KIA EV6

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: KIA EV6

Inlägg av Legato »

kikat skrev:
Legato skrev:
kikat skrev:
MWall skrev:
HelectriC skrev:

all konsumenter behöver inte vara intresserade av den typen av förhandssälj. Det räcker att de första bilarna blir sålda på det sättet, så kan de som vill provköra vänta en stund. Så har det väl alltid varit? Jag minns pappa som köpte den första Volvo S60 för många år sen när den kom ut, den fanns ju inte heller i hallarna när han beställde.

Jo, det där med att provköra är oftast lika meningslöst som att sparka på däcken. Hur många har backat på en bil, som de seriöst tänkt köpa, efter en provkörning? Det omvända finns säkert. Att man provkör en bil man inte tänkt köpa och blir övertygad. Men att vilja ha t ex nya C-klassen och sen backa ur affären efter provkörning måste vara extremt sällsynt. Finns sällan dealbreakers som visar sig först vid provkörning på moderna bilar.
Tycker inte alls det är meningslöst.
Den främsta anledningen till att jag vill provköra bilar innan jag köper är ljudnivån i högre hastigheter. Skiljer sig enormt mellan olika bilmodeller och bara för att någon tycker den är tyst betyder inte att jag tycker det. Det är klart man har backat på en bil som man tyckt vara bra men sedan provkört och den skramlat och bullrat något helt otroligt. Kia E-Niro är ett bra exempel på detta.
Det spelar ingen roll hur bra specifikationen är, hur billig den är eller hur mycket rabatt man får, man ska faktiskt också orka köra med den utan att bli mörbultad i huvudet.
Fast ljudnivån är ju i allra högsta grad mätbar...

Har större förståelse för att man vill uppleva körkänsla eller ljudet i stereon, dvs subjektiva faktorer. De rent objektiva som ljudnivå eller 0-100 acceleration kan man ju läsa sig till.
Hur man upplever olika ljud är en helt annan sak än ett värde på en decibelmätare. För att kunna jämföra värden måste de dessutom vara mätta under exakt samma omständigheter med samma mätare och samma placering. Jag ser det som en omöjlighet. Vad jag vet finns det inga biltillverkare som presenterar ljudnivån i sina specifikationer.
Men däremot ljudet i stereon ser jag som en total meningslös egenskap.
Naah. Det krävs absolut inga "exakt samma omständigheter". Det är så stora skillnader i ljudnivå mellan olika modeller att de lätt avslöjas även med relativt stora skillnader i omgivande faktorer.

Ljudkvaliteten i en stereo är däremot extremt svårt att mäta... Givetvis mycket, mycket svårare än att mäta bullernivå.
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: KIA EV6

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
Gratis Ionity-abonnemang första året, därefter 139:-/månad. 3,1:- per kWh.
Helt gratis, som i fri SuC?
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: KIA EV6

Inlägg av martinot »

MWall skrev:
HelectriC skrev:
Old_O skrev:
Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
all konsumenter behöver inte vara intresserade av den typen av förhandssälj. Det räcker att de första bilarna blir sålda på det sättet, så kan de som vill provköra vänta en stund. Så har det väl alltid varit? Jag minns pappa som köpte den första Volvo S60 för många år sen när den kom ut, den fanns ju inte heller i hallarna när han beställde.

Jo, det där med att provköra är oftast lika meningslöst som att sparka på däcken. Hur många har backat på en bil, som de seriöst tänkt köpa, efter en provkörning? Det omvända finns säkert. Att man provkör en bil man inte tänkt köpa och blir övertygad. Men att vilja ha t ex nya C-klassen och sen backa ur affären efter provkörning måste vara extremt sällsynt. Finns sällan dealbreakers som visar sig först vid provkörning på moderna bilar.
Jag antar att, precis som du har en aversion emot att se och känna på bilar innan köp, är konsekvent och köper skor, kläder, båtar och fastigheter på samma sätt utan att först ha provat eller kikat på de i verkligheten?

Vi är alla olika, men själv skulle jag inte köpa varken bilar, båtar eller fastigheter utan att själva ha sett på de innan. Men det är jag det.

