KIA EV6

Här diskuterar vi elektriska fordon av alla slag

Moderator: Redaktion

Evick
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 okt 2021 20:27

Re: KIA EV6

Inlägg av Evick »

Nja, handlarna har ju tagit order på GT-line där kunderna ska få en GT längre fram.
Så någon möjlighet måste handlarna ha för att boka bilarna, eller så bokar de den typen av bilar innan de tar nybeställningar.

Vad som är kommunicerat så ska den kosta 750 så inte så mycket mer om man ska betala 675 för en GT-line + kanske 20" däck och taklucka?
Dyrare men inte samma premie som man betalar hos BMW för en M eller hos Audi för en RS.
cage85
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 jan 2022 11:10
Ort: Linköping

Re: KIA EV6

Inlägg av cage85 »

Jag beställde 7 jan. Frågade då om GT men de tog inte emot beställningar på den och de hade ingen prisuppgift heller.
Användarvisningsbild
Dexter86
Teslaägare
Inlägg: 870
Blev medlem: 28 jul 2021 18:08

Re: KIA EV6

Inlägg av Dexter86 »

cage85 skrev:
Evick skrev:
Såg att de senaste bilarna som har kommit till Sverige endast var RWD. Är det någon som har koll på om Kia har valt att producera flera RWD på bekostnad av längre leveranstid på AWD?

Hörde redan i slutet av sommaren att Ioniq 5 skulle fokusera på RWD.

Har fått leveransbeked framskjutet med en månad vid två tillfällen. Om jag redan nu skulle veta att leverans blir först till sommaren så kanske jag skulle beställa något annat nu eller vänta in någon helt annan bil.
Min handlare ringde precis och meddelade att leveranstiden på min beställda GT-Line nu är 1 år :( Tidigare var det sagt 4 månader. Har ännu inte bestämt hur jag ska göra. Har ju lagt en hel del tid på att jämföra olika alternativ och fastnade för just EV6 GT-Line.
D ju också jävligt märkligt
Många säljare jag snackats också babblat om 4 månader, vissa 7….men vafan, ett år helt plötsligt på något du hade 4 månader på
Dom vill nog gärna binda upp, sen tror dom väl att majoriteten väntar ändå
iAkita
elbilist
Inlägg: 2523
Blev medlem: 11 dec 2016 21:15

Re: KIA EV6

Inlägg av iAkita »

cage85 skrev:
Jag beställde 7 jan. Frågade då om GT men de tog inte emot beställningar på den och de hade ingen prisuppgift heller.
Vilken kass och okunnig säljare du verkar ha. Priset på GT har legat ute på Kias hemsida i flera månader, och den finns med i konfiguratorn sen länge. Jag skulle nog valt att köpa från en annan handlare.

https://www.kia.com/se/kopa/bygg-din-ki ... /#/version
BMW i4 M50 -24
BMW iX3 -23 (Korttidsleasing)
Kia EV6 GT -23 (Såld)
Kia EV6 GT Line -22 (Såld)
VW ID4 1st Max -21 (Såld)
Kia e-Niro Advanced Tech -19 (Såld)
Renault Zoe Intense -16 (Såld)
cage85
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 jan 2022 11:10
Ort: Linköping

Re: KIA EV6

Inlägg av cage85 »

iAkita skrev:
cage85 skrev:
Jag beställde 7 jan. Frågade då om GT men de tog inte emot beställningar på den och de hade ingen prisuppgift heller.
Vilken kass och okunnig säljare du verkar ha. Priset på GT har legat ute på Kias hemsida i flera månader, och den finns med i konfiguratorn sen länge. Jag skulle nog valt att köpa från en annan handlare.

https://www.kia.com/se/kopa/bygg-din-ki ... /#/version
Jo, vi pratade om Kias hemsida. Han menade väl att de inte hade någon prissättning/paket för privatleasing för GT:n ännu.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: KIA EV6

Inlägg av HelectriC »

