AMS 75 mil elbils race

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Nect
elbilist
Inlägg: 1593
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Nect »

Skrev det här i e-tron tråden, men förtjänar en egen tråd!

Riktigt underhållande klipp när svenska Auto Motorsport kör elbils race! 75 mil för att se vem som är snabbast!



7 Elbilar.

E-tron
Zoe
id3
Taycan
Volvo xc40
Model 3 LR
E-niro.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
iAkita
elbilist
Inlägg: 2532
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av iAkita »

Nect skrev:
Skrev det här i e-tron tråden, men förtjänar en egen tråd!

Riktigt underhållande klipp när svenska Auto Motorsport kör elbils race! 75 mil för att se vem som är snabbast!



7 Elbilar.

E-tron
Zoe
id3
Taycan
Volvo xc40
Model 3 LR
E-niro.
Bra idé, men trist att de verkar ha siktar mer på underhållningsvärde än ett sakligt och rättvist test. Eller var de flesta i gänget verkligen såna klåpare som man får intryck av? Varför stannade till exempel e-Niron i Mantorp när han lätt kunde kört vidare till Gränna och fått bättre laddhastighet där? Och hur resonerade man när man tyckte det var en bra idé att ladda Zoe:n på en typ 2 laddare i Jönköping, när det finns flera 50 kW laddare att tillgå?
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Pinsamt, pinsamt, pinsamt. Tesla fortsätter med strutsmentaliteten och förnekar all kännedom om välkända fel. :evil:
Eller är det kanske bara så att Teslateknikern bott under en sten de senaste månaderna. :roll:
Model Y P
Model S P
Model S P
JONI
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 jan 2021 09:15

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av JONI »

Lite pinsamt för AMS också, alla deras tester går ut på att Audi ska vinna.
De måste ha studerat kartan noga så att det passade Ionity och inte SuC. Fick Teslan någon plugsurf-bricka så att dr hade samma förutsättningar?
Min laddplan för M3, ladda till 50% i Ödeshög (ca15min), till 80% Ionity i Mariestad (ca 30min) och ha Enköping som reserv.
De sa att den trasiga värmen inte skulle påverka testet sedan var det rätt tyst om var och hur länge de hade stått och laddat.
Användarvisningsbild
Pontus
Teslaägare
Inlägg: 8574
Blev medlem: 26 nov 2014 05:42
Ort: Upplands Väsby, Stockholm

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Pontus »

Jag tycker ändå att ledaren som Alrik skrev var helt ok.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... tillstand/
Model S Plaid
Model 3 LR AWD Vit
Model 3 LR RWD Svart. SÅLD
Första Svenskägda Model 3 Blå med svart inredning och de fula hjulen och AP. SÅLD
Model S 85D Matt blå SÅLD
För rabatt på model S o X kan ni prova att twittra Elon, tala om hur det gick.
macky
Inlägg: 939
Blev medlem: 27 maj 2019 08:13

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av macky »

JONI skrev:
Lite pinsamt för AMS också, alla deras tester går ut på att Audi ska vinna.
De måste ha studerat kartan noga så att det passade Ionity och inte SuC. Fick Teslan någon plugsurf-bricka så att dr hade samma förutsättningar?
Min laddplan för M3, ladda till 50% i Ödeshög (ca15min), till 80% Ionity i Mariestad (ca 30min) och ha Enköping som reserv.
De sa att den trasiga värmen inte skulle påverka testet sedan var det rätt tyst om var och hur länge de hade stått och laddat.
Inte min uppfattning, brukar ju vara BMW ;). E-tron har fått mycket uppskattning som bil i AMS men mycket kritik för att vara ineffektiv. Vilket kom lite på skam här beaktat att flera mindre bilar drog lika mycket. Även förvånande att Taycan inte var snålare. Dåligt värmepaket? Den är ju väldigt mycket mer effektiv i sommarväder. Ingen av de som körde (utom Alrik kanske) hade ju direkt massor av erfarenhet av respektive bil eller elbilskörning. Klart att de sett annorlunda ut norrut men så här bra är nätverket nu i södra Sverige och så här bra är vissa andra elbilar.
Nect
elbilist
Inlägg: 1593
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Nect »

