Så priset för MG Marvel R förväntas släppas i augusti.Som det ser ut nu så kommer prissättning av den ske i Augusti. Vi kommer, Förhoppningsvis, få in en demobil i september. Sist var beskedet att bilen skulle komma hem i oktober, men nytt märke och allt, så skulle jag säga Tidigast, oktober, kan mycket väl bli lite senare. Vi förväntas ta in två modeler Luxury och Performance.
MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Moderator: Redaktion
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Någon som vet vad ZS ev lux kostade i Norge?
Tänkte jämföra mot marwel r 4wd
Tänkte jämföra mot marwel r 4wd
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
MG ZS EV kostar frånVedboden skrev:Någon som vet vad ZS ev lux kostade i Norge?
Tänkte jämföra mot marwel r 4wd
MG ZS EV
Fra kr 239.890Nok
I Norge.
https://mgmotor.eu/nn-NO/model/zs-ev
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Det är basversionen, lux kostar 259kZalman3 skrev:MG ZS EV kostar frånVedboden skrev:Någon som vet vad ZS ev lux kostade i Norge?
Tänkte jämföra mot marwel r 4wd
MG ZS EV
Fra kr 239.890Nok
I Norge.
https://mgmotor.eu/nn-NO/model/zs-ev
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- elbilist
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Man skall ju inte ladda via sladdvinda.MG_68 skrev:Finns att beskåda efter avenyn i Göteborg nu.
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Tror att det är 12V batteriet som laddas.R_Edvinsson skrev:Man skall ju inte ladda via sladdvinda.MG_68 skrev:Finns att beskåda efter avenyn i Göteborg nu.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- elbilist
- Inlägg: 928
- Blev medlem: 19 maj 2021 12:17
- Ort: Stockholm
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Förstod det…Zalman3 skrev:Tror att det är 12V batteriet som laddas.R_Edvinsson skrev:Man skall ju inte ladda via sladdvinda.MG_68 skrev:Finns att beskåda efter avenyn i Göteborg nu.
Dåligt med lämpliga emojis här på detta forumet vara.
- Trevlig
- Teslaägare
- Inlägg: 752
- Blev medlem: 23 feb 2021 12:13
- Referralkod: ts.la/kristoffer78135
- Kontakt:
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Den står inte kvar längre... Lämnade lokalen för 1 timma sedan. Typiskt...MG_68 skrev:Finns att beskåda efter avenyn i Göteborg nu.
Tesla M3 LR 2023
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Opel Corsa E 2021 (Såld)
MG ZS EV 2021
Tesla M3 LR 2021 (Såld)
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
MG Marvel R åker runt i Sverige nu.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
MG Marvel R har 5G och nivå 3 på självkörningen.
Men i Europa får inte nivå 3 användas.
Men i Europa får inte nivå 3 användas.
https://www.autogazette.de/mg/marvel-r/ ... 07215.html
På väg i Kina på nivå 3.
Matt Lei får dock ännu inte erbjuda de modiga nya bilvärldens riktigt häftiga argument till europeiska Marvel -köpare: I Kina, där bilen erbjuds under varumärket "Roewe", är Marvel redan autonom på nivå 3 - så , utan att föraren behöver ha händerna på ratten.
Detta är ännu inte tillåtet hos oss. Och där använder Marvel också artificiell intelligens för att lära sig var föraren har sin parkeringsplats. De kan sedan komma ut vid ytterdörren - och använda appen för att köra sin bil oberoende in i garaget runt nästa hörn.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Blir MG Marvel R den första bil i Europa som får godkänd nivå 3?
The all-new car is home to 28 sensors for Level 3 autonomous driving.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
-
- Inlägg: 587
- Blev medlem: 10 feb 2021 20:49
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Har fått en inbjudan till MG Marvel R visning i Danmark.
XXX du kan få en mycket speciell smygtitt på MG Marvel R Electric - bara i helgen
Vi firar invigningen av MG Motor Aalborg och kan i det sammanhanget - helt exklusivt - bjuda in för den första smygen på nya MG Marvel R Electric.
Du är inbjuden, XXX
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Det ramlar in allt fler tester av MG Marvel R.
Man är hyfsat nöjd, dock klagar man på att bagageutrymme är litet och att 92kW laddning är långsamt.
Man är hyfsat nöjd, dock klagar man på att bagageutrymme är litet och att 92kW laddning är långsamt.
https://www.ruetir.com/2021/09/02/is-th ... -to-drive/
Is the MG Marvel R (for a change) a bit exciting to drive?
Testobject: MG Marvel R
Performance: Performance
Location: The Netherlands
Weather conditions: Dull, gray – typical Dutch summer weather even on the first day of autumn
MG Marvel R?
Yep – this is the third model that MG is launching in the Netherlands after the (with very quiet drum introduced) ZS EV and the (equally silent) EHS. This time they’re doing it a little differently, because this is their top model, from which they expect a lot.
Wait a second. MG – what was that again?