Ser att pris faktiskt ligger där. Men priset känns ju saftigt måste jag säga. I Norge kostar en GT tydligen ca 650k, det är mer än en BMW i4 M50 med liknande prestanda. All eloge till Kia för allt de gör, men att de ska lägga sig på BMW-priser är ett vågat försök. Tror inte dom kommer sälja så väldigt många av den.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
cage85
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 jan 2022 11:10
Ort: Linköping

Re: KIA EV6

Inlägg av cage85 »

Jag har, som rekommenderades av flera tidigare i tråden, ringt runt till två andra Kia-handlare i närheten. Båda blev överraskade när jag sade att leveranstiden på GT-Line hade ökat till 12 månader, och den ena skulle ringa Kia och bekräfta att det stämmer. Idag ringde jag tillbaka och de hade fått det bekräftat. Detta verkar påverka alla beställningar som ännu inte är i produktion. Mycket tråkigt.
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: KIA EV6

Inlägg av DanneLKPG »

cage85 skrev:
Jag har, som rekommenderades av flera tidigare i tråden, ringt runt till två andra Kia-handlare i närheten. Båda blev överraskade när jag sade att leveranstiden på GT-Line hade ökat till 12 månader, och den ena skulle ringa Kia och bekräfta att det stämmer. Idag ringde jag tillbaka och de hade fått det bekräftat. Detta verkar påverka alla beställningar som ännu inte är i produktion. Mycket tråkigt.
Du kan fortfarande ha tur att få tag i en bil som är i produktion. Antingen en som någon har hoppat av eller som ÅF beställt själv för att sälja vidare. Det är det vi menade med att ringa runt. Inte att göra en nybeställning någonstans.
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: KIA EV6

Inlägg av DanneLKPG »

Blev en hattrick idag. Såg en vit EV6 på väg till stan, en blå EV6 i parkeringshuset i stan och en svart EV6 (som användes som taxi) på väg från parkeringshuset. Härligt! För en gångs skull såg jag något annat än Kia Niro/e-Niro och Model 3. :mrgreen:
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Evick
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 okt 2021 20:27

Re: KIA EV6

Inlägg av Evick »

HelectriC skrev:
Ser att pris faktiskt ligger där. Men priset känns ju saftigt måste jag säga. I Norge kostar en GT tydligen ca 650k, det är mer än en BMW i4 M50 med liknande prestanda. All eloge till Kia för allt de gör, men att de ska lägga sig på BMW-priser är ett vågat försök. Tror inte dom kommer sälja så väldigt många av den.
I Norge så har de helt andra priser, ingen skatt på el-bilar inte heller någon moms om de inte har börjat lägga på den igen.

Om du plockar ihop en BMW i4 M50 med samma utrustningsnivå som en KIA så börjar det snabbt plocka på ett antal hundra tusen. Jag hamnade på ett listpris en bra bit norr om 800 000:- innan jag har en bil jag är nöjd med och då är jag inte ens sugen på en BMW även om det är en roligare bil än Kia.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: KIA EV6

Inlägg av HelectriC »

Evick skrev:
HelectriC skrev:
Ser att pris faktiskt ligger där. Men priset känns ju saftigt måste jag säga. I Norge kostar en GT tydligen ca 650k, det är mer än en BMW i4 M50 med liknande prestanda. All eloge till Kia för allt de gör, men att de ska :D lägga sig på BMW-priser är ett vågat försök. Tror inte dom kommer sälja så väldigt många av den.
I Norge så har de helt andra priser, ingen skatt på el-bilar inte heller någon moms om de inte har börjat lägga på den igen.