Inga problem med hur andra gör (deras bekymmer). :)
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: KIA EV6

Inlägg av martinot »

Old_O skrev:
Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
Det är väl olika typer av köpare. Vissa vill inte ens åka och se på bilen innan köp (tom. det är för mycket för de). Det e bar å köp!! :D
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: KIA EV6

Inlägg av HelectriC »

martinot skrev:
MWall skrev:
HelectriC skrev:
Old_O skrev:
Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
all konsumenter behöver inte vara intresserade av den typen av förhandssälj. Det räcker att de första bilarna blir sålda på det sättet, så kan de som vill provköra vänta en stund. Så har det väl alltid varit? Jag minns pappa som köpte den första Volvo S60 för många år sen när den kom ut, den fanns ju inte heller i hallarna när han beställde.

Jo, det där med att provköra är oftast lika meningslöst som att sparka på däcken. Hur många har backat på en bil, som de seriöst tänkt köpa, efter en provkörning? Det omvända finns säkert. Att man provkör en bil man inte tänkt köpa och blir övertygad. Men att vilja ha t ex nya C-klassen och sen backa ur affären efter provkörning måste vara extremt sällsynt. Finns sällan dealbreakers som visar sig först vid provkörning på moderna bilar.
Jag antar att, precis som du har en aversion emot att se och känna på bilar innan köp, är konsekvent och köper skor, kläder, båtar och fastigheter på samma sätt utan att först ha provat eller kikat på de i verkligheten?

Vi är alla olika, men själv skulle jag inte köpa varken bilar, båtar eller fastigheter utan att själva ha sett på de innan. Men det är jag det.

Inga problem med hur andra gör (deras bekymmer). :)
Det är väl inte alls samma sak, vilket dåligt argument! En fastighet kostar ofta betydligt mer, det medföljer många fler moment för att avyttra de och inskränker betydligt mer på privatekonomin än en bil eller båt (iaf en normalstor båt). Kläder och skor måste passa för att överhuvudtaget gå att använda (tänk zalando, köp och returnera om de inte passar). En bil kan de flesta köpa och köra oavsett vilket typ. Gillar man den inte, så kan man i stort sett sälja den efter kort tid med lite eller ingen förlust (just eftersom man var så tidigt ute att modellen fortfarande är populär för andra). Båtar är ju ok att köpa osedda eftersom de också i stort sett täcker ett behov som går att förutse och passar rent storleksmässigt för de flesta. Annars säljer man igen. Verkar som många är jätterädda för att köpa båt eller bil som man inte är helt nöjd med och tror att då går det inte att göra sig av med igen? Det är ju bara att avyttra, vad är problemet!
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Användarvisningsbild
Legato
Teslaägare
Inlägg: 10123
Blev medlem: 10 dec 2016 21:33
Ort: Tyresö

Re: KIA EV6

Inlägg av Legato »

martinot skrev:
Legato skrev:
Gratis Ionity-abonnemang första året, därefter 139:-/månad. 3,1:- per kWh.
Helt gratis, som i fri SuC?
Gratis abonnemang första året. 3,1:-/kWh så länge man har ett aktivt abonnemang.

Jag tycker 3,1:- känns konkurrenskraftigt, vill minnas att de andra medlemmarna ligger högre men är inte säker?
Ägt ca 30 elbilar genom åren varav nära 20 Teslor.

Bilar som just nu används:
RS E-Tron GT - 2022
I-Pace SE - 2020
Model 3 LR - 2021
e-Expert - 2021
Användarvisningsbild
MWall
Teslaägare
Inlägg: 6065
Blev medlem: 06 jan 2021 08:55

Re: KIA EV6

Inlägg av MWall »

Legato skrev:
martinot skrev:
Legato skrev:
Gratis Ionity-abonnemang första året, därefter 139:-/månad. 3,1:- per kWh.
Helt gratis, som i fri SuC?
Gratis abonnemang första året. 3,1:-/kWh så länge man har ett aktivt abonnemang.

Jag tycker 3,1:- känns konkurrenskraftigt, vill minnas att de andra medlemmarna ligger högre men är inte säker?
Tror Audi ligger på 3,30. Mercedes 3,20 eller nåt.
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: KIA EV6

Inlägg av Dexter »

KIA EV GT verkar vara rätt intressant bil.
Rätt lika specifikationer som M3P.
Nya Tesla dödaren? som alla brukar säga. :D
Användarvisningsbild
NiklasTesla
Teslaägare
Inlägg: 2397
Blev medlem: 07 okt 2016 22:07
Referralkod: ts.la/niklas60543

Re: KIA EV6

Inlägg av NiklasTesla »

Dexter skrev:
KIA EV GT verkar vara rätt intressant bil.
Rätt lika specifikationer som M3P.
Nya Tesla dödaren? som alla brukar säga. :D
Den första Tesla dödaren kommer först med det märket som verkligen fattar vikten av att ha grymt bra och omfattande snabbladdningsnätverk med rätt pris.

