+ (såld), MYP (såld)
Klimatkompenserar med
SLK55AMG
740TurboIntercooler
Re: VW ID.4
F31 finns som årsmodell -13 till -19 och är en lyckad design enligt mig. Har själv haft 2 stycken. Väldigt allround bil med utrymmen, körglädje och komfort. Med skinnklädd instrumentbräda blir inredningen väldigt fin. Funktionell och stilren.Tellus skrev:Vilken hemsk bil, man ser inte om det är årsmodell 2000 eller 2020, oavsett så blir man illamående.
Inredningen törs jag inte tänka på
Vi gillar olika
- jonasl
- Teslaägare
- Inlägg: 3589
- Blev medlem: 13 feb 2016 23:44
- Referralkod: ts.la/jonas44573
Re: VW ID.4
Haha, det stämmer. Jag har till och med sålt en bil via Fordonsmäklarna så jag borde ha lite bättre koll.Perpendicular skrev:martinot skrev:
Tror jonasl blandat ihop bilfirmorna.
Fordonsbolaget säljer Honda.
Fordonsmäklarna har Hyundai och kör Kona Electric för 3395/mån i 12 mån.
https://www.fordonsmaklarna.se/kampanjer/
Vi tog ut en precis före nyår och är grymt nöjd.
Missbedömde tyvärr hur mycket vi skulle köra, har redan bränt över 500 av de 1000 milen i början av april..
Vet du vad övermil kostar?
Model Y LR AWD 2022
Re: VW ID.4
Exteriört så tycker jag de lyckats väldigt väl med ID4. Känns modern och snygg, utan att sticka ut på något sätt. Känns som de träffat rätt där.Ken1 skrev:Håller med om att ID. 4 verkar se bättre ut på utsidan än Enyaq men tvärtom inuti.
Jag hade nog beställt en Enyaq ändå pga av det större bagaget då ID.4 känns på gränsen redan, men nu blev det en ID4 pga av leveranstider och vi vill slippa hyra bil under semesterperioden
I det norska testet, mätte man upp till taket eller till insynskyddet? Den raka bakstammen är ju ett stort plus när man ska lasta.
Det ser ut som att det finns en del plats under huven på. Skulle det vara möjligt att spänna fast en laddkabel i nån typ av gummipåse där tror ni? Så skulle man slippa ha den bak där den antagligen kommer under all packning... Jag menar, man kommer ändå inte att använda den så mycket då man antagligen har en laddbox hemma i alla fal.
Interiört så tycker jag dock inte alls om ID3/4, men med reservation att jag inte sett på de i verkligheten (ID3 har jag sett en passera mig i verkligheten här om dagen). På iaf. bilder så ser Enyaq ut som mycket mer premium. Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW ID.4
Inga problem, tack!jonasl skrev:Minnet var inte helt korrekt, 3395 hos Fordonsmäklarna är det https://www.blocket.se/annons/stockholm ... 4/94740723martinot skrev:Länk?jonasl skrev:Kona finns för 2995 i 12 mån hos Fordonsbolaget.
Låter annars som mycket bra pris.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 5296
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: VW ID.4
ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörkbruna ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: VW ID.4
Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.
För de video och foto jag sett hitintills är ju inte inredningen direkt vacker i "standard" ID (även om det som alltid är svårt att enas om smak):
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 5296
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: VW ID.4
Här är en länk:martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.
För de video och foto jag sett hitintills är ju inte inredningen direkt vacker i "standard" ID (även om det som alltid är svårt att enas om smak):
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAD
Bilden finns längst ner på sidan. Sjätte från slutet.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: VW ID.4
Kom och tänka på en video som jag sett innan av Björn Nyland, om det är denna interiören du tänker på?martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Re: VW ID.4
Hittade dessa, men måste ju säg att jag inte tycker den rostbruna nyansen är direkt snygg i sammanhanget och inte direkt i min smak:SwedishAdvocate skrev:Här är en länk:martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.