JONI skrev:
Lite pinsamt för AMS också, alla deras tester går ut på att Audi ska vinna.
De måste ha studerat kartan noga så att det passade Ionity och inte SuC. Fick Teslan någon plugsurf-bricka så att dr hade samma förutsättningar?
Min laddplan för M3, ladda till 50% i Ödeshög (ca15min), till 80% Ionity i Mariestad (ca 30min) och ha Enköping som reserv.
De sa att den trasiga värmen inte skulle påverka testet sedan var det rätt tyst om var och hur länge de hade stått och laddat.
Tror det framgår lite mer i tidningsartikeln om racet. Var någon som läst denna som sa att man dragit bort strultiden på M3:an för att få rättvisare tid. Men att tiden fortfarande inte riktigt var rättvis.
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
JONI
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 jan 2021 09:15

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av JONI »

Hur lyckas man då stå och ladda M3 i 1h 20min för att köra 75 mil med fullt batteri från start och tomt i mål?
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av MWall »

JONI skrev:
Lite pinsamt för AMS också, alla deras tester går ut på att Audi ska vinna.
De måste ha studerat kartan noga så att det passade Ionity och inte SuC. Fick Teslan någon plugsurf-bricka så att dr hade samma förutsättningar?
Min laddplan för M3, ladda till 50% i Ödeshög (ca15min), till 80% Ionity i Mariestad (ca 30min) och ha Enköping som reserv.
De sa att den trasiga värmen inte skulle påverka testet sedan var det rätt tyst om var och hur länge de hade stått och laddat.

Nu är det ju tyvärr perhört oekonomiskt att ladda på Ionity som Tesla-förare så om den hade laddat på Ionity så hade det bara varit för tävlingens skull. Det är ju nämligen ingen tävling på det sättet. De använder bara "tävling" som grepp för att visa hur det är att köra långt med diverse olika elbilar. Då måste man köra som man hade gjort om det varit ens egen bil och en "rutinkörning". Alltså inget Ionity för Teslan.
JONI
Inlägg: 106
Blev medlem: 12 jan 2021 09:15

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av JONI »

Faktum kvarstår att de medvetet eller ej hittat en rutt där det var väldigt långt mellan SuC (än så länge).
Nect
elbilist
Inlägg: 1593
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Nect »

JONI skrev:
Hur lyckas man då stå och ladda M3 i 1h 20min för att köra 75 mil med fullt batteri från start och tomt i mål?
Skicka en fråga till AMS!

Kan säkert vara så att personen i M3:an (och övriga att döma) är relativt ovana elbilister där de även säkert tagit 60min lunchstopp med laddning. Har inte läst artikeln, men kan säkert vara så att M3 föraren laddat batteriet fullt vid ett stopp och då blir laddtiden inte direkt kort...
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Nect skrev:
JONI skrev:
Hur lyckas man då stå och ladda M3 i 1h 20min för att köra 75 mil med fullt batteri från start och tomt i mål?
Skicka en fråga till AMS!

Kan säkert vara så att personen i M3:an (och övriga att döma) är relativt ovana elbilister där de även säkert tagit 60min lunchstopp med laddning. Har inte läst artikeln, men kan säkert vara så att M3 föraren laddat batteriet fullt vid ett stopp och då blir laddtiden inte direkt kort...
Men de sa att de lät bilarnas navigator planera rutten med laddstopp. Så hade inte Teslas navigator planerat laddstoppen.
Model Y P
Model S P
Model S P
Nect
elbilist
Inlägg: 1593
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Nect »

Nicke Nyfiken skrev:
Nect skrev:
JONI skrev:
Hur lyckas man då stå och ladda M3 i 1h 20min för att köra 75 mil med fullt batteri från start och tomt i mål?
Skicka en fråga till AMS!

Kan säkert vara så att personen i M3:an (och övriga att döma) är relativt ovana elbilister där de även säkert tagit 60min lunchstopp med laddning. Har inte läst artikeln, men kan säkert vara så att M3 föraren laddat batteriet fullt vid ett stopp och då blir laddtiden inte direkt kort...
Men de sa att de lät bilarnas navigator planera rutten med laddstopp. Så hade inte Teslas navigator planerat laddstoppen.
Fast planerar bilarnas navigator in när och hur länge man ska äta lunch? (Ironi). :D

Vissa av förarna litade inte helt på navigatorn med anledning av vädret och valde att ladda lite extra som säkerhet. Men det framgår väldigt dåligt i videon hur exakt man gjort (speciellt M3:an). Tror mer videon är ett komplement till artikeln i tidningen. :)
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Nect skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Nect skrev:
JONI skrev:
Hur lyckas man då stå och ladda M3 i 1h 20min för att köra 75 mil med fullt batteri från start och tomt i mål?
Skicka en fråga till AMS!