Om du plockar ihop en BMW i4 M50 med samma utrustningsnivå som en KIA så börjar det snabbt plocka på ett antal hundra tusen. Jag hamnade på ett listpris en bra bit norr om 800 000:- innan jag har en bil jag är nöjd med och då är jag inte ens sugen på en BMW även om det är en roligare bil än Kia.
Jag vet att det inte är skatt på elbilar i Norge, bor här sen över 10år och haft måååånga elbilar :D

Priset på M50 beror iofs helt på när man beställde och vilken rabatt man fått, så det jag skrev stämmer inte alltid. Jag beställde innan prisuppgång och med full rabatt, då kom en maxutrustad M50 på 650kNOK ganska precis. Jag tror inte KIA ger så stor rabatt vilket då skulle betyda att en EV6 GT får i stort sett samma pris. Men visst, beställer du idag och inte får en krona rabatt hos BMW (då är du verkligen en dålig förhandlare), så kostar BMW betydligt mer.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Evick
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 okt 2021 20:27

Re: KIA EV6

Inlägg av Evick »

HelectriC skrev:
Evick skrev:
HelectriC skrev:
Ser att pris faktiskt ligger där. Men priset känns ju saftigt måste jag säga. I Norge kostar en GT tydligen ca 650k, det är mer än en BMW i4 M50 med liknande prestanda. All eloge till Kia för allt de gör, men att de ska :D lägga sig på BMW-priser är ett vågat försök. Tror inte dom kommer sälja så väldigt många av den.
I Norge så har de helt andra priser, ingen skatt på el-bilar inte heller någon moms om de inte har börjat lägga på den igen.

Om du plockar ihop en BMW i4 M50 med samma utrustningsnivå som en KIA så börjar det snabbt plocka på ett antal hundra tusen. Jag hamnade på ett listpris en bra bit norr om 800 000:- innan jag har en bil jag är nöjd med och då är jag inte ens sugen på en BMW även om det är en roligare bil än Kia.
Jag vet att det inte är skatt på elbilar i Norge, bor här sen över 10år och haft måååånga elbilar :D

Priset på M50 beror iofs helt på när man beställde och vilken rabatt man fått, så det jag skrev stämmer inte alltid. Jag beställde innan prisuppgång och med full rabatt, då kom en maxutrustad M50 på 650kNOK ganska precis. Jag tror inte KIA ger så stor rabatt vilket då skulle betyda att en EV6 GT får i stort sett samma pris. Men visst, beställer du idag och inte får en krona rabatt hos BMW (då är du verkligen en dålig förhandlare), så kostar BMW betydligt mer.
Frågade en BMW-handlare om leveranstider och de har nu 12-14 månader för deras el-bilar förutom ix3 som man kanske kunde få till sommaren.
Så i detta läge så är det nog svårt att få några större rabatter. Enligt det avtal jag har via arbetsgivaren så är det bara 8% på BMWs el-bilar har samma rabatt hos Kia, inget extra på tillval, vilket är dåligt.

Kommer de införa moms på belopp över 600-700tkr? Såg någon artikel om det.
Huffington
Inlägg: 11
Blev medlem: 20 jan 2022 13:34

Re: KIA EV6

Inlägg av Huffington »

Evick skrev:

Frågade en BMW-handlare om leveranstider och de har nu 12-14 månader för deras el-bilar förutom ix3 som man kanske kunde få till sommaren.
Så i detta läge så är det nog svårt att få några större rabatter. Enligt det avtal jag har via arbetsgivaren så är det bara 8% på BMWs el-bilar har samma rabatt hos Kia, inget extra på tillval, vilket är dåligt.

Kommer de införa moms på belopp över 600-700tkr? Såg någon artikel om det.
Jag är intresserad av en EV6 GT, provkörde en i4 som väcker mer vill ha-känsla men är lite trängre invändigt tyvärr. Säljaren på BMW hävdade att jag kunde få en i år, q4 om jag beställde idag.
Men hur gör man för att få 8% som privatkund egentligen? Det affärsförslaget jag tittar på nu ger mig drygt 3%. Har fått två olika offereter och de ser liknande ut båda två.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: KIA EV6

Inlägg av HelectriC »

Evick skrev:
HelectriC skrev:
Evick skrev:
HelectriC skrev:
Ser att pris faktiskt ligger där. Men priset känns ju saftigt måste jag säga. I Norge kostar en GT tydligen ca 650k, det är mer än en BMW i4 M50 med liknande prestanda. All eloge till Kia för allt de gör, men att de ska :D lägga sig på BMW-priser är ett vågat försök. Tror inte dom kommer sälja så väldigt många av den.
I Norge så har de helt andra priser, ingen skatt på el-bilar inte heller någon moms om de inte har börjat lägga på den igen.