Tills dess kommer jag fortsätta att köra Tesla.

MVH
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: KIA EV6

Inlägg av martinot »

HelectriC skrev:
martinot skrev:
MWall skrev:
HelectriC skrev:
Old_O skrev:
Ja, jag vet inte vad jag ska säga. Bilen verkar för all del bra. Men att köpa bil baserat på en youtube-film/intro och visning av en förseriebil kändes sådär. Idag kom frågan om offert från bilhandlaren. Jag lägger inte dom pengarna innan jag vet mer och/eller får testa själv. Har alla biltillverkare fått hybris och tror att konsumenterna radar upp sig för näthandel efter att dom lanserat elbilar?
all konsumenter behöver inte vara intresserade av den typen av förhandssälj. Det räcker att de första bilarna blir sålda på det sättet, så kan de som vill provköra vänta en stund. Så har det väl alltid varit? Jag minns pappa som köpte den första Volvo S60 för många år sen när den kom ut, den fanns ju inte heller i hallarna när han beställde.

Jo, det där med att provköra är oftast lika meningslöst som att sparka på däcken. Hur många har backat på en bil, som de seriöst tänkt köpa, efter en provkörning? Det omvända finns säkert. Att man provkör en bil man inte tänkt köpa och blir övertygad. Men att vilja ha t ex nya C-klassen och sen backa ur affären efter provkörning måste vara extremt sällsynt. Finns sällan dealbreakers som visar sig först vid provkörning på moderna bilar.
Jag antar att, precis som du har en aversion emot att se och känna på bilar innan köp, är konsekvent och köper skor, kläder, båtar och fastigheter på samma sätt utan att först ha provat eller kikat på de i verkligheten?

Vi är alla olika, men själv skulle jag inte köpa varken bilar, båtar eller fastigheter utan att själva ha sett på de innan. Men det är jag det.

Inga problem med hur andra gör (deras bekymmer). :)
Det är väl inte alls samma sak, vilket dåligt argument! En fastighet kostar ofta betydligt mer, det medföljer många fler moment för att avyttra de och inskränker betydligt mer på privatekonomin än en bil eller båt (iaf en normalstor båt). Kläder och skor måste passa för att överhuvudtaget gå att använda (tänk zalando, köp och returnera om de inte passar). En bil kan de flesta köpa och köra oavsett vilket typ. Gillar man den inte, så kan man i stort sett sälja den efter kort tid med lite eller ingen förlust (just eftersom man var så tidigt ute att modellen fortfarande är populär för andra). Båtar är ju ok att köpa osedda eftersom de också i stort sett täcker ett behov som går att förutse och passar rent storleksmässigt för de flesta. Annars säljer man igen. Verkar som många är jätterädda för att köpa båt eller bil som man inte är helt nöjd med och tror att då går det inte att göra sig av med igen? Det är ju bara att avyttra, vad är problemet!
Visst är det olika prisklasser på att par nya skor man aldrig testat och en ny fastighet som man aldrig sett. Principen är dock den samma.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: KIA EV6

Inlägg av martinot »

Legato skrev:
martinot skrev:
Legato skrev:
Gratis Ionity-abonnemang första året, därefter 139:-/månad. 3,1:- per kWh.
Helt gratis, som i fri SuC?
Gratis abonnemang första året. 3,1:-/kWh så länge man har ett aktivt abonnemang.

Jag tycker 3,1:- känns konkurrenskraftigt, vill minnas att de andra medlemmarna ligger högre men är inte säker?
Jag menar om laddningen är fri första året, men som jag förstår så är det bara abonnemanget då?

Priset är Ok, och tom. billigare än Tesla SuC (för de som inte har fri SuC). Men tycker fortfarande att hela abonnemangsgrejen är lite av en scam/otyg.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: KIA EV6

Inlägg av Gargamel »

MWall skrev:
Legato skrev:
martinot skrev:
Legato skrev:
Gratis Ionity-abonnemang första året, därefter 139:-/månad. 3,1:- per kWh.
Helt gratis, som i fri SuC?
Gratis abonnemang första året. 3,1:-/kWh så länge man har ett aktivt abonnemang.