Kan säkert vara så att personen i M3:an (och övriga att döma) är relativt ovana elbilister där de även säkert tagit 60min lunchstopp med laddning. Har inte läst artikeln, men kan säkert vara så att M3 föraren laddat batteriet fullt vid ett stopp och då blir laddtiden inte direkt kort...
Men de sa att de lät bilarnas navigator planera rutten med laddstopp. Så hade inte Teslas navigator planerat laddstoppen.
Fast planerar bilarnas navigator in när och hur länge man ska äta lunch? (Ironi). :D

Vissa av förarna litade inte helt på navigatorn med anledning av vädret och valde att ladda lite extra som säkerhet. Men det framgår väldigt dåligt i videon hur exakt man gjort (speciellt M3:an). Tror mer videon är ett komplement till artikeln i tidningen. :)
Ja det skulle inte förvåna mig om man räknade in tiden för en trerätters för någon förare, medan en annan bevisligen käkade medhavt i bilen. :lol:

Även om videon är lång så är den så pass otydlig att hela syftet är att sälja tidningar. Rena faktafrågor i kommentarsfältet besvaras med att svaren finns i tidningen.
Model Y P
Model S P
Model S P
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11572
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av martinot »

Pontus skrev:
Jag tycker ändå att ledaren som Alrik skrev var helt ok.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... tillstand/
Även om testet inte var perfekt genomfört (var lite knasigt på många punkter), så gillar jag att man diskuterade och visade både på positiva möjligheter för många att köra elbil istället för ICE, men att man ändå inte stack undan med att det finns el del problem och barnsjukdomar som behöver rättas till innan det blir en lika smidig upplevelse som att tanka en ICE på bensinmack.

Bra vettig diskussion även om det viktigaste är snabbare snabbladdning, eller större batterier (något som debatterats inte minst här på forumet).

Så även om det inte gav data och testresultat som man kan direkt lite på 100% (där är ju Björn Nyland mer konsekvent och grundlig, och litar mer på de), så gillar jag den breda allmänna diskussionen om upplevelserna av att köra elbil, och även emellan de olika elbilarna och laddfunktionerna/laddmöjligheterna.

Även positivt, för de som inte är så vana, att få en taktisk diskussion om värdet att stanna länge på laddning, eller ta flera korta stopp. Köra i hög hastighet lite snålt för att klara sig undan med ett färre stopp, eller köra snabbar och ladda oftare. Även bra med detta att visa på att det oftast inte lönar sig att ladda mer än 70%, men att visa batterier (som i just e-tron) kan har en rakare laddkurva än de flesta vanliga elbilar.

Så i ett stort perspektiv så tycker jag det speglar + och - med elbilar, och laddproblematiken/möjligheterna på ett bra balanserat sätt. Gillar detta.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11572
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av martinot »

Nicke Nyfiken skrev:
Nect skrev:
JONI skrev:
Hur lyckas man då stå och ladda M3 i 1h 20min för att köra 75 mil med fullt batteri från start och tomt i mål?
Skicka en fråga till AMS!

Kan säkert vara så att personen i M3:an (och övriga att döma) är relativt ovana elbilister där de även säkert tagit 60min lunchstopp med laddning. Har inte läst artikeln, men kan säkert vara så att M3 föraren laddat batteriet fullt vid ett stopp och då blir laddtiden inte direkt kort...
Men de sa att de lät bilarnas navigator planera rutten med laddstopp. Så hade inte Teslas navigator planerat laddstoppen.
Verkar ha varit väldigt "spridda skurar".

Vissa av förarna lät bilarnas navigatorer planera. Vissa körde på abetterrouteplanner (som Alrik) själv, vissa tog det hela "på känn" och navigerade efter eget huvud/gissning/känsla, vissa hade ingen rutt plan alls (tog det från stopp till stopp som det kom).

Så det var väl som bäst extremt inkonsekvent på den punkten. :D

Men... bortser man från att man inte kan lita på testdatan, så tycker jag detta återspeglar verkligheten rätt väl, och visar på hur olika man kan tänka och jobba som elbilsförare. Detta är väl den egentliga behållningen för de som inte är lika vana elbilsförare som oss, eller som kanske aldrig kört elbil alls.