Om du plockar ihop en BMW i4 M50 med samma utrustningsnivå som en KIA så börjar det snabbt plocka på ett antal hundra tusen. Jag hamnade på ett listpris en bra bit norr om 800 000:- innan jag har en bil jag är nöjd med och då är jag inte ens sugen på en BMW även om det är en roligare bil än Kia.
Jag vet att det inte är skatt på elbilar i Norge, bor här sen över 10år och haft måååånga elbilar :D

Priset på M50 beror iofs helt på när man beställde och vilken rabatt man fått, så det jag skrev stämmer inte alltid. Jag beställde innan prisuppgång och med full rabatt, då kom en maxutrustad M50 på 650kNOK ganska precis. Jag tror inte KIA ger så stor rabatt vilket då skulle betyda att en EV6 GT får i stort sett samma pris. Men visst, beställer du idag och inte får en krona rabatt hos BMW (då är du verkligen en dålig förhandlare), så kostar BMW betydligt mer.
Frågade en BMW-handlare om leveranstider och de har nu 12-14 månader för deras el-bilar förutom ix3 som man kanske kunde få till sommaren.
Så i detta läge så är det nog svårt att få några större rabatter. Enligt det avtal jag har via arbetsgivaren så är det bara 8% på BMWs el-bilar har samma rabatt hos Kia, inget extra på tillval, vilket är dåligt.

Kommer de införa moms på belopp över 600-700tkr? Såg någon artikel om det.
bara och bara, 8% är väl bra och det jag också fått. Ingen som vet när moms på elbilar kommer, men någongång sker det.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
cage85
Inlägg: 5
Blev medlem: 17 jan 2022 11:10
Ort: Linköping

Re: KIA EV6

Inlägg av cage85 »

DanneLKPG skrev:
cage85 skrev:
Jag har, som rekommenderades av flera tidigare i tråden, ringt runt till två andra Kia-handlare i närheten. Båda blev överraskade när jag sade att leveranstiden på GT-Line hade ökat till 12 månader, och den ena skulle ringa Kia och bekräfta att det stämmer. Idag ringde jag tillbaka och de hade fått det bekräftat. Detta verkar påverka alla beställningar som ännu inte är i produktion. Mycket tråkigt.
Du kan fortfarande ha tur att få tag i en bil som är i produktion. Antingen en som någon har hoppat av eller som ÅF beställt själv för att sälja vidare. Det är det vi menade med att ringa runt. Inte att göra en nybeställning någonstans.
Jo, jag pratade med Bil-Brodd i Mjölby och TP Bilar (?) i NKPG, men de hade ingen avhoppare på bil i produktion. Får ringa och kolla av med jämna mellanrum.
Evick
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 okt 2021 20:27

Re: KIA EV6

Inlägg av Evick »

Huffington skrev:
Jag är intresserad av en EV6 GT, provkörde en i4 som väcker mer vill ha-känsla men är lite trängre invändigt tyvärr. Säljaren på BMW hävdade att jag kunde få en i år, q4 om jag beställde idag.
Men hur gör man för att få 8% som privatkund egentligen? Det affärsförslaget jag tittar på nu ger mig drygt 3%. Har fått två olika offereter och de ser liknande ut båda två.
Förhandlar, åker/kontaktar en handlar i en annan stad.
Tidigare när jag har köpt Volvo och Audi så har jag alltid köpt dem på annan ort, och jag har fått rabatter mellan 9,7%-11%, dock har alla dessa bilar haft mycket utrustning.
Men nu med elbilar så verkar det som om man lämnar en lägre rabatt, ser det på flera av avtalen att det verkar diffa ca 2% mellan elbil och förbränningsmotor.