MG is basically a very old brand. It was founded in 1924 in Longbridge, England by William Morris – the letters stand for Morris Garages. It was best known for affordable but sporty open two-seaters like the MGA, MGB and MG Midget. After British Leyland bought the brand and (like everything it touched) carefully scrapped it, it ended up with Rover. It did, itself meanwhile taken over by BMW, an attempt at a revival, with, for example, the MG F. In 2005 the bankrupt estate was sold to China, where it eventually ended up with SAIC. That stands for Shanghai Automotive Industry Corporation; the company is the largest car manufacturer in China and the number twelve in the world. It makes cars for Volkswagen and General Motors, among others.
That’s not wrong!
No, you can certainly end up worse as a dead brand. Especially because SAIC decided that MG would be the brand with which they should take the leap to Europe. And you can clearly see that they have built a car there in Shanghai before: the MG Marvel R is well put together in every way.
Ah, yes, the MG Marvel R, that’s what we were talking about. What is it?
An SUV, of course. And an electric one, of course. It’s a big thing – think Skoda Enyaq/VW ID.4, then add a few inches. Funny detail is that SAIC has left/established a design studio in MG’s hometown of Longbridge. This was to ensure that their Chinese product would match European tastes. They are that smart.
He doesn’t look bad, does he?
No, fine even. It is typically one of those cars that you can objectively never call ugly. It does get a bit generic, though, all of those electric SUVs. This could also have been a Kia, or an Aiways, or something else without a real face. But indeed: nice thing.
Can ie also what?
Of course. The battery is always 70 kWh, enough for an acceptable range. That differs depending on whether you want the rear-wheel drive (402 kilometers) or the four-wheel drive (370 kilometers). Before you have already made your choice based on that: there are more differences. For example, the first has two electric motors and 180 hp and 410 Nm, the second has three, and 288 hp and 665 Nm. A sprint to 100 km/h takes 7.9 seconds and 4.9 seconds respectively.
Give me that second one!
We thought too. So we drove it and it went well. He is of course quickly tired, quiet, comfortable and spacious. He has no problems with corners and the steering has also been decidedly vaguer and more non-communicative. The huge upright screen is easy to operate, although we had a bit of a fight with the Apple CarPlay navigation. Not something you can blame the MG Marvel R for. It’s packed with auxiliary electronics, has a panoramic roof, heated seats, 19-inch wheels and a heat pump as standard, all of those things you want. The only thing we could think of was a head-up display – let’s just not have that. Furthermore: nothing to wish for. Well, the boot space is okay, but no more than that. Because of all the stuff under the floor you will have to lift high and you will have 357 liters left. That contrasts rather sharply with the 585 liters of the aforementioned Enyaq.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Man kan inte få allt till det priset, men nog börjar 2021 att redan nu framträda som det år då elbilarna faktiskt tog över?
Tesla Y LR -22 EAP
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Kostar MG Marvel R 4wd under 500.00kr med drag, så kan den sälja bra.BrooklynS skrev:Man kan inte få allt till det priset, men nog börjar 2021 att redan nu framträda som det år då elbilarna faktiskt tog över?
Skoda Enyaq 80X 4wd
Pris från 595.300kr
https://www.skoda.se/modeller/enyaq-iv/ ... lsrc=aw.ds
VW Id4 GTX 4wd
Pris från 572.900kr
https://www.volkswagen.se/sv/elbilar/va ... aw.ds#MOFA
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Hur menar du ? Försäljningen av elbilar är ju fortfarande väldigt låg.BrooklynS skrev:Man kan inte få allt till det priset, men nog börjar 2021 att redan nu framträda som det år då elbilarna faktiskt tog över?
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Året är inte slut ännu, men 2021 lanserades flera elbilsmodeller som kan vara svaret på mångas bilfrågor. Hyundai/KIA, MG och VAG har alla modeller som attraherar många konsumenter i olika prissegment. Jag tror att det är under 2021 som vågen väger över.
Tesla Y LR -22 EAP
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Elbilar står för 14% i Sverige iår. Hur mycket tänkte du att det skulle öka ? Och ser vi på världen kanske det är 4%.BrooklynS skrev:Året är inte slut ännu, men 2021 lanserades flera elbilsmodeller som kan vara svaret på mångas bilfrågor. Hyundai/KIA, MG och VAG har alla modeller som attraherar många konsumenter i olika prissegment. Jag tror att det är under 2021 som vågen väger över.
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Omställningen går fort nu.Esterox skrev:Elbilar står för 14% i Sverige iår. Hur mycket tänkte du att det skulle öka ? Och ser vi på världen kanske det är 4%.BrooklynS skrev:Året är inte slut ännu, men 2021 lanserades flera elbilsmodeller som kan vara svaret på mångas bilfrågor. Hyundai/KIA, MG och VAG har alla modeller som attraherar många konsumenter i olika prissegment. Jag tror att det är under 2021 som vågen väger över.
Pratas om att det kommer att säljas ca 5 miljoner elbilar I Kina 2022.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Jag tror inte performance 4wd kommer hamna under 500k. Jag gissar på 510k och leasing 3900.
Hyfsade priser som kan locka många, vill se bilen i verkligheten nuuu
Hyfsade priser som kan locka många, vill se bilen i verkligheten nuuu
Re: MG Marvel R EV, har 4wd och drag
Premiär i slutet av september i Norge.
Titanium S75D, svarta NG, svart alcantara, autopilot 2.0, air suspension