Så diskussionen och alla olika approacher var väl den egentliga behållningen tycker jag.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Nect
elbilist
Inlägg: 1593
Blev medlem: 06 okt 2020 12:24

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Nect »

martinot skrev:
Pontus skrev:
Jag tycker ändå att ledaren som Alrik skrev var helt ok.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... tillstand/
Även om testet inte var perfekt genomfört (var lite knasigt på många punkter), så gillar jag att man diskuterade och visade både på positiva möjligheter för många att köra elbil istället för ICE, men att man ändå inte stack undan med att det finns el del problem och barnsjukdomar som behöver rättas till innan det blir en lika smidig upplevelse som att tanka en ICE på bensinmack.

Bra vettig diskussion även om det viktigaste är snabbare snabbladdning, eller större batterier (något som debatterats inte minst här på forumet).

Så även om det inte gav data och testresultat som man kan direkt lite på 100% (där är ju Björn Nyland mer konsekvent och grundlig, och litar mer på de), så gillar jag den breda allmänna diskussionen om upplevelserna av att köra elbil, och även emellan de olika elbilarna och laddfunktionerna/laddmöjligheterna.

Även positivt, för de som inte är så vana, att få en taktisk diskussion om värdet att stanna länge på laddning, eller ta flera korta stopp. Köra i hög hastighet lite snålt för att klara sig undan med ett färre stopp, eller köra snabbar och ladda oftare. Även bra med detta att visa på att det oftast inte lönar sig att ladda mer än 70%, men att visa batterier (som i just e-tron) kan har en rakare laddkurva än de flesta vanliga elbilar.

Så i ett stort perspektiv så tycker jag det speglar + och - med elbilar, och laddproblematiken/möjligheterna på ett bra balanserat sätt. Gillar detta.
Jag tyckte det var riktigt underhållande även fast det inte kanske var korrekt utfört som ett riktigt race elbilsförare i mellan. Det som var roligt var som du var inne på, ett test utfört av mer ”vanliga bilförare” och speglar majoriteten som funderar på elbil :)
Audi Q8 E-tron 50, S-line -24
Användarvisningsbild
taliz
Teslaägare
Inlägg: 14515
Blev medlem: 16 nov 2014 12:04

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av taliz »

Tycker också det var lite underhållande, särskilt hur Alrik plågade sig själv med Zoen. :lol:
Nu när ID3 lanserats med minsta batteriet så känns ju Zoe(och andra bilar som inte klarar 100kw laddning) rätt ointressanta dock.
https://youtu.be/6RhYY_4Wzls - the price of gas

Perfect is the enemy of good.

Time is the coin of your life. You spend it. Do not allow others to spend it for you.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11572
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av martinot »

Pontus skrev:
Jag tycker ändå att ledaren som Alrik skrev var helt ok.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... tillstand/
Ja. Mycket genomtänkta reflektioner!

Rekommenderar alla att läsa hela artikeln, men det mest relevanta stycket är nog detta:
Zoe orkar bara ladda runt 30 kW under vår resa – det ger usla elva mil i timmen. Porsche får elva nya mil på runt tio minuter. Det är skillnad.

Sedan har vi det här med milkostnader. Elpriserna varierar som en öl på systemet jämfört med på krogen. Det gäller att köpa en bil som erbjuder ett bra laddabonnemang, vilket inte Renault gör, men väl Porsche. Det är dyrare att köra en liten Zoe än att tanka en dieseldriven Range Rover! Högst milkostnad på vår resa hade för övrigt Volvo XC40 P8 som kostade 20 kronor milen, Teslan klarade sig på runt tre!

Laddstopp är en annan sak. Att stanna två gånger på 75 mil med en Porsche är skönt, men sju gånger med en Zoe är en djäkla skillnad, det känns som man måste rasta som en inkontinent valp.

Laddstationer kan också göra en galen, om de inte funkar eller bara har en ensam laddplats vid en snödriva ute på vischan och appen krånglar. Är man då trea i kön säljer man nog gärna sin bil billigt. Men finns det 16 platser där Tesla har löst betalningshanteringen suveränt och det finns en varm restaurang i närheten är det en annan femma.
Rätt extremt att det bortom hemmets trygga och billiga pendlarladdning kan skilja så mycket i pris när man är ute på längre resor med sina elbilar.