HelectriC skrev:
bara och bara, 8% är väl bra och det jag också fått. Ingen som vet när moms på elbilar kommer, men någongång sker det.
Känns som man har ett nytt tänk nu med elbil där man missar mycket av eftermarknaden i form av service så man vill ha en större förtjänst vid försäljningen av bilen.
Användarvisningsbild
HelectriC
Teslaägare
Inlägg: 11828
Blev medlem: 10 apr 2015 09:23

Re: KIA EV6

Inlägg av HelectriC »

Evick skrev:
Huffington skrev:
Jag är intresserad av en EV6 GT, provkörde en i4 som väcker mer vill ha-känsla men är lite trängre invändigt tyvärr. Säljaren på BMW hävdade att jag kunde få en i år, q4 om jag beställde idag.
Men hur gör man för att få 8% som privatkund egentligen? Det affärsförslaget jag tittar på nu ger mig drygt 3%. Har fått två olika offereter och de ser liknande ut båda två.
Förhandlar, åker/kontaktar en handlar i en annan stad.
Tidigare när jag har köpt Volvo och Audi så har jag alltid köpt dem på annan ort, och jag har fått rabatter mellan 9,7%-11%, dock har alla dessa bilar haft mycket utrustning.
Men nu med elbilar så verkar det som om man lämnar en lägre rabatt, ser det på flera av avtalen att det verkar diffa ca 2% mellan elbil och förbränningsmotor.


HelectriC skrev:
bara och bara, 8% är väl bra och det jag också fått. Ingen som vet när moms på elbilar kommer, men någongång sker det.
Känns som man har ett nytt tänk nu med elbil där man missar mycket av eftermarknaden i form av service så man vill ha en större förtjänst vid försäljningen av bilen.
Så är det absolut och det försvåras naturligtvis av att man måste beställa på nätet. 0kr i rabatt hos Tesla, Polestar, Volvo C40 och Fisker vad jag förstår. Men även flera hypade elbilar som beställs från ÅF har 0kr rabatt. Ioniq5 får man ingen rabatt alls på, kanske några mattor om man är snäll. Så BMW är undantaget vad jag har upplevt.
Porsche Taycan CT-22/Model 3-24
Tidigare elbilar: BMW i4 M50-22/Fisker Ocean-23/Model 3-22/Polestar 2 BST-23/Model YP-22/Ioniq 5-22/Polestar 2-21/Jaguar i-Pace-19/Hyundai Kona electric-19/VW eGolf-18/Model S 75D-17/Model S 85-14/VW eGolf-14
Huffington
Inlägg: 11
Blev medlem: 20 jan 2022 13:34

Re: KIA EV6

Inlägg av Huffington »

HelectriC skrev:
Så är det absolut och det försvåras naturligtvis av att man måste beställa på nätet. 0kr i rabatt hos Tesla, Polestar, Volvo C40 och Fisker vad jag förstår. Men även flera hypade elbilar som beställs från ÅF har 0kr rabatt. Ioniq5 får man ingen rabatt alls på, kanske några mattor om man är snäll. Så BMW är undantaget vad jag har upplevt.
Inser att jag skrev otydligt, det var EV6 jag har fått precis över 3% på av två olika handlare.
En säljare hävdade att produktionsstart av EV6 GT är planerad oktober och leverans till kund i Sverige förhoppningsvis runt årsskiftet.
Ingen säljare har velat vara tydlig på om det ges någon "miljöpremie" för dessa bilar så jag antar att det ser mörkt ut.
Användarvisningsbild
Nicke Nyfiken
Teslaägare
Inlägg: 5178
Blev medlem: 13 sep 2015 20:47

Re: KIA EV6

Inlägg av Nicke Nyfiken »

Huffington skrev:
Ingen säljare har velat vara tydlig på om det ges någon "miljöpremie" för dessa bilar så jag antar att det ser mörkt ut.
Det är ju helt omöjligt för dem att veta om det blir någon miljöpremie, när ingen annan vet det.
Model Y P
Model S P
Model S P
Evick
Inlägg: 30
Blev medlem: 14 okt 2021 20:27

Re: KIA EV6

Inlägg av Evick »