För de video och foto jag sett hitintills är ju inte inredningen direkt vacker i "standard" ID (även om det som alltid är svårt att enas om smak):
https://www.google.com/url?sa=i&url=htt ... AdAAAAABAD
Bilden finns längst ner på sidan. Sjätte från slutet.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 5296
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: VW ID.4
Det verkar det vara. Som jag förstår det är det den interiören som finns i de fyra högre utrustningsnivåerna: Business, Family, Tech och Max. I de två lägre – City och Life – är det istället en mörkgrå ("Platinum Grey") istället för den mörkbruna ("Florence Brown"). Är du säker på att det går att beställa bilar med ljus plast i interiören i Sverige?martinot skrev:Kom och tänka på en video som jag sett innan av Björn Nyland, om det är denna interiören du tänker på?martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
-
- Inlägg: 5296
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: VW ID.4
Den bruna färgen verkar vara mörkare i verkligheten...martinot skrev:Hittade dessa, men måste ju säg att jag inte tycker den rostbruna nyansen är direkt snygg i sammanhanget och inte direkt i min smak:
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting
Re: VW ID.4
Har ingen aning om vad som går att beställa i Sverige eller inte. Funderar på att byta bil innan beskattningen går upp den 1/7, men då blir det nog en M3 igen, men kanske Performance denna gången. Där lutar det åt svart inredning som idag, men funderar lite på den vita (vill dock ha trä istället för aluminium ovanpå instrumentbrädan).SwedishAdvocate skrev:Det verkar det vara. Som jag förstår det är det den interiören som finns i de fyra högre utrustningsnivåerna: Business, Family, Tech och Max. I de två lägre – City och Life – är det istället en mörkgrå ("Platinum Grey") istället för den mörkbruna ("Florence Brown"). Är du säker på att det går att beställa bilar med ljus plast i interiören i Sverige?martinot skrev:Kom och tänka på en video som jag sett innan av Björn Nyland, om det är denna interiören du tänker på?martinot skrev:Låter som ett bra och trevligt alternativ!SwedishAdvocate skrev:ID.4 Max finns med helsvart interiör och någon slags sobert mörk ("Florence Brown") accenter i dörrsidor och på stolarnas sidor. Jag tycker inte det ser så tokigt ut på bild i alla fall...martinot skrev:.../ Tycker all plast runt ratt och instrumentering ser billig ut i ID3/ID4, och även den märkliga färgsättningen av sätena beige/brun, är verkligen inte något som tilltalar mig. Tycker även det känns som en missmatch med gammaldags färger på sätena, och den moderna (men billiga) ljusa plasten på ratt och instrumentering.
Har du något bra foto eller länk till det så får du gärna posta.
Men ID har jag inte så bra koll på. Därav mina frågor här i tråden.
Har tidigare kikat på en ID3 åt pappa, men han har sett på ID3 och tycker den är för stor (själv tycker jag den är väldigt liten, men pappa är lite konstig) och vill ha en lite mindre pendlarbil som komplement till sin Dacia ICE-pickup.
Oavsett så tycker jag ID är rätt lyckad exteriört (även om inte direkt spännande), förutom nyanserna/färgvalen. Speciellt den senapsgula lacken är verkligen inte i min smak. De andra färgerna kunde jag dock tänka mig att leva med (om det hängde på bara det).
Gällande interiören så tycker jag alla jag sett hittills, oavsett var de finns att beställa eller inte, är ganska fula. Förutom den bulliga plastigheten runt instrumentbrädan, som verkligen inte är i min smak, så tycker jag (av vad jag sett hittills) att de rostbruna färgvalen är verkligen både mysko och fula på både säten och dörrar.
Har de verkligen ingen interiör utan något rostbrunt, som tex. rak vanlig simpel helsvart?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
-
- Inlägg: 5296
- Blev medlem: 10 sep 2018 01:56
Re: VW ID.4
Jo.martinot skrev:.../ Har de verkligen ingen interiör utan något rostbrunt, som tex. rak vanlig simpel helsvart?
Annars är det väl säkrast att kolla direkt med VW. Den svarta/mörkgrå interiören kanske går att få även med de fyra övre utrustningsnivåerna...SwedishAdvocate skrev:.../ I de två lägre – City och Life – är det istället en mörkgrå ("Platinum Grey") istället för den mörkbruna ("Florence Brown"). Är du säker på att det går att beställa bilar med ljus plast i interiören i Sverige?
Tesla har ju t.ex. även haft saker som gått att beställa 'off the menu'...
EDIT: Det verkar lite oklart vilken nyans av grå som "Platinum Grey" är. Den kanske inte är så mörk...
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls <-- The Price of Gas | The Center for Investigative Reporting