Hade bensinmackar och ICE-bilar varierat så mycket som mellan 3 kr/milen och 20 kr/milen så hade det nog blivit statskupp av västmänniskor i gult (eller något)! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
LarsL
Teslaägare
Inlägg: 14700
Blev medlem: 08 nov 2014 19:15
Referralkod: ts.la/lars74032

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av LarsL »

Får de pris för ”Best unscripted show” ungefär som Top Gear?
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11572
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av martinot »

LarsL skrev:
Får de pris för ”Best unscripted show” ungefär som Top Gear?
Japp, jag skulle nominerat de iaf! :lol:
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
wheels
Inlägg: 525
Blev medlem: 24 nov 2020 16:13

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av wheels »

"Tesla har aldrig råkat ut för problemet att värmen slutar fungera". 22,00 in :lol:
Användarvisningsbild
dstr
Teslaägare
Inlägg: 4342
Blev medlem: 12 okt 2014 11:00
Ort: Helenelund

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av dstr »

martinot skrev:
Pontus skrev:
Jag tycker ändå att ledaren som Alrik skrev var helt ok.
https://www.mestmotor.se/recharge/artik ... tillstand/
Ja. Mycket genomtänkta reflektioner!

Rekommenderar alla att läsa hela artikeln, men det mest relevanta stycket är nog detta:
Zoe orkar bara ladda runt 30 kW under vår resa – det ger usla elva mil i timmen. Porsche får elva nya mil på runt tio minuter. Det är skillnad.

Sedan har vi det här med milkostnader. Elpriserna varierar som en öl på systemet jämfört med på krogen. Det gäller att köpa en bil som erbjuder ett bra laddabonnemang, vilket inte Renault gör, men väl Porsche. Det är dyrare att köra en liten Zoe än att tanka en dieseldriven Range Rover! Högst milkostnad på vår resa hade för övrigt Volvo XC40 P8 som kostade 20 kronor milen, Teslan klarade sig på runt tre!

Laddstopp är en annan sak. Att stanna två gånger på 75 mil med en Porsche är skönt, men sju gånger med en Zoe är en djäkla skillnad, det känns som man måste rasta som en inkontinent valp.

Laddstationer kan också göra en galen, om de inte funkar eller bara har en ensam laddplats vid en snödriva ute på vischan och appen krånglar. Är man då trea i kön säljer man nog gärna sin bil billigt. Men finns det 16 platser där Tesla har löst betalningshanteringen suveränt och det finns en varm restaurang i närheten är det en annan femma.
Rätt extremt att det bortom hemmets trygga och billiga pendlarladdning kan skilja så mycket i pris när man är ute på längre resor med sina elbilar.

Hade bensinmackar och ICE-bilar varierat så mycket som mellan 3 kr/milen och 20 kr/milen så hade det nog blivit statskupp av västmänniskor i gult (eller något)! :D
Det går att köpa racefuel för 60:-/litern.
Användarvisningsbild
Bjelke
Teslaägare
Inlägg: 19572
Blev medlem: 24 mar 2015 12:27
Ort: Bollnäs
Referralkod: ts.la/mikael1178

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Bjelke »

Nicke Nyfiken skrev:
Pinsamt, pinsamt, pinsamt. Tesla fortsätter med strutsmentaliteten och förnekar all kännedom om välkända fel. :evil:
Eller är det kanske bara så att Teslateknikern bott under en sten de senaste månaderna. :roll:
Jag kan låtsas bli förvånad över den teknikerns agerande :lol:
Det är så sjukt många gånger jag varit med om det själv att man ibland funderar över hur dom är
funtad egentligen, på riktigt alltså... att stå och blåljuga kunder rakt upp i ansiktet är tydligen en sport på Tesla :evil:
S85-14 AP1 Såld
S75D-18
SP100D-19
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5313
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: AMS 75 mil elbils race

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Bjelke skrev:
Nicke Nyfiken skrev:
Pinsamt, pinsamt, pinsamt. Tesla fortsätter med strutsmentaliteten och förnekar all kännedom om välkända fel. :evil:
Eller är det kanske bara så att Teslateknikern bott under en sten de senaste månaderna. :roll:
Jag kan låtsas bli förvånad över den teknikerns agerande :lol:
Det är så sjukt många gånger jag varit med om det själv att man ibland funderar över hur dom är
funtad egentligen, på riktigt alltså... att stå och blåljuga kunder rakt upp i ansiktet är tydligen en sport på Tesla :evil:
Det är uppenbarligen en vald strategi från Tesla.
Model Y P
Model S P
Model S P
Skriv svar