Huffington skrev:
HelectriC skrev:
Så är det absolut och det försvåras naturligtvis av att man måste beställa på nätet. 0kr i rabatt hos Tesla, Polestar, Volvo C40 och Fisker vad jag förstår. Men även flera hypade elbilar som beställs från ÅF har 0kr rabatt. Ioniq5 får man ingen rabatt alls på, kanske några mattor om man är snäll. Så BMW är undantaget vad jag har upplevt.
Inser att jag skrev otydligt, det var EV6 jag har fått precis över 3% på av två olika handlare.
En säljare hävdade att produktionsstart av EV6 GT är planerad oktober och leverans till kund i Sverige förhoppningsvis runt årsskiftet.
Ingen säljare har velat vara tydlig på om det ges någon "miljöpremie" för dessa bilar så jag antar att det ser mörkt ut.

Har en Dansk kollega, som skulle köpa en GT-line, där sa man att han fick 0% rabatt på bilen, för bilen kunde de sälja till en annan kund.
Däcken kunde han nog få 10% på om jag minns rätt.

Det kan ju även vara miljöpremien som driver priserna uppåt när efterfrågan och leveranstiderna är långa.
Varför pruta bort sig som handlare om man inte måste.

Dock hörde jag när jag var inne hos en handlare för en tid sedan, en kund som påstod att han var från ett företag och frågade vad man kunde tänkas få för rabatt på 50 bilar.
Kändes som säljaren kom lite i byxan... det känns som jag hörde 8%, men minns inte säkert stod 10 meter bort.

Och det med miljöpremien, det är ju frågan om vi får ett nytt regelverk, ett förslag var att man inte skulle få någon miljöpremie alls för bilar över 700 000:- (listpris oavsett din rabatt), köper man så dyr bil så har man råd att betala hela bilen själv misstänker jag att de tänker.

"Ett tak som innebär att bonus inte ges för bilar med nypris över 700 000 kronor."
Detta är bara ett förslag vet inte om det har eller kommer gå igenom
https://www.regeringen.se/pressmeddelan ... -systemet/
Johan E
Inlägg: 18
Blev medlem: 12 okt 2021 20:01

Re: KIA EV6

Inlägg av Johan E »

Jag fick dryga 20 tusen kr i rabatt.
Vilket är vad en uppsättning vinterdäck på 19 tum på originalfälgar kostar ca.
Så man kan säga att jag fick vinterdäcken på köpet.
Användarvisningsbild
skans
Teslaägare
Inlägg: 9
Blev medlem: 04 aug 2021 08:55

Re: KIA EV6

Inlägg av skans »

Vi beställer säkert ett 20 tal via jobbet och får 9% på bilen och 10% på extrautrustningen
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: KIA EV6

Inlägg av DanneLKPG »

Såg EV6-taxin idag igen.
Han parkerade bredvid mig när jag käkade lunch. :mrgreen:
D5DDE15A-41B7-433E-82EE-B06C51C904B0.jpeg
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Dafro
elbilist
Inlägg: 3063
Blev medlem: 24 okt 2021 13:00

Re: KIA EV6

Inlägg av Dafro »

DanneLKPG skrev:
Såg EV6-taxin idag igen.
Han parkerade bredvid mig när jag käkade lunch. :mrgreen:
Är du säker på att det är samma, såg nämligen flera utanför Bilbörsen för en tid sedan.
27,8 kWp solceller
Användarvisningsbild
DanneLKPG
elbilist
Inlägg: 1110
Blev medlem: 02 mar 2021 09:51
Ort: Linköping

Re: KIA EV6

Inlägg av DanneLKPG »

Dafro skrev:
DanneLKPG skrev:
Såg EV6-taxin idag igen.
Han parkerade bredvid mig när jag käkade lunch. :mrgreen:
Är du säker på att det är samma, såg nämligen flera utanför Bilbörsen för en tid sedan.
Det var samma kille, men visste inte att det fanns fler. Coolt!
Nuvarande bil:
IONIQ 5 AWD 77,4kWh MY24
IONIQ 5 RWD 72,6kWh MY22
BMW i3S 120Ah MY19
Skriv svar