Jag tycker 3,1:- känns konkurrenskraftigt, vill minnas att de andra medlemmarna ligger högre men är inte säker?
Tror Audi ligger på 3,30. Mercedes 3,20 eller nåt.
3,04 för MB
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: KIA EV6

Inlägg av HelectriC »

]


Visst är det olika prisklasser på att par nya skor man aldrig testat och en ny fastighet som man aldrig sett. Principen är dock den samma.[/quote]

Det är ju ett jobbigt sätt att möta världen på när man är tvungen att ha samma synsätt på allt man köper. Jag kollar ju tex upp en firma om de verkar seriösa på nätet som jag ska köpa något hyfsat dyrt ifrån tex en TV, men om jag beställer en flaska schampo så gör jag inte det. Hade blivit sjukt jobbigt om man ska vara konsekvent och ha samma procedur för allt man skaffar.
Men jag ser fortfarande inte problemet. Om man inte gillar att köpa osett, så är det väl bara att låta bli? Eller handlar det om att en del vill både vara först OCH få prova innan? Både äta och behålla kakan liksom, det går ju inte helt att kombinera.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
MrRun
elbilist
Inlägg: 801
Blev medlem: 24 sep 2020 14:36
Ort: SE2

Re: KIA EV6

Inlägg av MrRun »

MWall skrev:
Legato skrev:
martinot skrev:
Legato skrev:
Gratis Ionity-abonnemang första året, därefter 139:-/månad. 3,1:- per kWh.
Helt gratis, som i fri SuC?
Gratis abonnemang första året. 3,1:-/kWh så länge man har ett aktivt abonnemang.

Jag tycker 3,1:- känns konkurrenskraftigt, vill minnas att de andra medlemmarna ligger högre men är inte säker?
Tror Audi ligger på 3,30. Mercedes 3,20 eller nåt.
Bara Hyundai som måste steppa upp nu då. Borde ju komma något liknande med Ioniq 5. Sen vill man ju inte ha ett års bindningstid heller. För det är väl det Ionity kör med nu?
Ioniq 5 FE AWD
Användarvisningsbild
Dexter
Teslaägare
Inlägg: 720
Blev medlem: 04 dec 2020 09:34

Re: KIA EV6

Inlägg av Dexter »

NiklasTesla skrev:
Dexter skrev:
KIA EV GT verkar vara rätt intressant bil.
Rätt lika specifikationer som M3P.
Nya Tesla dödaren? som alla brukar säga. :D
Den första Tesla dödaren kommer först med det märket som verkligen fattar vikten av att ha grymt bra och omfattande snabbladdningsnätverk med rätt pris.

Tills dess kommer jag fortsätta att köra Tesla.

MVH
Håller med.
Nästan var enda ny EV som kommer ut säger motorjournalisterna att det är den nya "Tesla dödaren" så det har man hört ofta.
Men jag tycker KIA EV6 GT är den som ligger närmast hitintills både prismässigt och prestandamässigt.
Snygg design vid första anblicken.
Får kika på den lite närmare och bilda mig en uppfattning.
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: KIA EV6

Inlägg av martinot »

HelectriC skrev:
Det är ju ett jobbigt sätt att möta världen på när man är tvungen att ha samma synsätt på allt man köper.
Inte alls jobbigt. Är bara att för vissa typer av varor (som tex. skor och bilar) så ser/känner/provar jag helst de innan köp.

Finns massor av andra varor som jag köper direkt på nätet utan att någonsin testat.

Exempel när det gäller kläder är T-shirt, kepsar, etc. Kräver mycket mindre test än skor (skomodeller som man inte använt eller provat innan). Där räcker det oftast med att veta ungefärlig tröjstorlek så är det bara att beställa.

Andra exempel är datorer, telefoner, etc. som jag köpt direkt.

Faktum är att jag handlar nog 90% av allt jag köper på nätet, och oftast utan att ha provat sakerna innan.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: KIA EV6

Inlägg av Zalman3 »

EV6 kan dra en relativt tung släpvagn med sina 1600 kg. Detta gäller alla versioner med det stora batteriet, oavsett om de har två- eller fyrhjulsdrift.
Om du väljer en bil med ett Standard Range-batteri kan du dra maximalt 750 kg, oavsett två- eller fyrhjulsdrift.
https://www.elbil24.no/nyheter/kia-ev6- ... r/73755952

Bara 750kg i dragvikt med lilla batteriet?
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
Zalman3
Teslaägare
Inlägg: 14855
Blev medlem: 29 mar 2016 18:28
Ort: Umeå

Re: KIA EV6

Inlägg av Zalman3 »

Björn Nyland kollar in Kia EV6.

Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: KIA EV6

Inlägg av martinot »

Zalman3 skrev:
EV6 kan dra en relativt tung släpvagn med sina 1600 kg. Detta gäller alla versioner med det stora batteriet, oavsett om de har två- eller fyrhjulsdrift.
Om du väljer en bil med ett Standard Range-batteri kan du dra maximalt 750 kg, oavsett två- eller fyrhjulsdrift.
https://www.elbil24.no/nyheter/kia-ev6- ... r/73755952

Bara 750kg i dragvikt med lilla batteriet?
Har troligen med möjligt effektuttag och kylkapacitet av batterierna att göra.
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: KIA EV6

Inlägg av Leo »

Vad väljer ni matt grå eller röd metallic? Gillar att bakljusrampen maskeras i den röda. Den mattgrå är samma som Tibor såg i Lidingö.
greyev6.jpg
redev6.jpg
(Tänk er sen ett litet biltransport släp bakom med en röd liten sportbil på det)
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
BEV[e-Rage]
Inlägg: 505
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: KIA EV6

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Leo skrev:
Vad väljer ni matt grå eller röd metallic? Gillar att bakljusrampen maskeras i den röda. Den mattgrå är samma som Tibor såg i Lidingö.
greyev6.jpg
redev6.jpg
(Tänk er sen ett litet biltransport släp bakom med en röd liten sportbil på det)
Varför inte den gula? 8-)
En snygg bil får gärna synas!
Användarvisningsbild
Leo
Teslaägare
Inlägg: 3188
Blev medlem: 15 feb 2015 18:58
Ort: Enskede

Re: KIA EV6

Inlägg av Leo »

Gul finns nog inte.
15855F17-3709-46EC-9B09-58171C7CA039.jpeg
Nu: BMW i4 eDrive40 700mil, Seat Mii 800mil, Tesla Roadster 250mil.
Fd:MG5 850mil, MYLR 900mil, Kia EV6+ 1500mil, Skoda Enyaq iV80 2000mil, VW ID3 1100mil, Kia eNiro 3700mil, X100D-17 1500mil, P85-14 3000mil, 4xe-Golf 8700mil, e-up 2000mil
BEV[e-Rage]
Inlägg: 505
Blev medlem: 13 apr 2019 09:29

Re: KIA EV6

Inlägg av BEV[e-Rage] »

Leo skrev:
Gul finns nog inte.
15855F17-3709-46EC-9B09-58171C7CA039.jpeg
Jodå, fast bara på 2WD versionen ”EV6” som det verkar enligt ”konfiguratorn” på https://www.kia.com/se/nya-bilar/ev6/upptack/
Användarvisningsbild
martinot
Teslaägare
Inlägg: 11474
Blev medlem: 13 maj 2019 19:22

Re: KIA EV6

Inlägg av martinot »

Leo skrev:
Vad väljer ni matt grå eller röd metallic? Gillar att bakljusrampen maskeras i den röda. Den mattgrå är samma som Tibor såg i Lidingö.
greyev6.jpg
redev6.jpg
(Tänk er sen ett litet biltransport släp bakom med en röd liten sportbil på det)
Matt grå.

På den röda så syns den billiga plasten undertill allt för tydligt (ser bara billigt och budget ut).

På den gråa så syns den svarta plasten mycket mindre (mer sober look).
M3LR
”Vi har i Sverige billig el, vi har ren el, vi har säker el, vi har kort sagt den energiförsörjning som alla andra länder skulle vilja ha. Och vårt huvudsakliga bekymmer är hur vi på kortast möjliga tid ska komma ur denna situation.” - Percy Barnevik
Gargamel
Inlägg: 1273
Blev medlem: 04 aug 2020 21:41

Re: KIA EV6

Inlägg av Gargamel »

Leo skrev:
Vad väljer ni matt grå eller röd metallic? Gillar att bakljusrampen maskeras i den röda. Den mattgrå är samma som Tibor såg i Lidingö.
greyev6.jpg
redev6.jpg
(Tänk er sen ett litet biltransport släp bakom med en röd liten sportbil på det)
Jag väljer alltid aktivt bort alla fula populära färger som vit, svart och grått så långt det går.
Skriv svar